Weet ik ook wel allemaal.frits1955 schreef: ↑24 aug 2022, 11:53De VS bewandelde andere wegen om landen in hun invloedssfeer te krijgen . Over Vietnam, Iran is hier al vaker geschreven. Maar vooral in de jaren '70 kwamen in Latijns-Amerika dictatoriale regimes aan de macht met steun van het Witte Huis in Chili, Argentinië, Brazilië, Bolivia, Paraguay en Uruguay. Deze regimes moesten korte metten maken met actieve linkse bewegingen, al dan niet opstandig en al dan niet gewelddadig en de economische belangen van de VS aldaar vrijwaren. Die steun kon allerelei vormen aannemen: "geheime adviseurs", huurlingen, geldelijke steun...."Operatie Condor" droeg dat gedoe indertijd als benaming. Hoeveel tienduizenden politieke opposanten "verdwenen" in die dictaturen zullen we nooit precies weten.Welk land hbben de VS de laatste 100 jaar op militaire wijze geannexeerd,
We hadden het over de situatie in Europa.
Dicksy kwam ons hier melden dat de VS landen in zijn invloedsfeer trekt dmv opjutten, wapens leveren, sancties enz.
Ik vraag dan gewoon om dat eens aan te tonen hoe ze dat in Europa hebben klaargespeeld, net zoals ik heb aangetoond dat Rusland in Georgië is binnengereden met tanks. Ook in Oekraïne en het grote voorbeeld van Poetin, de SU, dat heeft gedaan in Hongarije, Tsjechië enz.
Er liggen hier toch atoombommen, zo lees ik her en der? Welke dwang is daarvoor gebruikt? Waarom zijn er Amerikaanse troepen in Polen gestationeerd? Hoe zijn die Polen dan opgejut, welke sancties stonden hen anders te wachten?
Ik zie dat Dicksy geen enkel argument daarop kan geven, wat ik ook wel verwacht had.
"Daar ga ik niet op antwoorden" en "Geopolitiek" is zijn verweer. Dat zijn holle uitspraken die geen verf pakken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.