Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

twistenopdemaan

04 mar 2022, 10:40

Het doel van Rusland zou wel eens kunnen zijn om een "bufferstaat" in te stellen tussen het Westen en Rusland. Hiervoor is de rivier Dnjepr uitermate geschikt als nieuwe grens omdat het een sterke natuurlijke hindernis is en omdat de "bufferstaat" de grenzen van Rusland volledig afschermt.
Spinnst du oder was

Fred1950

04 mar 2022, 13:39

twistenopdemaan schreef:
Het doel van Rusland zou wel eens kunnen zijn om een "bufferstaat" in te stellen tussen het Westen en Rusland. Hiervoor is de rivier Dnjepr uitermate geschikt als nieuwe grens omdat het een sterke natuurlijke hindernis is en omdat de "bufferstaat" de grenzen van Rusland volledig afschermt.
Meer dan dat. Rusland wil Oekraïne demilitariseren, dus geen wapens meer in Oekraïne, de facto dus ook geen leger

Wil.

04 mar 2022, 14:18

Laat je fantasie eens gaan: met welk recht wil Rusland dat? Heeft OekraÏne al aan de Russische grens gestaan met tanks? Of heeft Oekraïne al eens een stuk van Rusland geannexeerd?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

04 mar 2022, 14:43

Wil. schreef:
Laat je fantasie eens gaan: met welk recht wil Rusland dat? Heeft OekraÏne al aan de Russische grens gestaan met tanks? Of heeft Oekraïne al eens een stuk van Rusland geannexeerd?
Doe toch niet zo simpel. Het is toch de bedoeling van Poetin dat er geen NATO wapens in Oekraïne geïnstalleerd worden.

Mrn kan de "beer" zodanig pesten tot hij werkelijk tot een doomsday over gaat. Wat zou het hem dan schelen dat er zelfs geen geschiedenis boeken meer geschreven kunnen worden. De man is amper een paar maanden jonger dan ik , dus , niets meer te winnen of te verliezen.

De hoogheidswaanzin van de NATO en het Westen zal zich ook wel eens wreken. Hoogmoed komt vóór de val.

Charlie Maru

04 mar 2022, 14:58

twistenopdemaan schreef:
Een "bufferstaat" tussen het Westen en Rusland.......?

Waar zou hij dan de lijn willen trekken tussen Litouwen/Letland/Estland/Noorwegen en Rusland ?
Want sedert 2004 zijn de eerste drie ook NAVO-landen.

Finland, welliswaar geen navo-land maakt ook deel uit van het Westen en grenst ook rechtstreeks aan Rusland.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

04 mar 2022, 15:09

Fred1950 schreef:
04 mar 2022, 14:43
Wil. schreef:
Doe toch niet zo simpel. Het is toch de bedoeling van Poetin dat er geen NATO wapens in Oekraïne geïnstalleerd worden.
Jij schrijft 'demilitariseren' . En nu geef je toe dat er helemaal geen nato-wapens in Oekraïne staan, wat iedereen trouwens wel weet.
Er valt dus niks te demilitariseren. Dat is bijgevolg een non-argument. Heb je nog iets anders?

Met welk recht vernielt Poetin dan een soeverein land? Heeft OekraÏne al aan de Russische grens gestaan met tanks? Of heeft Oekraïne al eens een stuk van Rusland geannexeerd?
Het antwoord is tweemaal neen. Maar Rusland heeft dat al wél gedaan.

Fred1950

04 mar 2022, 15:35

Mijn Oekraïnse vertaling gepost op https://www.facebook.com/uacrisis/ :P ( ben curieus hoe lang het daar zal blijven op staan :lol: )

voorn

04 mar 2022, 15:57

Fredje mag blij zijn dat hij hier woont en niet in Rusland.
Anders zat hij met zijn anti praat al lang voor 15 jaar in Siberië
Negatief nieuws en anti oorlog betoging is verboden.

Fred1950

04 mar 2022, 17:16

voorn schreef:
04 mar 2022, 15:57
Fredje mag blij zijn dat hij hier woont en niet in Rusland.
Anders zat hij met zijn anti praat al lang voor 15 jaar in Siberië
Negatief nieuws en anti oorlog betoging is verboden.
Bah nee, hooguit word ik vergiftigd. :lol:

Ik schreef trouwens alleen maar waarheden en dat zelfs ten gunste van de Russen ( en ten gunste van de Oekraïnse bevolking ).

Zelensky had een no-fly zone boven OekraIne gevraagd. Die krijgt hij niet, want dat zou betekenen dat NAVO vliegtuigen boven Oekraïne zouden moeten patrouilleren , en dat zou NAVO inmenging betekenen. De NAVO blijkt zich "voorzichtiger" te beginnen te gedragen ...... en maar best ook, zoniet wordt het "doomsday" 8O

tokkio

04 mar 2022, 17:37

frits1955 schreef:
03 mar 2022, 19:18
En die oligarchen gaan de oorlog financieren met de verkoop van hun superdeluxe jachten?
De militaire uitgaven van het Poetin regime worden gefinancierd met de inkomsten van olie en gas.
Per dag tussen de 600 en 700 miljoen euro, Europa betaald de oorlog.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

04 mar 2022, 17:41

Oeps ... !

Bijna vergeten dat Lviv in Oekraïne ligt :lol:

Untitled38.png
Untitled38.png (540.5 KiB) 450 keer bekeken

Fred1950

04 mar 2022, 17:52

En dit ding doet zijn werk hoor .... :lol:

Afbeelding

Untitled39.png
Untitled39.png (538.7 KiB) 449 keer bekeken

Het lijkt zelfs "zomaar" uit de zee ten oosten van Griekenland opgestegen te zijn ( ten zuiden van Bulgarije ). Misschien ligt daar wel een VS vliegdekschip. :)

tokkio

04 mar 2022, 18:23

Nee, het zijn de Oekraïners die bewust moeten gemaakt worden dat ze bedot zijn door Zelensky en zijn extreem rechtse kliek.
Bedot zou ik het niet zeggen,maar wat hij beloofde is niet uitgekomen,
wat betreft de aanpak van corruptie in zijn land en dat volgens critici erg selectief - de term vriendjespolitiek is gevallen - aanpakte.
Het is een algemeen politiek statement zeker...
Maar het siert hem dat hij in het land blijft,en er wel alles aan doet om de waanzin te stoppen,maar Poetin kon niet met zijn idee om,en Zelensky danste niet zoals poetin het wou, en nu zit hij met een probleem....
naarmate Zelensky steeds reikhalzender ging uitkijken naar toetreding tot de Europese Unie en de NAVO. Met, even kort door de bocht, de huidige inval van Rusland als gevolg.
https://www.nouveau.nl/artikel/powervro ... r-zelensky
Maar het kan ook dat Israël , het Zelensky hebben aangeraden om voor de NAVO te kiezen ......
https://www.cidi.nl/israel-in-spagaat-r ... htergrond/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

04 mar 2022, 19:02

Fred1950 schreef:
04 mar 2022, 17:16

Ik schreef trouwens alleen maar waarheden en dat zelfs ten gunste van de Russen ( en ten gunste van de Oekraïnse bevolking ).
Bijvoorbeeld: Poetin wil Oekraïne 'demilitariseren'. Wat later blijkt dat er geen Nato-wapens staan opgesteld in Oekraïne. Wat valt er dan te demilitariseren, Fred?

"alleen maar waarheden" :lol: 8)
Als je je eigen leugens gelooft, dan zal dat wel zo zijn.

Wil.

04 mar 2022, 19:04

tokkio schreef:
04 mar 2022, 18:23
Maar het siert hem dat hij in het land blijft, en er wel alles aan doet om de waanzin te stoppen
Neen, neen, tokkio.
Nog 'een waarheid' van FredFlifty: "Zelensky is al lang het land uit(...) "

"alleen maar waarheden" :lol: 8)