Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 feb 2020, 23:21

Wil. jong, ge redeneert niet intelligent. Je ging waarschijnlijk zelfs geen hoger TSO kunnen halen. Ge beschikt over te weinig fundamentele kennis om over dergelijke zaken mee te praten ( laat staan dat ge met die kennis ook nog kunt "werken" )

Laat het voor één keer nog gezegd zijn, hoe snel een batterijcel zich ook mag laten opladen, de laadtijden van elektrische wagens gaan hierdoor niet verkleinen voor een bepaald aantal te rijden kilometer omdat daar een pak andere factoren bij komen kijken die jij blijkbaar niet kunt/wilt begrijpen. De autobestuurders gaan hun gewoontes moeten veranderen, en dat snel-snel eventjes gaan tanken zit er bij elektrische wagens niet meer in, nooit meer. De huidige e-auto rijders hebben die gewoonte transitie al gemaakt, en genieten nu volop en met veel meer rijplezier en rijcomfort van een elektrische wagen.

En wat het gewicht van de wagen betreft, je leest zelf dat de batterijen met de jaren lichter en compacter worden en door materiaalkeuze bij de samenstelling van koetswerk en onderstel de elektrische wagen nu en in de toekomst niet zwaarder zal zijn dan de fossiel gevallen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 feb 2020, 03:08

Zijn jullie nu nog altijd aan het zagen over batterijen?

De verbrandingsmotor is in 100 jaar geperfectioneerd tot een efficiënte machine.
En nu gaan ze hals over kop auto's volproppen met loodzware milieuvervuilende batterijen,
die dan om de haverklap via een kabel moeten opgeladen worden om een paar 100 km te kunnen rijden.
Batterijen steek je in speelgoed, niet in auto's.
De resultaten zijn navenant:
spontane ontbrandingen en politieauto's die achtervolgingen moeten staken omdat de pille leeg is. :roll:
En waarom ijveren ze niet voor batterijen in brandweerwagens en ziekenwagens???
Het zal wel niet toevallig zijn:
Onbetrouwbare techniek.
En als iedereen elektrisch rijdt en elke nacht aan de prise hangt, waar gaat dan al die elektriciteit vandaan komen?
Niet van kerncentrales, want die moeten dicht, van diezelfde groene wacko's.

Vergeet het mensen, rijden met batterijen: winst voor het milieu = 0
Dit is de grootste zwendel van de voorbije 100 jaar !!!
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 09:37

Fred1950 schreef:
15 feb 2020, 23:21

Laat het voor één keer nog gezegd zijn, hoe snel een batterijcel zich ook mag laten opladen, de laadtijden van elektrische wagens gaan hierdoor niet verkleinen voor een bepaald aantal te rijden kilometer omdat daar een pak andere factoren bij komen kijken die jij blijkbaar niet kunt/wilt begrijpen.
En ik ben in het 'slechte' gezelschap van de mensen van Daimler en ook van de Nobelprijswinnaar Goodenough die bij Enevate aan boord zit. Waarschijnlijk zijn dat allemaal dierenartsen of boekhouders die geen benul hebben van deze materie. :roll:

Als er iets verkeerd is met cellen, dan zijn het hier en daar hersencellen, maar niet die van de mensen die de vooruitgang aanzwengelen. Ik denk dat jij jezelf belachelijk maakt door dit soort postings.

En wat het gewicht van de wagen betreft, je leest zelf dat de batterijen met de jaren lichter en compacter worden en door materiaalkeuze bij de samenstelling van koetswerk en onderstel
Tot hier ga ik akkoord
de elektrische wagen nu en in de toekomst niet zwaarder zal zijn dan de fossiel gevallen.
Dat valt nog af te wachten voor de toekomst, maar NU zijn personenwagens gemiddeld zo'n 400 kg zwaarder door hun batterij-last.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 09:44

maior domus schreef:
16 feb 2020, 03:08
Zijn jullie nu nog altijd aan het zagen over batterijen?

De verbrandingsmotor is in 100 jaar geperfectioneerd tot een efficiënte machine.
En nu gaan ze hals over kop auto's volproppen met loodzware milieuvervuilende batterijen,
die dan om de haverklap via een kabel moeten opgeladen worden om een paar 100 km te kunnen rijden.
Batterijen steek je in speelgoed, niet in auto's.
De resultaten zijn navenant:
spontane ontbrandingen en politieauto's die achtervolgingen moeten staken omdat de pille leeg is. :roll:
En waarom ijveren ze niet voor batterijen in brandweerwagens en ziekenwagens???
Het zal wel niet toevallig zijn:
Onbetrouwbare techniek.
En als iedereen elektrisch rijdt en elke nacht aan de prise hangt, waar gaat dan al die elektriciteit vandaan komen?
Niet van kerncentrales, want die moeten dicht, van diezelfde groene wacko's.

Vergeet het mensen, rijden met batterijen: winst voor het milieu = 0
Dit is de grootste zwendel van de voorbije 100 jaar !!!
MD, ik weet niet of je de links gevolgd hebt die ik geplaatst heb? De batterijen van Storedot 'verslijten' blijkbaar niet meer of misschien nauwelijks. Dat betekent ook dat er van afval nadien weinig sprake zal zijn.

Het opladen - en dat heb je duidelijk niet gelezen - zal in daartoe uitgeruste tankstations kunnen gebeuren op dezelfde tijd dat jij een benzinetank vol gooit. We spreken over 2025 ten laatste.

Het rijcomfort van een goede elektrische auto is minstens even groot als van een wagen met verbrandingsmotor.

De enige 'bottleneck' zou erin kunnen bestaan dat er meer elektriciteit moet kunnen worden geproduceerd. Kerncentrales zullen moeten blijven en er zal in zonneparken moeten worden geïnvesteerd.
De batterijen van Enevate zijn blijkbaar veilig. Over 25 jaar zal het ganse wagenpark voor 90% elektrisch zijn.

Ik zie het positief.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 10:17

Door de nieuwe inzichten die ik de laatste week heb verworven, voel ik de noodzaak om mijn vergelijkende tabel met de voor- en nadelen van de BEV (battery electric vehicle) bij te werken.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 feb 2020, 10:34

Het is dus een goed idee om mijn geld te zetten op StoreDot en/of Enevate :?:

:arrow: Het zijn alle twee flitsende websites met ronkende namen en vooral grote beloftes ... 8) 8O 8)
Laatst gewijzigd door E.T. op 16 feb 2020, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 feb 2020, 10:35

Wil. schreef:
16 feb 2020, 09:44
.....
Het opladen - en dat heb je duidelijk niet gelezen - zal in daartoe uitgeruste tankstations kunnen gebeuren op dezelfde tijd dat jij een benzinetank vol gooit. We spreken over 2025 ten laatste.
Ach jongen toch .... :roll: Technisch is alles mogelijk, maar GIJ gaat een 100 kWh batterij op 5 minuten niet mogen opladen ! Dat zal moeten gebeuren in een zwaar beveiligd afgesloten kotteke vlakbij een elektriciteitscentrale met voor de poort "geen toegang voor onbevoegden - hoogspanningsgevaar - ontploffingsgevaar" . En opdat dat ook nog eens gerealiseerd kan worden gaat er vooraf hééél vééél aan de wagen zelf ook moeten veranderen. Nogmaals , lees gerust maar verder de reclame van nitwit journalisten en reclame schrijvers die in opdracht werken van een bedrijf - freelance en waar het bedrijf zelf niet verantwoordelijk kan voor gesteld worden ( maar er ook niet zal tegen optreden - da ziede vanier ). Goedgelovige onwetenden kan men alles wijsmaken.

( het doet me terug denken aan de achterlijke nicht van mijn moeder zaliger die de hond Laika in de ruimte had horen blaffen :( )


Het rijcomfort van een goede elektrische auto is minstens even groot als van een wagen met verbrandingsmotor.
Nee, groter .... en zelfs per definitie.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 feb 2020, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 feb 2020, 10:38

E.T. schreef:
16 feb 2020, 10:34
Het is dus een goed idee om mijn geld te zetten op StoreDot en/of Enevate :?:
Ik zou toch eerder riskeren om mijn geld te zetten op de koeien van mijn buur. :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 feb 2020, 10:40

Om hun methaan op te vangen? Te concentreren en dan in mijn autootje te stoppen? Vroemvroem
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 feb 2020, 10:46

Wil. schreef:
16 feb 2020, 10:17
Door de nieuwe inzichten die ik de laatste week heb verworven, voel ik de noodzaak om mijn vergelijkende tabel met de voor- en nadelen van de BEV (battery electric vehicle) bij te werken.

....
Ah bon , die tabel is UW creatie :lol: 'k Dacht het al. Zo, dus JIJ bent zo iemand van de 'dommen' die de Vlaamse bevolking 'dommer' maakt ( verkleutert , debiliseert ). Naar de psychiatrie ermee ....

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 feb 2020, 10:49

E.T. schreef:
16 feb 2020, 10:40
Om hun methaan op te vangen? Te concentreren en dan in mijn autootje te stoppen? Vroemvroem
:lol: Persoonlijk zou ik voorstellen dat ze daar in de winter hun koestallen mee verwarmen. Maar wie ben ik als ingenieurke om daar over te oordelen. Den Wil. daarentegen, die gaat het beter weten, die weet alles beter. :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 11:00

Fred1950 schreef:
16 feb 2020, 10:35
Wil. schreef:
16 feb 2020, 09:44
.....
Het opladen - en dat heb je duidelijk niet gelezen - zal in daartoe uitgeruste tankstations kunnen gebeuren op dezelfde tijd dat jij een benzinetank vol gooit. We spreken over 2025 ten laatste.
Ach jongen toch .... :roll: Technisch is alles mogelijk, maar GIJ gaat een 100 kWh batterij op 5 minuten niet mogen opladen ! Dat zal moeten gebeuren in een zwaar beveiligd afgesloten kotteke vlakbij een elektriciteitscentrale met voor de poort "geen toegang voor onbevoegden - hoogspanningsgevaar - ontploffingsgevaar" . En opdat dat ook nog eens gerealiseerd kan worden gaat er vooraf hééél vééél aan de wagen zelf ook moeten veranderen. Nogmaals , lees gerust maar verder de reclame van nitwit journalisten en reclame schrijvers die in opdracht werken van een bedrijf - freelance en waar het bedrijf zelf niet verantwoordelijk kan voor gesteld worden ( maar er ook niet zal tegen optreden - da ziede vanier ). Goedgelovige onwetenden kan men alles wijsmaken.
Fred, brave man, jij reageert als de mensen die beweerden dat een gevaarte van 300.000 kg nooit uit eigen beweging in de lucht zou geraken, laat staan er lang in blijven. Dat gebeurt nu elke dag.

Jij bent nu zo'n hobbyman die graag met batterijtjes knoeit en die zich zelfs een autootje heeft aangeschaft me een mini-batterij erin. Bravo!
Maar wanneer de grote mensen spreken zoals een Nobelprijswinnaar en mensen die de lijnen uitzetten voor een wereldbedrijf als Mercedes, dan doe jij er best aan effe te dimmen en de oortjes open te houden. Je gaat dan wat bijleren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 11:02

Fred1950 schreef:
16 feb 2020, 10:46
Wil. schreef:
16 feb 2020, 10:17
Door de nieuwe inzichten die ik de laatste week heb verworven, voel ik de noodzaak om mijn vergelijkende tabel met de voor- en nadelen van de BEV (battery electric vehicle) bij te werken.

....
Ah bon , die tabel is UW creatie :lol: 'k Dacht het al. Zo, dus JIJ bent zo iemand van de 'dommen' die de Vlaamse bevolking 'dommer' maakt ( verkleutert , debiliseert ). Naar de psychiatrie ermee ....
Het staat je vrij om met argumenten voor de dag te komen. Ik lees hier enkel wat geneuzel zonder inhoud.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2020, 11:04

E.T. schreef:
16 feb 2020, 10:34
Het is dus een goed idee om mijn geld te zetten op StoreDot en/of Enevate :?:

:arrow: Het zijn alle twee flitsende websites met ronkende namen en vooral grote beloftes ... 8) 8O 8)
Heb ik ook aan gedacht, ET. Maar het zijn allebei bedrijven die niet op de beurs genoteerd zijn. Jammer, want het zouden zomaar de nieuwe Apple of Amazon kunnen worden. Wie weet.

Vroeg of laat komt er wel een grote speler die deze bedrijven overneemt voor een heel dikke bonus. Dan mogen wij ook meedoen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 feb 2020, 11:06

Wil. schreef:
16 feb 2020, 11:00
.....
Maar wanneer de grote mensen spreken zoals een Nobelprijswinnaar en mensen die de lijnen uitzetten voor een wereldbedrijf als Mercedes, dan doe jij er best aan effe te dimmen en de oortjes open te houden. Je gaat dan wat bijleren.
Teksten en uitspraken uit zijn context halen en anders laten interpreteren is de ziekte van dit decennium. Jij bent duidelijk een gekneed VB'er of N-VA'er, die beheersen die techniek als géén ander.