Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

28 sep 2022, 16:09

voorn schreef:
28 sep 2022, 15:37
Kan volgens experten zelfs iets heel onschuldig zijn . Een visser met zware verstevigde netten.
Er werden door een seismologisch instituut in de buurt ontploffingen geregistreerd vlak voor de gasbellen bovenkwamen. Hoe die vissers tegenwoordig tewerkgaan, weet ik niet.

Schreef jij onlangs niet over iets laten ontploffen toen je ging vissen op die gracht rond Fort V?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

28 sep 2022, 16:10

door Wil. » 1 minuut geleden
Tussen haken, D: wat is eigenlijk jouw gedacht over 9/11? Inside job, zeker? :lol:
Is dat niet met vliegtuigen gebeurd die van outside kwamen? 8O

Charlie Maru

28 sep 2022, 16:17

voorn schreef:
28 sep 2022, 15:37
Kan volgens experten zelfs iets heel onschuldig zijn . Een visser met zware verstevigde netten.
Dat gelooft ge toch zelf niet....?
Een pijp dat enkele meters onder de zeebodem ligt........
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

28 sep 2022, 16:32

door Charlie Maru » 1 minuut geleden
Dat gelooft ge toch zelf niet....?
Een pijp dat enkele meters onder de zeebodem ligt........
Daarom dat ik mij ook de vraag vraag stel hoe saboteer je dat? En als echte leek kan ik maar één conclusie trekken en dat is een ophoping van gas wat de druk verhoogd.
Gaspijpleiding Nord Stream 1 van Rusland naar Duitsland ligt al wekenlang stil.
Dus een ophoping kan volgens mij ook naar de prullenmand want er vloeide geen gas meer door. Kan men dan alsnog die druk verhogen door er bv lucht bij te pompen en zou dat niet opvallen zowel aan Westerse kant als aan Russische kant? Als dit kan moet deze pijplijn toch aan één kant afgesloten zijn anders heeft het geen nut?
(Een ballon springt ook uiteen op zijn zwakste plek als men blijft blazen en de druk binnenin de ballon alsmaar opvoert zonder dat deze lucht weg kan.)

Wat mij ook verbaasd of vragen doet stellen is of zo'n pijpleiding geen dubbele controlekamer heeft. Een aan de kant van Duitsland en één aan de kant van Rusland en de Russen die lekken dan wel vastgesteld heeft en de andere zijde niet. Men kan mij veel wijsmaken maar dit ?????

Kritische vragen maar voor een leek toch terechte vragen.

Wil.

28 sep 2022, 17:14

Hij weet weer van niks

Afbeelding

Dicksy

28 sep 2022, 17:20

door Wil. » 2 minuten geleden

Hij weet weer van niks
image.png
image.png (138.67 KiB) 274 keer bekeken
Als ge niet gewoon bent om met zware netten te vissen en niemand wil u helpen wegens de sancties moet ge ze wel zelf gaan losmaken.

tokkio

28 sep 2022, 17:32

Wil. schreef:
27 sep 2022, 17:33
Het verbaast me dat je de gelijkenis niet ziet: jij in jouw straat met die inbrekers en Zelensky in Oekraïne met een paar oligarchen. Die inbrekers hoeven jouw vrienden niet te zijn. Gewoon het feit dat iemand jou ooit al eens zien praten heeft met hen, volstaat toch? Nu ja, bij Zelensky volstaat dat voor jou blijkbaar...

By the way: hoe is Gert Verhulst aan zoveel geld gekomen? Zou die in de Panama papers opduiken? Of toch minstens Plop? :lol:
Men kan met u geen discussie houden Wil,u wil(t) altijd gelijk hebben, u beschrijft mijn straat,van inbrekers, het zijn op 7 na , allemaal stadshuizen van het ocmw, met oudjes van +70 tot +85 dat zijn geen inbrekers,verder wonen er in die 7 huizen, 2 met politie agenten, 1 notaris 3 zelfstandigen en ik :mrgreen: Zelensky is de zoveelste dictator in de lange rij, zoals ook puting, Loekasjenko, Stalin, Ceausescu,Saddam Hoessein,Khadaffi EZV,de mensen en het land uitbuiten, het is hun gewoon om het geld te doen, u vind het ook normaal dat een acteur in een land met een lage levenstandaard,waar men op jaarbasis +3000 euro verdiend als werkmens,plots voor hij verkozen is als president over 10 tallen miljoenen beschikt,en u draait rond de pot en haalt er nu ook Gert Verhulst bij, die heeft samen met zijn vriend en een pluchen hond ,een programma in elkaar gestoken dat aansloeg , en zo verder uitgebreid.
Waar rook is is er vuur , en als men het geld van Zelensky opzoekt in Google is er veel rook.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

28 sep 2022, 17:40

Waar rook is is er vuur
Juist, 't is daarom dat ik jou verdenk van veel geld opzij te hebben staan dat afkomstig is van die inbrekers in jouw straat.

Net zoals jij Zelenski verdenkt. Je moet alleen eerst wat rook maken. Dat is al wat je gedaan hebt.

frits1955

28 sep 2022, 17:59

Waarom zou Rusland die pijpleidingen saboteren enz...

a.Rusland legt zich al langer toe op het veroorzaken van economische, politieke en sociale instabiliteit in Europa.
b. Eén dezer dagen gaat de Noors-Poolse Baltic Pipeline open- om niet meer afhankelijk te zijn van -juist- de Russen.
Die Nordstream pijplijnen saboteren kan dus tellen als waarschuwing aan Noorwegen en Polen...In uitbreiding ook even al die andere internetkabels en anderssoortige leidingen die over de zeebodem lopen stilzwijgend bedreigen.

Fred1950

28 sep 2022, 18:07

Wil. schreef:
28 sep 2022, 17:14
Hij weet weer van niks

Afbeelding
Misschien weet die van iets ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_ ... MH-60R.jpg

Afbeelding

Maandag opgestegen vanop een schip in de Baltische zee , en heeft daar scheef en schots rond gevlogen ten westen van de Kanlinigrad enclave ....

tokkio

28 sep 2022, 18:14

Wil. schreef:
28 sep 2022, 17:40
Waar rook is is er vuur
Juist, 't is daarom dat ik jou verdenk van veel geld opzij te hebben staan dat afkomstig is van die inbrekers in jouw straat.

Net zoals jij Zelenski verdenkt. Je moet alleen eerst wat rook maken. Dat is al wat je gedaan hebt.
Lezen is ook moeilijk denk in, maar ik schrijf het nog eens voor u, in de straat waar ik woon ,wonen geen inbrekers :mrgreen:
En verder verdenk ik Zelensky niet , ik geef alleen maar door wat :

Guy Mettan

Lid van de Grote Raad van het kanton Genève (christen-democraat). Voormalig hoofdredacteur van de Tribune de Genève en oprichter van de Swiss Press Club.
En er op de lijst van Frobes staat ,als die het bekend maken ,en verspreiden,gaat u dan beweren dat Zelensky een heilige is.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

28 sep 2022, 18:32

Zelenski een heilige? Neen.
Jij beweert echter dat hij geld van de staat naar zijn privérekening (waar ook ter wereld) heeft geloodst. Dikke zever want geen bewijs.

En jij weet niet wie in jouw straat de inbreker is. Hangen inbrekers tegenwoordig een plakaatje aan de deur met daarop hun bezigheid? Waar rook is, is vuur. Jij woont in die straat, dus ...

frits1955

28 sep 2022, 19:09

En om Fred een hart onder de riem te steken :wink:

Afbeelding

Dicksy

28 sep 2022, 19:15

De VS, onmogelijk. Die zijn heiliger dan de Paus en hebben meer aanbidders dan de Paus zelf. :mrgreen:

Charlie Maru

28 sep 2022, 20:45

HLN:
VN-Veiligheidsraad komt vrijdag bijeen over Nord Stream-lekken, “meer dan helft van gas al verdwenen”

Op vraag van Moskou komt de VN-Veiligheidsraad vrijdag bijeen over de lekken in de aardgaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2, zo meldt de Russische ambassadeur bij de VN. De woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zacharova, had eerder al op Telegram aangekondigd dat Moskou die intentie heeft. Volgens de Deense autoriteiten is al meer dan de helft van het gas uit de pijpleidingen verdwenen in de atmosfeer.

https://www.hln.be/buitenland/vn-veilig ... ~a02f5b6a/

HLN:
Waarom de Nord Stream-sabotage ‘hybride oorlogsvoering’ tegen Europa is

Wie achter de sabotage van de Nord Stream-pijpleidingen zit, komen we misschien nooit te weten. Al sprak Oekraïne meteen over een terroristische aanval door Rusland. Maar de pijpleidingen zijn grotendeels in handen van Russische bedrijven. Dus waarom zou Rusland zijn eigen infrastructuur aanvallen? Professor Internationale Energiepolitiek Thijs Van de Graaf (UGent) legt uit. “Rusland heeft er alle belang bij om het Westen te destabiliseren.”

https://www.hln.be/buitenland/waarom-de ... aa447cff5/

HLN:
Rusland probeert uittocht te stoppen: geen internationaal paspoort meer voor wie is opgeroepen om te vechten

Rusland gaat geen internationale paspoorten meer afleveren aan zij die in het kader van de mobilisatie werden opgeroepen om mee te vechten in Oekraïne. Dat meldt het informatieportaal van de overheid woensdag, op het moment dat tienduizenden mensen al weggevlucht zijn uit Rusland. Daarmee lijken de grenzen te sluiten voor wie is opgeroepen door het leger.

https://www.hln.be/nieuws/rusland-probe ... ~af76ec8b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier