Bluft Poetin?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat hebben ze al eens gedaan. Méér dan 20.000 Franse burgers werden gedood in het Normandische achterland bij geallieerde luchtbombardementen net voor, tijdens en na de landing op de Normandische stranden. Bedoeling was om de Duitse communicatielijnen te vernielen en te beletten dat Duitse versterkingen zouden kunnen aangevoerd worden. Churchill vond voor de operatie 10.000 Franse burgerdoden "aanvaardbaar" - het werden er dus 20.000. Tientallen dorpen en stadjes werden met de grond gelijk gemaakt.Nog nooit werd bij de zoveelste herdenking 1 woord gezegd over deze dodentol en dat tot grote ergernis van de vele nabestaanden. Gewoon ter info nietwaarGezien zijn geestestoestand is hij in een positie om bevel te geven de hele Normandische kust met de grond gelijk te maken
Toevallig net in "Historia" één en ander gelezen over de Russische oorlog in Afghanistan - ook goed voor waarschijnlijk 100.000 dode Russen - en dat werd toen ook al een "speciale operatie" genoemd. Gek toch.Die 'speciale operatie' (laat mij niet lachen) was voor niets nodig.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik zou wel willen weten bij welke helft wij dan zitten
Je vergeet Tinneke nog!U panikeert te vlug. De VS gaat ons uit de nood helpen, dat hebben ze beloofd.![]()

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De Encyclopaedia Britannica houdt het op 15.000 Russische doden (dwz. soldaten) in Afghanistan en dit op iets meer dan 8 jaar.
→→ The Soviets suffered some 15,000 dead and many more injured.
Vandaag spreekt men al over minstens het 5-voud op 8 maanden in UA.

Afghanistan veteranen hebben het over 75.000 doden....De Encyclopaedia Britannica houdt het op 15.000 Russische doden
Het volstaat om het hedendaagse gegoochel met dodencijfers van Oekraïne, Rusland, Amerikaanse en Engelse bronnen naast elkaar te leggen om te weten dat men niets weet.
-
Drogredenering van het type: 'verzuip de vis' .
Door te suggereren dat alle namen of instellingen die je aanhaalt allemaal een hoog wetenschappelijk aanvaard niveau hebben - door ze naast of tegenover een erkende bron te plaatsen - moeten ook alle cijfers wel even (on)betrouwbaar zijn.
De E.B. heeft wel een behoorlijke reputatie op het vlak van grondigheid en wetenschappelijkheid. Dat veeg je niet zomaar van tafel.
Door te suggereren dat alle namen of instellingen die je aanhaalt allemaal een hoog wetenschappelijk aanvaard niveau hebben - door ze naast of tegenover een erkende bron te plaatsen - moeten ook alle cijfers wel even (on)betrouwbaar zijn.
De E.B. heeft wel een behoorlijke reputatie op het vlak van grondigheid en wetenschappelijkheid. Dat veeg je niet zomaar van tafel.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Algemene Vergadering VN stemt voor Russische herstelbetalingen aan Oekraïne
De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft een resolutie goedgekeurd die de basis legt voor herstelbetalingen van Rusland aan Oekraïne. 94 landen stemden voor de resolutie, waarmee de nodige tweederdemeerderheid gehaald werd.
https://www.hln.be/buitenland/algemene- ... ~aa6fa3ca/
Algemene Vergadering VN stemt voor Russische herstelbetalingen aan Oekraïne
De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft een resolutie goedgekeurd die de basis legt voor herstelbetalingen van Rusland aan Oekraïne. 94 landen stemden voor de resolutie, waarmee de nodige tweederdemeerderheid gehaald werd.
https://www.hln.be/buitenland/algemene- ... ~aa6fa3ca/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wat is toch weer uw probleem ? Ik heb de EB hier nog op cd's liggen - prima naslagwerk jawel. Zijn die de Russische slachtoffers in Afghanistan eigenhandig gaan tellen? Ik bedoel enkel dat oorlogslachtoffers door de ene partij als propaganda gebruikt worden (als ze bij de tegenpartij vallen) en door de andere geminimaliseerd worden als het over de eigen slachtoffers gaat. Wat hier bv.elke dag aan nieuws uit Oekraïne gepost wordt op dit forum is ook maar gazettenpraat of info van bepaalde blogs waarvan niemand weet of ze betrouwbaar zijn.De E.B. heeft wel een behoorlijke reputatie op het vlak van grondigheid en wetenschappelijkheid.
-
Het is terecht dat Poetin dat nu al te horen krijgt. Voorlopig trekt hij het zich niet aan, maar uiteindelijk gaat iemand de vernielingen moeten betalen.
Gelukkig is er al heel wat van zijn 'spaarvarken' bevroren (300 miljard) en kan Rusland via de levering van olie en andere grondstoffen later de nodige fondsen bijeenschrapen om de slachtoffers te vergoeden evenals degenen die schade hebben geleden.
Spijtig genoeg zal de Russische bevolking hiervoor enkele decennia moeten afzien.
Gelukkig is er al heel wat van zijn 'spaarvarken' bevroren (300 miljard) en kan Rusland via de levering van olie en andere grondstoffen later de nodige fondsen bijeenschrapen om de slachtoffers te vergoeden evenals degenen die schade hebben geleden.
Spijtig genoeg zal de Russische bevolking hiervoor enkele decennia moeten afzien.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
“Zo hoopt Poetin reactie van Westen te beïnvloeden”: militair strateeg blikt vooruit op Russische strategie tijdens winter en in 2023
https://www.hln.be/buitenland/zo-hoopt- ... ~aad2339c/
“Zo hoopt Poetin reactie van Westen te beïnvloeden”: militair strateeg blikt vooruit op Russische strategie tijdens winter en in 2023
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wel jammer natuurlijk dat resoluties van de Algemene Vergadering geen juridische kracht hebben -window dressing dus. De AV van de VN kan wat in het rond blaffen maar kan niet bijten.De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft een resolutie goedgekeurd die de basis legt voor herstelbetalingen van Rusland aan Oekraïne
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Een praatbarak dient natuurlijk om in gepraat te worden, hoe zouden ze anders hun bestaansreden kunnen verantwoorden?Wel jammer natuurlijk dat resoluties van de Algemene Vergadering geen juridische kracht hebben -window dressing dus. De AV van de VN kan wat in het rond blaffen maar kan niet bijten.
Rusland zal die resolutie bij de hoop leggen en meegeven wanneer het oud papier opgehaald wordt.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een Australiër weet hoe hij in het zand moet bijten , niet hoe hij in de sneeuw moet vechten. Wacht maar tot alle bladeren gevallen zijn , dan "zien" de Russen de Oekraïners over de grond kruipen , en dat beweer ik niet alleen , maar zelfs Oekraïnse officieren. Als Putin terug slim is ( en even slim als ik isCharlie Maru schreef: ↑14 nov 2022, 22:07HLN:
-
Vooruit, twee jokes vlak na elkaar. Dat mag wel bij het begin van de week.
De clevere Poetin zei een week of zes geleden: Kherson zal voor altijd Russisch blijven.
Dat hebben ze op het internet even door google translate gehaald en de Oekraïners lazen dat als ...

De clevere Poetin zei een week of zes geleden: Kherson zal voor altijd Russisch blijven.
Dat hebben ze op het internet even door google translate gehaald en de Oekraïners lazen dat als ...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.