Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Of ik al dan niet "woke" ben weet ik niet, de definitie van dat slangbegrip is mij te vaag.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Binnen 10 jaar is er hier ook een politieke meerderheid gevonden, en zitten we ook in de sharia.Wil. schreef: ↑25 jul 2021, 14:41"Canadian Imam says Islamic Law to be implemented when Muslims are majority"
De sharia zal bijgevolg worden toegepast in Canada zodra er een politieke meerderheid voor gevonden wordt.
Dat werd 3 jaar geleden gezegd door een imam in Canada.
Altijd een klein stapje verder......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Speaker's Corner, Londen.
Die plaats is een begrip in de wereld: je kunt er vrank en vrij zeggen wat je wil. De vrijheid van meningsuiting is er een feit dat voor vanzelfsprekend wordt aanzien.
Sorry, niet 'wordt aanzien'. Vanaf nu is het 'werd' want die vrijheid geldt alleen nog wanneer het over onderwerpen gaat die niets met de islam te maken hebben.
Gisteren, zondag 25/7 is Hatun Tash er neergestoken door een moslimterrorist. Hatun T. is een christelijke vrouw die uit Turkije is gevlucht naar het VK om te ontsnappen aan de vervolging die haar bekering tot het christendom met zich meebracht.
Zij stond te spreken over haar geloof maar werd door een man in het gezicht gestoken met een mes. Ze leeft nog.
In september van vorig jaar werd ze ook al eens aangevallen in Speaker's Corner. En nu komt het mooie van de zaak: de politie heeft haar toen weggebracht met een ambulance en haar verboden om daar nog naartoe te gaan. Anders zou ze gearresteerd worden.
In plaats van de moslims die bedreigingen uiten en fysieke aanvallen plegen daar op te pakken, wordt het slachtoffer aangepakt. Voor haar eigen goed, vanzelfsprekend.
Zo zie je hoe beetje bij beetje de maatschappij zich moet plooien naar de eisen van de islamideologie en dit op straffe van geweld. En het werkt.
Die plaats is een begrip in de wereld: je kunt er vrank en vrij zeggen wat je wil. De vrijheid van meningsuiting is er een feit dat voor vanzelfsprekend wordt aanzien.
Sorry, niet 'wordt aanzien'. Vanaf nu is het 'werd' want die vrijheid geldt alleen nog wanneer het over onderwerpen gaat die niets met de islam te maken hebben.
Gisteren, zondag 25/7 is Hatun Tash er neergestoken door een moslimterrorist. Hatun T. is een christelijke vrouw die uit Turkije is gevlucht naar het VK om te ontsnappen aan de vervolging die haar bekering tot het christendom met zich meebracht.
Zij stond te spreken over haar geloof maar werd door een man in het gezicht gestoken met een mes. Ze leeft nog.
In september van vorig jaar werd ze ook al eens aangevallen in Speaker's Corner. En nu komt het mooie van de zaak: de politie heeft haar toen weggebracht met een ambulance en haar verboden om daar nog naartoe te gaan. Anders zou ze gearresteerd worden.
In plaats van de moslims die bedreigingen uiten en fysieke aanvallen plegen daar op te pakken, wordt het slachtoffer aangepakt. Voor haar eigen goed, vanzelfsprekend.
Zo zie je hoe beetje bij beetje de maatschappij zich moet plooien naar de eisen van de islamideologie en dit op straffe van geweld. En het werkt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ja de komende overheersing van door islam gestuurde leiders kan men net zoals de klimaatcrisis nog ontkennen maar de feiten spreken dat dus steeds meer tegen.Wil. schreef: ↑26 jul 2021, 19:30Speaker's Corner, Londen.
PS: moet "aanzien" in deze betekenis niet "aangezien" zijn ?
-
aanzien/aangezien: taaladvies

De centrum-rechtse burgemeester van Metz (Frankrijk) is beste maatjes met de hoofdimam van de stad.
François Grosdidier, de burgervader, beweert een visioen gekregen te hebben waarin Allah hem zegt om in Metz de grootste moskee van Europa te bouwen. Een Mecca in Frankrijk, zeg maar. Daarvoor wil hij ook belastinggeld gebruiken ...
Deze François Grosdidier heeft zich voorheen al laten opmerken door voor te stellen dat aan de persvrijheid bepaalde grenzen moeten kunnen gesteld worden. Dit n.a.v. de Charlie Hebdo zaak waarbij hij vindt dat het weekblad te ver is gegaan.
Ook verwijt hij degenen die tegen de islam zijn dat ze terrorisme en moslims op één hoop gooien.
François Grosdidier, de burgervader, beweert een visioen gekregen te hebben waarin Allah hem zegt om in Metz de grootste moskee van Europa te bouwen. Een Mecca in Frankrijk, zeg maar. Daarvoor wil hij ook belastinggeld gebruiken ...
Deze François Grosdidier heeft zich voorheen al laten opmerken door voor te stellen dat aan de persvrijheid bepaalde grenzen moeten kunnen gesteld worden. Dit n.a.v. de Charlie Hebdo zaak waarbij hij vindt dat het weekblad te ver is gegaan.
Ook verwijt hij degenen die tegen de islam zijn dat ze terrorisme en moslims op één hoop gooien.

Bij sommigen is het brainwashen duidelijk al goed gelukt, tot welke partij zou die verlichte geest behoren als hij in België politicus zou zijn ? Benieuwd hoe madame Le Pen daarop zal reageren !Wil. schreef: ↑28 jul 2021, 15:21De centrum-rechtse burgemeester van Metz (Frankrijk) is beste maatjes met de hoofdimam van de stad.
-
Dat is een nogal gewaagde veralgemening; is iedereen die zich niet conservatief noemt dan progressief ? Hoe groot is die "kring" dan wel ? Voor mij is het in elk geval evident dat een hoofddoek, gedragen door een moslima, onder meer een ideologische (politieke) betekenis heeft.
-
Ik hoorde een notoir rechts politicus zichzelf en zijn centrumpartij ooit ook progressief noemen ?
-
-
Om socrates nog eens gelijk te geven:

Dit is de evolutie van het percentage Arabische of 'moslimvoornamen' in Frankrijk. In 1970 lag dat percentage rond 3%. Vandaag is het boven 20% gestegen.
Het groene deel van de staafjes geeft de 'zekere' moslimnamen aan, zoals Mohammed. Het blauwe stukje geeft de namen aan die ook door anderen dan moslims gebruikt worden, zoals Yanis, Farah, Idriss maar waar men dus ook een groot aantal moslims mag verwachten.
In département 93 - Seine Saint Denis - loopt het percentage al op tot 55%.

Dit is de evolutie van het percentage Arabische of 'moslimvoornamen' in Frankrijk. In 1970 lag dat percentage rond 3%. Vandaag is het boven 20% gestegen.
Het groene deel van de staafjes geeft de 'zekere' moslimnamen aan, zoals Mohammed. Het blauwe stukje geeft de namen aan die ook door anderen dan moslims gebruikt worden, zoals Yanis, Farah, Idriss maar waar men dus ook een groot aantal moslims mag verwachten.
In département 93 - Seine Saint Denis - loopt het percentage al op tot 55%.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.