Wil. schreef: ↑19 apr 2022, 12:12
Allerminst slik ik zo maar wat men mij voorschotelt.
Zal ik je eens wat vertellen?
Gisteren hoorde ik de visie verkondigen dat de Russen hun grootste oorlogschip in de Zwarte Zee zélf hebben doen zinken. Het zou immers gaan om een zelf afgevuurde kruisraket die als bestemming had de Moskva. M.a.w. een boomerang-missile. Dat krijg je natuurlijk niet te horen op de MSM.
Wat is het doel van zo'n actie, vroeg ik. Als dat niet duidelijk is, antwoordde de andere: de Russen hebben een voorwendsel nodig om de allerzwaarste middelen in te zeggen. Hij doelde op kernwapens. Tja, ik moest toegeven dat ik dat zo nog niet bekeken had, maar dat het een heel goed excuus zou zijn.
Vanzelfsprekend beginnen de Russen nu met het systematisch terroriseren van de bevolking in alle steden. Daarom worden kris-kras door het ganse land bombardementen uitgevoerd. De grote steden zoals Charkov en Kiev moeten nog helemaal plat. Dat is een kwestie van tijd.
Dit is langs geen kanten logisch.......
Het meest waardevolle dat Putin in deze situatie heeft is zijn slagkracht. Zelf delen van zijn slagkracht uitschakelen staat gelijk aan zichzelf in de voet schieten.
Als Putin een voorwendsel nodig heeft om de allerzwaarste middelen in te zetten zal hij eerder een Russisch dorp niet er van de grens volledig platsmijten, dan heeft hij zijn excuus en blijft zijn slagkracht intact.
Anderzijds, eens deze "oorlog" voorbij, dan zal Ukraine er zeker niet slecht uitkomen, al zal dat ook een groot aantal slachtoffers gekost hebben.
Binnen de kortste keren kunnen ze heropstarten met een bijna volledige nieuwe en moderne infrastructuur met up-to-date technologie, terwijl Rusland grotendeels economisch zal geisoleerd worden en voor de rest dan ook nog afhangt van zijn antieke infrastructuur.
HLN:
“Europa zal grootste deel van kosten voor wederopbouw Oekraïne betalen”
https://www.hln.be/buitenland/europa-za ... ~a481842a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier