Racisme...? Wat is racisme?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio

10 mei 2021, 16:44

- ik erger mij mateloos aan zwerfvuil. Wie wil dat? Is er iemand vóór zwerfvuil? Pak dit dan ernstig aan, niet door gemeentepersoneel de opdracht te geven dingen op te ruimen, maar door de vervuilers te zoeken en aan te pakken. Ik ben bijna zeker dat we steeds op dezelfde mensen zullen uitkomen. Mensen die hun goesting willen doen zonder inmenging van anderen. Die houding is fataal voor de leefwijze die ik wil.
De gemeente ruimt op, maar ze zoeken wel degelijk naar bewijs, wie dat heeft achter gelaten, en de boete is niet mis...........alleen wordt er veel van die boeten betaald door het ocmw,........een kei en het vel hé......
Mensen met grote en snelle wagens willen hun speelgoed niet kwijt maar willen zo hard rijden als zij zelf willen. Ofwel schaft men voor iedereen de snelheidsbeperkingen af met alle gevolgen van dien, ofwel pakt men ernstig de groffe overtreders aan, niet de mensen die, soms zonder dat ze het zelf door hebben, eens de snelheid uit het oog hebben verloren. Ik wil mij aan elke verkeersregel houden maar toch, als het tegen zit, zou ik op één dag verschillende bekeuringen kunnen krijgen. Mijn laatste overtreding was om half drie ‘s nachts, een strook van zeker 5 km een beperking tot 50 km per uur. Door een gesprek en even niet op mijn kilometerteller gekeken, reed ik even 60 per uur. Juist daar stonden ze te flitsen en ik had prijs. Die 50€ heb ik met lange tanden betaald en vind ik heel onterecht,
De politie doet echt hun best, maar vele groffe overtreders kennen een vriend,van een vriend, die zijn nonkel een hooggeplaatste kent de wel eens zal telefoneren :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wartbieke

10 mei 2021, 17:15

Laatste reactie op dit forum, dit kost teveel tijd.
Ik wil gedachten samenleggen. Nu wordt mij al verweten dat ik een vuilnispolitie wil. Voor de echt geïnteresseerden, bekijk het nieuwe forum dat ik heb opgestart. Daar wil ik nog op positieve ideeën reageren. Ik heb niets te verdedigen, ik wil alleen een betere, gezondere, mooiere omgeving waar ik kan samenwonen met gelijkgestemden.

E.T.

11 mei 2021, 11:54

waar ik kan samenwonen met gelijkgestemden
Dat landje bestaat al!

UTOPIA :D
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wartbieke

11 mei 2021, 12:29

Dan ga ik op zoek naar Utopia. Iemand moet het doen.

Wil.

11 mei 2021, 15:05

Dat dit (opnieuw) in Duitsland moet gebeuren ...

De linkse rakkers van Antifa vallen een joodse winkel aan. Neen, de vensters zijn dit keer niet ingegooid.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

03 jun 2021, 21:47

Bij Google hebben ze "een diversity chief".

Wat blijkt nu? Deze diversiteitsjongen heeft in 2007 anti-joodse teksten geschreven. Om die reden is hij nu een ex diversity chief.

figaretto

04 jun 2021, 16:46

Ja, dikwijls hoor je van beroepen waarvan je het bestaan niet eens vermoedde. Tijdens de coronadebatten verschenen soms ook gegradueerden in disciplines waarbij ik al eens een wenkbrauw naar boven trok.
Maar in voornoemd geval is duidelijk dat diversiteit niet meer wordt beschouwd als een verschijnsel maar als doel op zich. Ook in Engelse universiteiten klinkt zoiets als er is teveel wit onder ons, waarbij men bij wit eigenlijk blank bedoelt.
Overigens kennen we dit verschijnsel hier ook al. Men noemt ze diversiteitsambtenaren. Althans, ik heb dit woord toch al een paar keer gehoord, hoewel mijn PC het woord onderstreept als "fout". Misschien is mijn PC nog niet helemaal mee of nog niet voldoende woke.
Persoonlijk vind ik de benaming ontwittingsambtenaar duidelijker.

Lukas

04 jun 2021, 22:10

@ figaretto

Bedoel je dan een omvolkingsambtenaar ?

:wink:

figaretto

05 jun 2021, 11:40

Lukas schreef:
04 jun 2021, 22:10
@ figaretto

Bedoel je dan een omvolkingsambtenaar ?

:wink:
Hoewel er raakpunten zijn tussen dit soort ambtenaren Lukas, zijn er toch wel enkele nuances.
De omvolkingsambtenaar is een persoon die deel uitmaakt van een groep, meestal politici, die de stelling van B. Brecht onderschrijft en die luidt : Als uw volk u niet bevalt, kies dan een ander volk. Alleen interpreteren ze die stelling verkeerd. Ze merken dat hun volk hen niet meer lust en hun volk laat dit dan merken in het kieshokje. Daarom zijn ze van oordeel dat hun volk niet over dezelfde morele en verstandelijke vermogens beschikt als de hunne en gaan over tot de import van een beter geschikt volk.
De ontwittingsambtenaar daarentegen is van oordeel dat er in de Westerse wereld een teveel aan blanke mensen is in alle vormen van samenleving. Hij/zij is van oordeel dat dit niet gezond is. Daar valt iets voor te zeggen. Ook ik stel vast dat in Europa de meerderheid van de bevolking blank is. In die zin denk ik dat dit een wereldwijd probleem behelst door een tekort aan diversiteit. Zo valt het me op dat er heel veel zwarten rondlopen in Congo wanneer ik daar beelden van opvang. Of in Ghana, of Zimbabwe, Kenya, Tanzania en noem maar op. Sporadisch loopt daar al eens een blanke tussen maar dat is dan meestal een journalist(e) of een hulpverlener. En als die hun werk achter de rug hebben, zijn ze weer weg. Zo wordt de diversiteit er natuurlijk niet beter op !
Kijken we naar het oosten : neem nu China met Hongkong. Ik zie daar bijna uitsluitend oosterlingen. Goed, Mao heeft een verdienstelijke poging gedaan om dit aantal te verminderen door er enkele tientallen miljoenen te laten verdwijnen. Alleen is hij vergeten deze te vervangen door bijvoorbeeld Polynesiërs, westerlingen of zwarten. Koning Filip doet al eens een inspanning om met een handelsmissie daar wat aan te verhelpen maar vooreerst is dit een druppel op een hete plaat en bovendien komt ook hij met zijn gevolg telkens terug naar hier. Niks gekort. Het zou toch al een beetje helpen indien hij daar was gebleven.
Zoals ik al schreef, het is en blijft een wereldwijd probleem. Maar kom, wij nemen het voortouw met de ontwittingsambtenaar. Laten we hopen dat de rest van de wereld zal volgen en dat over afzienbare tijd we ook ontzwartingsambtenaren in Afrika of ontgelingsambtenaren in het Verre Oosten. Er moet en er zal meer diversiteit komen. Bart Somers kan hier een baken zijn.

Wil.

05 jun 2021, 12:04

Afbeelding

Eén kleine toevoeging: er zijn ook ontwittingsambtenaren aan het werk in andere gebieden. Zo is de Syrische ontwitter (zeg niet on-twitter) heel actief en werkt hij nauw samen met de onze. En hij is niet de enige! Met vereende krachten gaat het sneller, nietwaar.

Lukas

05 jun 2021, 13:46

O.K. figaretto. Maar ik heb het lastig met de term 'ontwittingsambtenaar' omdat ik het ook lastig heb met de specificatie 'witte mensen' als men eigenlijk blanke bedoelt.
Er bestaan wel witte mensen, maar ze zijn zeldzaam. Ik heb er in mijn leven nog maar één ontmoet. Het was een overigens mooie jonge vrouw die leed aan albinisme.
Meestal ontmoet ik gewoon blanke mensen om mij heen. Ook wel eens anders-gepigmenteerde mensen. Meer en meer zelfs. Maar die kunnen ook mooi zijn natuurlijk.

Wil.

05 jun 2021, 14:52

'wit' kan dan in andere talen wel verwijzen naar blanken, maar in het Nederlands verkies ik ook 'blanke' te worden genoemd. Indien een zwarte mij wit zou noemen, dan gebruik ik de term neger om haar/hem aan te duiden.

In andere talen (Spaans bv) spreekt men ook over los negros om zwarten aan te duiden, en daar is niks mis mee, maar in de VS mag je negro nog nauwelijks gebruiken. Daar is het black of African American. En tegenwoordig - als je minimaal woke wil zijn - liefst nog 'person of colour'

figaretto

05 jun 2021, 14:54

O.K. figaretto. Maar ik heb het lastig met de term 'ontwittingsambtenaar' omdat ik het ook lastig heb met de specificatie 'witte mensen' als men eigenlijk blanke bedoelt.
Je zult misschien gemerkt hebben Lukas, dat ik consequent in mijn schrijfsel telkens het woord "blank" gebruik wanneer ik in eigen naam spreek ? Ik gebruik het woordgedeelte "wit" pas wanneer ik de terminologie hanteer en hekel die de gehekelden gebruiken in hun nieuwspraak. Blanken zijn immers niet wit ; ze worden het pas nadat ze een paar dagen dood zijn en niet langer geprivilegieerd. :wink:

E.T.

05 jun 2021, 15:06

Blanken zijn immers niet wit; ze worden het pas nadat ze een paar dagen dood zijn en niet langer geprivilegieerd.
👍 Zo is dat Figaretto
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal

05 jun 2021, 18:10

Deze hier nog niet gezien zekerst ...? :D

Afbeelding