Racisme...? Wat is racisme?
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
[/i]
Hieruit kan ik afleiden dat minder “diverse” bevolkingsgroepen wellicht niet van een dergelijke voorkeur zouden kunnen genieten. Dat ruikt inderdaad een beetje.
Ik stel me wel vragen bij uw veronderstelling dat de groep 65-plussers “te blank” zouden zijn. De plusminus 15% Afro-Amerikanen zoals ze graag genoemd worden zijn al vele generaties aanwezig in de V.S. en ik veronderstel daarom dat ook zij procentueel hetzelfde deel uit maken van deze groep. Tenzij hun levensverwachting duidelijk lager zou liggen. Dat weet ik niet.
Toegegeven, ik overliep de bron nogal vluchtig en hier en daar zijn een paar dingen me niet helemaal duidelijk.
Bij het lezen van bovenstaande tekst dacht ik toch even te overwegen of we hier niet te maken hebben met een speurtocht naar spijkers in ondiep water. Ik heb dan even de “bron” doorlopen en ik vond één zinnetje dat toch in een “verdachte richting” wijst : HCP is racially and ethnically diverse, wat een reden bleek te zijn om een meer prioritaire behandeling te krijgen. (HCP staat voor Health Care Personnel, neem ik aan)Wil. schreef: ↑19 dec 2020, 11:03Het Amerikaanse CDC (Center for Disease Control) stelt de prioriteiten op wanneer het gaat over wie moet gevaccineerd worden.
Men gaat beginnen met degenen die in de gezondheids- en zorgsector werken. Dat lijk niet meer dan normaal, maar de CDC voegt er een verantwoording aan toe die een beetje (?) naar racisme ruikt.
De groep van 65-plussers - dé doelgroep bij uitstek - mag niet als eerste ingeënt worden omdat, behalve het feit dat er wat te zeggen valt om de gezondheidswerkers te laten voorgaan, die groep van 65-plussers "niet divers genoeg" is. Lees: die groep is te blank en dat zou een onethische aanpak zijn volgens de CDC.
Nochtans zouden precies in die leeftijdsgroep de meeste levens kunnen gered worden, maar het zou zóóóó onethisch zijn om die oude blanke vrouwtjes en mannetjes te laten voorgaan, dat men verkiest om meer doden te noteren maar dan - gelukkig - aan de juiste kant van de zelfgetrokken morele lijn te staan.
Bron
Hieruit kan ik afleiden dat minder “diverse” bevolkingsgroepen wellicht niet van een dergelijke voorkeur zouden kunnen genieten. Dat ruikt inderdaad een beetje.
Ik stel me wel vragen bij uw veronderstelling dat de groep 65-plussers “te blank” zouden zijn. De plusminus 15% Afro-Amerikanen zoals ze graag genoemd worden zijn al vele generaties aanwezig in de V.S. en ik veronderstel daarom dat ook zij procentueel hetzelfde deel uit maken van deze groep. Tenzij hun levensverwachting duidelijk lager zou liggen. Dat weet ik niet.
Toegegeven, ik overliep de bron nogal vluchtig en hier en daar zijn een paar dingen me niet helemaal duidelijk.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het ging om dit stukje:

Hoewel de andere twee parameters in het voordeel pleiten van die groep (waarin de meeste overlijdens werden geteld) gaf men tóch niet de voorkeur aan hen. De rode tekst verklaart waarom.

Hoewel de andere twee parameters in het voordeel pleiten van die groep (waarin de meeste overlijdens werden geteld) gaf men tóch niet de voorkeur aan hen. De rode tekst verklaart waarom.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ik neem aan dat volgens deze strategie de vluchtelingen dan op de allerlaatste plaats komen voor een vaccin?
Want die groep is toch allerminst divers ...
Welke kronkels gaat men fabriceren om hieruit te komen?
Edit:
De rode tekst heeft het niet over diversiteit, maar over raciale en etnische minderheden.
Dus, een alibi om de geïmporteerden op de eerste plaats te zetten.
Er is dus toch goed over nagedacht.
De genocide op het blanke ras, is maar een complottheorie hoor.
Want die groep is toch allerminst divers ...
Welke kronkels gaat men fabriceren om hieruit te komen?
Edit:
De rode tekst heeft het niet over diversiteit, maar over raciale en etnische minderheden.
Dus, een alibi om de geïmporteerden op de eerste plaats te zetten.
Er is dus toch goed over nagedacht.
De genocide op het blanke ras, is maar een complottheorie hoor.
Ondank is 's werelds loon
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De genocide op het blanke ras, is (maar) een complottheorie hoor.
AUB maak ze niet wakker hé
AUB maak ze niet wakker hé
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat zijn de bouwlustige banken die overal willen bouwen, zie Spanje. En nu overal 'n beetje, niks rente meer maar huur brengt op!
En de mensen die er moeten wonen moeten eerst opgeleid worden. De banken verdienen en plunder Europa.
En de mensen die er moeten wonen moeten eerst opgeleid worden. De banken verdienen en plunder Europa.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
In Duitsland scheldt een (zwarte) Zuid-Afrikaanse vrouw haar huisbaas uit voor "scheiß Weiße".
De politie neemt akte van het voorval en klasseert dit incident als "Deutschfeindlich" maar bovendien komt dit feit in de statistiek als "politiek gemotiveerde criminaliteit die rechts-gemotiveerd is".
Vandaar dat in de statistieken over racisme nogal wat 'racisme van rechts' te vinden is. Nuance hoeft daar natuurlijk helemaal niet bij. Het staat geklasseerd als 'het komt van rechts' en dat volstaat.
De politie neemt akte van het voorval en klasseert dit incident als "Deutschfeindlich" maar bovendien komt dit feit in de statistiek als "politiek gemotiveerde criminaliteit die rechts-gemotiveerd is".
Vandaar dat in de statistieken over racisme nogal wat 'racisme van rechts' te vinden is. Nuance hoeft daar natuurlijk helemaal niet bij. Het staat geklasseerd als 'het komt van rechts' en dat volstaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
maar wat hebben ze daar nu aan, is dat zo plezirig, wat als er iemand hun auto in brand steekt,of hun huis,
in plaats van plezier maken ,steken ze auto's in brand , is dat hun cultuur, oppakken en met familie en al uitzetten,dat moeten ze doen, men wordt harder gestraft op het mondmasker niet op te zetten dan om auto's in brand te steken.
in plaats van plezier maken ,steken ze auto's in brand , is dat hun cultuur, oppakken en met familie en al uitzetten,dat moeten ze doen, men wordt harder gestraft op het mondmasker niet op te zetten dan om auto's in brand te steken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Mij valt O.A. wel al een hele tijd op dat de Gillete man een neger,..... euuh "een zwarte heer" is. Dat in een ander reklammeke een negerinnetje, euuhhh, een bruin gekleurd meisje , op de voorgrond en duidelijk afgebeeld staat en de blanke meisjes op de achtergrond en omfloerst...Ik vraag me af of een blanke nieuwslezer nog wel kan??? Of Gilette daar nu meer gaat door verkopen weet ik ook niet. Ik vermoed dat er wel een ernstige markstudie aan vooraf gegaan is die uitgewezen heeft dat er heel veel negers, euuuhhh zwarte mannen in dit land zijn......Ik dacht eerst, eigenaardig want er zijn tenslotte meer Arabieren dan negers in dit land, maar toen viel me op dat zie Arabieren zich niet scheren dus dat Gilette daar geen bal kan aan verdienen.
De zon is gratis voor iedereen
-
Is dit racisme? Het Iraans parlement debatteert over een wetsvoorstel 'om Israël binnen de 20 jaar te elimineren' . 2041 is bijgevolg de einddatum waartegen het moet gebeurd zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.