Energieprijzen
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Tja de uitgaven van "Covid19" moet terugbetaald worden,
we zullen nu eenmaal door de zure appel moeten bijten
Algoed dat wij samen een zeer mooi overheidspensioen hebben
we zullen nu eenmaal door de zure appel moeten bijten
Algoed dat wij samen een zeer mooi overheidspensioen hebben
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het motto was toch bij heel veel mensen en politiek (ook hier op SeniorenNet):
“Eerst de gezondheid, dan de economie.” Wel de gezondheid is ‘min of meer’ onder controle en dus is het nu pay back time. En we staan nog maar aan het begin van die pay back time.
“Eerst de gezondheid, dan de economie.” Wel de gezondheid is ‘min of meer’ onder controle en dus is het nu pay back time. En we staan nog maar aan het begin van die pay back time.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
't Is toch positief dat de voetballers een beetje mogen meebetalen, nu nog de politiekers zelf en de rest van de postjes zitters ....
Men mag ook eens de "projectontwikkelaars" met al hun bouwprojecten aanpakken. In mijn omgeving wordt er weeral een totaal overtollige fietsbrug gebouwd. 
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Dat de voetballers een " beetje" zullen moeten bijbetalen wordt gezegd, maat tussen zeggen en doen ligt een grote kloof.
Als dat gebeurt zullen de topploegen klagen dat grote voetballers niet meer zullen willen spelen als aan hun loon wordt geknabbeld, als dat op Europees vlak niet gebeurt zullen ze de landen waar ze moeten lasten betalen links laten liggen en daar zullen de topploegen tegen ingaan , evenzo voor wielrenners.
Ze hebben jaren en jaren niets moeten afdragen en nu wel ,daar zal nog wel een woordje over gepraat worden.
Als dat gebeurt zullen de topploegen klagen dat grote voetballers niet meer zullen willen spelen als aan hun loon wordt geknabbeld, als dat op Europees vlak niet gebeurt zullen ze de landen waar ze moeten lasten betalen links laten liggen en daar zullen de topploegen tegen ingaan , evenzo voor wielrenners.
Ze hebben jaren en jaren niets moeten afdragen en nu wel ,daar zal nog wel een woordje over gepraat worden.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Toch niet. Prof. De Grauwe zegt dat belgië gerust kan bij lenen. De rente die moet betaald worden is toch nul.
Laat dat terugbetalen maar over aan onze kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen. Dat is niks voor ons.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Maar nog altijd geen cijfers, er staat:
Wat is categorie 1,2 of 3 en de mensen die echt een laag pensioen hebben , maar hun hele leven gespaart hebben voor een huis , vallen ook uit de boot, en wat met een gezinspensioen.De FOD Economie kent het sociaal tarief toe vanaf de eerste dag van het kwartaal of trimester waarin de beslissing valt dat een persoon behoort tot categorie 1, 2 of 3, en dit telkens tot op het einde van het jaar.
Het recht op het sociaal tarief gaat in op de eerste dag van het trimester waarin beslist werd dat u recht heeft op de verhoogde tegemoetkoming.
Maar een leefloner die gaat samenwonen met een andere leefloner heeft meer dan een gezinspensioen,maar die zouden dan wel een sociale tegemoetkoming krijgen.....
En van die voetballers hebben we het laatste nog niet gehoord, ze maakten een berekening ,X betaald rmz op 2800€,dat kost hem
x niets, met de niewe regeling ,zou hij meer dan een miljoen betalen.....
hoeveel jaren duurt dat al dat ze op kosten van het RMZ , dikke auto's en appartementen kunnen kopen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Sociaal rarief of niet, de prijs voor elektriciteit is te hoog, punt ! Vijftig procent ( 50 % ) van de factuur gaat naar de netbeheerders, en niet naar Engie of Octa+ , enz .... Dat men daar iets aan doet a.u.b. VREG en CREG zitten steeds maar te zwaaien met hun sites van "wie is de goedkoopste" , maar niemand roert zich over de verschillen in netwerkkosten tussen bijvoorbeeld Gaselwest ( 14,99 Eurocent/kWh ) en Infrax-West ( 9,62 Eurocent/kWh), en dus afhankelijk van de woonplaats. Uiteraard roeren ze zich hierover niet , ze worden betaald via die netwerkbeheerders. 
-
_Jos_ - Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13
Bedoelt u die fietsbrug aan het sas van ...?Fred1950 schreef: ↑14 okt 2021, 10:47't Is toch positief dat de voetballers een beetje mogen meebetalen, nu nog de politiekers zelf en de rest van de postjes zitters ....Men mag ook eens de "projectontwikkelaars" met al hun bouwprojecten aanpakken. In mijn omgeving wordt er weeral een totaal overtollige fietsbrug gebouwd.
![]()
-
Neen, is er aan een sas waar ook een onnodige fietsbrug gepland ?_Jos_ schreef: ↑14 okt 2021, 18:11Bedoelt u die fietsbrug aan het sas van ...?Fred1950 schreef: ↑14 okt 2021, 10:47't Is toch positief dat de voetballers een beetje mogen meebetalen, nu nog de politiekers zelf en de rest van de postjes zitters ....Men mag ook eens de "projectontwikkelaars" met al hun bouwprojecten aanpakken. In mijn omgeving wordt er weeral een totaal overtollige fietsbrug gebouwd.
![]()
-
_Jos_ - Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13
6 200 000 Euro voor een fietsbrug naast een bestaande brug die daarna blijft staan... een boordsteen hielp misschien ook. Ik ken de situatie daar zeer goed en deze is m.i. niet veiliger. Het zal om de beleving te doen zijn.Fred1950 schreef: ↑14 okt 2021, 18:17Neen, is er aan een sas waar ook een onnodige fietsbrug gepland ?_Jos_ schreef: ↑14 okt 2021, 18:11Bedoelt u die fietsbrug aan het sas van ...?Fred1950 schreef: ↑14 okt 2021, 10:47't Is toch positief dat de voetballers een beetje mogen meebetalen, nu nog de politiekers zelf en de rest van de postjes zitters ....Men mag ook eens de "projectontwikkelaars" met al hun bouwprojecten aanpakken. In mijn omgeving wordt er weeral een totaal overtollige fietsbrug gebouwd.
![]()
Ik heb het over een geplande fietsbrug in Zwijnaarde naar een zogezegd "Eiland"
( dat er geen is ).
https://www.tvl.be/nieuws/sas-van-godsh ... rug-103045
OK we wijken af.
En neen, heb niets tegen fietsers. Fiets zelf 7500 km per jaar (niet elektrisch).
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Conclusie: De coronacrisis mag dan wel op zijn einde lopen, de economische en financiële gevolgen van die pandemie zullen we nog even in onze portefeuille voelen.Dicksy Vandaag, 09:48
Het motto was toch bij heel veel mensen en politiek (ook hier op SeniorenNet):
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... li=BBqiQ9V
(Bron: Niels Saelens - 1 uur geleden)
Misschien nu:

En dat nog even is tijdloos
-
Ik ook niet. De bestaande fietswegen blijven er erbarmelijk bijliggen. Het is hyprocriet om over "fietssnelwegen" te hebben als de meest bereden fietswegen niet eens veiliger en meer berijdbaar worden.
Mij lijkt dit alles op pure infantiels na-aperij van de Nederlanders.
-
Allez vooruit , we krijgen allemaal een éénmalige korting van 50 Euro op de afrekening ( welke ? die van 2030 ? ). Een "snoepje" om de gemoederen te sussen dus. Ge kunt daarmee misschien eens op restaurant gaan als het tenminste geen sterrengeval is ....