Elektrische wagens
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Fred rijdt gewoon met een benzinewagen.De kannibaal schreef: ↑14 jan 2020, 11:06Ik heb dat al heel lang geleden gevraagd, maar gij krijgt daar geen antwoord op....................
Vermoedelijk heeft Fred gekozen voor een duwbaar model met elektrische ondersteuning, de V-drive, met de allerkleinste CO2 uitstoot van de markt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of zou het op frietvet kunnen zijn ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien wel zo'n typetje dat alle dagen mee aanschoof in de file met zijn benzinewagen en foeterde op de anderen omdat ze de lucht verpesten door aan te schuiven in de file.Charlie Maru schreef:
Fred rijdt gewoon met een benzinewagen.
Of zou het op frietvet kunnen zijn ?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 14 jan 2020, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zouden ze dan ook rode elentriek gaan maken?Elektrische wagens zijn voor de schatkist is het een klein () drama.
Die dreigt 8,6 miljard euro lichter te worden als we met z’n allen elektrisch gaan rijden.
Zoals er nu ook mazout is met een kleurtje zodat ze je kunnen betrappen als je sjoemelt?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Als goeien belg kunt ge daar een mouw aan passen hé......E.T. schreef: ↑14 jan 2020, 11:50Zouden ze dan ook rode elentriek gaan maken?Elektrische wagens zijn voor de schatkist is het een klein () drama.
Die dreigt 8,6 miljard euro lichter te worden als we met z’n allen elektrisch gaan rijden.
Zoals er nu ook mazout is met een kleurtje zodat ze je kunnen betrappen als je sjoemelt?
https://www.cadagile.com/fiets-generato ... ation.html
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De kannibaal schreef: ↑14 jan 2020, 11:06Ik heb dat al heel lang geleden gevraagd, maar gij krijgt daar geen antwoord op. Ik heb persoonlijk gekozen voor de Navix van Vermeiren. Spijtig genoeg maar één persoons, een kleine koffer en het regent binnen. De echte ontgoocheling kwam gisteren, nu werd medegedeeld dat hij nooit de trein zal kunnen oprijden. Vermoedelijk heeft Fred gekozen voor een duwbaar model met elektrische ondersteuning, de V-drive, met de allerkleinste CO2 uitstoot van de markt.Dicksy schreef: ↑14 jan 2020, 08:32Welk model van e-wagen hebt u zich al aangeschaft als bijdrage aan het verminderen van de CO2 uitstoot en wat is uw persoonlijke ervaring met de (uw) e-wagen?Fred1950 schreef:
De prijs van e-auto's zal wel dalen. Bekijk nu al eens het verschil in prijs tussen een Tesla-S en een Tesla-Model-3. Beide wagens moeten voor mekaar niet onderdoen qua prestaties, maar het prijsverschil draait al rond de 20.000 Euro.
Mocht ik mij er eentje aanschaffen dan liefst op basis van de ervaringen uit eerste hand van mensen die er eentje hebben en niet hun ‘ervaringen’ halen uit de boekskes, u zal het hiermee wel eens zijn denk ik.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat ik hier al geschreven heb dat de meest verkochte en best verkochte merk van 2019 in Nederland de Tesla Model 3 is. Aangezien Vlamingen altijd maar de Nederlanders naäpen mag men hier ook zo een booming wat betreft salariswagens verwachten. Dus, schud eens aan die miljarden op jullie spaarboekskes en koop een Tesla
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Fred1950 schreef
Mijn goede vriend "SOF" rijdt al vijf jaar vol elektrisch, en daar haal ik mijn kennis vandaan. Misschien dat ik wel eens zou opteren voor een Tesla Model 3 als men dreigt de spaarboekjes af te romen of in beslag te nemen. Je weet nooit hoe de N-VA ons als een Griekenland in de Noordzee gaat drijven ( voor 't ogenblik rijd ik "old timer" ).
Ik maakte mij toen direct de bedenking Fred1950 = SOF = Fred1950. Ik zat er dus niet ver naast met mijn bedenking.
Maar eigenlijk komt het er op neer dat u geen enkel benul hebt van waar het precies over gaat en eigenlijk ook alleen maar algemeenheden verkoopt die overal op internet te vinden zijn?
-
( en wat als SOF mijn jonger broertje zou zijn ?
)
Je kan toch moeilijk .GOV of echt wetenschappelijke , en zelfs EU sites voor onbenullig gaan verslijten. SOF heeft een aantal dagen geleden dit https://www.europarl.europa.eu/RegData/ ... 457_EN.pdf gevonden ( die link heb ik hier al gepost , dacht ik ) en met tal van links naar naar serieuze instanties. Je kunt dat maar moeilijk een onbenulligheid gaan noemen. Er staat zelfs piekfijn uitgelegd hoe men Lithium ion batterijen in mekaar flanst. Dat vind je zelfs op Wikipedia niet terug.
Je kan toch moeilijk .GOV of echt wetenschappelijke , en zelfs EU sites voor onbenullig gaan verslijten. SOF heeft een aantal dagen geleden dit https://www.europarl.europa.eu/RegData/ ... 457_EN.pdf gevonden ( die link heb ik hier al gepost , dacht ik ) en met tal van links naar naar serieuze instanties. Je kunt dat maar moeilijk een onbenulligheid gaan noemen. Er staat zelfs piekfijn uitgelegd hoe men Lithium ion batterijen in mekaar flanst. Dat vind je zelfs op Wikipedia niet terug.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het zijn er geen 88000, maar 420000 die in de branche van de verbranding motor zitten, en dat is alleen voor Duitsland, voor heel Europa wordt dat een slachtbank,zeker daar ze vanaf 2025 gaan verbieden om nog zulke auto's te bouwen,komt daar nog bij dat ze de diesel en de benzine aan de straatstenen niet kwijt kunnen, wat Europees miljarden aan accijns en BTW gaat kosten, die ze niet kunnen ontvangen, dus gaan ze de stroom belasten ,en een dubbele kilometer heffing vragen om hun kas te vullen.E.T. schreef: ↑13 jan 2020, 23:26De 88.000 mannen (en vrouwen) die in Duitsland betrokken zijn bij de productie van verbrandingsmotoren en -onderdelen en gevaar lopen hun baan te verliezen?Wie gaat die elektrische wagens kopen?
Krachtbronnen van elektrische auto’s bevatten minder onderdelen en vereisen minder onderhoud dan verbrandingsmotoren, de gewone garagist heeft dus ook al bijna afgedaan.
Eeuhh, eenvoudiger en minder onderdelen en toch zoveel duurder![]()
![]()
![]()
https://www.autoblog.nl/nieuws/wat-als- ... rden-99107
Maar ze kunnen nog altijd zeggen"wir haben es nicht gewusst"
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Zou een gewone tweeling al niet genoeg zijn geweest ?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nu zijn ze euforisch ,en promoten ze de E auto als het wonder middel van de eeuw, maar ze springen in een zwart gat , en weten niet waar ze gaan uitkomen,nu haken veel auto fabrikanten af, ze maken alleen E auto's omdat ze daarmee de emissie normen kunnen omzeilen,puur oplichting .
Maar de grootste oplichting moet nog komen, de regering zien een paar miljard euro's verdwijnen ,als ze de verbranding's motor verbieden, en bijna iedereen elektrisch gaat rijden,dan gaan ze accijns op stroom moeten vragen,en hoge taksen om die put te vullen, en natuurlijk kilometer heffing.........
Maar dan gaan ze ook het probleem hebben dat ze niet capabel zijn om voldoende stroom te produceren, en daar ze nog geen nieuwe kern centrales hebben.....
Dus is die elektrische auto een maat voor niks,en alleen bedoeld om de grote auto fabrieken veel boete geld te besparen,en de consument moet maar zien waar het schip strand.
https://www.demorgen.be/nieuws/heeft-de ... ~bff45eb2/
Maar de grootste oplichting moet nog komen, de regering zien een paar miljard euro's verdwijnen ,als ze de verbranding's motor verbieden, en bijna iedereen elektrisch gaat rijden,dan gaan ze accijns op stroom moeten vragen,en hoge taksen om die put te vullen, en natuurlijk kilometer heffing.........
Maar dan gaan ze ook het probleem hebben dat ze niet capabel zijn om voldoende stroom te produceren, en daar ze nog geen nieuwe kern centrales hebben.....
Dus is die elektrische auto een maat voor niks,en alleen bedoeld om de grote auto fabrieken veel boete geld te besparen,en de consument moet maar zien waar het schip strand.
https://www.demorgen.be/nieuws/heeft-de ... ~bff45eb2/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Niet te pessimistisch tokkio.
- In 2018 werd er genoeg echte "groene" stroom geproduceerd ( dus zonder kerncentrales of wat dan ook vervuilt ) om 4,1 miljoen vol-elektrische wagens elk 50 km per dag te laten rijden ( het officiële gemiddelde is 40 km per dag )
- men schat dat pas in 2030 ca. 1 miljoen van de 5 miljoen wagens in België elektrisch zullen zijn ( https://www.tijd.be/ondernemen/auto/eng ... 96141.html ). Zoals het er nu aan toegaat schat ik dat het er minder zullen zijn. Nederland zal misschien die 20 % wel halen.
- In 2018 werd er genoeg echte "groene" stroom geproduceerd ( dus zonder kerncentrales of wat dan ook vervuilt ) om 4,1 miljoen vol-elektrische wagens elk 50 km per dag te laten rijden ( het officiële gemiddelde is 40 km per dag )
- men schat dat pas in 2030 ca. 1 miljoen van de 5 miljoen wagens in België elektrisch zullen zijn ( https://www.tijd.be/ondernemen/auto/eng ... 96141.html ). Zoals het er nu aan toegaat schat ik dat het er minder zullen zijn. Nederland zal misschien die 20 % wel halen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 jan 2020, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Best nog een paar jaar wachten voor aankoop elektrische wagen als je een trekhaak wenst.
Op niet alle betaalbare modellen kunnen of mogen deze niet geplaatst worden.
Prijs gevraagd op autosalon Opel Corsa, sorry mijnheer hier kan geen trekhaak op geplaatst worden.
daar sta je dan, op naar een duurdere sorry past niet in mijn budget.
Dan maar een ander merk diesel euro6 besteld.
Op niet alle betaalbare modellen kunnen of mogen deze niet geplaatst worden.
Prijs gevraagd op autosalon Opel Corsa, sorry mijnheer hier kan geen trekhaak op geplaatst worden.
daar sta je dan, op naar een duurdere sorry past niet in mijn budget.
Dan maar een ander merk diesel euro6 besteld.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Trekhaak ? Mogen wel maar kunnen niet. Omwille van de batterij onder de vloer is er meestal geen stevig aansluitingspunt beschikbaar.
Lees misschien ook eens dit https://www.tijd.be/ondernemen/auto/eng ... 96141.html ( tip : om de link te lezen zonder abonnement kan je eens proberen in een "incognito" tab of window de pagina te openen, en de cookies popup te negeren - werkt in Google Chrome )
Lees misschien ook eens dit https://www.tijd.be/ondernemen/auto/eng ... 96141.html ( tip : om de link te lezen zonder abonnement kan je eens proberen in een "incognito" tab of window de pagina te openen, en de cookies popup te negeren - werkt in Google Chrome )
-
Ice
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/br ... ~ab81b11e/Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten.
Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is.
Bij de uitbouw van het Brusselse elektriciteitsnet begin 20ste eeuw werd gekozen voor een 230 voltnet in plaats van een 400 voltnet, dat beter geschikt is voor apparaten met een hoog vermogen.
Het betekende minder koperen kabels onder de grond en dus een besparing. Hoewel stap per stap wordt omgeschakeld, ligt nog in 88 procent van de Brusselse straten 230 volt.
Dat is nefast voor de aansluiting van laadpalen.
Enkel de traagste laadkasten kunnen rechtstreeks op het 230 voltnet aangesloten worden.
Wie daarmee thuis of op het werk een Tesla, Audi E-tron of een Mercedes EQC wil volladen, heeft minstens 11 uur tot zelfs meer dan 24 uur nodig.
Sommige modellen, zoals de elektrische Smart of vroegere versies van de Renault Zoë, kunnen zelfs niet laden op het eenfasige net van 230 volt.
Hun batterij weigert dienst.
Voor heel belgië elektrische wagens om het klimaat te redden, nietwaar?
En daar begint het UITMELKEN al!“Welkomstfase is voorbij”: grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa vraagt “woekerprijs” voor oplaadbeurt.
https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/