Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Olaf Scholz en Xi hebben elkaar recent ontmoet. Daaruit is een belangrijke verduidelijking gekomen van de Chinese positie: China zal geen nucleaire aanval van de Russen op Oekraïne tolereren. Het bericht is nauwelijks in het zicht van de persradar gekomen, maar het is een opvallend feit. Dat houdt in dat we het scenario voor 99% kunnen uitsluiten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Is die manier van werken al niet al altijd van toepassing geweest , bewust of onbewust ? De Vlamingen zijn ook massaal naar Nederland beginnen te vluchten na de inval van Duitsers. Wat is eigenlijk dat "oorlogsrecht" ? Het recht op oorlogsvoering en een ander land op de knieën te krijgen ?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De Britten blijven vuurtje stoken,en Moskou geeft ze een waarschuwing,wie roept het hardsDicksy schreef: ↑06 nov 2022, 19:38Dus wat kan het de Britten eigenlijk schelen wat de Russen beweren.door Wil. » 17 minuten geleden
De Russen spreken over de point of no return: agressie tegen een Nato land? Eén voor allen, allen voor één dan. Artikel 5.Misschien wordt wel eerst hun stop definitief uit hun eilandje getrokken zodat ze naar de zeebodem zinken en ze omgetoverd worden tot een archeologische onderwatersite. Goed voor sportduikers en kunstmatige riffen voor de vissen.
Daar sta je dan met je Art.5![]()
https://www.hln.be/buitenland/moskou-wa ... ~a2eba192/
Deze verslaggever droomt er al van........
https://www.hln.be/buitenland/beruchte- ... ~a950f9fb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik zal mijn visie eens geven over heel dat nucleair gedoe:door tokkio » 5 minuten geledenDe Britten blijven vuurtje stoken,en Moskou geeft ze een waarschuwing,wie roept het hardsDicksy schreef: ↑Gisteren, 19:38Dus wat kan het de Britten eigenlijk schelen wat de Russen beweren.door Wil. » 17 minuten geleden
De Russen spreken over de point of no return: agressie tegen een Nato land? Eén voor allen, allen voor één dan. Artikel 5.Misschien wordt wel eerst hun stop definitief uit hun eilandje getrokken zodat ze naar de zeebodem zinken en ze omgetoverd worden tot een archeologische onderwatersite. Goed voor sportduikers en kunstmatige riffen voor de vissen.
Daar sta je dan met je Art.5
https://www.hln.be/buitenland/moskou-wa ... ~a2eba192/
Als ik al die commentaren zo lees op internet en hier ivm hun 'artikel 5' dan moet ik toch serieus mijn wenkbrauwen fronsen. Het is precies alsof Poetin één raket gaat lanceren maar vooraf de premier van dat bewuste land ook nog eens gaat verwittigen dat er een raket zijn kant op komt.
In de veronderstelling, volgens de media dan toch, dat Rusland daadwerkelijk 1.500 kernkoppen heeft zou het dan niet logisch zijn dat, mocht hij ze gaan gebruiken, hij er meerdere tegelijk afschiet en niet op één en hetzelfde land?
Ik geef nu mijn gedacht maar: 10(0) richting het VK, 10(0) richting Frankrijk, 10(0) richting Duitsland, 10(0) richting België........Hoeveel zouden er kunnen onderschept worden, ze zullen in W-Europa niet weten waar eerst te beginnen met het onderscheppen. Of Rusland in staat is om, in mijn voorbeeld, ze allemaal tegelijk af te vuren heb ik geen gedacht van maar ik ben zeker dat er genoeg zullen doorkomen om W-Europa in de as te leggen.
Dat Rusland de volle laag gaat krijgen is zo klaar als een klontje maar dat ze maar stoppen met dat gezaag over dat Art.5. Het is een afschrikking net zoals Poetin zijn retoriek gebruikt als afschrikking.
Mijn conclusie: Als het Westen echt zo bezorgd is over het gebruik van kernwapens door Rusland zullen zij de eerste stap moeten ondernemen om de Russen te beletten überhaupt één nucleaire kernkop af te kunnen schieten. En persoonlijk denk ik niet dat de Russen zo idioot zullen zijn, als het er ooit van zou komen, om slechts één raket af te vuren op b.v. het VK.
Het VK zal alleszins het resultaat van Art.5 niet meer beleven.
-
Kimmeke van Noord-Korea schiet er toch veel terzelfdertijd af.
Blufpoker hoort er nu eenmaal bij , als ze tenminste het niet tot de spits opdrijven. De VS , Noorwegen en Duitsland gaan opnieuw luchtafweer leveren om de Russische drones trachten neer te halen.
-
Misschien een geluk dat Kimmeke niet baas is in Rusland.door Fred1950 » 6 minuten geledenKimmeke van Noord-Korea schiet er toch veel terzelfdertijd af.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 17:52
..... Of Rusland in staat is om, in mijn voorbeeld, ze allemaal tegelijk af te vuren heb ik geen gedacht van maar ik ben zeker dat er genoeg zullen doorkomen om W-Europa in de as te leggen
....
Blufpoker hoort er nu eenmaal bij , als ze tenminste het niet tot de spits opdrijven. De VS , Noorwegen en Duitsland gaan opnieuw luchtafweer leveren om de Russische drones trachten neer te halen.
-
Poetin liet zijn woordvoerder een jaar geleden zeggen:
Nadat de NAVO en Rusland beschuldigingen uitwisselden ivm het verzamelen van troepen in de buurt van de Oekraïense grenzen, verwierp de woordvoerder van het Kremlin, Dmitry Peskov, de beweringen dat Rusland een inval voorbereidde.
"Deze hysterie wordt opzettelijk aangewakkerd", zei Peskov zondag tegen de staatstelevisie.
"Hysterie", niks aan de hand dus. Poetin is niet aan zijn eerste leugen toe. Wanneer hij zoete broodjes bakt, bereid je dan voor op het ergste.
Gelukkig hebben de Chinezen laten weten dat Rusland best zijn handen van die A-bom-knop afhoudt. De steun die Poetin vanuit die hoek nog kon verwachten, verdwijnt dan onmiddellijk.

door Wil. » 5 minuten geleden
"Hysterie", niks aan de hand dus. Poetin is niet aan zijn eerste leugen toe. Wanneer hij zoete broodjes bakt, bereid je dan voor op het ergste.
Wat wou u insinueren toen u dit bericht plaatste? Het waren toch de Russen die hun eigen pijpleiding zouden hebben opgeblazen volgens de Britten.Wil. 05 nov 2022, 11:42
Zoals geweten, is de telefoon van Liz Truss gehackt. Vlak na de ontploffing van de pijpleiding heeft ze een bericht verzonden naar Anthony Blinken met daarin de tekst "het is gebeurd". (En dat had niks te maken met het programma 'De slimste mens'.)
Daar heeft Rusland de Chinezen niet voor nodig. Als ze de knop van de A-Bom gebruiken is het volledig gedaan met Rusland. Een 'lokaal conflict' groeit uit tot een wereldconflict en daar is China niet mee gediend. Met deze uitspraak bevestigen ze enkel dat ze Rusland hun gang laten gaan in hun handelingen met betrekking tot Oekraïne. Als het Westen zich bezighoudt met Oekraïne en Rusland is het misschien minder bezig met China en Taiwan.Gelukkig hebben de Chinezen laten weten dat Rusland best zijn handen van die A-bom-knop afhoudt. De steun die Poetin vanuit die hoek nog kon verwachten, verdwijnt dan onmiddellijk.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Russische elite-eenheid verliest 300 soldaten in "zinloos offensief" in Donetsk-regio
Een elite-eenheid van Russische mariniers zou in vier dagen tijd driehonderd manschappen hebben verloren in de Donetsk-regio. Dat blijkt vandaag uit een brief die leden van de 155ste Marinebrigade van de Pacifische vloot hebben verstuurd.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a43f7d98/
Russische elite-eenheid verliest 300 soldaten in "zinloos offensief" in Donetsk-regio
Een elite-eenheid van Russische mariniers zou in vier dagen tijd driehonderd manschappen hebben verloren in de Donetsk-regio. Dat blijkt vandaag uit een brief die leden van de 155ste Marinebrigade van de Pacifische vloot hebben verstuurd.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a43f7d98/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Het is aan de lezer om er zelf over na te denken. Een maand geleden heb ik mijn mening al gegeven over wie de kanshebbers zijn om NS 1 en 2 om zeep te helpen.Dicksy schreef: ↑07 nov 2022, 19:26door Wil. » 5 minuten geleden
"Hysterie", niks aan de hand dus. Poetin is niet aan zijn eerste leugen toe. Wanneer hij zoete broodjes bakt, bereid je dan voor op het ergste.Wat wou u insinueren toen u dit bericht plaatste? Het waren toch de Russen die hun eigen pijpleiding zouden hebben opgeblazen volgens de Britten.Wil. 05 nov 2022, 11:42
Zoals geweten, is de telefoon van Liz Truss gehackt. Vlak na de ontploffing van de pijpleiding heeft ze een bericht verzonden naar Anthony Blinken met daarin de tekst "het is gebeurd". (En dat had niks te maken met het programma 'De slimste mens'.)![]()
Poetin heeft bijna geen grote economische vrienden meer. Enkel China en India willen nog volop olie en gas afnemen en steunen op die manier de inkomstenstroom die Poetin heel erg nodig heeft.Daar heeft Rusland de Chinezen niet voor nodig. Als ze de knop van de A-Bom gebruiken is het volledig gedaan met Rusland. Een 'lokaal conflict' groeit uit tot een wereldconflict en daar is China niet mee gediend. Met deze uitspraak bevestigen ze enkel dat ze Rusland hun gang laten gaan in hun handelingen met betrekking tot Oekraïne. Als het Westen zich bezighoudt met Oekraïne en Rusland is het misschien minder bezig met China en Taiwan.Gelukkig hebben de Chinezen laten weten dat Rusland best zijn handen van die A-bom-knop afhoudt. De steun die Poetin vanuit die hoek nog kon verwachten, verdwijnt dan onmiddellijk.
Poetin komt geheel alleen te staan indien hij het zou wagen 'de kleine A-bom' te gebruiken. Hij mag zijn gang gaan in Oekraïne, maar dan wel binnen de grenzen die voor Xi aanvaardbaar zijn. Dat hebben de Chinezen zodoende nog eens duidelijk gemaakt en dit na samenspraak met Scholtz.

Is dat niet wat ik schreef:door Wil. » 1 minuut geleden
Poetin komt geheel alleen te staan indien hij het zou wagen 'de kleine A-bom' te gebruiken. Hij mag zijn gang gaan in Oekraïne, maar dan wel binnen de grenzen die voor Xi aanvaardbaar zijn. Dat hebben de Chinezen zodoende nog eens duidelijk gemaakt en dit na samenspraak met Scholtz.
Het gebruik van een 'kleine of een grote A-bom' zal voor de wereld niet veel uitmaken. Niet voor China noch voor de rest van de wereld, het is en blijft taboe voor de hele wereld.Daar heeft Rusland de Chinezen niet voor nodig. Als ze de knop van de A-Bom gebruiken is het volledig gedaan met Rusland. Een 'lokaal conflict' groeit uit tot een wereldconflict en daar is China niet mee gediend.
Zelfs als zouden ze een 'kleine A-bom gebruiken' en de steun van China en India verliezen dan nog zal het gebruik hiervan leiden tot een tegenreactie waar men moeilijk kan van inschatten waar het einde ligt en dat is de vrees van China.
(De sneeuwbal die een lawine wordt.)
Poetin zal dat ook wel beseffen vermoed en hoop ik toch.door Dicksy » Vandaag, 17:52
Ik geef nu mijn gedacht maar: 10(0) richting het VK, 10(0) richting Frankrijk, 10(0) richting Duitsland, 10(0) richting België........Hoeveel zouden er kunnen onderschept worden, ze zullen in W-Europa niet weten waar eerst te beginnen met het onderscheppen. Of Rusland in staat is om, in mijn voorbeeld, ze allemaal tegelijk af te vuren heb ik geen gedacht van maar ik ben zeker dat er genoeg zullen doorkomen om W-Europa in de as te leggen.
Dat Rusland de volle laag gaat krijgen is zo klaar als een klontje maar dat ze maar stoppen met dat gezaag over dat Art.5. Het is een afschrikking net zoals Poetin zijn retoriek gebruikt als afschrikking.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 07 nov 2022, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
ik ben wat gaan zoeken over die Putin, was hij vroeger zo en nu niet meer?
https://www.youtube.com/watch?v=Tt3IOVTs-9Q
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
boeffer schreef: ↑07 nov 2022, 23:08ik ben wat gaan zoeken over die Putin, was hij vroeger zo en nu niet meer?