Energieprijzen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

25 aug 2022, 17:03

Ik heb gisteren mijn 225 Euro stookolie premie gekregen. Goed hé. :D Ik voel me al meteen een kapitalist. :mrgreen: :lol:
Raar gevoel als communist zeker :mrgreen: De gewone consument krijgt voor eijn stroom en gas verwarming "maar" 100€
Maar deze regering verdien aan de hoge gas en stroomprijzen, meer BTW en accijns,en ze kunnen als "tracker" ook nog eens dividenden uitbetaald krijgen :twisted: :twisted:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... estro=true.

Maar de regering heeft nog geld genoeg, ze geven nog eens voor 8 miljoen ,winter materiaal aan Oekraïne.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... estro=true
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

benq

25 aug 2022, 17:06

voorn schreef:
25 aug 2022, 16:19
Er zullen er zeker brood zelf gaan bakken. Maar of dit veel gaat uitmaken weet in niet.
Als er nog bloem te koop is, word schaars....
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

25 aug 2022, 18:50

En als gevolg ... De Euro "crasht"

https://www.x-rates.com/calculator/?fro ... mount=1.00

Untitled97.png
Untitled97.png (12.92 KiB) 246 keer bekeken

Wil.

25 aug 2022, 18:55

tokkio schreef:
25 aug 2022, 17:01
Het is geen achteraf kennis Wil, ik las een artikel over trackers,dus ik heb dat opgezocht, dat wilt niet zeggen dat ik een tracker ben,
en nu
ze (= de regering) kunnen als "tracker" ook nog eens dividenden uitbetaald krijgen
tokkio, je hebt er niks van begrepen. Een tracker is een zaak, geen persoon. Het is een middel waarin je kunt beleggen.

Wie maar een beetje zijn weg kent in deze wereld, had al snel door dat je helemaal op het verkeerde spoor zat. Maar iedereen heeft hier recht op zijn mening, hoor. Ik heb trouwens al ergere dingen gelezen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

26 aug 2022, 09:41

Tenzij het al bestaat natuurljk.

- stop met het innen van die voorschotten op de energiefactuur. Verplicht de energieleveranciers/netwerkbeheerders elke maand, 2 maand of trimestrieel (zelf te kiezen) een afrekening van de verbruikte elektriciteit/gas, voor die bepaalde periode. Nu een onbetaalbaar voorschot vragen is net de mensen in de miserie duwen.
(Aan de benzinepomp bepaalt men ook zelf hoeveel benzine men tankt en dat betaal je)
Volgens mij moet dit perfect kunnen en hebben de mensen hun verbruik zelf in handen.

E.T.

26 aug 2022, 10:10

Het zijn niet de voorschotten die de mensen in de miserie drukken ... het zijn de hoge energieprijzen !!!

Als je je voorschot niet aanpast kan je op de einddatum voor een muur staan.
Jouw voorstel om veel korter op de bal te spelen ZOU mensen helpen om te besparen maar we hebben nu eenmaal energie nodig.
Je kan niet zonder, toch?

Dicksy

26 aug 2022, 10:27

door E.T. » 3 minuten geleden
Het zijn niet de voorschotten die de mensen in de miserie drukken ... het zijn de hoge energieprijzen !!!
Aan die hoge energieprijzen kan de gewone mens niks aan doen, dat moet op een hoger niveau gebeuren.
Als je je voorschot niet aanpast kan je op de einddatum voor een muur staan.
Jouw voorstel om veel korter op de bal te spelen ZOU mensen helpen om te besparen maar we hebben nu eenmaal energie nodig.
Je kan niet zonder, toch?
Het is net om te vermijden dat je op die einddatum tegen een muur komt te staan door net die afrekening maandelijks, twee maandelijks of trimestrieel te versturen. Men kan perfect zijn eigen verbruik opvolgen en dat verbruiken wat er nodig is.
En zeker hebben we energie nodig en kun je niet zonder maar met deze energieprijzen moet men de mensen ook bewust maken van hun verbruik en dat kan men realiseren met hetgeen ik schreef.

Wil.

26 aug 2022, 10:36

Via het voorschot zal het bewustzijn snel weten waaraf en waaraan.

E.T.

26 aug 2022, 10:45

Je auto kan je laten staan.
Maar elektriciteit en gas zijn 5 maal duurder geworden denk je echt dat je 80% om je energie behoefte kan besparen???

Verbruiken wat nodig is? Of eeder verbruiken wat je nog net kan betalen!

Dicksy

26 aug 2022, 10:57

Verbruiken wat nodig is? Of eeder verbruiken wat je nog net kan betalen!
Men verbruikt nog altijd alsof er niks aan de hand is terwijl men dagelijks met de neus op de feiten gedrukt wordt. Men verbruikt ‘op de poef’ en dit doet mij denken aan een spreuk die in veel café’s hing: “Piet krediet woont hier niet”.
De mensen onmiddellijk te laten weten wat hun verbruik gekost heeft zal hen een meer realistische kijk op hun verbruik en kost geven.

E.T.

26 aug 2022, 11:03

Iedereen aan de budgetmeter die werkt met een prepaid kaart.

Kaartje leeg licht uit.

Ochja de sukkelaars onder ons hebben al zo´n ding.

De bakkers krijgen maandelijks hun factuur hun onbetaalbare factuur ... minder brood bakken dan maar ???

Wil.

26 aug 2022, 11:07

Het zal ook wel voor een stuk het verhaal van de krekel en de mier zijn, zeker?

Welk percentage van de bevolking heeft er vooruitziend en voorzichtig geleefd? Hoeveel mensen kunnen een jaar overleven zonder enige inkomsten? We komen toch uit een tijd van overvloed?

E.T.

26 aug 2022, 11:12

Eén jaar zonder inkomsten?
Dat gaan er niet zo heel veel zijn.
Als je het eind van één maand al bijna niet ...

Dicksy

26 aug 2022, 11:17

Met een versnelde uitrol van de digitale meters zou dit perfect realiseerbaar moeten zijn.
De bakkers krijgen maandelijks hun factuur hun onbetaalbare factuur ... minder brood bakken dan maar ???
De energieprijzen is, zoals ik al eerder schreef, iets dat op hoger niveau moet opgelost worden. Maar momenteel zijn het enkel lapmiddeltjes die geen zoden aan de dijk brengen.

Wil.

26 aug 2022, 11:18

E.T. schreef:
26 aug 2022, 11:12
Eén jaar zonder inkomsten?
Dat gaan er niet zo heel veel zijn.
Als je het eind van één maand al bijna niet ...
Hoe is het zover kunnen komen? Ik bedoel wel degelijk bij die mensen en niet bij de internationale context.

In de VS is het nog erger gesteld:

56% of Americans can’t cover a $1,000 emergency expense with savings

56% kan een plots noodzakelijke uitgave van $ 1000 niet betalen met zijn spaartegoed.
Amerikanen hebben véél meer dan wij een mentaliteit van 'spenderen en leven' .