Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

19 apr 2022, 12:24

Moet je aan kenners vragen.

Maar dat Poetin met mensenlevens niks inzit, dat weten we al veel langer (Grozny, Alepo, Marioepol). Hij draait er dan ook zijn hand niet voor om om zijn eigen soldaten als kanonnnevlees te gebruiken om een hoger doel (atoomaanval) te kunnen 'verantwoorden'.

Wees geen simpele van geest, hé, Freddy.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

19 apr 2022, 13:08

Wil. schreef:
19 apr 2022, 12:24
Moet je aan kenners vragen.

Maar dat Poetin met mensenlevens niks inzit, dat weten we al veel langer (Grozny, Alepo, Marioepol). Hij draait er dan ook zijn hand niet voor om om zijn eigen soldaten als kanonnnevlees te gebruiken om een hoger doel (atoomaanval) te kunnen 'verantwoorden'.

Wees geen simpele van geest, hé, Freddy.
De Russen hebben voor de tweede keer een ultimatum gesteld voor de Azov milities die zich nog in Marioepol bevinden. Als ze zich niet overgeven gaan die inderdaad uitgemoord worden , men zal geen gevangenen nemen. De burgers die zich daar binnen dat industrieel complex nog bevinden is hetzelfde lot beschoren.

Als Zelensky beveelt om niet te capituleren zal men achteraf het hebben over een genocide en oorlogsmisdaden , nietwaar ?

Wil.

19 apr 2022, 13:23

Dat is nu al het geval, Fred. Heb ik eerder toch al duidelijk gemaakt? Train je kort geheugen, aub.

Charlie Maru

19 apr 2022, 15:50

Wil. schreef:
19 apr 2022, 12:12
Allerminst slik ik zo maar wat men mij voorschotelt.

Zal ik je eens wat vertellen? Gisteren hoorde ik de visie verkondigen dat de Russen hun grootste oorlogschip in de Zwarte Zee zélf hebben doen zinken. Het zou immers gaan om een zelf afgevuurde kruisraket die als bestemming had de Moskva. M.a.w. een boomerang-missile. Dat krijg je natuurlijk niet te horen op de MSM.

Wat is het doel van zo'n actie, vroeg ik. Als dat niet duidelijk is, antwoordde de andere: de Russen hebben een voorwendsel nodig om de allerzwaarste middelen in te zeggen. Hij doelde op kernwapens. Tja, ik moest toegeven dat ik dat zo nog niet bekeken had, maar dat het een heel goed excuus zou zijn.
Vanzelfsprekend beginnen de Russen nu met het systematisch terroriseren van de bevolking in alle steden. Daarom worden kris-kras door het ganse land bombardementen uitgevoerd. De grote steden zoals Charkov en Kiev moeten nog helemaal plat. Dat is een kwestie van tijd.
Dit is langs geen kanten logisch.......
Het meest waardevolle dat Putin in deze situatie heeft is zijn slagkracht. Zelf delen van zijn slagkracht uitschakelen staat gelijk aan zichzelf in de voet schieten.
Als Putin een voorwendsel nodig heeft om de allerzwaarste middelen in te zetten zal hij eerder een Russisch dorp niet er van de grens volledig platsmijten, dan heeft hij zijn excuus en blijft zijn slagkracht intact.

Anderzijds, eens deze "oorlog" voorbij, dan zal Ukraine er zeker niet slecht uitkomen, al zal dat ook een groot aantal slachtoffers gekost hebben.
Binnen de kortste keren kunnen ze heropstarten met een bijna volledige nieuwe en moderne infrastructuur met up-to-date technologie, terwijl Rusland grotendeels economisch zal geisoleerd worden en voor de rest dan ook nog afhangt van zijn antieke infrastructuur.

HLN:
“Europa zal grootste deel van kosten voor wederopbouw Oekraïne betalen”

https://www.hln.be/buitenland/europa-za ... ~a481842a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

19 apr 2022, 15:57

Charlie Maru schreef:
.....
HLN:

Wie gaat dat betalen zeg je ? Ik betaal al 2,5 maand pensioen aan belastingen per jaar terug. En alle begrotingen staan in het rood ..... :roll:

Denk ook maar niet dat Rusland de Donbas ( met Marioepol ) aan Oekraïne zal terug geven. Daziedevanier ...
Wil. schreef:
19 apr 2022, 13:23
Dat is nu al het geval, Fred. Heb ik eerder toch al duidelijk gemaakt? Train je kort geheugen, aub.
Zelensky heeft al dan niet een komende genocide in Marioepol in de hand. Hij beslist erover of die nu gaat komen of niet. Basta !

( per slot van rekening roeit hij daar toch maar Azov neonazi milities en hun familieleden uit , so what is the problem .... :mrgreen: :twisted: )

voorn

19 apr 2022, 16:05

Die genocide is al lang bezig.
Of volgt u enkel het Russis nieuws.
Als Trump aan de macht was , zou Moskou al niet meer bestaan.

Charlie Maru

19 apr 2022, 16:07

Fred1950 schreef:
Charlie Maru schreef:
.....
HLN:

Wie gaat dat betalen zeg je ? Ik betaal al 2,5 maand pensioen aan belastingen per jaar terug. En alle begrotingen staan in het rood ..... :roll:
Dat zijn niet mijn woorden hé schone......
Ik haal alléén maar aan wat er in de krant staat.

Fred1950

19 apr 2022, 16:32

Charlie Maru schreef:
19 apr 2022, 16:07
Fred1950 schreef:
Charlie Maru schreef:
.....
HLN:

Dat zijn niet mijn woorden hé schone......
Ik haal alléén maar aan wat er in de krant staat.
Dat weet ik ook wel , kopieer maar deze repliek in mijn naam op dat HLN artikel :D

voorn

19 apr 2022, 17:15

Eerste feiten van het slagveld.
Russisch tankbataljon uitgeschakeld door de Oekraieners.

Charlie Maru

19 apr 2022, 17:30

voorn schreef:
19 apr 2022, 17:15
Eerste feiten van het slagveld.
Russisch tankbataljon uitgeschakeld door de Oekraieners.
Miljaar....en Putin kan geen raketten meer lanceren vanaf zijne kruiser...... :mrgreen:

Fred1950

19 apr 2022, 21:28

Er gaat mij een groot licht op ( enfin , als ik een groot licht zou hebben :mrgreen: ). In De Afspraak zit/zat een militair die beweert dat de Russen op de Moskva misleid zijn geweest. Ze hielden steeds maar een drone in de gaten die ergens links ( of rechts ) van hun schip vloog , en waardoor ze alle aandacht vanuit de andere richting verloren. En hierdoor konden de Neptune raketten van de Oekraïners ongemerkt dat schip benaderen.

En wat is nu mijn groot licht ? Dat is dat ik mij perfect en zonder enige twijfel herinner dat op diezelfde dag een NATO drone continu over gans de Kaspische zee rondjes vloog ( gezien op https://www.flightradar24.com/ ). Dit was dus afgesproken.

Rusland kan de NAVO niet op het matje roepen , de drone bevond zich boven internationiale wateren , maar het is wel tekenend dat men een heel gevaarlijk spel aan het spelen is. :evil:

Afbeelding

werewoef

19 apr 2022, 22:12

Stap in je wagen en rijd 2000 km ver en je belandt volop in de oorlogsgruwel ... :idea: 8O
Ben blij dat er terug de Afspraak is en hopelijk de Zevende Dag, zo krijg ik tenminste eerlijke en objectieve duiding . Voor de rest ben ik bezig met " gymnastiek " oefeningen, voor als " het " zovèr is ...To put your head between your legs an kiss your ass goodby .Want waar gaat je je verstoppen in Belgie als ze een doomsday bom droppen op het Nato-hoofdkwartier in Brussel :?: :roll:

Volgens Chomski, oude filosoof van 93 , in interview met Bjorn Soenens in Terzake vrijdag geleden is dees mogelijks .
Word er elke dag triester van .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

19 apr 2022, 23:17

In de latere uren wordt het hier plezanter.

- De Sof heeft heel de tijd de drone in 't oog die uiteindelijk van doorslaggevend belang was voor het zinken van de Moskva. Dat die Russen niet gebeld hebben naar hun commie-vriend uit het Gentse, dat verstaat een mens niet, hé? :lol:

- Werewoef is dan blijkbaar toch nog niet gereed om de H. Maagd Maria in 't echt te ontmoeten. Verschiet ik van. :wink:

- Best van al: "eerlijke informatie van de Afspraak en de 7e dag" . Er zitten daar altijd 3 of 4 gasten in de Afspraak en er is nooit meer dan één die eerlijk de waarheid zegt als het over politiek gaat.
Herinner jij je uitzending met Willy Claes die de uitkomst van de oorlog voorspelde? Hij had toen de verkeerde partituur meegebracht.

voorn

20 apr 2022, 01:26

Intussen weten de familieleden van de bemanning van de Moskva nog van niets.
Was het dan toch een cynische poppenkast die opgevoerd werd?
Tevens laten de Russen hun gesneuvelden achter op straat i.p.v ze te begraven.
Is dat het machtige leger?????eerder een bende barbaren.

Fred1950

20 apr 2022, 08:41

Fred1950 schreef:
19 apr 2022, 21:28
Er gaat mij een groot licht op ( enfin , als ik een groot licht zou hebben :mrgreen: ). In De Afspraak zit/zat een militair die beweert dat de Russen op de Moskva misleid zijn geweest. Ze hielden steeds maar een drone in de gaten die ergens links ( of rechts ) van hun schip vloog , en waardoor ze alle aandacht vanuit de andere richting verloren. En hierdoor konden de Neptune raketten van de Oekraïners ongemerkt dat schip benaderen.

En wat is nu mijn groot licht ? Dat is dat ik mij perfect en zonder enige twijfel herinner dat op diezelfde dag een NATO drone continu over gans de Kaspische zee rondjes vloog ( gezien op https://www.flightradar24.com/ ). Dit was dus afgesproken.

Rusland kan de NAVO niet op het matje roepen , de drone bevond zich boven internationiale wateren , maar het is wel tekenend dat men een heel gevaarlijk spel aan het spelen is. :evil:

Niet te vergeven fout van mij : het gaat over de Zwarte Zee , niet over de Kaspische zee. Dank voor de alertheid van "niemand" die de fout opmerkte :mrgreen: :lol: