Politiek

Racisme...? Wat is racisme?

Gestart door Fazal op 06 jun 2020, 18:21 764 berichten 112.002 keer gelezen Reageer
De kannibaal 01 sep 2020, 13:56 1.082 berichten
Fazal schreef: ↑
31 aug 2020, 12:02
Idefix schreef: ↑
31 aug 2020, 11:13
Volgens mij heeft racisme totaal niets met huidskleur te maken maar met de mentaliteit en gebruiken van bepaalde volkeren.
Dat zeg ik al heel lang.
Racisme bestaat eigenlijk niet. Elke racist geeft er een invulling aan, waarmee hij zijn eigen geweten weet te sussen.
    Citeer
    Dicksy 01 sep 2020, 17:16 8.381 berichten
    De Kannibaal schreef:
    Racisme bestaat eigenlijk niet. Elke racist geeft er een invulling aan, waarmee hij zijn eigen geweten weet te sussen.
    U hebt er denkelijk geen flauw benul van hoeveel wijsheid u hier neergepend hebt, en dit over de partijgrenzen heen. Een welgemeende chapeau.
      Citeer
      Idefix 08 sep 2020, 10:46 Vlaams Brabant 1.442 berichten
      De kannibaal schreef: ↑
      01 sep 2020, 13:56
      Fazal schreef: ↑
      31 aug 2020, 12:02
      Idefix schreef: ↑
      31 aug 2020, 11:13
      Volgens mij heeft racisme totaal niets met huidskleur te maken maar met de mentaliteit en gebruiken van bepaalde volkeren.
      Dat zeg ik al heel lang.
      Van wie komt die zin Kanibaal???? Blijkbaar van een verstandige mens. :mrgreen:
      De zon is gratis voor iedereen
        Citeer
        Idefix 20 sep 2020, 16:25 Vlaams Brabant 1.442 berichten
        Vraag , hoe mag "politiek correct" een "neger" nu genoemd worden als er een persoonsbeschrijving gevraagd wordt????? :?: :?: :?: :?:
          Citeer
          E.T. 20 sep 2020, 16:30 29.334 berichten
          In België zeker niet zwarte :lol: :lol: :lol:
          OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
          64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
            Citeer
            figaretto 20 sep 2020, 20:14 waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis... 1.204 berichten
            Een andersblanke misschien ? Of een minderwitte, want blank is ook niet correct.
              Citeer
              boeffer 20 sep 2020, 23:48 In mijn zetel 3.790 berichten
              Heel de wereld komt hunne stage doen hier. Dat vergt wat beleefdheid van 't volk hier.
              Wat loopt hier allemaal op de kermis rond , koppels of gasten van hier die er 1 gevonden ver weg van hier. En die't huishouden doet, en zelfs gaat werken, waar vindt ge die nog?
              W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
                Citeer
                Idefix 21 sep 2020, 17:18 Vlaams Brabant 1.442 berichten
                Momenteel voel ik het zo een beetje aan alsof ge door het feit dat ge blank zijt al beschaamd moet zijn voor alles en nog wat....
                  Citeer
                  voorn 21 sep 2020, 19:41 Antwerpen 5.842 berichten
                  We zijn wel helemaal aan het doorzwaaien.
                  Er is geen reclame meer of er moet een gekleurde medemens in verschijnen.
                  Is dat in andere landen ook.?
                    Citeer
                    miel 21 sep 2020, 20:07 vlaanderen 309 berichten
                    Reclame in andere landen met donkere medemensen?
                    Mogelijk in Afrikaanse landen?
                    we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
                      Citeer
                      voorn 28 sep 2020, 21:23 Antwerpen 5.842 berichten
                      Nu is de eeuwenlange strijdvlag van Vlaanderen is het nu een Nazisymbool. volgens De Morgen.
                      In geschiedenis en heraldiek nooit sterk geweest
                        Citeer
                        Idefix 29 sep 2020, 10:47 Vlaams Brabant 1.442 berichten
                        voorn schreef: ↑
                        28 sep 2020, 21:23
                        Nu is de eeuwenlange strijdvlag van Vlaanderen is het nu een Nazisymbool. volgens De Morgen.
                        De Morgen schrijft gelijk Trump spreekt...........Ik sta er van te kijken dat ze nog niet met blauwe inkt gedrukt is...
                          Citeer
                          E.T. 29 sep 2020, 11:50 29.334 berichten
                          voorn schreef: ↑
                          28 sep 2020, 21:23
                          Jij ook niet hé ... Het bedoelde nasi symbool is het rode rune teken "OGAL" en niet de "eeuwenlange" (?) strijdvlag van de zwarte.

:wink:
                          OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
                          64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
                            Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.