Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

08 okt 2022, 07:57

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/08 ... -vernield/

Het begin van de finale, laten we er aan beginnen is mijn gedacht.

Wil.

08 okt 2022, 09:58

Als die Russische mensen nu even willen gaan zwemmen aan de Krim, zie dan eens wat een omweg die moeten maken ! Niet normaal, hé.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

08 okt 2022, 10:12

door Wil. » 6 minuten geleden
Als die Russische mensen nu even willen gaan zwemmen aan de Krim, zie dan eens wat een omweg die moeten maken ! Niet normaal, hé.
De Oekraïners zullen het niet gedaan hebben. De Russen hebben hun eigen brug opgeblazen om een reden te hebben hard terug te slaan met alles wat hun ter beschikking staat. Onderzoek van de CIA zal echter uitwijzen dat Oekraïne het wel gedaan heeft zonder hen te raadplegen, tonen gespeelde verontwaardiging, maar Oekraïne heeft reeds de garantie dat de VS/NAVO zal tussenkomen.
Wat met de pijpleidingen niet lukte lukt nu misschien wel. :roll:
Wat kan het leven toch mooi zijn als alles verloopt zoals gepland.

Wil.

08 okt 2022, 10:31

De eerste foto's van Poetin op het moment dat hij het nieuws verneemt:

Afbeelding

Dicksy

08 okt 2022, 10:34

De eerste foto van Biden na het opblazen van de brug als teken dat alles naar wens verloopt.

https://www.google.be/imgres?imgurl=htt ... egUIARDcAQ
image.jpeg
image.jpeg (13.13 KiB) 358 keer bekeken
’we are on the right track guys

Fred1950

08 okt 2022, 10:40

Dicksy schreef:
08 okt 2022, 07:57
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/08 ... -vernield/

Het begin van de finale, laten we er aan beginnen is mijn gedacht.

Inderdaad. Dat is zowat hetzelfde scenario als die aanval op het militair vliegveld op de Krim ( en daar was nog iets ). Blijkbaar ziet men "niets" afkomen vooraleer men de ontploffing ziet. Zééér hoogtechnologisch als ge het mijn vraagt. Dat kan alleen maar iets zijn dat van zeer grote hoogte hypersonisch en heel vertikaal naar beneden komt ( en nog heel precies ook ). En dus ... het is Amerikaans high-tech speelgoed.

Dit is inderdaad het begin van het einde. Poetin zijn nieuw brugje opblazen , dat doe je niet ongestraft. 8O Poetin kan zich nu de vrijheid veroorloven om ALLE bruggen over de Dnjepr op te blazen.

Dicksy

08 okt 2022, 10:54

door Fred1950 » 7 minuten geleden
Dit is inderdaad het begin van het einde. Poetin zijn nieuw brugje opblazen , dat doe je niet ongestraft. 8O Poetin kan zich nu de vrijheid veroorloven om ALLE bruggen over de Dnjepr op te blazen.

Dicksy 05 okt 2022, 20:24

’Voor wie Duits verstaat hier een uiteenzetting van een industriële (Gloria von Thurn und Taxis ) die eindelijk het beestje bij naam durft noemen.
Interessant tot 3.32 waarin zij de gevolgen voor de Duitse industrie aangeeft en zegt dat er gesproken moet worden met Washington dat ze verkeerd zijn, de Russen-bashing altijd verkeerd geweest is....Men Rusland in de armen van China duwt terwijl ze Europa zijn en bij Europa behoren. Men heeft Rusland altijd in het hoekje geduwd)....enz.... En ze zegt erbij: "Jetzt bezahlen wir den salat"

De bruggen over de Dnjepr alleen ?

Wil.

08 okt 2022, 10:58

De bruggen over de Dnjepr worden vast NIET opgeblazen. Die zijn hoogstnoodzakelijk voor de Russische troepen die zich moeten terugtrekken, maar dat weet niet iedereen :wink:

Fred1950

08 okt 2022, 11:08

Wil. schreef:
De bruggen over de Dnjepr worden vast NIET opgeblazen. Die zijn hoogstnoodzakelijk voor de Russische troepen die zich moeten terugtrekken, maar dat weet niet iedereen :wink:
Dat is alleen maar een probleem voor de troepen in Cherson ....

Wil.

08 okt 2022, 11:12

De mobilisatie van Russische mannen blijft voor onrust en problemen zorgen.

- 700.000 mannen zouden al over de grens gevlucht zijn om uit het leger te kunnen blijven.
- alle mannen tot 55 jaar lopen kans om opgeroepen te worden. Heel wat van deze mannen verlaten hun werk en hun huis en duiken onder bij kennissen op een andere plaats in Rusland. Dit heeft grote implicaties op de economie. Die staat al zwaar onder druk wegens de westerse sancties; daar komt nu nog bij dat degenen die vluchten en onderduiken niet meer bijdragen aan het economisch potentieel van het land. De opgeroepen mannen die in het leger gaan vanzelfsprekend ook niet.
- de mobilisatie zelf is een ramp: mannen hebben niet eens kousen om te dragen in hun legerlaarzen. Ze krijgen dunne doekjes die ze dan maar om hun voeten moeten wikkelen. De betaling van de soldij blijft achterwege. Zelfs wapens krijgen ze niet. Die opgeroepen mannen moeten soms buiten slapen in hun eigen slaapzak als ze die al meegebracht hebben ...
Kortom: de moraal van die mensen is zoals de temperatuur 's nachts: rond het nulpunt.

Wil.

08 okt 2022, 11:13

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Niks van. Je kent de situatie niet. Zoek maar eens op hoeveel bruggen er zijn. 8)

Fred1950

08 okt 2022, 11:15

Wil. schreef:
08 okt 2022, 11:13
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Niks van. Je kent de situatie niet. Zoek maar eens op hoeveel bruggen er zijn. 8)
Men spreekt van een zestig tal. Ik heb er op Google Earth een veertig tal geteld. Nah und ?

Wil.

08 okt 2022, 11:30

Fred1950 schreef:
Men spreekt van een zestig tal. Ik heb er op Google Earth een veertig tal geteld. Nah und ?
Je bronnen zijn waardeloos. Het zijn er maximaal 6. En in feite zijn het er maar 3 die bruikbaar zijn voor de Russen.

Degene die van tel zijn, zijn niet de bruggen in Kyev over de rivier. Het gaat in deze kwestie enkel over de provincies Kherson en Zaporizhzhia en Zaporizhzhia stad telt zelfs niet mee.

Fred1950

08 okt 2022, 11:34

Wil. schreef:
08 okt 2022, 11:30
Fred1950 schreef:
Je bronnen zijn waardeloos. Het zijn er maximaal 6. En in feite zijn het er maar 3 die bruikbaar zijn voor de Russen.

Degene die van tel zijn, zijn niet de bruggen in Kyev over de rivier. Het gaat in deze kwestie enkel over de provincies Kherson en Zaporizhzhia en Zaporizhzhia stad telt zelfs niet mee.
Mis poes , het gaat over de toevoerlijnen van brandstof , materiaal , kortom de ravitaillering van het oosten van Oekraïne. Als alle bruggen weg zijn zou men zelfs een luchtbrug op poten moeten zetten om troepen en materiaal tot in Charkov te krijgen ...

Wil.

08 okt 2022, 11:41

Je kennis van de situatie is miniem (in tegenstelling tot je batterij kennis).
Ik zei dat de Russen deze bruggen niet durven opblazen omdat er nog vele duizenden manschappen gevangen zitten op de westelijke oever. Zodra de Oekraïense soldaten dat gebied gaan veroverd hebben, zitten die Russen als ratten in de val.

Jij ratelt hier al enkele keren over het vernielen van de bruggen, zonder besef van wat het belang daarvan is voor de Russen zelf. Ze zullen dat pas doen zodra ze de aftocht hebben geblazen. Als ze dan nog de kans krijgen.