Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn

06 apr 2020, 08:51

Waarom zou een oudere niet eventjes op een bank mogen uitrusten.
Ge moet niet alles gaan betasten zeker de eventuele leuning.

benq

06 apr 2020, 08:55

dejules schreef:
05 apr 2020, 21:56
Een virus gebruikt een gezonde cel om zich voort te planten. Als er teveel gezonde cellen kapot zijn sterft het lichaam en uiteindelijk ook het virus.
Dan sta jij in slechte papieren,
Begin maar al te bibberen
We gaan U missen hier,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
dejules

06 apr 2020, 09:05

benq schreef:
dejules schreef:
05 apr 2020, 21:56
Een virus gebruikt een gezonde cel om zich voort te planten. Als er teveel gezonde cellen kapot zijn sterft het lichaam en uiteindelijk ook het virus.
We gaan U missen hier,
https://www.youtube.com/watch?v=p32b5nNq1zw
dejules

06 apr 2020, 09:12

voorn schreef:
06 apr 2020, 08:51
Waarom zou een oudere niet eventjes op een bank mogen uitrusten.
Ge moet niet alles gaan betasten zeker de eventuele leuning.
Waarom mag ik 's nachts geen 260 km/u rijden op de autosnelweg want er is geen kat op de weg?
Waarom mogen kleinkinderen niet 1 minuutje naar hun grootouders om hen eens goed te knuffelen?
Waarom moet ik stoppen voor rood als ik heel alleen aan een kruispunt sta?
dejules

06 apr 2020, 09:18

benq schreef:

We gaan U missen hier,
Verstuurd op: 25 mar 2020, 15:33
Van: benq
Ontvanger: dejules

當前的流行病是由一種很小的生物體引起的,即使在光學顯微鏡下也看不到它。給您一個想法:冠狀病毒僅能測量125納米。這幾乎是人類最細的頭髮直徑的400倍。如此無形的敵人。

病毒是相對簡單的生物。它們由一塊遺傳物質組成,周圍是理髮。電暈病毒周圍仍然有刺皮。正是這種“皇冠”賦予了這個物種名稱。

如您所知,新的冠狀病毒通過感染者講話,咳嗽或打噴嚏時釋放的飛沫傳播。如果您吸入這些飛沫,或者與飛沫落在的物體或表面接觸,也可能被感染。一旦進入體內,病毒便會通過其棘刺附著在細胞上,穿透並重新編程細胞工廠,迫使細胞產生無數新病毒。一旦有足夠的新細菌,細胞就會爆發,所有這些病毒被釋放,然後它們進入其他細胞。這主要發生在呼吸道上,這就是您生病的方式。

有一些特徵使該冠狀病毒成為令人恐懼的敵人。該病毒首先具有極強的傳染性。這樣,您不僅可以感染病人,而且(在較小程度上)還可以感染那些還沒有任何症狀的人。重病患者也會傳染數週。最後一個棘手的功能是,這種病毒可以在門把手等物體上存活數天,因此您也可以通過這種方式感染。

幸運的是,該病毒也有其弱點。它不能獨立移動,而只能在人中移動。病人散佈的水滴延伸的距離不得超過兩米。最後,該病毒不能耐受足夠酒精含量的肥皂和消毒劑。因此:如果我們避免接觸,請保持足夠的距離並定期洗手,這樣可以避免大量感染。因此,讓我們確保在幾週之內我們的敵人將不再隱身,但希望它也與不存在的敵人一樣好。
genoeg gewerkt nu genieten

SUKKELAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

URSULAMI

06 apr 2020, 09:38

Wie beweert dat "wij" zelf medicijnen gaan maken
heeft nog nooit naar Zembla gekeken zeker ?
Alle grondstoffen zitten in China

https://www.npostart.nl/zembla/02-04-2020/BV_101396316

Wil.

06 apr 2020, 09:46

dejules schreef:
06 apr 2020, 08:31
De Wever zei in de ochtend dat ons land een economische puinhoop wordt en roept iedereen op om terug te gaan werken want werken is gezond. Hij zegt dat zijn ocmw overspoeld wordt en vreest dat Antwerpen een heel arme stad wordt. Hij zegt ook dat hij zich ernstig zorgen maakt over de woonzorgcentra in zijn stad want daar speelt zich een drama af en dat is allemaal de fout van Maggie De Block die de strategische reserve heeft vernietigd en niet heeft vernieuwd. Hij sprak van onderzoekscommissies die mensen als De Block heel zwaar zouden aanpakken. Ook volgt hij de richtlijnen die de superkern uitvaardigt (alle partijvoorzitters zitten daarin maar hij wil niet gaan) niet op en hij geeft zelf zijn instructies aan zijn korpschefs. "Mensen die op een bankske willen gaan zitten, die mogen dat van mij".
De Wever klonk trouwens erg hees.
Je kan je afvragen of deze man nog geschikt is om een publieke functie uit te oefenen. Volgens mij moet die afgezet worden wegens labiel.
Maak je geen zorgen, julio, BDW is dood.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

06 apr 2020, 10:10

Zeg Wil...
Weet jij waarom het Wetenschappelijk Comité de Jules nog altijd niet uitgenodigd heeft om zijn visie over corona virus te aanhoren?

Wil.

06 apr 2020, 10:25

Omdat hij virulent tegen BDW is.
dejules

06 apr 2020, 10:27

Bill Gates voorspelde vijf jaar geleden tijdens een TED-lezing dat de mensheid niet voorbereid is op de uitbraak van een nieuwe epidemie. Gisteren voegde hij daar op de nieuwszender Fox aan toe dat er pijnlijke maatregelen zullen nodig blijven ’totdat we de wereld gevaccineerd krijgen’. Wat volgens hem nog anderhalf jaar zal duren.
Daarvoor zullen we ‘niet terugkunnen naar het echte normale leven’, verwacht Gates, die dit weekend eveneens aankondigde dat hij met zijn bekende Bill & Melinda Gates Foundation de bouw van meerdere vaccinfabrieken gaat financieren. Tot die tijd blijven maatregelen als 1,5 meter afstand houden, geen mensen ontmoeten, en het sluiten van scholen en horeca, volgens de miljardair noodzakelijk. ‘Dat is een forse opgave, maar dat is waar we heen moeten’, verklaarde hij in The Daily Show.

https://www.standaard.be/cnt/dmf2020040 ... witterfeed

Wil.

06 apr 2020, 10:31

Afbeelding

Is dat dezelfde B G? Hij zegt dat het zo'n vaart niet loopt als sommigen voorspellen.
dejules

06 apr 2020, 10:32

URSULAMI schreef:
06 apr 2020, 09:38
Wie beweert dat "wij" zelf medicijnen gaan maken
heeft nog nooit naar Zembla gekeken zeker ?
Alle grondstoffen zitten in China

https://www.npostart.nl/zembla/02-04-2020/BV_101396316
De Duitse regering heeft beslist dat medicijnen VOORTAAN binnen de Eu moeten gefabriceerd worden uit strategische overwegingen.

Wil.

06 apr 2020, 10:33

Wil. zegt dat we niet aan een dodental van 1% van de bevolking zullen geraken.
Het zal zo'n vaart niet lopen.

Dicksy

06 apr 2020, 10:36

dejules schreef:
De Wever zei in de ochtend dat ons land een economische puinhoop wordt en roept iedereen op om terug te gaan werken want werken is gezond.
Buschauffeur Conny is blij dat ze weer kan werken: "Het was maar saai thuis. Ik verveelde me."

Hoeveel zullen er van hetzelfde gedacht zijn.🤔
dejules

06 apr 2020, 10:43

Wil. schreef:
06 apr 2020, 10:31
Afbeelding

Is dat dezelfde B G? Hij zegt dat het zo'n vaart niet loopt als sommigen voorspellen.
U citeert een deeltje van Bill Gates' uitspraak. U vergat: dat het dodentol aanvaardbaar blijft ALS WIJ IN TOTALE LOCKDOWN BLIJVEN TOTDAT ER EEN VACCIN IS.
Ik heb een hele uiteenzetting gehoord op CNN over de gevolgen van dit virus.
Indien slechts 20% van de artsen en verpleegkundigen op een IC-afdeling uitvallen dan stijgt het aantal overlijdens met 70%.
Van de 6.000 bemanningsleden van de USS Theodore Roosevelt waren 60 besmette personen nodig om het schip niet langer als operationeel inzetbaar te beschouwen.
Als 2 personen op een vliegtuig ziek worden van covid-19 heb je een klein probleem maar als het de kapitein en zijn co-piloot betreft heb je een zeer zwaar probleem.
Een bouwwerf in New York met 3.000 mensen op de werf werd stilgelegd omdat 1 werfleider met covid-19 gehospitaliseerd werd.
En dat ging verder over stuwdammen, nucleaire installaties, beveiliging van netwerken, rechtbanken, ...
Laatst gewijzigd door dejules op 06 apr 2020, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.