Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

30 jul 2021, 10:46

Volgens CSSE zijn er nu wereldwijd 4,002,385,080 ( + 4 miljard ) vaccin spuitjes gezet. Van die 4 miljard zijn er 1,6 miljard ( 1,601,249,000 ) in China gezet geweest.

Om jaloers van te worden of geloof je er niets van ? Denk er het uwe over ..... 8)

Wil.

30 jul 2021, 12:17

Feit:

Van alle belgen < 65 jaar - dat zijn er 9.370.000 - zijn er op anderhalf jaar tijd 1.759 gestorven aan corona (gegevens van Sciensano).

Hoeveel is dat procentueel? Dat is 0,0187% op anderhalf jaar tijd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

30 jul 2021, 14:31

De situatie qua 2e inentingen:

Afbeelding

Zoals je ziet zijn bijna alle 'risicogevallen' - ik bedoel de 75+ groep - in hoge mate ingeënt. Het wordt nu moeilijk om daar nog coronadoden te vinden. Ik spreek natuurlijk vooral voor Vlaanderen.

Aangezien de jongere categorieën sowieso maar nauwelijks last hebben/hadden van corona, mogen we wel zeggen dat die ziekte nu op waakvlam is gezet.

Fred1950

30 jul 2021, 14:43

Aan het aantal besmettingen ziet men wie "de mannekes van plezier" zijn. :D

Untitled.png
Untitled.png (20.98 KiB) 688 keer bekeken

Dicksy

30 jul 2021, 15:28

Chapeau voor die 3 personen in het Gentse en lekker meefeesten met de jongeren (rechterzijde grafiek), men blijft niet eeuwig jong. Waar is dat feestje…….hier is dat feestje.🍺🍷🍷🍻🍷🍻🍺

twistenopdemaan

31 jul 2021, 10:50

Spinnst du oder was

Wil.

31 jul 2021, 14:07

Tijd voor wat humor! Zullen we eens de besmettingeeuuhh vergelijken met de dodenaantallen?

Hier gaan we: de meeste besmettingen vonden plaats in de groep tussen 20 en 40. Dat was zelfs Fred opgevallen:

Afbeelding

en dan nu de dodenaantallen in dezelfde periode:

Afbeelding

Waarschijnlijk zijn dit Chinese, vervalste statistieken want geen doden, dát kan niet, hé?!

boeffer

01 aug 2021, 16:51

Tabellen, als men maar data heeft. Ik zie ook al zwarte wolken, den Duitser heeft pcr test voor vliegtuigpassagiers met vaccinatieattest die terugkomen in werking gezet. Besmet is 5 dagen quarantaine.
Juist onder de 7 dagen in B waar ge werkloosheidsvergoeding zou krijgen.
Ik zie dat hier ook verschijnen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

01 aug 2021, 19:41

Zeeland - Blijf daar in godsnaam weg!

Afbeelding

Er zijn in Noord-Beveland zelfs 2 (twee!) mensen opgenomen in het ziekenhuis. Mijd Nederland, mensen. Je weet niet welke risico's je neemt als je de grens oversteekt!

Dicksy

01 aug 2021, 20:42

:P :P

Wil.

02 aug 2021, 10:00

Volgens de Financial Times gaat Pfizer de prijs van het vaccin optrekken van 15,5 euro naar 19,5 euro. Dat is meer dan een kwart duurder.

Het aandeel van Pfizer kost vandaag 42,8 dollar :wink:

Charlie Maru

02 aug 2021, 10:26

HLN:

70, 85, of zelfs 90 procent: wie weet nog waar de eindmeet van vaccinatiecampagne ligt? Politici en experts goochelen met cijfers

Meer dan zeventig procent van de volwassen Belgen is sinds vrijdag volledig gevaccineerd en bijna zeventig procent van álle inwoners kreeg al een eerste prik. De eindmeet van de vaccinatiecampagne lijkt daarmee in zicht. Of toch niet? Want er heerst onduidelijkheid over het streefdoel. Politici en wetenschappers goochelen met percentages en niemand lijkt het nog echt te weten. Maar wat zegt de wetenschap?

https://www.hln.be/binnenland/70-85-of- ... ~a71da8ea/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

02 aug 2021, 11:01

Charlie Maru schreef:
HLN:

70, 85, of zelfs 90 procent: wie weet nog waar de eindmeet van vaccinatiecampagne ligt? Politici en experts goochelen met cijfers

Meer dan zeventig procent van de volwassen Belgen is sinds vrijdag volledig gevaccineerd en bijna zeventig procent van álle inwoners kreeg al een eerste prik. De eindmeet van de vaccinatiecampagne lijkt daarmee in zicht. Of toch niet? Want er heerst onduidelijkheid over het streefdoel. Politici en wetenschappers goochelen met percentages en niemand lijkt het nog echt te weten. Maar wat zegt de wetenschap?

Probleem is dat er varianten bestaan die meer besmettelijk zijn. De Delta ( Indiase ) variant is even besmettelijk als de windpokken. Die 70 % baseerde zich op besmettingscijfers door het Wuhan virus ( alfa variant ) die veel minder besmettelijk was en waardoor men "berekende" dat bij 70 % vaccinatie het virus vanzelf zou verdwijnen.

Dit is primo, nu volgt secundo ....

Het vaccin is ontwikkeld voor die eerste Wuhan variante , maar blijkt minder bescherming te bieden tegen de Delta variant. Nu is ook al onomstotelijk bewezen dat wie twee keer gevaccineerd is geweest, nog steeds besmet kan geraken en iemand anders kan besmetten ( iets wat ik al heel lang geleden, een jaar geleden, hier ook al heb geschreven ). Diegenen die dan besmet geraken door iemand die reeds gevaccineerd is kunnen zwaar ziek worden als ze zelf nog niet gevaccineerd geweest zijn. En dus moet men die "rest" ( die 30 % ) ook trachten te vaccineren opdat die niet in een ziekenhuis zouden terechtkomen.

En tertio ....

De beschermingsgraad van Pfizer en Moderna is kleiner tegen de Delta variant dan tegen de oorspronkele Wuhan variant. Maar wie gevaccineerd is gaat alleszins minder virusmateriaal in de neus aankweken van de Delta variant en dus minder het virus kunnen doorgeven. In Israël begint men al de "derde shot" toe te dienen met een aangepast Pfizer vaccin dat beter werkt tegen de Delta variant. En dat aangepast vaccin gaat inderdaad duurder zijn .....

Slotopmerking : hoe langer het virus rond de wereld circuleert , hoe groter de kans dat er nieuwe varianten ontstaan. Als de wereld zich zou gedragen als dat vuile , vieze, communistische, dictatoriale ( en wat nog allemaal ) China , dan was de pandemie al een jaar geleden afgelopen, en zonder varianten.

De kannibaal

02 aug 2021, 12:50

Fred1950 schreef:
02 aug 2021, 11:01
Charlie Maru schreef:
HLN:

Probleem is dat er varianten bestaan die meer besmettelijk zijn. De Delta ( Indiase ) variant is even besmettelijk als de windpokken. Die 70 % baseerde zich op besmettingscijfers door het Wuhan virus ( alfa variant ) die veel minder besmettelijk was en waardoor men "berekende" dat bij 70 % vaccinatie het virus vanzelf zou verdwijnen.

Dit is primo, nu volgt secundo ....

Het vaccin is ontwikkeld voor die eerste Wuhan variante , maar blijkt minder bescherming te bieden tegen de Delta variant. Nu is ook al onomstotelijk bewezen dat wie twee keer gevaccineerd is geweest, nog steeds besmet kan geraken en iemand anders kan besmetten ( iets wat ik al heel lang geleden, een jaar geleden, hier ook al heb geschreven ). Diegenen die dan besmet geraken door iemand die reeds gevaccineerd is kunnen zwaar ziek worden als ze zelf nog niet gevaccineerd geweest zijn. En dus moet men die "rest" ( die 30 % ) ook trachten te vaccineren opdat die niet in een ziekenhuis zouden terechtkomen.

En tertio ....

De beschermingsgraad van Pfizer en Moderna is kleiner tegen de Delta variant dan tegen de oorspronkele Wuhan variant. Maar wie gevaccineerd is gaat alleszins minder virusmateriaal in de neus aankweken van de Delta variant en dus minder het virus kunnen doorgeven. In Israël begint men al de "derde shot" toe te dienen met een aangepast Pfizer vaccin dat beter werkt tegen de Delta variant. En dat aangepast vaccin gaat inderdaad duurder zijn .....

Slotopmerking : hoe langer het virus rond de wereld circuleert , hoe groter de kans dat er nieuwe varianten ontstaan. Als de wereld zich zou gedragen als dat vuile , vieze, communistische, dictatoriale ( en wat nog allemaal ) China , dan was de pandemie al een jaar geleden afgelopen, en zonder varianten.
Het is ondertussen bijna 6 maanden geleden dat de bewoners van de verzorgingscentra hun tweede spuitje ontvingen. Als men nog lang gaat nadenken of een boostervaccinatie noodzakelijk gaat zijn, begint begin september een tweede massale afvallingskoers. En nog steeds weigert men de vaccinatie van het zorg personeel verplichtend te maken.

Dicksy

02 aug 2021, 13:20

Fred1950 Vandaag, 11:00
Als men in China al durft liegen over zulks een ‘fait divers’

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/02 ... omingen-i/

dan kan men zich toch terecht de vraag stellen wat ze allemaal zullen verzwijgen als daar eens echt ‘iets serieus’ zou moeten gebeuren. 🤔