Regeringsvormig

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio

02 okt 2020, 16:30

Fred1950 schreef:
Niet lonend ? Maar wel héél "gemakkelijk" :D Vijf jaar lang rijden zonder maar één keer naar de garage te moeten rijden is helemaal geen probleem, m.a.w. onderhoud = NUL
Ge bedoeld dat na 5 jaar de batterij naar de recyclage moet, en dat ge voor dat geld 20 jaar onderhoud in de garage kunt doen :mrgreen:
En ge moet ook niet meer aan de pomp in regen en wind gaan tanken, dat doet ge thuis.
ge bedoeld, dat ge dan zonnepanelen moet hebben en een laadpaal van 400 volt :mrgreen:
Ge moet ook niet vrezen dat hij niet gaat starten bij vriesweer, of dat die gaat sputteren, allemaal onbestaand
Als het - 20 vriest zult ge een flinke hulpstarter nodig hebben,of ge geraakt geen 10 KM ver :mrgreen:
En dan hebben we het nog niet over het rijcomfort op zich, onevenaarbaar.
dat rijcomfort heb u ook met een waterstof brandstofcel.
En Het accupakket is het duurste onderdeel van de elektrische auto en wordt over het algemeen niet op een milieuvriendelijke manier geproduceerd. Een brandstofauto is over het algemeen milieuvriendelijker te produceren dan een elektrische auto. Uit recent onderzoek blijkt dat elektrische auto’s pas na 85.319 kilometer gereden te hebben minder CO2-uitstoot genereren dan benzineauto’s. Doordat een waterstofauto geen accupakket bevat, is dit op papier een stuk minder belastend voor het milieu.
En daar komt ook nog de actieradius bij, oftewel hoe ver je kan rijden na een tankbeurt waterstof. Op een volle batterij kun je met de gemiddelde elektrische auto zo’n 150 kilometer rijden. Daarna moet de auto weer een tijdje aan de lader. Met een waterstofauto rijd je minimaal 500 kilometer en na een tankbeurt kun je meteen weer door.
Maar we zijn in de topic "regeringsvorming"en de groenen die willen de kerncentrales sluiten,maar ze willen in de plaats gascentrales, dat zijn 2 tegenstrijdige opdrachten, als ze de kerncentrales sluiten is en niet genoeg stroom,zelfs niet meer voor de E auto, en als ze gascentrales inplannen , hebben ze meer CO² uitstoot.
En ze hebben een Belgisch bedrijf dat waterstof motoren bouwt die kunnen dienen voor treinen, boten vrachtwagens, generatoren ,veel beter voor de vermindering van de CO² uitstoot.
https://www.nieuwsbladtransport.nl/sche ... dpr=accept
En daar de E auto maar een overgang stadium is,heeft die geen toekomst, zeker omdat de grondstof voor batterijen opgeraakt, dus moet deze regering nu eens serieus nadenken op de nieuwe mogelijkheden die de waterstof en de de Argon Power Cycle (APC). :mrgreen:
https://www.ptindustrieelmanagement.nl/ ... 1601637457
hallo Fred-sof :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

02 okt 2020, 17:32

Maar bah nee , tokkio :D Ge kunt aan 10 Ampere laden aan een klassiek stopcontact. En bij -20°C rijdt die wagen nog altijd zonder problemen. Ge moogt hem alleen niet meer laden onder de 0°C , voor de rest is er geen enkel probleem. Auto's op waterstof ? Dat zijn bommen. Als er iemand in mijn buurt met zo een wagen zou rijden dien ik klacht in. Waterstof wordt gepromoot door de olie-en gaslobby om hun "grijze" ( vuile, uit methaan/aardgas gemaakte ) waterstof te kunnen slijten. En wat actieradius betreft, ge zijt blijkbaar niet mee met de huidige ontwikkeling. :) De Toyota Mirai haalt geen 500 km omdat er geen tankstations bestaan die tot 700 bar kunnen vullen. "Echte" actieradius van 400 km voor iets dat "maar" even duur is :D : https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... taycan-4s/

Een waterstof auto die op "vuile" , uit aardgas aangemaakte waterstof , rijdt stoot ten allerlaatste meer CO2 uit dan een wagen die op die aardgas ( CNG ) rijdt. Een waterstof auto die op "groene" waterstof uit windmolens of zonnepanelen rijdt verbruikt 3 x meer elektriciteit dan een puur elektrische wagen. Niets pleit in het voordeel van waterstof auto's. Komt daar nog bij dat die waterstof brandstofcel slechts een paar jaar meegaat.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 okt 2020, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Idefix

02 okt 2020, 18:11

Om terug on topic te komen
Ik vraag me af wanneer ze de eerste ruzie gaan hebben. Bouchez ligt al in de clinch en er is dan nog een vrouwelijke minister die er geen wilde zijn en er zijn problemen binnen de CD&V; en ik heb een paar akkoorden gelezen...............Ze zijn zo klaar als koffiedik en ge kunt er alle kanten mee op. Dus.....efkes geduld en er gaat wel iets vallen.....
De zon is gratis voor iedereen

figaretto

02 okt 2020, 18:18

Tijdens de voorstelling van het regeerprogramma, om technische redenen in het Europees parlement, hoorde ik de nieuwe premier enkele duidelijke accenten leggen. Zo had hij het over “solidariteit”. Dit is inderdaad een mooie bekommernis, doch denk ik dat deze vooral geïnspireerd werd door zijn Franstalige collega’s.
Zo heb ik altijd gedacht dat solidariteit gebaseerd is op vrijwilligheid. De nobelste versie van die deugd is het altruïsme : men staat een deeltje van zijn bezit af aan anderen die het minder breed hebben en liefst nog anoniem. Maar het kan ook wat in een minder edele vorm, eerder zoals “scratch my back and I’ll scratch yours”. Bijvoorbeeld de bakker die zijn vlees koopt bij de slager in zijn straat en die laatste zijn brood bij hem. Win-win solidariteit.
Wanneer echter Belgische politici het over “solidariteit” hebben, hebben ze het meestal over een andere vorm ervan. Zo was er, ten tijde van Jean-Luc Dehaene, het invoeren van “de solidariteitsbijdrage”. De tollenaars van Jean-Luc hebben zich niet tot mij gewend met de vraag : “Mijnheer figaretto, bent u bereid een deel van uw loon af te staan ? Het is voor een goed doel.” Neen, ze hebben het gewoon van mijn loon afgehouden.
Een dergelijke procedure kan ik bezwaarlijk”solidariteit” noemen. “Roof” lijkt me een betere naam en hoewel men enige sympathie kan opbrengen voor Robin Hood die er gelijkaardige praktijken op nahield, ontbreekt het hier toch wel een beetje aan wellevendheid. Bovendien maakte Robin Hood er een erezaak dat zijn buit wel degelijk naar hén gingen die het nodig hadden, iets wat in de Belgische context niet altijd duidelijk is. Wanneer Alexander het nu over meer solidariteit heeft, dan kan ik al raden wat dit zal betekenen.
De nieuwe premier had het ook over “verbinding”. Klinkt ook goed maar ik vraag me dan af, wie met wie verbinden ? Uit politiek oogpunt gezien, twee mogelijkheden : Vlamingen met Walen en autochtonen met allochtonen.
Wat het eerste betreft, dit lijkt me onbegonnen werk. België is duidelijk een dubbeldemocratie. Dat neemt niet weg dat Vlamingen al eens goede vrienden in Wallonië kunnen hebben en vice versa maar op politiek vlak zijn ze onverzoenbaar zoals is gebleken uit de ellendig lange regeringsvorming na zeer uiteenlopende verkiezingsuitslagen, om over de peilingen nog maar te zwijgen. Tussen haakjes, links en rechts vangt men wel iets op over die peilingen maar blijkbaar worden ze niet gepubliceerd. Zou men hier ook over “een bommetje” kunnen spreken ?
Tussen autochtonen en allochtonen liggen de zaken enigszins anders : mensen van allochtone origine die zich willen “verbinden” met hun nieuwe heimat, slagen daar behoorlijk in. Een niet onaanzienlijk aantal van hen maken zelfs furore in de politiek, zowel in Brussel, Vlaanderen en Wallonië. Maar het gros onder hen wil gewoon niet verbonden worden. Ze blijven liever onder mekaar en nestelen zich in getto’s. Dikwijls is ook hun religieuze achtergrond oorzaak van hun weigering tot integratie. Hun manier van leven strookt niet met hun omgeving. Ze wensen niet te tornen aan hun kledij, voeding, omgang met vrouwen ondanks alle tegemoetkomingen die hen verstrekt worden. Proberen mensen te verbinden die niet verbonden willen worden met anderen is eveneens onbegonnen werk. Een sisyphusarbeid eerder.

Fred1950

02 okt 2020, 18:19

Idefix schreef:
02 okt 2020, 18:11
Om terug on topic te komen
Ik vraag me af wanneer ze de eerste ruzie gaan hebben. Bouchez ligt al in de clinch en er is dan nog een vrouwelijke minister die er geen wilde zijn en er zijn problemen binnen de CD&V; en ik heb een paar akkoorden gelezen...............Ze zijn zo klaar als koffiedik en ge kunt er alle kanten mee op. Dus.....efkes geduld en er gaat wel iets vallen.....
Connerke zal de brandjes wel blussen. :lol: Dat is de geknipte persoon er voor. Ik vraag me af wat de koning uitgestoken heeft om er voor te zorgen dat het gekibbel plotseling ophield. Staat er niets in de grondwet over een soort noodtoestand in het geval er geen regering tot stand kan komen ? Kan de koning in dat geval "een staatsgreep" plegen ? :twisted: :mrgreen:

Charlie Maru

02 okt 2020, 19:29

Fred1950 schreef:
Maar bah nee , tokkio :D Ge kunt aan 10 Ampere laden aan een klassiek stopcontact. En bij -20°C rijdt die wagen nog altijd zonder problemen. Ge moogt hem alleen niet meer laden onder de 0°C , voor de rest is er geen enkel probleem.
Dus als het komende winter 3 weken aan één stuk vriest staat ge daar in uwe neus te peuteren..... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

02 okt 2020, 20:06

Charlie Maru schreef:
Fred1950 schreef:
Maar bah nee , tokkio :D Ge kunt aan 10 Ampere laden aan een klassiek stopcontact. En bij -20°C rijdt die wagen nog altijd zonder problemen. Ge moogt hem alleen niet meer laden onder de 0°C , voor de rest is er geen enkel probleem.
Dus als het komende winter 3 weken aan één stuk vriest staat ge daar in uwe neus te peuteren..... :roll:
Vriest het in uw garage ? Er bestaan types die bij het laden eerst de batterij opwarmen, en dan pas met het laadproces beginnen. Men denkt aan veel meer dan dat jij denkt. :D
Ice

02 okt 2020, 21:34

Fred1950 schreef:
02 okt 2020, 20:06
Charlie Maru schreef:
Vriest het in uw garage ? Er bestaan types die bij het laden eerst de batterij opwarmen, en dan pas met het laadproces beginnen.

Men denkt aan veel meer dan dat jij denkt. :D
Dat is correct en jij denkt in kortetermijn, kijkt niet verder dan je neus lang is... :P
Als alle propere kerncentrales sluiten en vervuilender gasfabrieken in de plaats komen, dan kunnen en zúllen ze woekerprijzen eisen voor de "schaarse elektriciteit" (schaarste die ze ook weer zélf veroorzaken maar waarvan de bezitters van een elektrisch voertuig de schuld zullen krijgen.... :P )
en dan kunt ge kiezen of delen: nog wat beperkte huishoudelijk elektriciteit aan woekerprijzen of de benenwagen nemen door je elektrische melkkoe voorgoed op slot te zetten. :P

Dan zul je boetes krijgen als je nog elektrisch durft te rijden, (foei, je durft elektriciteit te verspillen terwijl er schaarste is... :twisted: ) net zoals ze het met de diesel deden...uiteraard ook trapsgewijs: eerst fors meer autotax, verzekering, zelfs duurdere, technische controle en dan peperdure brandstof, elektriciteit in jouw geval, om het gebruik te 'ontmoedigen' en dan de genadeklap: op afstand afsluiten van de digitale (budget)meters voor ongehoorzame burgers die koppig elektrisch blijven rijden...eigen schuld, dikke bult, je hebt big brother digitaal zelf in huis gehaald... :P
Hoe zeggen ze dat ook alweer? Aan het verleden ken je de toekomst? :mrgreen:
Ice

02 okt 2020, 21:38

@figaretto: van smurf decroo met zn zeven dwergjes heb ik enkel wat vage maar overduidelijk dooie mussen gehoord om te sussen...beloven, beloven...jaja, tegenwoordig zijn ze nog niet beschaamd als ze openlijk staan te liegen dat ze barsten. :x
Eerst zien en dan geloven zei de zot en die was nog zo zot niet... :P

Fred1950

02 okt 2020, 22:02

Ice schreef:
02 okt 2020, 21:34
.....
Als alle propere kerncentrales sluiten en vervuilender gasfabrieken in de plaats komen, .....
Voor mijn part mag je in de bunker naast de kerncentrale gaan wonen waar men het hoog radioactief afval nog 20 jaar lang moet afkoelen vooraleer het onder de grond kan. 8O

En er is elektriek genoeg .... Noorwegen weet er zelfs geen raad meer mee.

Dicksy

02 okt 2020, 23:15

Fred1950 schreef:
Voor mijn part mag je in de bunker naast de kerncentrale gaan wonen waar men het hoog radioactief afval nog 20 jaar lang moet afkoelen vooraleer het onder de grond kan. 8O

Verhuis in het verschiet? 8O

Fred1950

02 okt 2020, 23:54

Dicksy schreef:
02 okt 2020, 23:15
Fred1950 schreef:

Verhuis in het verschiet? 8O
Nee, ik ga een elektrieken draad vanuit Noorwegen naar mijn huis leggen. :D

boeffer

03 okt 2020, 00:12

Of het mag in .be, windenergie voor in de donker of dag https://nl.banggood.com/2000W-DC-12V-or ... rehouse=CN , en voor de rest wat zonnepanelen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

petrol

03 okt 2020, 07:28

Boskabouter Calvo kalt gesteld door een Erdoganneke van Almaci. :lol: :lol: :lol:

Dicksy

03 okt 2020, 09:16

Yep, hommeles bij Groen. Veel die daar nu lachen als de kleur van hun partij. :roll: