Energieprijzen
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Raar gevoel als communist zekerIk heb gisteren mijn 225 Euro stookolie premie gekregen. Goed hé.Ik voel me al meteen een kapitalist.
![]()
Maar deze regering verdien aan de hoge gas en stroomprijzen, meer BTW en accijns,en ze kunnen als "tracker" ook nog eens dividenden uitbetaald krijgen
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... estro=true.
Maar de regering heeft nog geld genoeg, ze geven nog eens voor 8 miljoen ,winter materiaal aan Oekraïne.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... estro=true
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
en nu
tokkio, je hebt er niks van begrepen. Een tracker is een zaak, geen persoon. Het is een middel waarin je kunt beleggen.ze (= de regering) kunnen als "tracker" ook nog eens dividenden uitbetaald krijgen
Wie maar een beetje zijn weg kent in deze wereld, had al snel door dat je helemaal op het verkeerde spoor zat. Maar iedereen heeft hier recht op zijn mening, hoor. Ik heb trouwens al ergere dingen gelezen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Tenzij het al bestaat natuurljk.
- stop met het innen van die voorschotten op de energiefactuur. Verplicht de energieleveranciers/netwerkbeheerders elke maand, 2 maand of trimestrieel (zelf te kiezen) een afrekening van de verbruikte elektriciteit/gas, voor die bepaalde periode. Nu een onbetaalbaar voorschot vragen is net de mensen in de miserie duwen.
(Aan de benzinepomp bepaalt men ook zelf hoeveel benzine men tankt en dat betaal je)
Volgens mij moet dit perfect kunnen en hebben de mensen hun verbruik zelf in handen.
- stop met het innen van die voorschotten op de energiefactuur. Verplicht de energieleveranciers/netwerkbeheerders elke maand, 2 maand of trimestrieel (zelf te kiezen) een afrekening van de verbruikte elektriciteit/gas, voor die bepaalde periode. Nu een onbetaalbaar voorschot vragen is net de mensen in de miserie duwen.
(Aan de benzinepomp bepaalt men ook zelf hoeveel benzine men tankt en dat betaal je)
Volgens mij moet dit perfect kunnen en hebben de mensen hun verbruik zelf in handen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het zijn niet de voorschotten die de mensen in de miserie drukken ... het zijn de hoge energieprijzen !!!
Als je je voorschot niet aanpast kan je op de einddatum voor een muur staan.
Jouw voorstel om veel korter op de bal te spelen ZOU mensen helpen om te besparen maar we hebben nu eenmaal energie nodig.
Je kan niet zonder, toch?
Als je je voorschot niet aanpast kan je op de einddatum voor een muur staan.
Jouw voorstel om veel korter op de bal te spelen ZOU mensen helpen om te besparen maar we hebben nu eenmaal energie nodig.
-
Aan die hoge energieprijzen kan de gewone mens niks aan doen, dat moet op een hoger niveau gebeuren.door E.T. » 3 minuten geleden
Het zijn niet de voorschotten die de mensen in de miserie drukken ... het zijn de hoge energieprijzen !!!
Het is net om te vermijden dat je op die einddatum tegen een muur komt te staan door net die afrekening maandelijks, twee maandelijks of trimestrieel te versturen. Men kan perfect zijn eigen verbruik opvolgen en dat verbruiken wat er nodig is.Als je je voorschot niet aanpast kan je op de einddatum voor een muur staan.
En zeker hebben we energie nodig en kun je niet zonder maar met deze energieprijzen moet men de mensen ook bewust maken van hun verbruik en dat kan men realiseren met hetgeen ik schreef.
-
Men verbruikt nog altijd alsof er niks aan de hand is terwijl men dagelijks met de neus op de feiten gedrukt wordt. Men verbruikt ‘op de poef’ en dit doet mij denken aan een spreuk die in veel café’s hing: “Piet krediet woont hier niet”.Verbruiken wat nodig is? Of eeder verbruiken wat je nog net kan betalen!
De mensen onmiddellijk te laten weten wat hun verbruik gekost heeft zal hen een meer realistische kijk op hun verbruik en kost geven.
-
Het zal ook wel voor een stuk het verhaal van de krekel en de mier zijn, zeker?
Welk percentage van de bevolking heeft er vooruitziend en voorzichtig geleefd? Hoeveel mensen kunnen een jaar overleven zonder enige inkomsten? We komen toch uit een tijd van overvloed?
Welk percentage van de bevolking heeft er vooruitziend en voorzichtig geleefd? Hoeveel mensen kunnen een jaar overleven zonder enige inkomsten? We komen toch uit een tijd van overvloed?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Met een versnelde uitrol van de digitale meters zou dit perfect realiseerbaar moeten zijn.
De energieprijzen is, zoals ik al eerder schreef, iets dat op hoger niveau moet opgelost worden. Maar momenteel zijn het enkel lapmiddeltjes die geen zoden aan de dijk brengen.De bakkers krijgen maandelijks hun factuur hun onbetaalbare factuur ... minder brood bakken dan maar ???
-
Hoe is het zover kunnen komen? Ik bedoel wel degelijk bij die mensen en niet bij de internationale context.
In de VS is het nog erger gesteld:
56% of Americans can’t cover a $1,000 emergency expense with savings
56% kan een plots noodzakelijke uitgave van $ 1000 niet betalen met zijn spaartegoed.
Amerikanen hebben véél meer dan wij een mentaliteit van 'spenderen en leven' .

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.