Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... ge bedoelt aan de Waalse gepensioneerde ambtenaren ...
Waarom moeten we nu echt Oekraïne gaan steunen. Dat deden we ook niet toen er problemen waren in Servie , Kosovo , en al die andere landen in die regio waar er ooit oorlogjes werden gevoerd.
-
Het stokebrand gedoe van de VS houdt niet op ....
Wat hebben die cowboys in hun kop gestoken ? Aangetast door corona , ik zie daar geen andere oorzaak in.
Amerikaanse regering verbiedt chipproducenten geavanceerde fabrieken te bouwen in China
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/07 ... bedrijven/
Uiteraard te laat , die fabrieken hebben ze al.
Amerikaanse regering verbiedt chipproducenten geavanceerde fabrieken te bouwen in China
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De Aziatische landen knabbelen rustig aan het status van economische grootmacht van de VS. Uncle sam is blijbaar wakker geworden maar inderdaad, mogelijks te laat. Economische grootmacht, militaire grootmacht het ligt nauw met elkaar verbonden, het ene kan heden en in de verdere toekomst niet meer zonder het andere. Een Chinees economische grootmacht zal op termijn ook een militaire grootmacht worden en dat zou een horrorverhaal zijn voor de VS.door Fred1950 » 5 minuten geleden
Het stokebrand gedoe van de VS houdt niet op ....Wat hebben die cowboys in hun kop gestoken ? Aangetast door corona , ik zie daar geen andere oorzaak in.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Overweeg toch ook maar even de mogelijkheid dat jouw inzicht te beperkt is om de oorzaak te kunnen vatten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Blaaskaak ....
( alhoewel , het is dom van mij om op degelijke schrijfsels van jou te reageren )
Gef jij mij eens de reden waarom al jaren lang de VS en China met mekaar op high-tech vlak samenwerken , en dat nu plotseling niet meer zou mogen.
-
Niets is onschuldig , ALLE tech vind je op één of andere manier in militaire apparatuur terug. Stel je eens voor dat China de export van batterijkes naar de VS zou verbieden als represaille ... Gans de smarfphone industrie komt in de problemen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik ga me ver houden van een discussie met jou over batterijen; zelfs niet over kleine batterijen. Ik weet wel beter.
Maar er zijn wel degelijk verschillen in de belangrijkheid van bepaalde chips wanneer die kunnen gebruikt worden in militaire toestellen.
Maar er zijn wel degelijk verschillen in de belangrijkheid van bepaalde chips wanneer die kunnen gebruikt worden in militaire toestellen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Chips kan men tegenwoordig heel snel namaken. Laat er een computer programma op los , en dat programma stelt zelfs de interne layout van die chip tezamen , klaar om te gaan produceren.Wil. schreef: ↑07 sep 2022, 17:03Ik ga me ver houden van een discussie met jou over batterijen; zelfs niet over kleine batterijen. Ik weet wel beter.
Die "rueters" is blijkbaar ook niet van de slimsten. Ze tonen op hun foto NVIDIA chips. Dat zijn chips die o.a. in Laptops en PC de uitgang naar het scherm aansturen. Nikske high tech meer , hoor.
En Google ook eens met "MI250" . Dat is ook niks meer dan en nieuwe generatie chips voor video displays , net als die NVIDIA chip. Ge schiet daar geen raketten mee af.
Die kunnen wel dienen om er heel snel gedetailleerde beelden mee te tonen , vooral interessant voor het "gaming" wereldje.
( p.s. midden jaren '90 van voige eeuw heb ik "apparatensoftware" voor video chips van Cirrus Logic aangepast om beelden in 16/9 op een PC scherm te tonen onder Windows 95 en Windows NT. Nu is dat allemaal al heel oude koek. )