Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit verhaal doet me sterk denken aan de schrijfstijl die indertijd in stationsromannetjes werd gehanteerd.Wil. schreef: ↑03 aug 2022, 16:28In Berlijn staat een man terecht die vorig jaar een man in het park aangevallen heeft. Het betreft een 41-jarige Marokkaan. De Duitse man wilde zijn dochter van 12 terechtwijzen omdat ze 's nachts door het park liep, wat volgens de vader een no-go zone is. De dochter was het er niet mee eens en liep op haar eentje verder. Al snel werd ze gevolgd door een onbekende man. Toen de vader haar weer in het oog kreeg wilde hij haar ter hulp komen, maar de Marokkaan liet het daar niet bij. Hij trok een mes en stak de vader daarmee verscheidene keren in het gezicht. Deze verloor alvast één oog en had nogal wat verwondingen in het gezicht. Pas na 2 dagen werd hij wakker in het hospitaal.
Het beste komt nu: nadat de Marokkaan door de politie was geneutraliseerd, vertelde deze een verhaal van job kwijtgeraakt, te veel gedronken en dan de vergissing gemaakt dat de Duitse man niet de vader van het meisje was. Dus wilde hij die vader tegenhouden, waarbij hij een mes gebruikt heeft.
Zijn beste verdediging: ik heb een black out gehad.
En wat doet dan de (vrouwelijke) politieagente, een Gutmensch in het kwadraat? Ze omarmt en troost de povere Marokkaan en knuffelt hem terwijl zijn kleren nog met bloed doordrenkt zijn. Het bloed van die vader, n.b.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Veroordeelde islamitische terroristen weigeren te deradicaliseren in Britse gevangenissen, zo blijkt uit een onderzoek.
Uit dat onderzoek, uitgevoerd door hoofdinspecteur van gevangenissen, Charlie Taylor, bleek dat bijna alle islamitische terroristen die werden vastgehouden in Britse gevangenissen "weigerden deel te nemen aan doelgerichte activiteiten". In het rapport staat dat gevangenen op de eenheden die worden gebruikt om te voorkomen dat mensen anderen radicaliseren, niet bereid zijn deel te nemen aan opvoedkundige sessies.
Als je een klontje hebt ondergedompeld in koffie, krijg je de smaak en de kleur er niet meer uit.
Uit dat onderzoek, uitgevoerd door hoofdinspecteur van gevangenissen, Charlie Taylor, bleek dat bijna alle islamitische terroristen die werden vastgehouden in Britse gevangenissen "weigerden deel te nemen aan doelgerichte activiteiten". In het rapport staat dat gevangenen op de eenheden die worden gebruikt om te voorkomen dat mensen anderen radicaliseren, niet bereid zijn deel te nemen aan opvoedkundige sessies.
Als je een klontje hebt ondergedompeld in koffie, krijg je de smaak en de kleur er niet meer uit.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het zou dan wel helemaal gaan volgens de regels die deze jongens willen tot stand brengen in het VK.
Wiki:
Qiṣāṣ (Arabisch: قصاص) is een islamitische term die het oog-om-oog principe beschrijft binnen de islam. Het is een concept binnen de islamitische wetgeving die rechtvaardigheid op vlak van wraak benadrukt. Qisas is mogelijk wanneer een moslim of niet-moslim iemand vermoord, fysiek beschadigt. In geval van moord, wordt de moordenaar als rechtvaardigheid gedood door een Wali (beschermer bv, de vader) van het slachtoffer. Dit gebeurt uiteraard met de veroordeling van de Islamitische rechtbank.
Wij hebben in onze rechtspraak principes die daar een beetje bij aanleunen:
- iemand beschadigt de eigendom van een derde. De rechter draagt de dader op om evenveel geld te betalen als de aangerichte schade.
- iemand verbiedt zijn kind of zijn vrouw gedurende jaren om buiten het huis te komen. De rechter legt hem een gelijkaardige straf op: enkele jaren in de gevangenis verblijven.
Bij ons geldt het principe dat het slachtoffer niet op eigen initiatief mag wraak nemen. De Staat komt tussen de twee partijen in te staan en neemt wraak in de plaats van het slachtoffer.
Wiki:
Qiṣāṣ (Arabisch: قصاص) is een islamitische term die het oog-om-oog principe beschrijft binnen de islam. Het is een concept binnen de islamitische wetgeving die rechtvaardigheid op vlak van wraak benadrukt. Qisas is mogelijk wanneer een moslim of niet-moslim iemand vermoord, fysiek beschadigt. In geval van moord, wordt de moordenaar als rechtvaardigheid gedood door een Wali (beschermer bv, de vader) van het slachtoffer. Dit gebeurt uiteraard met de veroordeling van de Islamitische rechtbank.
Wij hebben in onze rechtspraak principes die daar een beetje bij aanleunen:
- iemand beschadigt de eigendom van een derde. De rechter draagt de dader op om evenveel geld te betalen als de aangerichte schade.
- iemand verbiedt zijn kind of zijn vrouw gedurende jaren om buiten het huis te komen. De rechter legt hem een gelijkaardige straf op: enkele jaren in de gevangenis verblijven.
Bij ons geldt het principe dat het slachtoffer niet op eigen initiatief mag wraak nemen. De Staat komt tussen de twee partijen in te staan en neemt wraak in de plaats van het slachtoffer.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Mss ook 1 van de redenen van brexit, de toestroom stoppen. Resultaten mss na een generatie en de motorway cops er genoeg hebben opgepakt.
Elke program dat ge tegenwoordig ziet is bewerkt tot multicultureel. Ze zullen het door uw strot blijven duwen zoals een foi gras.
Elke program dat ge tegenwoordig ziet is bewerkt tot multicultureel. Ze zullen het door uw strot blijven duwen zoals een foi gras.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
We kunnen aan hun gedrag niets veranderen.
Maar we kunnen hen wel aanspreken in hun eigen taal.
En doe dit in het geheim, en vooral, praat er niet meer over.
En plus, zorg ervoor dat het de media niet haalt.
Indien dit toch gebeurt, hetgeen bijna onvermijdelijk is, zeg dan dat het leugens zijn.
En waar die smeerlappen dan wel zouden zijn ..., dat weet je niet.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Begrijpelijk hoor wat je zegt, Fazal, maar het probleem bij ons is dat wij beschaafde lui zijn. Wij houden ons nu eenmaal aan de westerse rechtsregels die zeggen dat, hoe vreselijk de misdaden van anderen , hier dus islamieten, wij niet tot diezelfde barbaarse wraakplegingen kunnen overgaan. Eigenlijk juich ik dat toe want anders zouden we niet beter zijn dan hen. Het probleem ligt bij onze politici. Zij durven niet hardhandig optreden in geval van misdadig gedrag door allerlei adepten van meestal islamitische oorsprong omdat ze vrezen voor “racistisch” te worden beschouwd. (Zie bvb de mistoestanden in de Gentse en overige recreatiezones)
Zo lang onze overheid zich blijft onderwerpen aan Europese richtlijnen en mogelijke financiële straffen in verband met immigratie en verzorgde inplanting van allerlei “vluchtelingen” en “immigranten” uit de hele wereld, zie ik aan dit liedje geen einde komen.
Er blijft nog hoop op betere tijden. Alleen maar hopen dat bij de volgende verkiezingen, de bevolking rekening houdt met de wensen van hun eigen volk. Ik vrees alleen dat de ogen van velen nog niet zijn open gegaan. Zullen misschien maar open gaan als het wat te laat is.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zelfs als ons aller ogen opengaan en bepaalde partijen of een combinatie ervan baas worden in Vlaanderen zullen we moeten vaststellen dat het inderdaad te laat is, toch?figaretto schreef: ↑11 aug 2022, 12:58Er blijft nog hoop op betere tijden. Alleen maar hopen dat bij de volgende verkiezingen, de bevolking rekening houdt met de wensen van hun eigen volk. Ik vrees alleen dat de ogen van velen nog niet zijn open gegaan. Zullen misschien maar open gaan als het wat te laat is.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik had het niet over wraakplegingen hoor figaretto, mijn bedoeling was eerder zulke figuren uit te schakelen, voor altijd. Het hoeft niet eens zo gruwelijk te gebeuren, ze kunnen ze ook een spuitje geven of iets dergelijks. Of geef hen een flinke dosis Nembutal bij het avondmaal, meng het in een drankje. Laat hen zacht en pijnloos deze wereld verlaten om zich bij allah te voegen. Je zal er hen zelfs een dienst mee bewijzen. 
Ik had het hier wel over die terroristen in de Britse gevangenissen die weigeren te deradicaliseren.
Zolang die in leven blijven zullen ze een gevaar voor de samenleving betekenen.
Ik had het hier wel over die terroristen in de Britse gevangenissen die weigeren te deradicaliseren.
Zolang die in leven blijven zullen ze een gevaar voor de samenleving betekenen.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Ik denk niet dat het al te laat is hoor E.T. maar om het met een cliché te zeggen : het is vijf voor twaalf. Sommige Europese landen slagen er in de toestroom van zogenaamde vluchtelingen in te dijken of doen tenminste pogingen daartoe. België niet. België doet niet eens een poging en blijkt ondertussen de betere bestemming te zijn voor iedereen op de vlucht, eender waarom. De resultaten hiervan zijn dagelijks zichtbaar. Ondanks het feit dat we hier met man en macht opvangplaatsen bij creëren om jaarlijks tienduizenden asielaanvragen te verwerken, blijkt dit onvoldoende. Men spreekt over een tekort aan opvangplaatsen. Zou het niet eerder een teveel aan aanvragen zijn ?
Ik ben van oordeel dat het onze plicht is om de Conventie van Genève, ondertussen 70 jaar oud, na te leven. Maar daar heeft men het over vluchtelingen.
Voorwaarde voor de vluchtelingenstatus: vrees voor vervolging
Om als vluchteling erkend te worden, moet je beantwoorden aan de definitie van vluchteling uit de Conventie van Genève.
Een vluchteling is:
"elke persoon die zich buiten het land waarvan hij de nationaliteit heeft of, indien hij geen nationaliteit heeft, buiten zijn land van herkomst bevindt, en die de bescherming van dat land niet kan of wil inroepen omdat hij vreest voor vervolging omwille van zijn ras, zijn religie, zijn nationaliteit, het behoren tot een bepaalde sociale groep, of zijn politieke overtuiging"
Hier heeft men het dus niet over economische vluchtelingen. En nog minder over mensen die de EU-regels van de Dublin- overeenkomst met de voeten vegen en dus geen asiel aanvragen in het land waar ze EU binnenkwamen maar simpelweg doorreizen naar het land met de beste sociale voorzieningen. En laat dat vandaag nu net België zijn.
Overigens hebben we de EU niet nodig om solidair te zijn met echte vluchtelingen. Zo wat alle Europese landen hebben SPONTAAN miljoenen Oekraïners opgevangen. De door de EU verguisde landen zoals Polen en Hongarije nog het meest. Soms in eigen huize.
De doorsnee Europese bevolking is niet xenofoob of racistisch, maar ze is ook niet achterlijk. Hopelijk volgt haar politici haar voorbeeld.