Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Rusland haalt oude ‘Sovjet-kar’ uit de mottenballen door oorlog met Oekraïne
https://www.hln.be/mobiliteit/rusland-h ... ~a45c60c0/
Rusland haalt oude ‘Sovjet-kar’ uit de mottenballen door oorlog met Oekraïne
https://www.hln.be/mobiliteit/rusland-h ... ~a45c60c0/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Tuurlijk is 300 miljard een groot bedrag voor de wederopbouw maar (voorlopig) is er nog één probleempje:door Wil. » Vandaag, 13:47
Die 300 miljard gaat ruim volstaan om alle huizen van burgers weer op te bouwen. Daarnaast zal het gebruikt worden om wegen en andere infrastructuur weer te herstellen.
De juristen in de EU zijn nog altijd aan het onderzoeken of dit juridisch wel kan. Mogelijks dat hetzelfde scenario gaat volgen als in Griekenland. Daar werden de miljarden steun aan Griekenland eerst gebruikt om eerst de banken (Duitsland bv) te vergoeden voor hun investeringen.
Hier kan hetzelfde scenario zich voordoen. Indien men die 300 miljard kan gebruiken zullen ze in eerste instantie gebruikt worden om de leningen die Oekraïne ‘gekregen’ heeft van het Westen terug te betalen, het militair materiaal dat ze gebruiken e.d. meer terug te betalen enz…….
Voor niks gaat de zon op, zelfs in oorlogstijd.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat is gewoon onzin. Er is geen " geld dat gelinkt kan geworden aan Poetin". Er zijn vermoedens dat Poetin een vermogen heeft van vele miljarden -sommigen beweren 200 miljard - maar er is geen enkel bewijs dat het effectief van hem is. Poetin doet allicht wat vele rijkaards doen: het fortuin verbergen in allerlei financiële structuren die beheerd worden door derden/externen. Je moet echt wel héél naïef zijn om te denken dat de heropbouw van Oekraïne - als die er al ooit zal komen - met centen van Russische rijkaards zal geschieden.Het gaat over geld dat direct gelinkt kan worden aan Poetin
Overheden zouden bovendien een precedent scheppen: als je de fortuinen van Russische rijkaards kan aanslaan kan men die van Westerse rijkaards in offshoreconstructies ook aanslaan. No way.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En onze regering weet ook dat er +/- 300 miljard op de Belgische spaarboekjes staan, en als die nu beslissen om dat geld te gebruiken voor Oekraïne.
Trouwens onze premier De Croo heeft al 800 miljoen geschonken, en ook vele andere landen + Europa, waar gaat dat geld naartoe,wie kan daarover beschikken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dat is toch allemaal te gek om los te lopen. Dat kan gewoonweg niet . Het enige wat een overheid kan is morrelen aan belastingen op spaarboekjes etc. Als de Belgische overheid sommen geld overmaakt aan Oekraïne voor whatever komt dat uit de lopende middelen - belastinggeld dus.En onze regering weet ook dat er +/- 300 miljard op de Belgische spaarboekjes staan, en als die nu beslissen om dat geld te gebruiken voor Oekraïne.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Voormalige Russische topdiplomaat: “Poetin zou 20 miljoen Russen opofferen om oorlog in Oekraïne te winnen”
Boris Bondarev (42), een voormalige diplomaat van de Russische delegatie bij de Verenigde Naties, heeft zijn boekje opgedaan over Vladimir Poetin. Volgens Bondarev raakt het geluk van de Russische president - die hij “niet zo slim” noemt - stilaan op. Dat zegt de verbannen diplomaat in een interview met de Britse nieuwszender Sky News. Bondarev twijfelt er bovendien niet aan dat Poetin tot wel 20 miljoen Russische soldaten zou opofferen om de oorlog tegen Oekraïne te winnen.
https://www.hln.be/buitenland/voormalig ... ~ad7b6478/
HLN:
Zelensky: “Rusland heeft zowat 2.000 Iraanse drones besteld”
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~a263eb71/
Voormalige Russische topdiplomaat: “Poetin zou 20 miljoen Russen opofferen om oorlog in Oekraïne te winnen”
Boris Bondarev (42), een voormalige diplomaat van de Russische delegatie bij de Verenigde Naties, heeft zijn boekje opgedaan over Vladimir Poetin. Volgens Bondarev raakt het geluk van de Russische president - die hij “niet zo slim” noemt - stilaan op. Dat zegt de verbannen diplomaat in een interview met de Britse nieuwszender Sky News. Bondarev twijfelt er bovendien niet aan dat Poetin tot wel 20 miljoen Russische soldaten zou opofferen om de oorlog tegen Oekraïne te winnen.
https://www.hln.be/buitenland/voormalig ... ~ad7b6478/
HLN:
Zelensky: “Rusland heeft zowat 2.000 Iraanse drones besteld”
https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~a263eb71/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb het citaat dat je gebruikt hebt eventjes gecorrigeerd, want het belangrijkste had je 'vergeten'.frits1955 schreef: ↑24 okt 2022, 15:52Dat is gewoon onzin. Er is geen " geld dat gelinkt kan geworden aan Poetin". Er zijn vermoedens dat Poetin een vermogen heeft van vele miljarden -sommigen beweren 200 miljard - maar er is geen enkel bewijs dat het effectief van hem is. Poetin doet allicht wat vele rijkaards doen: het fortuin verbergen in allerlei financiële structuren die beheerd worden door derden/externen. Je moet echt wel héél naïef zijn om te denken dat de heropbouw van Oekraïne - als die er al ooit zal komen - met centen van Russische rijkaards zal geschieden.Het gaat over geld dat direct gelinkt kan worden aan Poetin
of aan de Russische overheid.
Overheden zouden bovendien een precedent scheppen: als je de fortuinen van Russische rijkaards kan aanslaan kan men die van Westerse rijkaards in offshoreconstructies ook aanslaan. No way.
Ben je zeker dat je weet waarover je praat? Ik heb al eerder geschreven dat ik NIET verwijs naar het geld van de oligarchen, maar je volhardt in de onzinnigheid.
Bewijsstuk 1:

Bewijsstuk 2:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
"Banden met Poetin" bewijzen niets. Als hier iemand durft te gewagen van Zelensky die "banden heeft " met grote sommen in offshore constructies ben jij de eerste om dat af te schieten.Tegoeden "blokkeren" is verder iets totaal anders dan die tegoeden aanslaan en gebruiken ten faveure van Oekraine.Dat zal niet gebeuren want juridisch niet haalbaar.
-
Goed lezen voordat je erop los tikt:frits1955 schreef: ↑24 okt 2022, 19:06"Banden met Poetin" bewijzen niets. Als hier iemand durft te gewagen van Zelensky die "banden heeft " met grote sommen in offshore constructies ben jij de eerste om dat af te schieten.Tegoeden "blokkeren" is verder iets totaal anders dan die tegoeden aanslaan en gebruiken ten faveure van Oekraine.Dat zal niet gebeuren want juridisch niet haalbaar.
1. Ik heb geschreven dat geld dat gelinkt kon worden aan Poetin bevroren werd. Of die link nu bewezen is of niet, doet hier niets ter zake. Het is bevroren.
2. Ik heb ook geschreven dat die 300 miljard gaan gebruikt worden voor de wederopbouw van het land. Dat is mijn mening. Of die bewaarheid zal worden, moeten we nog afwachten. Wanneer deze oorlog tot een einde komt, dan gaat degene die de oorlog begonnen is en die de vernielingen heeft aangericht op het matje worden geroepen, tenzij hij de oorlog wint, wat elke dag onwaarschijnlijker wordt. Herstelbetalingen gaan onvermijdelijk zijn.
Welk grote pot geld gaat dan in het vizier komen, denk je?

De nieuw Windows for Russia is voorgesteld:

Dit is Vladislav Inozemtsev

Deze man is één van de hoogst aangeschreven economen in Rusland. Hij heeft meer dan 1000 artikels geschreven over Rusland en de economie. Hij is een academicus die heel sterk gerespecteerd wordt onder vakgenoten.
Die econoom heeft een vernietigende tekst geschreven over wat er aan de hand is in Rusland.
In het jaar '21 kende Rusland een economische groei van 6%. Inozemtsev stelt voor dit ganse jaar een terugval van 10% voorop. Dat is immens. Bovendien schuift hij voor het jaar 2023 een verdere terugval naar voor van nog eens 7% of 8%.
Hij heeft het over het wegvallen van 3 tot 4 miljoen werknemers uit de economie!

Deze econoom stelt dat Rusland economisch dood zal zijn tegen het einde van de winter.
Deze man is één van de hoogst aangeschreven economen in Rusland. Hij heeft meer dan 1000 artikels geschreven over Rusland en de economie. Hij is een academicus die heel sterk gerespecteerd wordt onder vakgenoten.
Die econoom heeft een vernietigende tekst geschreven over wat er aan de hand is in Rusland.
In het jaar '21 kende Rusland een economische groei van 6%. Inozemtsev stelt voor dit ganse jaar een terugval van 10% voorop. Dat is immens. Bovendien schuift hij voor het jaar 2023 een verdere terugval naar voor van nog eens 7% of 8%.
Hij heeft het over het wegvallen van 3 tot 4 miljoen werknemers uit de economie!

Deze econoom stelt dat Rusland economisch dood zal zijn tegen het einde van de winter.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.