Haar knippen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

14 dec 2020, 16:42

Fred1950 schreef: ↑
Gisteren, 18:04
Personen zonder symptomen kom je nog zeker op straat tegen. Als ze jou niet hebben besmet , zullen ze wel iemand anders aan 't besmetten zijn.
Ik heb evenveel kans om besmet te geraken in een Belgische winkel of kapper dan in Nederland,of in gelijk wel a,der land, rood, geel of Orange dat virus stopt niet aan de grens,ik ken zelf iemand die wel besmet is geweest ,met symptomen, maar zijn vrouw en dochter niet,ik hou afstand, draag mijn mondmasker, en ontsmet mijn handen, maar of een gewoon mondmasker het virus tegenhoud heb ik mijn twijfels, de uitgeademde lucht dampt mijn bril aan , dus het vliegt er langs alle kanten uit, en de virologen weten het ook niet , die hoppen van de ene studio naar de andere, maar zitten overal ook in de schmink en kapper stoel zonder mondmasker hun uitleg te doen ,en ze twijfelen zelf over het vaccin, dus wat moet men dan nog geloven,ook die sint en piet die ondanks ze een mondmasker droegen , zouden ze een half rusthuis besmet hebben.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201214_95019087
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

14 dec 2020, 17:01

Bij mij is het bril OF mondmasker, met allebei zie ik niet meer waar ik loop.
Laat staan dat ik de prijzen of de vervaldag van producten in een winkel zou kunnen lezen.
Ik mag doen wat ik wil. Ik zou mij verdomme wel een bril met verwarmde glazen moeten aanschaffen. :evil:
Meer nog, de drager van zo'n smoelvod, wordt er zelf niet door beschermd. :mrgreen:

Fred1950

14 dec 2020, 17:30

Fazal schreef:
14 dec 2020, 17:01
Bij mij is het bril OF mondmasker, met allebei zie ik niet meer waar ik loop.
Laat staan dat ik de prijzen of de vervaldag van producten in een winkel zou kunnen lezen.
Ik mag doen wat ik wil. Ik zou mij verdomme wel een bril met verwarmde glazen moeten aanschaffen. :evil:
Meer nog, de drager van zo'n smoelvod, wordt er zelf niet door beschermd. :mrgreen:
Koop iets met dit model : https://www.pharmazone.be/nl/masker-ffp2-140830.html Mijn leesbril dampt niet aan als ik die moet opzetten met een masker erbij. Let wel, mijn leesbril is van kunststof gemaakt, dat kan een verschil maken. FFP2 maskers beschermen jezelf ook voor ca. 80 % , de katoenvodden slechts voor ca. 50 %

Fazal

14 dec 2020, 17:52

Bedankt voor de goede raad beste Fred.
Het is trouwens niet de eerste keer dat u mij op dat punt raad verschaft, maar dat masker lijkt mij nogal een dure grap. Ik hang er het geld niet aan.

Ik ga gewoon zonder bril winkelen en schakel het personeel in, ofwel vraag ik het aan iemand anders om even voor mij te kijken. Dat lijkt voor mij (sorry: egoïstisch tegen wil en dank) voorlopig de beste oplossing.

Nochtans zie ik er velen mèt bril èn mondmasker, die er geen last van schijnen te hebben.
Ikzelf vind er géén oplossing voor, en ga er ook niet nog meer geld aan verspillen.

Prima Vera

14 dec 2020, 18:24

Fazal schreef:
Bedankt voor de goede raad beste Fred.
Het is trouwens niet de eerste keer dat u mij op dat punt raad verschaft, maar dat masker lijkt mij nogal een dure grap. Ik hang er het geld niet aan.

Ik ga gewoon zonder bril winkelen en schakel het personeel in, ofwel vraag ik het aan iemand anders om even voor mij te kijken. Dat lijkt voor mij (sorry: egoïstisch tegen wil en dank) voorlopig de beste oplossing.

Nochtans zie ik er velen mèt bril èn mondmasker, die er geen last van schijnen te hebben.
Ikzelf vind er géén oplossing voor, en ga er ook niet nog meer geld aan verspillen.
Het heeft veel te maken met de grootte van uw glazen, heb je vrij diepe glazen kan je die echt nog wel op je neusbrug zetten, daar waar je mondmasker is. Als je brilglazen vrij kort zijn, lukt het idd niet. Ik zie het verschil bij mijn man. Zelf heb ik er niet te veel last van. Ik kan mijn bril dus juist op de neusbrug bedekt door het masker zetten. Mijn man met zijn éne bril ook, de andere niet.

Fred1950

14 dec 2020, 18:28

Fazal schreef:
....
In autocentra kan je ook spuitbussen krijgen die er voor kunnen zorgen dat de binnenkant van je voorruit niet aandampt , maar ik denk dat die duurder zijn dat zo'n FFP2 masker.

janieburton

15 dec 2020, 11:16

Ice schreef:
13 dec 2020, 16:04
Waarom?
Zijt gij ook zo ne naïeve idioot die hoopt dat het leven terug normaal gaat worden als iedereen maar braaf luistert waar we nu nog ons haar mogen laten gaan knippen? :P
Waarom mogen kappers over de grens WEL werken?! Geef daar es een antwoord op. :roll:
En iedereen betáált aan de ziekteverzekering en heeft daar dus RECHT op!
Of ze maatregelen volgen of niet heeft daar niks mee te maken. :evil:
Ik vind het uitschot die menen te kunnen beslissen wat andere mensen zouden moeten doen of niet...bemoei je met je eigen zaken. :x
Ondertussen zijn de kappers in Nederland ook verplicht gesloten.

Beste Ice,

Jij lijkt iemand, en je hebt het recht op jouw mening zoals iedereen, die 200% tegen alle corona maatregelen is en je staat blijkbaar graag op de barricaden. Ik zou zelfs denken dat je tegen alle (ook niet corona) maatregelen/wetgevingen/reglementen bent die je persoonlijke vrijheid aantasten.

voorn

15 dec 2020, 11:31

Ken nog zo iemand.
Gevolg honderd stielen en evenveel mislukkingen.
In onze sector waren er strikte regels. Voor uw veiligheid en de anderen.
Waaronder ; geen baard.
Ice

15 dec 2020, 13:21

Fred1950 schreef:
14 dec 2020, 12:58
Wie is er begonnen over smetvrees of mysofobie ? Ik had op mijn woorden moeten letten en het uitsluitend over "angst om besmet te geraken" te hebben, dat was mijn fout. Je verdraait ook alles naar je handje , en zo komt het steeds maar tot zinloze reacties. Ik durf er een pint op verwedden dat jij ooit gescheiden bent geweest van je man ( of zelfs van meerdere mannen :twisted: ).
Smetvrees is onlosmakelijk verbonden met alles wat corona betreft en zeker met de maatregelen, met als gevolg verspreiding van deze geestelijke aandoening onder de bevolking en gedragsverandering om zo maatschappelijke veranderingen te kunnen afdwingen....daar is geen nadere toelichting voor de normale mens nodig.... :roll:
Daarom hoort (uitgelokte) mysofobie ook in de discussie.. ..erg en kortzichtig als je dat niet beseft... :evil:
De rest van jouw infantiele gejammer en insinuatie naar mij persoonlijk is irrelevant, laag-bij-de-grond, laakbaar en volkomen zinloos als reactie want het draagt helemaal niks bij aan de discussie. Zulk gedrag toont dan enkel maar jouw lelijke inborst en onbekwaamheid om een discussie te kunnen voeren.
Ice

15 dec 2020, 14:33

janieburton schreef:
15 dec 2020, 11:16
Beste Ice,

Jij lijkt iemand, en je hebt het recht op jouw mening zoals iedereen, die 200% tegen alle corona maatregelen is en je staat blijkbaar graag op de barricaden. Ik zou zelfs denken dat je tegen alle (ook niet corona) maatregelen/wetgevingen/reglementen bent die je persoonlijke vrijheid aantasten.
Beste janieburton,

Ik vind het maar normaal dat ik, als soevereine méns, het RECHT heb om zelf over mijn leven én gezondheid te beslissen, over élk aspect van mijn hele leven naar EIGEN goeddunken met respect voor nuttige wetten om het maatschappelijk, openbaar leven ordelijk te laten verlopen....dat géén en nóóit een vrijbrief kan zijn voor het verregaande ingrijpen in mijn persoonlijke leven en aantasting van mijn zélfbeschikkingsrecht!
Niemand heeft het recht om voor mij te beslissen alsof ik een wilsonbekwame kleuter of demente mens zou zijn! :evil:
En ja, dat is VRIJHEID, het hoogste goed van de Mens en daar horen overheden, die óns ten dienste moeten staan en door óns vet betaald worden, van áf te blijven. :x
Ik heb het RECHT om zelf conclusies te trekken op basis van wetenschappelijk bewezen feíten, om mij, als leek, te verlaten en te vertrouwen op die onafhankelijke experten, ook als die het staatsbedrog ontmaskeren waardoor onze maatschappij en élke burger van hun vrijheid beroofd worden voor machtscontrole door machtswellustelingen die een georkestreerde agenda volgen dat zelfs met feíten openbaar online te vinden is.
Ik heb het RECHT om kritiek te uiten op politiek beleid, ik heb RECHT op vrije meningsuiting.
(Politici hebben ook onder het mom van eerdere 'handelsmissies' ideetjes gaan opdoen in china over hoe de bevolking onder de knoet te krijgen..met bdw op kop...en ook dát speelt mee in dit hele coronahoax verhaal.)

De enorme tsunami aan wetenschappers, artsen, experten op allerlei gebied die zich verenigen en met bewezen feiten deze schandelijke misleidingen en bedrog van overheden voor meer controle en macht blootleggen, worden met alle mogelijke middelen gesaboteerd met medeplichtigheid van de leugenpers :evil: ...doodgezwegen en gewéérd zodat het publiek maar in die bubbel van bedrog en vooral ángst kan gevangen blijven zodat hun vrijheid geniepig kan ontnomen worden zonder al teveel protest of opschudding.

Die ellenlange, verwarrende lijstén aan wetswijzigingen in het Staatsblad voor deze zogenaamde TIJDELIJKE nóódmaatregelen al eens nader bekeken? 8O
Is er enig besef hoeveel wetten en burgerrechten zo reeds tegenstrijdig en zelfs áfgeschaft en ongeldig werden gemaakt?!?
Elke wetswijziging tast de bestaande wet aan, is tegenstrijdig of maakt de bestaande wet zelfs ongeldig en ónwettig...en dat is reeds jaren aan de gang.
En dat kun je bewijzen want het staat zwart op wit in het staatsblad! :roll:
Als de politici de afgelopen decennia zo noeste arbeid hadden verricht zoals voor deze hoax en maatregelen om de paar maanden, dan zag ons land er heel anders uit, :evil: dan had iedere burger welvaart, dan waren álle openbare diensten, infrastructuren etc..pico bello in orde en was er nergens armoede te bespeuren! Maar dat wordt de bevolking niet gegund. :evil:

En weet je wat?
Deze uitgelokte pandemie is zelfs reeds lang voorbij en dat wordt haarfijn uit de doeken gedaan door niet minder dan de ex-PFIZER vice-president Mike YEADON ...tenminste als zijn kwalificaties en zijn 35 jaar ervaring de goedkeuring van trollen en pro-vaxxers zou kunnen wegdragen om geloofwaardig te kunnen zijn. :roll: ..anders beginnen ze weer een vuile roddelcampagne om de geloofwaardigheid pogen te ondermijnen door op de boodschapper te schieten zoals gewoonlijk.. :mrgreen:
Ik post hier even zijn kwalificaties:
Ex-PHIZER vice president:
- 1ste klas graad in biochemie en toxicologie
- doctoraat in de respiratoire farmacologie
- erváren onderzoeker, gewerkt aan de onderzoekszijde van de farmaceutische industrie, zowel bij grote farmaceuten als in de biotechnologie met de focus op ontstekingen, immunologie en allergie in de context van luchtwegaandoeningen.

Deze EXPERT legt uit, van naadje tot draadje waarom deze pandemie al LANG VOORBIJ is en HOE en WAARDOOR de groepsimmuniteit reeds láng bereikt werd.

Hij gebruikt geen waarzeggerij met een glazen bol of natte-vingerwerk zoals de viro-lógen en pseudo-wetenschappers die zich adviseurs van overheden noemen buiten hun vakgebied.
Hij bewijst in begrijpelijke taal en met vastgestelde, gefundeerde en bewezen FEITEN dat de maatregelen volkomen overbodig zijn want de pandemie is láng voorbij en daarmee maakt hij brandhout van het walgelijke bedrog waardoor de bevolking gegijzeld wordt met onnodige maatregelen, door gedwongen gedragsverandering van de bevolking voor dictatoriale controle over de samenleving door machtswellustelingen die onder het valse voorwendsel van volksgezondheid van onze vrije maatschappij een open gevangenis pogen te maken.
Voor elkeen, die met staalharde, bewezen feiten wil horen en zien met eigen ogen dat deze coronahoax/pandemie reeds LANG voorbij is en wij dus opzéttelijk de duivel wordt aangedaan met ónnodige maatregelen door onze eigen politieke "dienaars" is deze video:

https://pnws.be/waarom-zegt-media-niet- ... -is-video/

Het is onze PLICHT om onze vrijheid en zelfbeschikking te beschermen, dat zijn we verplicht aan onszelf, onze klein/kinderen om een toekomst in een democratische en vrije maatschappij te garanderen en elkeen die akkoord gaat met de ondergang van deze vrijheid door deze onnodige népmaatregelen onder het valse voorwendsel van volksgezondheid voor een pandemie die reeds láng voorbij is, is die vrijheid niet waard!
Zij die hun gezondheid willen inruilen om terug een normaal leven hopen te krijgen, zijn eraan (mogelijk létterlijk door een experimenteel vaccin) voor hun moeite want zij verruilen en riskeren hun vrijheid én hun leven voor een maatschappij onder fascistische dictatuur naar chinees model. :evil:
Blijkbaar dringt dat nog steeds niet door bij de nuttige idioten die zich voor de politieke kar laten spannen om verdeeldheid te zaaien door hun naïeve geloof in de monsterlijke machtswellustigen die hen beliegen en bedriegen om zo hun vrijheid te kunnen ontnemen....
Waarom blijven domme mensen toch geloof hechten aan pathologische leugenaars die hen, bewézen door het verleden, keer op keer beliegen?
Leugenaars die beweren dat het voor ons 'goed' is maar met risico voor je leven, dat ze zelfs niet onder stoelen of banken steken?
Leugenaars die ons een heel jaar schrik aanjagen voor een dodelijk virus en ons dan willen dwingen onder groepsdruk datzelfde virus vrijwillig in te spuiten door een experimenteel vaccin met onbekende bijwerkingen en gevolgen?
Leugenaars die de bevolking zodanig misleiden dat ze zichzelf vrijwillig in gevaar willen brengen door vaccinatie om gezond te kunnen blijven, om gevrijwaard te blijven van een virus/pandemie die niet meer bestaat?
Leugenaars die opzettelijk het wantrouwen tussen mensen voeden zodat ze elkaar zouden verraden als ratten? Zoals de collaborateurs onder de oorlog?
Leugenaars die vereniging trachten te verhinderen door het verbod op sociaal contact?
Leugenaars die de maatschappij ontmenselijken en eenzaamheid veroorzaken met social distancing door angst te zaaien?
Leugenaars die onnodig een avondklok invoeren zoals in oorlogstijd?
Leugenaars die blijven liegen dat er nog een pandemie is terwijl experten, in hun vakgebied die het kunnen weten, het tegendeel bewijzen met feiten?! :roll:
Leugenaars die zo, verholen, aansturen op een dictatuur, erger dan de sharia, erger dan de nazi's?
Waarom blijft het geloof in politieke leugenaars bestaan na zoveel ontmaskeringen? 8O
Waarom willen mensen zichzelf niet beschermen en voor hun eigen vrijheid opkomen?
Waarom?
Misschien heb jij daar een verklaring voor, janieburton? Want ik begrijp dat niet...

voorn

15 dec 2020, 16:05

Gij bent toch op pensioen.? Anders ligt ge met klikken en klakken buiten als ge u tegen de regels verzet.
Hier draagt het kuispersoneel een mondmasker.
En daar in het gebouw in de gangen en lift 1.5 meter afstand niet kan; iedereen verplicht een mondmasker.
Er wonen hier zeker 300 mensen.

E.T.

15 dec 2020, 17:24

Deze Corona pandemie is allang voorbij en de groepsimmuniteit werd reeds lang bereikt.

We zullen Rutten en Merkel eens bellen

:roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

15 dec 2020, 19:20

E.T. schreef:
15 dec 2020, 17:24
Deze Corona pandemie is allang voorbij en de groepsimmuniteit werd reeds lang bereikt.

We zullen Rutten en Merkel eens bellen
:roll:
Ook nog iets zinnigs bij te dragen aan de discussie of gewoon wat tijd doden door onzin rond te strooien omdat je je verveelt tot je favoriete programma begint? :roll:
Nog heel even geduld, dan kun je thuis of familie gaan kijken..nu is de staatspropaganda nog bezig, ga maar gauw kijken anders mis je nog wat hersenspoeling... :P

E.T.

15 dec 2020, 20:34

Vroeg me gewoon af waarom Rutten en Merkel nog niet op de hoogte waren.

Geloof je nu werkelijk dat wij senioren iets zinnigs kunnen bijdragen tegenover die fantastische expert?
Die ex-PFIZER vice-president Mike YEADON?
Waarom is die ex???
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

15 dec 2020, 21:15

Misschien kon hij niet meer aan zien hoe de bevolking een rad voor de ogen gedraaid werd en hij, intern, een bedreiging voor de inkomsten van Pfizer-aandeelhouders geworden was. :roll: