Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

10 okt 2022, 17:48

tokkio schreef:
10 okt 2022, 17:32
tokkio schreef: ↑
Vandaag, 16:26
...
Het was geen raket, maar een bom vrachtwagen.
https://www.ad.nl/buitenland/chauffeur- ... gle.com%2F

Dat "denkt" men nog steeds , maar ik betwijfel dat nog steeds sterk. Het rare is ook dat die twee brugpanelen uit hun hengsels gevallen zijn , maar de wegdekken ervan lijken me te erg onbeschadigd voor een ontploffing erboven op.
Denkt u dat die "neef" dat uit zijn duim zuigt,of hebt u het artikel niet gelezen.
Wat die neef vertelt en in dat artikel staat brengt geen enkel idee naar boven dat het hier om een Kamikaze aanval ging. Als ze slim zijn gaan de Russen maar best ook eens "restjes" van radioactiviteit rond die neergeplofte wegdekken meten.

Charlie Maru

10 okt 2022, 18:31

tokkio schreef:
10 okt 2022, 17:32
tokkio schreef: ↑
Vandaag, 16:26
...
Het was geen raket, maar een bom vrachtwagen.
https://www.ad.nl/buitenland/chauffeur- ... gle.com%2F

Dat "denkt" men nog steeds , maar ik betwijfel dat nog steeds sterk. Het rare is ook dat die twee brugpanelen uit hun hengsels gevallen zijn , maar de wegdekken ervan lijken me te erg onbeschadigd voor een ontploffing erboven op.
Denkt u dat die "neef" dat uit zijn duim zuigt,of hebt u het artikel niet gelezen.
De Fred stond er bij tokkio.......ge gaat hem dan toch niet tegenspreken zekers......?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

10 okt 2022, 18:32

Charlie Maru schreef:
10 okt 2022, 18:31
....
De Fred stond er bij tokkio.......ge gaat hem dan toch niet tegenspreken zekers......?
... en keek ernaar :lol: ( als een hond op een zieke koe :mrgreen: )

Charlie Maru

10 okt 2022, 18:43

HLN:
Oekraïense Alla (52) getuigt over traumatische foltering door Russische soldaten: “Ik kerfde in de muren wat ze met me deden”

https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~acf75687/

HLN:
Dit is de trucker die de Krimbrug opblies volgens Rusland. Maar hij kreeg zijn orders wel uit Moskou

Er zijn intrigerende details bekend geraakt over de trucker die de Krimbrug zou hebben laten ontploffen. Die kreeg zijn opdracht vanuit Moskou en had er eigenlijk daags voordien moeten passeren, op de verjaardag van Vladimir Poetin. Of had hij er niets mee te maken en viel de brug ten prooi aan een mysterieus vaartuig? We lopen alle pistes af.

https://www.hln.be/buitenland/dit-is-de ... ~a3d107e4/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

10 okt 2022, 18:50

En ik zeg : Het was een hypersonisch tuigje dat perfect vertikaal uit de lucht viel en NAAST de brug ontplofte. Het mocht zelfs NIET OP de brug vallen , want dan bestond de kans dat het beschadigd werd nog vooraleer het kon ontploffen.

Dicksy

10 okt 2022, 19:11

We gaan dezelfde weg op als bij die oliepijpleidingen. Rusland was de schuldige alhoewel ze gewoon het kraantje van hun zijde maar moesten dicht draaien.
Poetin wil zijn brug opblazen om de Krim af te sluiten van Rusland. 8O
- Dat het van het 'verzet' binnen Rusland zou komen zou ik nog kunnen geloven maar het verklaart nog altijd niet hoe deze truck dan door de controle is kunnen geraken, vol explosieven. Medeplichtigen aan die controlepost? :roll:
- Misschien was die truck wel leeg en werd hij en zijn bestuurder gewoon als nuttige idioot gebruikt als aas voor de verklaring die Fred1950 er aan geeft. Vandaar misschien dat hij die controlepost ongehinderd kon passeren, hij was gewoon leeg? :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 10 okt 2022, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

10 okt 2022, 19:17

Dicksy schreef:
10 okt 2022, 19:11
maar het verklaart nog altijd niet hoe deze truck dan door de controle is kunnen geraken, vol explosieven? :roll:
Daarom dat de verklaring 'het zijn de Russen zélf die het gedaan hebben' de beste moet zijn, toch?

En waarom? Om een goede reden te hebben om volop de bevolking van Oekraïne te kunnen aanvallen. Niet het Oekraïens leger. Hen aanvallen lukt niet zo goed.

:wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

10 okt 2022, 19:24

door Wil. » minder dan een minuut geleden
Dicksy schreef: ↑6 minuten geleden
maar het verklaart nog altijd niet hoe deze truck dan door de controle is kunnen geraken, vol explosieven? :roll:
Daarom dat de verklaring 'het zijn de Russen zélf die het gedaan hebben' de beste moet zijn, toch?

En waarom? Om een goede reden te hebben om volop de bevolking van Oekraïne te kunnen aanvallen. Niet het Oekraïens leger. Hen aanvallen lukt niet zo goed.

:wink:
Als het Oekraïens leger aanvallen niet zo best lukt heeft men geen andere reden nodig om zijn frustraties te botvieren, dan gooit men gewoon de boel plat eender wie er onder die raketten loopt. En al zeker niet eerst zijn eigen bevoorradingslijn naar de krim saboteren om dan burgerdoelen te kunnen bestoken. Dat zou pas echt idioot zijn.

Nee, dan is die verklaring van Fred1950 toch ietsje meer geloofwaardig. :wink:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 10 okt 2022, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

10 okt 2022, 19:29

De Russen zouden een bijna nagelnieuwe brug - een prestigieuze en peperdure verwezelijking van het Poetin regime zelf gaan vernielen waarna al die Russen op de Krim als ratten in de val zitten? Ik denk dat het om fake news gaat :D

Dicksy

10 okt 2022, 19:33

Ik denk dat het om fake news gaat :D
We wachten op de factcheckers van de VRT. Dat zal veel meer klaarheid brengen in de zaak. :roll:

Wil.

10 okt 2022, 19:36

Ik had er ook :wink: bijgezet.

Het is een verzetsdaad van de Oekraïners vanzelfsprekend. Ze weten ook dat de Russische ambtenaren zo corrupt zijn als wat en voor 10.000 roebel (160 euro) knijpen die een oogje toe bij de controle. Eitje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

10 okt 2022, 19:42

door Wil. » 5 minuten geleden
Ik had er ook :wink: bijgezet.
Ik ook om 19.29 hr :lol:

boeffer

10 okt 2022, 21:58

Die controle had honden, Mechelse of Duitse Schepers. of die opgeleid zijn voor explosieven?
Eerder zijn die er voor wat angst en spanning bij de controles.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

10 okt 2022, 23:24

Ik ben hier nog precies de enige die gelooft dat het NIET de vrachtwagen is die ontploft is. :roll: Iedereen wordt blijkbaar gemouleerd ( gekneed zoals de pottenbakkers met klei doen ) door "onze" media , wel , ik heb daar mijn heel "technische" twijfels bij.

Ik heb hier al geschreven dat de bovenkant van de wegdek gedeeltes die naar beneden kwamen geen enkel teken van een explosie boven dat wegdek vertonen. Die moesten al zeker zichtbaar zijn op de uiteindes van beide panelen die naar beneden kwamen en nog boven water uitsteken.

En dan nog wat. Die beide panelen gingen niet van de andere steunpunten "geschoven" zijn bij een neerwaardse druk op hun gemeenschappelijke piloon. Als die ontploffing die gemeenschappelijke piloon had beschadigd of vermorzeld , dan gingen beide panelen in een V vorm ingestort zijn , en niet zoals nu in een dak vorm naar beneden hangen.

Bekijk nog eens goed de foto's op de VRT sites en andere , en dan zie je dat de piloon waarop beide panelen rusten slechts licht aan de bovenkant is ingedeukt , en als ge wat thuis zijt in driehoeksmeting , dan kunt uitrekenen dat die indeuking te klein is om beide panelen langs hun andere zijde van hun piloon te kunnen schuiven.

Ik besluit nog steeds dat de ontploffing naast de brug is gebeurd , in die mate dat ze beide panelen door druk heeft "opgetild" ( opgelicht , opgelift ) waardoor die aan de andere kant van hun piloon schoven en in het water terecht kwamen ( en dus een klassieke dakvorm aannamen in plaats van een V vlinderdak ).

Het kan uiteraard dat er aan die piloon door Oekraïnse saboteurs springstof was aangebracht en op afstand tot ontploffing werd gebracht , bvb. op het moment dat die trein met brandstof voorbij reed. Die vrachtwagen zit er volgens mij voor niets tussen , tenzij als afleidingsmaneuver. .

Untitled119.png
Untitled119.png (363.54 KiB) 323 keer bekeken

Afbeelding
brug krim.jpg

Dicksy

11 okt 2022, 08:05

door Fred1950 » Gisteren, 23:24

Ik ben hier nog precies de enige die gelooft dat het NIET de vrachtwagen is die ontploft is. :roll: Iedereen wordt blijkbaar gemouleerd ( gekneed zoals de pottenbakkers met klei doen ) door "onze" media , wel , ik heb daar mijn heel "technische" twijfels bij.
door Dicksy » Gisteren, 19:11

We gaan dezelfde weg op als bij die oliepijpleidingen. Rusland was de schuldige alhoewel ze gewoon het kraantje van hun zijde maar moesten dicht draaien.
Poetin wil zijn brug opblazen om de Krim af te sluiten van Rusland. 8O
- Dat het van het 'verzet' binnen Rusland zou komen zou ik nog kunnen geloven maar het verklaart nog altijd niet hoe deze truck dan door de controle is kunnen geraken, vol explosieven. Medeplichtigen aan die controlepost? :roll:
- Misschien was die truck wel leeg en werd hij en zijn bestuurder gewoon als nuttige idioot gebruikt als aas voor de verklaring die Fred1950 er aan geeft. Vandaar misschien dat hij die controlepost ongehinderd kon passeren, hij was gewoon leeg?
:roll:

https://www.google.be/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAK
image.jpeg
Falcone en Borsellino vermoordt met een bomauto. Bekijk de schade en stel u eens voor dat dit met een vrachtwagen vol explosieven zou gebeurd zijn?

Mogelijks dus dat het eigenlijke doel die trein is geweest maar dat het een beetje verkeerd uitgedraaid is.
De CIA zal het wel uitzoeken en er de ‘juiste verklaring’ aan geven.