Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

26 sep 2022, 17:59

geen enkel bewijs dat President Zelensky geld van de staat naar zijn privévermogen zou hebben overgebracht
Daar Oekraïne een van de corruptste landen zijn, nog corrupter dan Rusland, en zijn "vriendje" Komomoisky met het geld van de staatsbank verdween,zal er wel een deel weggevloeid zijn via offshore-rekeningen en andere Constructies,zult u het echte bewijs nooit vinden, maar als men 1+1 kan bijeen tellen moet men er geen tekening bij maken.
Kolomoysky werd er inderdaad van beschuldigd 5,5 miljard dollar te hebben verduisterd van de Privatbank, een staatsbank.
En als men verder leest ;
de twee broers Shefir, de ene is de auteur van Zelensky’s scripts en de andere het hoofd van de Staatsveiligheidsdienst (SBU), en de producent en eigenaar van hun gezamenlijke productiemaatschappij Kvartal 95 - zorgvuldig aanzienlijke sommen geld had overgemaakt naar offshore-rekeningen die waren geopend op naam van zijn vrouw, terwijl hij drie niet-aangegeven flats in Londen had gekocht voor een bedrag van 7,5 miljoen dollar.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

26 sep 2022, 18:32

tokkio schreef:
26 sep 2022, 17:59
geen enkel bewijs dat President Zelensky geld van de staat naar zijn privévermogen zou hebben overgebracht
Daar Oekraïne een van de corruptste landen zijn, nog corrupter dan Rusland, en zijn "vriendje" Komomoisky met het geld van de staatsbank verdween,zal er wel een deel weggevloeid zijn via offshore-rekeningen en andere Constructies,zult u het echte bewijs nooit vinden, maar als men 1+1 kan bijeen tellen moet men er geen tekening bij maken.
Als er in jouw straat of dorp iemand is waarmee jij al gesproken hebt, die een inbraak heeft gepleegd en een hoop geld heeft gepikt, dan zal er wel een deel van bij jou te vinden zijn.

Bravo voor je logisch denken, tokkio.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

27 sep 2022, 13:20

En binnenkort hun munitie ook nog zelf kopen ? Of ze kunnen dan schieten met tampons..... :roll:

HLN:
Gemobiliseerde Russen moeten alles zelf kopen voor aan het front: "We hebben enkel munitie, gebruik tampons voor kogelwonden”

De mobilisatie van minstens 300.000 reservisten heeft heel wat paniek veroorzaakt in Rusland. Bovendien blijkt er in de militaire depots bijna niets voorradig voor mannen die ten strijde trekken. Uit beelden blijkt dat de dienstplichtigen eerst bijna alle noodzakelijke spullen zelf moeten aankopen vooraleer ze naar het front kunnen.

https://www.hln.be/buitenland/gemobilis ... ~ae960d4d/

HLN:
Nieuwe satellietfoto’s tonen kilometerslange file met vluchtende Russen aan grens met Georgië

Veel Russen proberen het land te verlaten na de aankondiging van een gedeeltelijke militaire mobilisatie door president Vladimir Poetin vorige week. Onder meer aan de grens met buurland Georgië veroorzaakt dat lange files. Dat bewijzen ook beelden van satellietbedrijf Maxar Technologies.

https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-sa ... ~a808a0a0/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

27 sep 2022, 14:20

Die oorlog wordt meer en meer een strijd van "volume" tegen technologie. De Russen gooien méér manschappen in de strijd, voeren méér tanks en materieel aan om nog meer van de infrastructuur van Oekraïne te vernietigen. Daartegenover staat een kleiner leger dat beter uitgerust en getraind is, dat een optimale moraal heeft, dat kan beschikken over de nieuwste en beste wapens die beschikbaar zijn.

Voorlopig wint technologie het van 'volume'. Poetin heeft maar één écht wapen achter de hand dat hem het grote voordeel zou kunnen opleveren: de A-bom. Maar áls hij dat wapen gebruikt, krijgt hij de hele wereldgemeenschap tegen zich en zal het Westen niet aarzelen om evenveel schade aan te richten met klassieke middelen.

tokkio

27 sep 2022, 17:29

Als er in jouw straat of dorp iemand is waarmee jij al gesproken hebt, die een inbraak heeft gepleegd en een hoop geld heeft gepikt, dan zal er wel een deel van bij jou te vinden zijn.

Bravo voor je logisch denken, tokkio.
Uw wijze van denken is niet logisch eerder onlogisch, ik heb geen vrienden die stelen en inbreken, en ik heb ook geen vriend Kolomoisky die 5,5 miljard van de staatsbank achterover drukt,maar als u het normaal vind dat een acteur op korte tijd in de Pandora papers opduikt,er berichten verschijnen dat hij over miljoenen beschikt, en volgens Forbes tussen de 20 en de 30 miljoen dollar.
https://www-forbes-com.translate.goog/s ... _tr_pto=sc
Maar hoe kan een acteur ,die nog geen 10000 euro per jaar verdiend aan die rijkdom komen

President - Oekraïne
Geboren: 1978 Oekraïne

Jaar: € 9.467,00
Maand: € 788,92
Week: € 182,06
Dag: € 36,41
Of volgt hij de werkwijze van Puting
https://www.hln.be/buitenland/hoe-rijk- ... ~a763c347/
https://businessam.be/hoe-rijk-is-vladimir-poetin/
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~adf26eee/
Ook Amerika begint zich zorgen te maken....wie niet voor zelensky is krijgt ontslag.......
https://www.demorgen.be/snelnieuws/vs-w ... ~ba752208/
Brand maar een kaars voor uw heilige Zelensky
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

27 sep 2022, 17:33

Het verbaast me dat je de gelijkenis niet ziet: jij in jouw straat met die inbrekers en Zelensky in Oekraïne met een paar oligarchen. Die inbrekers hoeven jouw vrienden niet te zijn. Gewoon het feit dat iemand jou ooit al eens zien praten heeft met hen, volstaat toch? Nu ja, bij Zelensky volstaat dat voor jou blijkbaar...

By the way: hoe is Gert Verhulst aan zoveel geld gekomen? Zou die in de Panama papers opduiken? Of toch minstens Plop? :lol:

Fazal

27 sep 2022, 18:59

Waar zit onze Fred? :roll:
Op de koffie bij Poetin? :mrgreen:

Charlie Maru

27 sep 2022, 19:06

Fazal schreef:
27 sep 2022, 18:59
Waar zit onze Fred? :roll:
Op de koffie bij Poetin? :mrgreen:
Dieje is nog aan het bekomen van zijn vaccinatie..... :lol:

Charlie Maru

27 sep 2022, 19:21

Hebben zo te zien nu ook al onderzeese gaspijpleidingen opgeblazen...... :roll:
Wie ?.....is de vraag.......

HLN:
Krachtige onderzeese ontploffingen gemeten rond Nord Stream-gaspijpleiding, Oekraïne beschuldigt Rusland van “terroristische aanval”

UpdateDe Zweedse nationale seismologische dienst heeft via meetstations in Zweden en Denemarken krachtige onderzeese ontploffingen gemeten in dezelfde gebieden waar lekkages zijn aan de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2. Dat heeft de directeur van de seismologische dienst gezegd tegen de Zweedse nationale omroep SVT. In totaal werden er al drie lekken vastgesteld. De Zweedse politie heeft een onderzoek ingesteld naar sabotage. Volgens Oekraïne gaat het waarschijnlijk om een “terroristische aanval” door Rusland.

https://www.hln.be/buitenland/krachtige ... ~a539a7b7/

HLN:
Na ware ‘blame game’ wijst Kremlin schuldigen aan voor chaos bij mobilisatie

De gedeeltelijke militaire mobilisatie heeft tot chaos en grote onrust geleid bij de Russische bevolking. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat bij de autoriteiten in Moskou een zwartepietenspel is losgebarsten om de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven. En de enige ‘echte’ schuldigen van die warboel heeft het Kremlin nu gevonden, zo meldt het gerespecteerde Institute for the Study of War (ISW).

https://www.hln.be/buitenland/na-ware-b ... ~a7233cfa/

HLN:
Russen betalen tot wel 28.000 euro voor vlucht met privéjet om aan mobilisatie te ontsnappen: “Situatie is compleet absurd”

De mobilisatie in Rusland heeft de vraag naar vliegtickets doen exploderen. Russen boeken massaal vluchten naar het buitenland, en daar hebben ze vaak grote sommen geld voor over. Zelfs een plaatsje op een privéjet is momenteel erg gegeerd, al is het allesbehalve goedkoop. Zo moeten passagiers maar liefst 22.000 tot 28.000 euro (!) voor een ticket ophoesten. “De situatie is compleet absurd”, zegt Yevgeny Bikov, de directeur van een jetbedrijf in Moskou.

https://www.hln.be/buitenland/russen-be ... ~ad020173/

Dicksy

27 sep 2022, 20:40

HLN:
Krachtige onderzeese ontploffingen gemeten rond Nord Stream-gaspijpleiding, Oekraïne beschuldigt Rusland van “terroristische aanval”

UpdateDe Zweedse nationale seismologische dienst heeft via meetstations in Zweden en Denemarken krachtige onderzeese ontploffingen gemeten in dezelfde gebieden waar lekkages zijn aan de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2. Dat heeft de directeur van de seismologische dienst gezegd tegen de Zweedse nationale omroep SVT. In totaal werden er al drie lekken vastgesteld. De Zweedse politie heeft een onderzoek ingesteld naar sabotage. Volgens Oekraïne gaat het waarschijnlijk om een “terroristische aanval” door Rusland.
“Het grootschalige ‘gaslek’ van Nord Stream is niets meer dan een door Rusland geplande terroristische aanval en een daad van agressie jegens de EU”, zei de presidentiële adviseur van Kiev, Mikhaylo Podolyak, op Twitter.
Volgens Podoljak wil Rusland de economische situatie in Europa destabiliseren en paniek zaaien voor de winter om zo een ongekende energiecrisis in Europa uit te lokken. “Het beste antwoord op een tiran zijn tanks voor Oekraïne en meer leveringen van westerse wapens.”

Daarnaast vraagt Van den Abeele zich ook af wie hier dan achter zou kunnen zitten. "De Russen zelf lijkt me onwaarschijnlijk", zegt hij. "Die hebben 10 miljard dollar geïnvesteerd in de pijpleiding én ze kunnen de kraan ook gewoon dichtdraaien als ze dat willen."

Maar nee, daar zullen die Russen zeker niet aan gedacht hebben of ze waren vergeten dat ze dat ook konden doen.
Zou het kunnen dat de aankomende winter er voor iets tussen zit gezien de paniekerige reactie van Podolyak?

Charlie Maru

27 sep 2022, 21:40

Dicksy schreef:
27 sep 2022, 20:40
Daarnaast vraagt Van den Abeele zich ook af wie hier dan achter zou kunnen zitten. "De Russen zelf lijkt me onwaarschijnlijk", zegt hij. "Die hebben 10 miljard dollar geïnvesteerd in de pijpleiding én ze kunnen de kraan ook gewoon dichtdraaien als ze dat willen."
Dat zou de logica moeten zijn......maar anderzijds is er op putin geen enkele logica van toepassing, met al wat hij tot hiertoe al uitgestoken heeft.

Anderzijds, om de plaats van het delict te bereiken zijn er maar 2 wegen: boven water of onder water.
Gebeurde de benadering boven water, dan zou dit traceerbaar moeten zijn.
Gebeurde de benadering onder water, dan zijn de mogelijkheden ineens veel beperkter.

Dicksy

27 sep 2022, 23:27

door Charlie Maru » Vandaag, 21:40
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 20:40
Dat zou de logica moeten zijn......maar anderzijds is er op putin geen enkele logica van toepassing, met al wat hij tot hiertoe al uitgestoken heeft.

Anderzijds, om de plaats van het delict te bereiken zijn er maar 2 wegen: boven water of onder water.
Gebeurde de benadering boven water, dan zou dit traceerbaar moeten zijn.
Gebeurde de benadering onder water, dan zijn de mogelijkheden ineens veel beperkter.
Ik begrijp die gedachte over Poetin heel goed maar ook anderzijds stel ik vast dat Zweden en Denemarken ontploffing geregistreerd hebben, nog geen verklaring hebben over de oorzaak, en daar is dien Oekraïner al met zijn verklaringen dat Rusland ze gesaboteerd heeft.
En vooral waar hij dan verklaart dat meer tanks en moderner wapens de enige oplossing zijn deed mij even de wenkbrauwen fronsen.
- Mijn eerste gedacht was een false flag om toch maar dat Westen fysiek (soldaten) mee in het conflict te betrekken. (Zou mij echt niet verwonden maar dat is mijn persoonlijke mening)
- Mijn tweede gedacht was dat blijkbaar hun offensief toch niet zo verloopt als ze zelf, en onze media, laten uitschijnen. Dat maak ik op omdat er de laatste dagen/week geen (zege)berichten meer verschijnen over het verloop van hun offensief. Is hun offensief vastgelopen ondanks hun moderne wapens, buitenlandse adviseurs,…..enz vandaar die toch paniekerige reactie.
- Mijn derde gedacht was of Poetin echt zo’n idioot zou zijn. Dit gedachte heb ik laten varen toen ik dat artikel gelezen had met Van den Abeele.

Zelensky en konsoorten zijn nu ook niet bepaald lichtende voorbeelden als het om hun uitspraken gaat, daar zijn die uitspraken van Podolyak toch een duidelijk voorbeeld van.
Ik houd het bij dat de schrik er blijkbaar duidelijk inzit voor de komende winter en de Rus nog iets in petto heeft en dan bedoel ik niet nucleair. Misschien ook de vrees van die Podolyyak.
En eerlijk gezegd als ik die Oekraïners bezighoor moet ik altijd aan Greta Thunberg denken, toppunt van hysterie. :lol:

Als Poetin ze inderdaad zou opgeblazen hebben is het inderdaad een idioot maar hopelijk zal verder (eerlijk) onderzoek uitkomst bieden.

Wil.

28 sep 2022, 09:22

Vanmorgen hoorde ik een andere theorie: de Russische gasproducent moet zijn verplichtingen nakomen, zo niet volgen er schadeclaims. Maar dat is niet het geval wanneer de producent zich kan beroepen op 'averij' : dat is schade waar hij zelf niets kan aan doen -zoals een gebroken pijpleiding onder zee- en in zo'n geval is er geen verplichting tot betaling Afbeelding

Dicksy

28 sep 2022, 09:53

door Wil. » 14 minuten geleden
Vanmorgen hoorde ik een andere theorie: de Russische gasproducent moet zijn verplichtingen nakomen, zo niet volgen er schadeclaims. Maar dat is niet het geval wanneer de producent zich kan beroepen op 'averij' : dat is schade waar hij zelf niets kan aan doen -zoals een gebroken pijpleiding onder zee- en in zo'n geval is er geen verplichting tot betaling Afbeelding
Vanmorgen las ik ook dat Ursula Von der Leyen met harde sancties dreigde indien Rusland achter die 'sabotage' zou zitten. Heeft de EU niet zelf aangegeven dat ze vanaf december volledig energieonafhankelijk wil zijn van Rusland. Waar maken die idioten zich dan druk over als Poetin hen daarbij helpt? :roll:
De Eu hun gastanks zijn vol tot na de winter en dan is hun bobijntje af en dat beseffen ze volgens mij heel goed.
Zou Rusland nu echt wakker liggen van die schadeclaims met een economie die door de sancties op apegapen ligt en de EU de inkomsten van Rusland gewoon wil teniet doen? Gewoon op de hoop bij de onbetaalde rekeningen aan het Westen. Who cares, blijkbaar de EU.

De EU heeft zelf beslist om van energieleverancier te veranderen na consultatie van de Vreg en mijnenergie.X, en blijkbaar hebben ze ander en beter(?) gevonden. Dus niet komen bleiten als hun nieuwe contracten niet tijdig in orde geraken. :D

Wil.

28 sep 2022, 10:02

Wie zou er verbaasd zijn als binnenkort de nieuwe gaspijplijn tussen Noorwegen en Duitsland/Polen plots zou openbarsten? Ik niet.