Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

27 apr 2022, 18:43

Als Poetin het in zijn kop krijgt om de gastoevoer en olie naar Europa te stoppen is het meteen afgelopen met wapenleveringen .... en komen er hier volksopstanden. .
Europa is duitsland en die nemen bijna al het gas af dat de rus levert,België gebruikt amper 4% gas, en als Europa bij de eerste tekenen van russiche dreiging , bij andere olie en gasproducenten had aangeklopt bleef de rus zitten met zijn gas en kon die ook fluiten naar de dagelijkse 660 miljoen dollar die ze ontvangen.
Hoeveel landen er gas en olie winnen is niet te vinden op google, er staat wel iet van Qatar, maar die hebben een contract met Azië, maar van de Saoudies, Argentinië en andere vind men niets.
https://www.europa-nu.nl/id/vlqotfvfziz ... qrzw&tab=0
Maar iedereen maakt wel megawinst.... en Europa doet niks.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/07 ... raiense-o/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Golf 5

27 apr 2022, 21:07

Tokio :

https://www.hln.be/buitenland/poetin-dr ... ~ae608411/

Poetin dreigt opnieuw: "We hebben wapens die niemand anders heeft en zullen ze gebruiken als dat nodig is”
De Russische president Vladimir Poetin heeft opnieuw gezegd dat landen die proberen tussenbeide te komen in het conflict met Oekraïne, geconfronteerd zullen worden met een snelle militaire reactie van Moskou.

Die man gaat voor niks achteruit .

boeffer

27 apr 2022, 22:06

Dat hij dat probeert bestaat zijn lieve Rusland niet meer denk ik.
Overlaatst weer een oligarch die zijn gezin en zichzelf van kant heeft gemaakt. Is nog in onderzoek of het niet opgezet is geweest.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

27 apr 2022, 22:40

Johan Van Overtveldt beweerde vandaag in Terzake dat Duitsland slechts voor 12% afhankelijk is van Russisch gas.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

27 apr 2022, 23:13

Golf 5 schreef:
27 apr 2022, 21:07
Tokio :

https://www.hln.be/buitenland/poetin-dr ... ~ae608411/

Poetin dreigt opnieuw: "We hebben wapens die niemand anders heeft en zullen ze gebruiken als dat nodig is”
De Russische president Vladimir Poetin heeft opnieuw gezegd dat landen die proberen tussenbeide te komen in het conflict met Oekraïne, geconfronteerd zullen worden met een snelle militaire reactie van Moskou.

Die man gaat voor niks achteruit .
HLN maakt er weer een zootje van met hun "interpretatie" .

Ik citeer hier letterlijk de ondertiteling '( en dus mogelijks ook nog eens een geïnterpreteerde vertaling --- Russisch is een Slavische taal , die laat zich niet zo piekfijn vertalen als het Engels en het Frans ) :

.... en strategische bedreigingen creëert die voor ons onaanvaardbaar zijn moeten ze weten dat onze reactie op tegenaanvallen onmiddelijk en snel zal zijn.

Op zich is dit al wartaal. "op tegenaanvallen reageren betekent dat iemand hem aanvalt op zijn aanval" Geraak daar maar eens aan uit .... :roll:

Hij kan hier hoogstens suggereren dat bvb. de VS of een EU land rechtstreeks de Russen in Oekraïne zelf zouden aanvallen waar hij nu de Oekraïners in de tang tracht te nemen -- en dan is effectief WOIII begonnen.

En wat die Gepards van het Duits leger betreft , daar kunnen Oekraïners zo goed als niets mee aanvangen. Die zijn totaal verouderd en veel te complex om te bedienen , en bovendien veel te onnauwkeurig. Duitsland schenkt die weg als "geste" voor de VS , en waarschijnlijk ook op vraag om "iets" aan wapentuig te leveren. Die "rommel" kunnen ze dus gemakkelijk kwijt en de VS is gesust ( en weet van niet beter welke fouten in dat systeem zich schuil houden ).

Untitled59.png

voorn

28 apr 2022, 09:01

Dat is dan evengoed brol zoals de Russen hun tanks.
De munitie zit in de koepel.
Bij de minste treffer vliegt de boel uiteen en is de bemanning kansloos.

Fred1950

28 apr 2022, 14:03

In elk geval : Oekraïne is geen democratie. Was het een democratie , dan had men in de Donbas provincies een volksraadpleging gehouden met de vraag of de bevolking onafhankelijkheid wou of niet. Dan hadden nooit Russisch gezinde rebellen een strijd begonnen. Basta. :twisted:

( de staatsgreep van 2014 was ook allesbehalve "democratisch" , en dan nog eens gesteund door onze "democratische" Europeeër Verhofstadt - think men , think .... )

Wil.

28 apr 2022, 14:25

Mooi: Spanje is geen democratie want het weigert een volksraadplegen over Catalonië / Baskenland

Fred1950

28 apr 2022, 14:38

Wil. schreef:
28 apr 2022, 14:25
Mooi: Spanje is geen democratie want het weigert een volksraadplegen over Catalonië / Baskenland
Ok dan , :D

België is ook geen democratie want het belet dat Vlaanderen zichzelf onafhankelijk van België verklaart. :lol: ( maar we steunen wel Zelensky die ook niet wil dat de Donbas en de Krim zich afscheuren ---- geraak daar allemaal maar eens wijs uit ---- zelfs een Chinees zou hierbij zijn wenkbrauwen fronsen :lol: )

Wil.

28 apr 2022, 14:42

Je uitgangspunt was gewoon grondig verkeerd. Het is niet omdat een land de afscheuring van een deel ervan probeert te verhinderen, dat het geen democratie is.

Dat is exact wetenschappelijk te bewijzen want de redenering hangt logisch niet juist aan elkaar. Daar sta je dan.

Bovendien, we steunen Zelensky niet omwille van de feiten die jij aanhaalt. Wij steunen hem omdat de on-democratie Rusland met tanks het soevereine land Oekraïne binnenvalt.

voorn

28 apr 2022, 15:53

De Russen zijn gerustgesteld.
Ze gaan naar de hemel rijstpap met gouden lepeltjes eten.
Bij welke idioten met 12 maagden hebben we dit nog gehoord.
Die van de Moskva zijn zo dood als een pier; allemaal.

Fred1950

28 apr 2022, 15:59

Wil. schreef:
28 apr 2022, 14:42
....

Bovendien, we steunen Zelensky niet omwille van de feiten die jij aanhaalt. Wij steunen hem omdat de on-democratie Rusland met tanks het soevereine land Oekraïne binnenvalt.
En Rusland steunt de separatisten voor wie geen andere mogelijkheid overbleef dan tegen het Oekraïns leger te vechten. En die gevechten zijn al 8 jaar bezig ( sinds de ondemocatische staatsgreep in 2014 ) , met een tussenpoze die door de akkoorden van Minsk werd ingelast. Waarom kon Oekraïne geen oplossing bieden voor die separatisten ?

Is België een soeverein land ? Ge zoudt wat beleven moest België zich tegen de NAVO gaan opstellen en dreigen om die organisatie te verlaten. :roll:

Charlie Maru

28 apr 2022, 16:41

Fred1950 schreef:
28 apr 2022, 15:59
Ge zoudt wat beleven moest België zich tegen de NAVO gaan opstellen en dreigen om die organisatie te verlaten. :roll:
Geenen bang Fred.......Putin zal orde op zaken komen zetten.......

Ondertussen in debat op de Russische staatstelevisie:

Afbeelding

....speciale militaire operatie......dacht dat ik dat nog al ergens gehoord had...... :roll:

https://www.hln.be/buitenland/analisten ... ~a7682097/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

28 apr 2022, 17:20

Jaja , en als er nadien nog geschiedenisboeken geschreven kunnen worden , zal filmacteur Zelensky er beschreven worden als de grote opstoker van WOIII. Dat komt ervan als de IQ middenmoot het voor het zeggen krijgt. Nu ja , geen nood , gebeurt het nu niet , dan vallen er in de toekomst sowieso miljoenen slachtoffers door de klimaatwijziging. :cry:

( je m'en fous , après moi le déluge ..... )

En feit dat ze "naar de hemel" zullen gaan bewijst dat ze bereid zijn tot zelfvernietiging indien ze in het nauw worden gedreven. Dat is iets dat ik hier al heb aangehaald ....
Fred1950 schreef:
26 apr 2022, 10:18
Wil. schreef:
26 apr 2022, 09:21
....
Een goede zaak, volgens mij. Hoe meer Poetin ondervindt dat zijn doelstellingen niet bereikbaar zijn, hoe vlugger hij een uitweg uit zijn agressieve situatie zal zoeken.

.....
UIteraard , zelfvernietiging met eerst de rest van de wereld erbij .... doomsday is approaching ....
Als Zelensky toegeeft dat de Donbas en de Krim zich van de rest van Oekraïne mag scheiden , stop de Russische agressie. Biden wil nu nog meer wapens leveren aan Oekraïne en het geld van de Russische oligarchen "vernietigen". Die man denkt dat hij veilig zit in zijn verre US ? En dus mag de Europeaan maar de oorlog ondergaan. Sorry , dat is een walgelijke ingesteldheid. :evil:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 apr 2022, 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Fazal

28 apr 2022, 18:05

Ik denk dat Zelensky geen oorlog wil, en dat zijn land gewoon met rust wordt gelaten.
Of we dat nu willen of niet, we staan voor een 3de wereldoorlog, nucleair dan nog, en dat zal enkel en alleen aan Poetin zijn te wijten. 'Hij', en niemand anders, is de enige die hiervoor verantwoordelijk zal kunnen worden gesteld! Hij kan niet meer verzaken aan zijn doelstelling, gezien door zijn beslissingen al veel te veel bloed is vergoten. M.a.w., hij zit klem, dat beseft hij ook wel, helaas veel te laat.

Hij kan zich allen nog verdedigen(sic) door een derde (maar deze keer) een 'nucleaire' oorlog te starten.
Hij weet ook wel dat dat hij door zoiets ook zelf ten onder zal gaan. Maar daar zit hij niet mee, want zijn gezicht kan hij toch niet meer redden. Dat is nu eenmaal de prijs dat niet alleen hijzelf en zijn eigen volk, , maar waar 'gans' de wereld in mee zal betalen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 28 apr 2022, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.