Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

12 sep 2022, 09:52

Fred1950 schreef:
07 sep 2022, 17:12
Wil. schreef:
07 sep 2022, 17:03
Ik ga me ver houden van een discussie met jou over batterijen; zelfs niet over kleine batterijen. Ik weet wel beter.

Maar er zijn wel degelijk verschillen in de belangrijkheid van bepaalde chips wanneer die kunnen gebruikt worden in militaire toestellen.
Chips kan men tegenwoordig heel snel namaken. Laat er een computer programma op los , en dat programma stelt zelfs de interne layout van die chip tezamen , klaar om te gaan produceren.
"As the war drags on in Ukraine, Russia is reportedly running out of chips needed for missiles and other munitions. Politico saw a list of dozens of chips Russia wants, many from large chipmakers such as Intel and Micron."

Vertaling: → Terwijl de oorlog in Oekraïne voortduurt, heeft Rusland naar verluidt geen chips meer voor raketten en andere munitie. Politico zag een lijst met tientallen chips die Rusland wil, veel van grote chipmakers als Intel en Micron.

Bron: Fierce Electronics.com
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

12 sep 2022, 10:00

URSULAMI schreef:
12 sep 2022, 08:50
Putin opende plechtig het grootste reuzenrad in de wereld
HLN:
Het had een feestelijk weekend moeten worden voor de Russen. In Moskou werd de 875ste verjaardag van de hoofdstad gevierd. Compleet met een duizelingwekkend vuurwerk dat vanop 23 verschillende plaatsen afgestoken werd. En om het volk nog meer te plezieren, is er ook een gloednieuw reuzenrad gebouwd. “140 meter hoog”, pochte president Vladimir Poetin bij de opening. “Het grootste van Europa.” Maar enkele uren later zou het ding al stilgevallen zijn — alsof het symbool stond voor de oorlog die het land voert.
Toen het rad nog draaide, werd er al gegrapt dat je vanuit de bovenste gondel het front in Oekraïne kunt zien. Dat is op enkele dagen tijd tientallen kilometers dichter bij Rusland komen te liggen.

https://www.hln.be/buitenland/wint-oekr ... ~aa25ccb7/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

12 sep 2022, 10:39

Wil. schreef:
12 sep 2022, 09:52
.....
Vertaling: → Terwijl de oorlog in Oekraïne voortduurt, heeft Rusland naar verluidt geen chips meer voor raketten en andere munitie. Politico zag een lijst met tientallen chips die Rusland wil, veel van grote chipmakers als Intel en Micron.
....
Rusland zal even snel aan chips geraken als Antwerpen aan cocaïne .... :mrgreen:

Wil.

12 sep 2022, 11:20

Het zou kunnen want ze hebben nu de politieke gevangen aan het werk gezet: die moeten deze oude gsm's uit elkaar halen en superkrachtige ( :lol: ) chips eruit halen. Dat de Oekraïners maar oppassen nu de voorraden aangevuld gaan worden!
Afbeelding

Fred1950

12 sep 2022, 15:30

Putin klaagt erover dat al wat in Odessa per vrachtschip weggehaald wordt naar Europa vertrekt in plaats van naar Afrika waar ze het meer nodig hebben dan wij.

Hobo

12 sep 2022, 15:57

QUOTES uit
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/12 ... p-rusland/

De Russische president Vladimir Poetin stuit op kritiek nadat bekend werd dat Oekraïne verschillende steden en dorpen heeft heroverd. Pro-Russische bloggers uiten scherpe kritiek tegen het Kremlin en ook op talkshows in Rusland zegt men voorgelogen te zijn geweest. “We moeten nu beseffen dat het onmogelijk is om Oekraïne te verslaan met de oorlogsmethodes van vroeger”, klinkt het.

Vanuit Rusland wordt er dan ook scherp gereageerd op het Kremlin. Verschillende militaire pro-Russische bloggers uiten kritiek op het sociale mediakanaal Telegram. Igor Girkin, een voormalige Russische kolonel die commandant werd van pro-Russische separatisten in 2014, is hard voor Poetin: "De oorlog in Oekraïne zal doorgaan tot de volledige nederlaag van Rusland."

Kritiek op Russische televisie
Niet alleen via online kanalen wordt er kritiek geuit op het Kremlin en Poetin, ook op televisie krijgen de kritische stemmen een groter forum. Waar critici eerst werden weggelachen, wordt er nu een serieuze dialoog gehouden over het nut van wat Rusland nog altijd een "speciale operatie" noemt. "De mensen die tegen president Poetin hebben gezegd dat de speciale operatie efficiënt en snel zou verlopen, zonder het doden van burgers, hebben ons voorgelogen”, zegt Boris Nadezjdin, een voormalig lid van de Doema (het Russische parlement), op de Russische staatstelevisie. "We moeten nu beseffen dat het onmogelijk is om Oekraïne te verslaan met de middelen en oorlogsmethodes van vroeger", gaat hij verder.

EINDE citaten

Wil.

12 sep 2022, 16:11

Wie geeft hulp aan Oekraïne en waaruit bestaat die?

Afbeelding

Fred1950

12 sep 2022, 16:38

Effe weest pootje baden ... :roll: :evil: Waarvoor belastingsgeld al niet goed voor is.

Untitled112.png

Fred1950

12 sep 2022, 16:46

Hobo schreef:
12 sep 2022, 15:57
.....
Vanuit Rusland wordt er dan ook scherp gereageerd op het Kremlin. Verschillende militaire pro-Russische bloggers uiten kritiek op het sociale mediakanaal Telegram. Igor Girkin, een voormalige Russische kolonel die commandant werd van pro-Russische separatisten in 2014, is hard voor Poetin: "De oorlog in Oekraïne zal doorgaan tot de volledige nederlaag van Rusland."
....
Miltairen moeten Putin niets verwijten , ze moeten collega's hun incompetentie verwijten. Putin is president , geen generaal die de troepen leidt. Of moet hij opperbevelhebber worden zoals Hitler dat indertijd deed , misschien ?

Iedereen weet nu toch al lang waarom Poetin het Oekraïne is binnengevallen en de Krim heeft geannexeerd. Maar blijkbaar kan geen enkele Westerling en Amerika aanbidder dat over zijn lippen krijgen ( of is het al "vergeten" door de steeds maar terugkerende pro-Oekraïne propaganda ).

Wil.

12 sep 2022, 18:46

Poetin is 'commander in chief' van het Russisch leger. Als er straffe overwinningen worden geboekt, dan steekt hij de pluimen op zijn hoed. Wanneer het verkeerd uitpakt, dan is hij bijgevolg ook de hoofdverantwoordelijke.

Dicksy

12 sep 2022, 18:54

door Fred1950 » Vandaag, 16:46
Iedereen weet nu toch al lang waarom Poetin het Oekraïne is binnengevallen en de Krim heeft geannexeerd. Maar blijkbaar kan geen enkele Westerling en Amerika aanbidder dat over zijn lippen krijgen ( of is het al "vergeten" door de steeds maar terugkerende pro-Oekraïne propaganda ).
Troost u, als die oorlog tussen Oekraïne en Rusland, of is het eigenlijk de VS tegen Rusland :roll:, achter de rug is staat de volgende al in de steigers. Keuzes genoeg voor de VS. Kortom, alle landen waar sancties tegen lopen of die niet in de pas van de VS willen lopen, zijn potentiele kandidaten om in een gewapend conflict gesleurd te worden, ze hebben maar te kiezen.

Wil.

12 sep 2022, 19:01

De Oekraïense strijdkrachten hebben het afgelopen weekend 2 S-400 luchtafweerbatterijen uitgeschakeld. Die kosten elk meer dan een miljard dollar.

Afbeelding

Fred1950

12 sep 2022, 22:42

Dicksy schreef:
Troost u, als die oorlog tussen Oekraïne en Rusland, of is het eigenlijk de VS tegen Rusland :roll:, achter de rug is staat de volgende al in de steigers. Keuzes genoeg voor de VS. Kortom, alle landen waar sancties tegen lopen of die niet in de pas van de VS willen lopen, zijn potentiele kandidaten om in een gewapend conflict gesleurd te worden, ze hebben maar te kiezen.
Ge zoudt verdoeme veel goesting krijgen om met de Russen te gaan collaboreren , verdoeme. :evil:

Dat ze maar vlug ALLE bruggen over de Djnepr van noord tot zuid aan flarden schieten , dan kunnen de Oekraïners in het oosten niet meer bevoorraad worden met Amerikaanse rommel.

En als de Russen geen "vloams" verstaan .... :mrgreen:

То они быстро разрушат ВСЕ мосты через Днепр с севера на юг, то украинцев на востоке уже нельзя снабжать американским барахлом.

Dicksy

12 sep 2022, 23:00

Heel interessant om volgen is ook het ruimteprogramma van de Chinezen. Nu de VS zelfs hun raketten, letterlijk en figuurlijk, naar de maan niet van de grond krijgen wordt China een geduchte tegenstrever.
Lees dit artikel en trek uw conclusies:

https://scientias.nl/chinezen-ontdekken ... p-de-maan/

met de strapatsen van Pelosi in het achterhoofd 8O.

Wil.

12 sep 2022, 23:05

Fred1950 schreef:
12 sep 2022, 22:42
Dicksy schreef:
Ge zoudt verdoeme veel goesting krijgen om met de Russen te gaan collaboreren , verdoeme. :evil:
Fred kan zijn ware aard niet meer verbergen. :lol: