De Wever is politiek dood

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 mar 2020, 12:53

voorn schreef:
14 mar 2020, 12:36
De Wever heeft ten minste de beleefdheid te wachten tot de koning een premier aanduid.
De Wever wou communautaire spelletjes spelen en weerom een rondje pesten terwijl wij en de rest vd wereld in één vd zwaarste crisissen zitten sedert WOII.
Die man is niet alleen onbekwaam maar VOLLEDIG ongeschikt om een politieke functie uit te oefenen.

Wil.

14 mar 2020, 13:38

frits1955 schreef:
14 mar 2020, 11:45
En wat zijn die belangen?
Wat die belangen zijn? Wie al 10 jaar de meeste voorkeurstemmen krijgt moet bestuursverantwoordelijkheid opnemen - zich gaan verschuilen in het Antwerpse stadhuis is dat duidelijk niet. Als de Vlaming aan De Wever steevast de meeste stemmen geeft moet hij minister-president of premier worden- van Vlaanderen of van België. Maar als De Wever op de avond van de zware verkiezingsnederlaag van 26 mei al zegt dat hij " één veto heeft dat reëel is en dat dat veto de PS en Ecolo behelst" zet je jezelf natuurlijk al op voorhand aan de kant.
Ik heb die posting van jou gelezen en herlezen, maar nu zie ik nog altijd niet staan wat die belangen zijn. Voor de dag ermee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 mar 2020, 13:43

dejules schreef:
14 mar 2020, 11:32
Prima Vera schreef:
14 mar 2020, 11:24
En vergeet niet dat het door BDW is dat ze nu ineens die maatregelen genomen hebben.
U bent zot.
En dat manneke komt dan aan anderen zeggen dat ze een slechte opvoeding hebben gekregen.

Gelukkig dat hier veel tolerante mensen aanwezig zijn die de psychologische toestand van julio begripvol weten te plaatsen.
dejules

14 mar 2020, 13:58

Wil. schreef:
14 mar 2020, 13:43
julio
Telkens jij "julio" hanteert gaat het niet goed met jou.
Hoe staan de aandelen?

Charlie Maru

14 mar 2020, 15:08

dejules schreef:
14 mar 2020, 11:32
Prima Vera schreef:
14 mar 2020, 11:24
En vergeet niet dat het door BDW is dat ze nu ineens die maatregelen genomen hebben.
U bent zot.
Juul, wat minder valium slikken kan ook al helpen.....
Zou al ne stap in de goei richting zijn.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

frits1955

14 mar 2020, 15:40

Voor de dag ermee.
Wat die belangen van het land zijn?
Een beleid in het belang van de burger: stoppen met de verdere afbraak van de sociale zekerheid middels ongedekte taxcuts en vermindering van vennootschapsbelastingen etc, een volledige hervorming van de fiscaliteit wat betreft de honderd-en-één achterpoorten naar belastingparadijsjes. Het is toch niet te vatten dat in 2018 ruim 170 miljard€ verdween uit België naar Bermuda, de Ver. Arabische Emiraten, Oezbekistan etc...Die 170 miljard€ is een enorm bedrag. Ter vergelijking: de hele productie van goederen en diensten in België was in 2018 goed voor 440 miljard euro...Het enige wat men moet doen is de regels veranderen die er na 40 jaar neo-liberalisme voor gezorgd hebben dat gefortuneerden , multinationals en dies meer nog nauwelijks bijdragen aan de belastingen middels door henzelf en door een bepaald slag politici bestendigde en geschapen vluchtwegen. Vreemd toch dat we De Wever daar nooit over horen. Verder is het in het grootste belang van elke burger dat er per direct gestopt wordt met de geleidelijke verloedering van het openbaar vervoer en ook zeer dringend werk maakt van de depolitisering van de raden van bestuur van het openbaar vervoer. Vervolgens moet er werk gemaakt worden van de politieke kaste zelf. Snullen zoals die Weyts die gewone mensen zit uit te lachen en stelt dat hij - voor zijn "standing" - een jaguar en nog wat andere peperdure wagens nodig heeft moeten per direct afgedankt worden . We geven hem een gratis abonnement voor het openbaar vervoer - zo ziet zo'n snul ook eens hoe een tram er aan de binnenkant uitziet. Verder halveren we die opulente vergoedingen die de politieke kaste zichzelf op allerlei niveaus heeft toegewezen.
Het is ook overduidelijk dat op vlak van volksgezondheid er uit één mond moet gesproken worden - een nationale mond. De kakofonie van elkaar tegensprekende politici( sommigen met politieke agenda) was ontluisterend; alsof zo'n virus epidemie zich iets gelegen laat aan regionale - of gewestgrenzen.
Pensioenen moeten dringend op een leefbaar niveau gebracht worden: men schijnt compleet te negeren dat het geld dat naar pensioenen gaat ook weer terug in omloop komt middels consumptie. En dat in tegenstelling tot die 170 miljard€ aan belastingontwijking waarvan we allicht nooit nog iets zullen zien. De beslissingsmacht in dit land moet terug naar het parlement: in het parlement worden wetten gemaakt door mensen die democratisch verkozen werden. De regering moet die wetten omzetten in praktijk. De almacht van partijvoorzitters en hun clan moet volledig ingeperkt worden - de particratie ondermijnt dit land tot op het bot.
Kijk: een mooie taak wacht de politici van de (nabije) toekomst. En daar hoort- voor alle duidelijkheid - De Wever niet bij.

Wil.

14 mar 2020, 15:44

BDW wordt verondersteld 3/4 van het pvda-programma als zijn politieke zienswijze te aanvaarden? De N-VA heeft haar voorstellen toch voorgelegd aan de kiezers en die hebben daarover toch geoordeeld?

DelaVega

14 mar 2020, 16:07

Prima Vera schreef:
14 mar 2020, 11:23
DelaVega schreef:
14 mar 2020, 08:44
Als we iemand zijn gezicht niet konden verdragen, dan zijden we vroeger hier bij ons die heeft een bakkes om een matrak op uit te testen. Welnu, dien De Wever heeft zo’n smoel. Je moet die zijn minachtende blik zien ten aanzien van zijn medemens wanneer hij bijvoorbeeld wordt geïnterviewd. Bah.
Dat is jouw interpretatie. Veralgemeen die aub niet. Als ik sommigen van jullie lees heb ik ook goesting om een matrak boven te halen.
Het is duidelijk dat u financiële belangen hebt door het aanhangen van De Wever zijn ideologie, ten koste van de burger.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

figaretto

14 mar 2020, 16:31

DelaVega schreef:

Het is duidelijk dat u financiële belangen hebt door het aanhangen van De Wever zijn ideologie, ten koste van de burger.
Die glazen bollen zijn ook niet meer zoals ze vroeger waren....

DelaVega

14 mar 2020, 16:34

figaretto schreef:
14 mar 2020, 16:31
DelaVega schreef:

Die glazen bollen zijn ook niet meer zoals ze vroeger waren....
Ik heb daar geen glazen bol voor nodig. De zaken iets scherper zien dan een ander, is voldoende, hoor. Je moet die gave wel bezitten, uiteraard. Dat is natuurlijn niet iedereen gegeven. Je kunt dit ook niet aanleren.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

figaretto

14 mar 2020, 16:47

DelaVega schreef:
14 mar 2020, 16:34

Ik heb daar geen glazen bol voor nodig. De zaken iets scherper zien dan een ander, is voldoende, hoor. Je moet die gave wel bezitten, uiteraard. Dat is natuurlijn niet iedereen gegeven. Je kunt dit ook niet aanleren.
Kan ik mee instemmen. Die gave is mij inderdaad niet gegeven. En het aanleren ? Daarvoor is het nu een beetje te laat. En het zou dus ook helemaal niet gekund hebben, begrijp ik.

Prima Vera

14 mar 2020, 16:48

DelaVega schreef:
Prima Vera schreef:
DelaVega schreef:
14 mar 2020, 08:44
Als we iemand zijn gezicht niet konden verdragen, dan zijden we vroeger hier bij ons die heeft een bakkes om een matrak op uit te testen. Welnu, dien De Wever heeft zo’n smoel. Je moet die zijn minachtende blik zien ten aanzien van zijn medemens wanneer hij bijvoorbeeld wordt geïnterviewd. Bah.
Dat is jouw interpretatie. Veralgemeen die aub niet. Als ik sommigen van jullie lees heb ik ook goesting om een matrak boven te halen.
Ga jij nu ook al een dejulleke doen? Een volgende forumverpester.

DelaVega

14 mar 2020, 16:55

Prima Vera schreef:
DelaVega schreef:
Prima Vera schreef:

Liever een Dejuleke, dan een De Weverke.

frits1955

14 mar 2020, 16:58

De N-VA heeft haar voorstellen toch voorgelegd aan de kiezers en die hebben daarover toch geoordeeld?
Yup - we hebben het oordeel van de kiezer gezien. Een historisch zware electorale opdoffer en een partij die -blijkens de peilingen- de 20% ziet naderen. Ondertussen loopt het NVA electoraat naar het VB- een partij die volstrekt niets doet en slapend rijk zit te worden.

DelaVega

14 mar 2020, 17:04

DelaVega schreef:
14 mar 2020, 16:55
Prima Vera schreef:
DelaVega schreef:

Liever een Dejuleke, dan een De Weverke.
Alhoewel, het verkleinwoord De Weverke is hier niet op zijn plaats. Integendeel: die man is staatsgevaarlijk.