Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 nov 2022, 16:56

Charlie Maru schreef:
04 nov 2022, 15:55
.....en den deze begint ook al zijne staart in te trekken.......

HLN:
China kritischer over Russische invasie: "We kunnen ons geen verdere escalatie veroorloven”

China is kritischer over de gevolgen van de Russische invasie in Oekraïne. Peking wil niet dat de regionale stabiliteit in gevaar komt en de internationale handel eronder lijdt, zei de Chinese premier Li Keqiang tegen de Duitse bondskanselier Scholz tijdens diens bezoek aan China.

https://www.hln.be/buitenland/china-kri ... ~ace0f7f9/
De belangrijkste zin die ik uit die speech van die Chinees lees is : "Ons uitgangspunt is om vredesgesprekken te bevorderen". Wil Zelensky vredegesprekken in de huidige situatie ? Neen , en ik heb de indruk dat de NAVO daar ook niet op aandringt. Men wil Rusland ten gronde richten , no more no less.

Dicksy

04 nov 2022, 17:37

De belangrijkste zin die ik uit die speech van die Chinees lees is : "Ons uitgangspunt is om vredesgesprekken te bevorderen". Wil Zelensky vredegesprekken in de huidige situatie ? Neen , en ik heb de indruk dat de NAVO daar ook niet op aandringt. Men wil Rusland ten gronde richten , no more no less.[/b]
Duitsland kijkt naar zijne eigen zak en spreekt voor eigen rekening net omwille van het feit dat Zelensky en Navo (VS) geen vredesgesprekken willen. En die Duitse zak voorspelt momenteel niks goeds.

Charlie Maru

04 nov 2022, 19:12

Dicksy schreef:
04 nov 2022, 16:26
De Duitse regeringsleider verzocht Peking zijn invloed in Moskou te benutten. De Chinezen zouden er bij de Russen op moeten aandringen een einde te maken aan de oorlog.
Ik denk dat dit de twee belangrijkste zinnen zijn in heel dit artikel. Waarom zou de Duitse regeringsleider aan de Chinezen vragen om aan te dringen een einde te maken aan de oorlog?
Een aansporing naar de Chinezen toe om zich aan te passen, anders zou het best eens kunnen dat het economisch strop op China wat méér aangehaald wordt door middel van bijkomende sancties.....?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

04 nov 2022, 19:49

door Charlie Maru » 24 minuten geleden
Een aansporing naar de Chinezen toe om zich aan te passen, anders zou het best eens kunnen dat het economisch strop op China wat méér aangehaald wordt door middel van bijkomende sancties.....?
Dat Europa toch maar uitkijkt met dat kwistig rondstrooien van sancties. De hele wereld stevent af op een recessie en een land sancties opleggen dat al sterker verweven is in de Europese economie dan men denkt 🤔, die boemerang zou wel eens heel hard kunnen terugkomen.
Het zal ieder voor zich worden en nadien zullen de sterksten de kleintjes helemaal opvreten.
Daarom dat ik bij mijn mening blijf dat Duitsland voor eigen rekening sprak, die ziet de bui wel hangen.

Wil.

05 nov 2022, 09:22

Drie zware voertuigen (voor infanterievervoer) van de Russen worden in deze video aan flarden geschoten d.m.v. een Stugna-P lasergeleid raketsysteem dat door één of enkele soldaten op de schouders kan gedragen worden.

Merk ook op hoe de velden rondom als een maanlandschap gekraterd zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

05 nov 2022, 09:52

Dicksy schreef:
04 nov 2022, 19:49
door Charlie Maru » 24 minuten geleden
Dat Europa toch maar uitkijkt met dat kwistig rondstrooien van sancties. De hele wereld stevent af op een recessie en een land sancties opleggen dat al sterker verweven is in de Europese economie dan men denkt 🤔, die boemerang zou wel eens heel hard kunnen terugkomen.
Het zal ieder voor zich worden en nadien zullen de sterksten de kleintjes helemaal opvreten.
Daarom dat ik bij mijn mening blijf dat Duitsland voor eigen rekening sprak, die ziet de bui wel hangen.
Een recessie is er nu al.....daar valt niet aan te twijfelen......
De westerse economie moet terug méér op eigen benen kunnen staan, anders zal de spiraal ons gaan omvormen in derde-wereld landen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

05 nov 2022, 11:42

De Britse ambassadrice in Moskou is naar het Kremlin geroepen ivm de ontploffing van de gasleidingen NS1 en 2.

Zoals geweten, is de telefoon van Liz Truss gehackt. Vlak na de ontploffing van de pijpleiding heeft ze een bericht verzonden naar Anthony Blinken met daarin de tekst "het is gebeurd". (En dat had niks te maken met het programma 'De slimste mens'.)

De Russen stellen ook dat de Britten achter de aanval op de oorlogsschepen in Stevastopol (Krim) zitten. Ze zullen de rekening nog gepresenteerd krijgen, zeggen de Russen.

frits1955

05 nov 2022, 16:53

Oekraine bereidt zich voor op de totale ineenstorting van het stroomnet - de helft van de infrastructuur dienaangaande werd ondertussen vernietigd.

Wil.

05 nov 2022, 17:35

Vanuit het Russisch standpunt gezien, is dat een goede aanpak.
De vraag is of dit door de Oekraïners zal geaccepteerd blijven; ze kunnen ook Russische steden beginnen bombarderen. Kursk en Belgorod liggen binnen schootsafstand.

boeffer

06 nov 2022, 00:13

Die Twitter video: de mannen gaan al lopen, geen enkel stuk ijzer ligt op 't veld. Zwarte kraters bb van missers.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

06 nov 2022, 10:08

Afbeelding

Deze grafiek geeft de olie-export weer waarmee Rusland 100 miljard per jaar ontvangt (gas was 40 miljard in 2021). De EU neemt daarvan een goede 50% voor zijn rekening. Rusland kijkt aan tegen een massaal verlies aan inkomsten die het niet kan goedmaken door aan nieuwe klanten te verkopen.

De economische sancties en het verlies aan inkomsten zullen wellicht de uitkomst van deze oorlog bepalen.

Dicksy

06 nov 2022, 10:23

VS sporen Zelensky aan wil tot onderhandelen te tonen: “Oekraïne-moeheid is bij sommige bondgenoten een realiteit”

https://www.hln.be/buitenland/vs-sporen ... ~a609eb63/

De VS zouden net als Oekraïne inzien dat Poetin op dit moment niet serieus wil onderhandelen. Tegelijkertijd leidt het feit dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zelf ook alle onderhandelingen weigert tot toenemende zorgen in landen waar de oorlog grote gevolgen heeft voor de prijs van onder meer voedsel en brandstof. "Oekraïne-moeheid is voor sommige van onze bondgenoten echt een realiteit", aldus een anonieme Amerikaanse functionaris tegenover The Washington Post.

Duitsland die voor zijn eigen economie gaat, de EU (Charles Michel) die op zijn knieën gaat smeken voor olie in Quatar…….
Zou de VS de nodige contracten binnen hebben inzake het leveren van gas/militair tuig aan zijn schoothondjes en was Oekraïne dan toch maar de nuttige idioot voor de VS. Nog even de schijn hoog houden en dan de druk op Zelensky opvoeren.

Of zou toch zo zijn zoals ik op 06 oct 2022 schreef om 01.50 uur naar aanleiding van een artikel in het HLN:
1.- Is dit een waarheid en is men in de VS Zelensky liever kwijt dan rijk. De verstandhouding was al veel eerder zoek tussen beiden volgens Amerikaanse functionarissen.
Zelensky zal het nog ondervinden dat je het van je ‘vrienden’ moet hebben. 🤔
Is dit moment nu aangebroken? :roll:
Wordt zeker vervolgd.

Wil.

06 nov 2022, 10:38

Zelensky op zich is voor de VS geen 'asset' om te behouden.

Veel belangrijker voor de VS is de indruk die hun optreden nalaat in China. Indien de VS het hierbij laten, zonder duidelijke overwinning voor Oekraïne, dan is dat een teken voor China dat Taiwan gemakkelijk terug te pakken is. Mijn mening is dat de VS dit niet zullen willen laten uitschijnen. Dat kunnen ze zich niet veroorloven.

Ten tweede is er 'het probleem Rusland' dat nu voor de eerstvolgende honderd jaar kan opgelost worden: door die oorlog lang genoeg vol te houden wordt het land economisch terug gekatapulteerd naar het begin van de 20e eeuw en de VS hebben liefst van al iemand die de klus voor hen klaart: de Oekraïners en een leider: V. Z.

Afbeelding

E.T.

06 nov 2022, 10:41

Is dat Poetin, daar links op de foto, die zich in de handen wrijft?

Wil.

06 nov 2022, 10:42

Ja, van de kou :wink: