Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

15 mei 2020, 13:42

Fred1950 schreef:
14 mei 2020, 23:30
:lol:

Ge zijt een straffe madam :lol: Ik hoop voor u dat ge niet besmet geraakt, want dan zal al dat strafs wel eventjes anders gaan klinken vrees ik. :|
Wel, Fred, besmetting betekent daarna ook immuniteit..
En als ik dan zou overlijden, tja, iedereen gaat dood, dat is voor iedereen ooit eens het geval en als je tijd daar is, dan ontloop je dat toch niet....
Wat voor zin heeft het om ergens bang voor te zijn dat uiteindelijk toch zal gebeuren en onvermijdelijk is?

Intussen gaat je (korte) leven voorbij....je moet nooit al janken vóór je geslagen bent want dan verziek je zelf je eigen leven - panikeren voor er iets gebeurt vergalt je leven...áls het gebeurt is er nog tijd genoeg om te panikeren..

Voor mij is gemoedsrust een zeer kostbaar, persoonlijke goed en het is weerzinwekkend dat die gemoedsrust mensen nu wordt ontnomen door hen, volgens mij ónnodig, doodsangst aan te jagen, op te zadelen met smétvrees en zodanig vér overdreven dat normale, menselijke contacten verboden worden, dat gezónde mensen opgesloten, als kippen opgehokt worden, een heel land/continent plát gelegd wordt en dat dan nog normaal gevonden wordt?
Dat er voorwaarden verbonden worden om terug een normaal leven te mógen leiden?
En dan hebben we het enkel nog maar over het menselijk aspect en nog niet eens over al de andere gevolgen zoals voor onze vrijheid en rechten.
En dat allemaal voor politieke doeleinden van controle en macht met de smoes van ons welzijn en gezondheid...dat zal steeds duidelijker worden naarmate de gevolgen zichtbaar zullen worden..
Fred1950 schreef:
14 mei 2020, 23:30
En ik ga mijn mondmasker niet afzetten of mij "gewoon" gaan gedragen tot 3 weken nadat de laatste besmetting in België werd gemeld, al zou dat nog 10 jaar mogen duren.
En dat betekent ook geen café, restaurant, museum bezoek, "fun shoppen" , ....
En je mag je muilbandje dragen, fredje maar....zoals nogal 'experts' voorspeld hebben zal dit virus mogelijk nooit meer weggaan en elk jaar opnieuw toeslaan? 8O
Ben je bereid de rest van je leven met mondmasker en met schrik rond te lopen, je alle geneugten van het leven te ontzeggen voor iets dat mogelijk nooit gebeurt?

Afbeelding
Wat voor kwaliteit van leven is dat, zeg? :roll:
Maar mij niet gelaten, zolang ge mij maar mijn zelfbeschikking en vrijheid laat om zónder muilband door het leven te gaan, de terugkeer naar mijn normale leven en het genieten van het leven niet in de weg staat door allerlei absurde, verplichtingen die mijn rechten schenden.

Afbeelding

Fred1950

15 mei 2020, 14:21

Ice schreef:
15 mei 2020, 13:42
.....
En je mag je muilbandje dragen, fredje maar....zoals nogal 'experts' voorspeld hebben zal dit virus mogelijk nooit meer weggaan en elk jaar opnieuw toeslaan? 8O
Ben je bereid de rest van je leven met mondmasker en met schrik rond te lopen, je alle geneugten van het leven te ontzeggen voor iets dat mogelijk nooit gebeurt?
......
:)
Wel.... ik ondervind al een veel grotere gemoedsrust als ik met mijn FFP2 muilbandje mag rondlopen, en nu en dan eens kan kefferen naar een hond die zonder muilband te dicht in mijn buurt komt. Dat belet me niet van de geneugten van het leven te genieten.... :)
Experts ? De onze ? Die laat ik voor wat ze zijn. Oostenrijk en nog aan paar anderen zullen geen epidemie zoals de huidige meer kennen, dat mag je van mij aannemen. Ik heb 30 jaar geleden de kans gehad om de Duitse nationaliteit te verwerven, en ... het spijt me nu dat ik dat toen niet gedaan heb.
Er van sterven ? Dat kan, maar de kans is groter dat je het overleeft. Maar er kunnen gevolgen zijn zoals nierschade, leverschade, hartschade, bloedklontering met zelfs herseninfarcten tot gevolg. Misschien dat je in die gevallen jezelf beter dood had gewenst, of ..... toch maar een muilbandje had gedragen. :( En of ge dan immuun zijt na een besmetting en voor hoelang is nog helemaal niet geweten.
Ice

15 mei 2020, 16:03

Maar jij màg met je muilband rondlopen, jongen, niemand verbiedt je om je angst te sussen met de illusie dat je met een mondmasker veilig zult zijn...
Een gedacht is overigens heel wat waard zo blijkt nog maar eens, dat ligt in de lijn van hypochonders en placebo's.. :twisted:

Afbeelding
Als geneugten van het leven voor jou betekent om laf andere mensen af te blaffen omdat je zelf dol van angst bent, dan kan men begrijpen dat je er geen punt van maakt om vrijwillig je hele leven zelf te vergallen.
Zorg eerst maar dat je goed uitkijkt wie je afblaft, je zou nog weleens rare dingen kunnen tegenkomen. :mrgreen:
Fred1950 schreef:
15 mei 2020, 14:21
Maar er kunnen gevolgen zijn zoals nierschade, leverschade, hartschade,
bloedklontering met zelfs herseninfarcten tot gevolg.
Ja, inderdaad, deze ernstige gezondheidsschade kun je dan ook uitsluitend maar krijgen door corona? :roll:
Je kunt misschien beter onder een glazen stolp kruipen?
Fredje: je hebt maar één leven en dat wordt uitsluitend nu, op dit ogenblik, gelééfd, je verspilt je kostbare tijd met angst voor wat mogelijk nooit gebeurt.
Afbeelding

Fred1950

15 mei 2020, 16:45

Ice schreef:
15 mei 2020, 16:03
......
Zorg eerst maar dat je goed uitkijkt wie je afblaft, je zou nog weleens rare dingen kunnen tegenkomen. :mrgreen:
.....
Het liefst van al zou ik De Wever eens zonder muilband willen tegen komen. :twisted:

tokkio

15 mei 2020, 18:54

Ice schreef:
14 mei 2020, 21:23
Vanaf vandaag EXTRA oppassen...het corona virus wordt steeds venijniger en agressiever...nadat je het virus hebt uitgescheten, vliegt het je naar de keel dus vooràl en zeer snel het deksel van je wc-pot dichtklappen, liefst met een harde klap zodat het virus even van slag is en veilig kan doorgespoeld worden...dan, na een wachttijd van een half uur, de pot en deksel ook goed en herhaaldelijk desinfecteren, uiteraard met volledige bescherming van handschoenen, mondmasker mét haarkapje en liefst een volledig beschermingspak.
Voor het doorspoelen en om zuinig te zijn met ons drinkwater, want er dreigt weer een tekort door het warme weer, kan men best voorlopig en elke dag de emmer gebruiken om zo het nodige vocht te verzamelen voor het herhaaldelijk verzuipen van het uitgescheten coronavirus tot het gevaar helemaal geweken is.
Gelieve bovendien extra gekruid, gezouten en sterk ruikende voedingswaren te nuttigen zoals en vooral véél look om het virus de lust te benemen om terug te keren of toch nog te ontsnappen als het wc-deksel opnieuw wordt opgelicht.

En...joepie, we mógen vanaf maandag weer naar de zoo!!
Maar eerst worden, tijdelijk natuurlijk, heel wat regeltjes opgelegd en dat zal je heel snel de fun ervan en de goesting ontnemen om de prijs van een vroegere, volle winkelkar te spenderen aan het bezichtigen van dieren in hun natuurlijke habitat terwijl de bezoekers nu gedwongen aan de ketting en met muilbanden aan de dieren gaan bekijken...zal dat even een aanpassing zijn, de dieren zullen niet weten wat voor vreemde vogels hen komen aanstaren vanover die rare muilbanden.

Eerst moet je reserveren want spontaan een bezoekje brengen of pas als het weer het toelaat (want wie zou nu in de zoo gaan rondlopen als het pijpestelen giet?) zit er niet meer in, voorlopig toch niet als we die huichelende leugenaars mogen geloven die ons om de haverklap fabeltjes over dooie mussen zitten wijs te maken...dat wordt dus roulette spelen - zou het morgen droog blijven? Of gaat het stormen? Een windhoos kan ook nog...is er overigens een annulatieverzekering voorzien voor bij overmacht?
Dan moet je natuurlijk, in open lucht, ook afstand houden...want het virus kan spríngen, jongen! Wel 4 meter vér.....en als de natuur roept, ben je verplicht de muilband om te doen want je kunt moeilijk vanop 1,5 meter just mikken in de wc-pot..
We kunnen beter in onze tuin de bbq aansteken en éne dikke biefstuk bakken (meer heb je niet voor de toegangsprijs) in afwachting van de terugkeer naar een NORMAAL leven zonder waanzin en opgedrongen smetvrees als de dolgedraaide kudde terug bij zinnen komt en dit belachelijk circus massaal de rug toekeert.

Ironie ten top: allerlei nooit geziene VERPLICHTINGEN opleggen noemen ze dan VERSOEPELING!

Oh en ja corona wordt meteen ook aangegrepen om de doorn in het oog van de elite, ons auto gebruik, te ontmoedigen en door te drijven: we moeten meer met de fiets gaan en blijven rijden: ze moeten en zullen ons uit de auto krijgen, als duurder maken niet werkt, dan moet het maar met de smoes voor onze gezondheid?....waar dat coronacircus toch allemaal niet goed voor is, hé? :evil:
Goed geschreven.....mijn gedacht :D en na het Moederdag gepest, dat de bloemenwinkels de maandag na Moederdag mochten open gaan, hebben ze het nu op de coiffeurs,die mogen vanaf maandag open gaan, ......alleen een coiffeur werkt niet op maandag :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43

15 mei 2020, 20:44

Dat denk je Tokio haarkappers of kapsters niet werken op maandag .
Dat is verleden tijd . Zelfstandige mag 6 dagen werken in de week .
Tijd was uitgaan maandag naar Muizeke in Aalst de kappers en kapsters was hun dag :lol:
Maar is allemaal gesloten .

boeffer

15 mei 2020, 21:04

1 Van de verschillende geneesmethodes, oud of durft deze dr ?-'t Wordt tijd dat men zegt we hebben een geneesmiddel!
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

15 mei 2020, 22:06

boeffer schreef:
15 mei 2020, 21:04
1 Van de verschillende geneesmethodes, oud of durft deze dr ?-'t Wordt tijd dat men zegt we hebben een geneesmiddel!
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Hydroxychloroquine ..... :roll: ( kwam hier al veel ter sprake , vooral door "Ice" , goed voor mensen die sowieso zonder dat middel ook gingen genezen, maar dan zonder de bijwerkingen van dat middel )

Fazal

16 mei 2020, 10:02

Ik vrees dat de aandoening niet helemaal te genezen is, gezien het alle mogelijke organen aantast, of kan aantasten. Volgens mij is het niet uitgesloten dat de genezen-verklaarden vroeg of laat andere symptomen zullen gaan vertonen. En of die symptomen dan onmiddellijk aan de corona-aandoening zullen kunnen gelinkt worden, is ook nog twijfelachtig. Ze kunnen misschien wel een vaccin vinden, maar een geneesmiddel is het dus niet. Plus dat een vaccin alleen maar kan werken, indien het slachtoffer nog niet is besmet.
En we weten dan nog niet of het aan te raden zal zijn het aan een (zgz) genezen patiënt toe te dienen.

gast43

16 mei 2020, 12:49

Fazal : als organen aangetast zijn .
En wat zijn de gevolgen voor later .
Mag je echt niet aandenken wat die mensen al hebben afgezien .
Ice

16 mei 2020, 13:24

Fred1950 schreef:
15 mei 2020, 22:06
Hydroxychloroquine ..... :roll: ( kwam hier al veel ter sprake , vooral door "Ice" , goed voor mensen die sowieso zonder dat middel ook gingen genezen, maar dan zonder de bijwerkingen van dat middel )
WTF?? Nu ga je dus beweren dat mensen sowieso genezen van corona zoals bij een gewone griep?? 8O
Gij gaat liever dood aan de beademing dan een geneesmiddel, dat reeds 70 jaar bestaat en intussen zijn werking ook reeds ruimschoots bewezen heeft voor corona, te gebruiken? :roll:
Laat de mensen eens zelf beslissen over hun eigen leven?
En wíe zegt dat de aantasting van de organen een gevolg zijn van bijwerkingen door dit geneesmiddel?
Werd dat al bewezen of is het weer nepnieuws om te verhinderen dat mensen genezen worden, nét zoals dit middel afgeschoten wordt om aan zieken te kunnen onthouden zodat er meer coronadoden kunnen gerapporteerd worden om ons in ons kot te houden?

Fred1950

16 mei 2020, 13:33

Ice schreef:
16 mei 2020, 13:24
.....
En wíe zegt dat de aantasting van de organen een gevolg zijn van bijwerkingen door dit geneesmiddel?
....
Hé zeg, kluts nog een eitje erbij. :roll:
Waar heb ik dat geschreven ? Het is het virus zelf dat de organen aantast. Dat en de bloedklontervorming is al bij vele ex-patienten en genezen personen vastgesteld. Bij heel kleine kinderen die besmet werden stelt men de ziekte ( of syndroom ) van Kawasaki vast ( wat dat ook moge zijn, maar het zal gene moto of brommer zijn ).

Wil.

16 mei 2020, 15:38

Blijkbaar zijn bloedklonters een groter probleem dan de vochtophoping in de longen of zelfs dan zuurstoftekort. Vandaar dat men nu al snel begint met bloedverdunners te geven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

16 mei 2020, 15:44

Het uitvallen en falen van organen heeft als hoofdoorzaak een zuurstoftekort en kan dus niet en nooit exclusief toegeschreven aan of bewezen worden door de besmetting/door het coronavirus door teveel andere factoren die ook een zuurstoftekort kunnen veroorzaken en van invloed zijn...dat wordt zelfs toegegeven dat de meesten overlijden aan onderliggende gezondheidsproblemen waarbij corona nét die laatste druppel bleek te zijn.. :roll:

Er wordt tegenwoordig gesmeten met allerlei wilde beweringen om alles maar te kunnen wijten aan het coronavirus want de doorsnee burger, medische leek, kan toch niks verifiëren en wordt zo nog meer angst aangejaagd.
Geloofwaardigheid van al die indianenverhalen die de wereld worden ingestuurd: NUL!

Fred1950

16 mei 2020, 15:54

Ice schreef:
16 mei 2020, 15:44
Het uitvallen en falen van organen heeft als hoofdoorzaak een zuurstoftekort en kan dus niet en nooit exclusief toegeschreven aan of bewezen worden door de besmetting/door het coronavirus door teveel andere factoren die ook een zuurstoftekort kunnen veroorzaken en van invloed zijn...dat wordt zelfs toegegeven dat de meesten overlijden aan onderliggende gezondheidsproblemen waarbij corona nét die laatste druppel bleek te zijn.. :roll:
....
Men stelt de letsels vast bij personen die het virus overwonnen hebben, dus genezen zijn verklaard. Organen die uitvallen wegens zuurstofgebrek heeft meestal al snel de dood tot gevolg. Die onderliggende gezondheidsproblemen zijn bij de meesten toch onder controle door medicijnen, of niet ? Er zijn zelfs perfect gezonde mensen overleden omdat hun immuunsysteem op hol sloeg en zowat alles begon te vernietigen dat verdacht leek.