Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

08 dec 2022, 19:30

Fred1950 schreef:
08 dec 2022, 18:04
Wil. schreef:
08 dec 2022, 16:08

Georgië, Freddy ... nog altijd platte batterij?
Georgië ? Beschrijf de reden waarom de VS destijds Vietnam is binnengevallen , en ge kent de analoge reden waarom de Russen in Georgië iets uitgespookt hebben.
Jouw antwoord: 'Zij hebben het óók gedaan, meester!' - - een drogredenering

Maar ik wil voor de lol wel effe meegaan in die foute denkwijze: als dat nu waar is dat de VS Vietnam binnengevallen zou zijn om het land onder de knoet te houden en zo mogelijk zelfs in te lijven bij de VS (net zoals Georgië door Poetin kon 'herwonnen' worden want het was immers 'ontsnapt' in 1991 bij het uiteenvallen van de SU), dan geef je tegelijk toe dat Rusland daar niks te zoeken had zoals ook de VS in Vietnam niks te zoeken had.

Poetin heeft een groot verlangen naar dat grote Rijk dat in 1991 uiteengevallen is - "de grootste ramp die ons land ooit is overkomen" -- dixit Poetin.

Zijn vorige SU-bazen gebruikten dezelfde techniek: in 1939 Finland binnenvallen. Waarom? Aah, ja, daar woonden 2 Russen die gepest werden. De tanks erop af!

In '56 Hongarije: daar werd je scheef bekeken als je Russisch sprak. Start die tanks!
In '68 Tsjechoslovakije: de Russische koffieshop moest dicht. Waar staan mijn tanks? Is er naft in? Starten!

En Poetin deed in 2014 alvast hetzelfde met de Krim en in 2022 wilde hij dat kunstje nog eens overdoen en heel UA onder de knoet brengen.

Poetin heeft als KGB-man die hele geschiedenis vanop de eerste rij meegemaakt. Hij heeft goedkeurend geknikt en hij doet nu hetzelfde als wat hij geleerd heeft van zijn voorgangers en dit om terug heel te maken wat kapot gevallen was.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

08 dec 2022, 19:38

Fred1950 schreef:
08 dec 2022, 18:04
waarom zit gij hier alsmaar je manipulatieve fantasie te verspreiden dat de gevluchtte Janoekovitsj de staatsgreep heeft gepleegd en niet een stelletje nationalisten met Verhofstadt op de tribunes.
Je hebt duidelijk de volgorde van de gebeurtenissen niet goed in je hoofd.

Laat ik het voor jou eens overduidelijk maken: stel dat Jan Jambon een besluit dat door het parlement met overgrote meerderheid is goedgekeurd zou weigeren te ondertekenen omdat het niet in zijn N-VA-visie past. Hoe noem je de daad van de topman van een land/regio die naar eigen inzicht het parlement opzijschuift?? Daar hebben we een duidelijk woord voor. Het begint met staats... en eindigt met ...greep.

Dát is wat Janoekovitsj heeft gedaan en we weten ook waarom. Omdat hij een popje van Poetin was. Is het dan verwonderlijk dat het volk op straat komt en dat hij wijselijk verdwijnt naar het oosten, terug op de mat bij zijn baasje. Daar ligt hij nu nog.

Ik heb voor alles wat ik hier schrijf bewijsmateriaal. Waarschijnlijk heb jij beter bewijsmateriaal. Voor de dag ermee.

Fred1950

08 dec 2022, 20:59

Wil. schreef:
08 dec 2022, 19:38
..... met overgrote meerderheid is goedgekeurd zou weigeren te ondertekenen omdat het niet in zijn N-VA-visie past. ....

Ga vooral eens na hoe die "overgrote meerderheid" achter de schermen is ontstaan , en wat precies de beweegredenen waren om per slot van rekening , en meer was dat "officieel" toen niet , tot de EU te willen toetreden. Er was zelfs in 2014 zelfs geen schijn van kans om tot die EU toe te treden omdat Oekraïne in de verste verte niet aan de voorwaarden kon voldoen , o.a. wegens de ontzaglijke corruptie in dat land. Dus nogmaals , waarom wilde die "meerderheid" haar zin , en wetende dat het toch niet mogelijk was. Welke rol hebben de dreigingen met sancties van Verhofstadt op de barricades gespeeld moest Oekraïne zijn vraag voor toetreding teruggeschroefd hebben.

Ga het allemaal maar eens heel gedetailleerd en in de diepte na , en kom het ONS ( niet mij ) maar eens allemaal vertellen.

Wil.

09 dec 2022, 09:13

Ik ben jouw persoonlijke schoolmeester niet, hé, gabber.

Het besluit dat Janoekovitsj weigerde te ondertekenen ging NIET over toetreding tot de EU. Ik heb dat al eerder uitgelegd maar het gaat bij jou het ene oor in en het andere weer uit. Zit er wel iets tussen om het tegen te houden, vraag ik me af?

Het is bijgevolg een hopeloze onderneming om het jou nogmaals uit te leggen. Maar de feiten ondersteunen mijn uitleg helemaal. Ik wacht nog op jouw deugdelijke argumenten; niet op je fantasie.

Waarin ik je wel gelijk geef, is dat UA bijlange nog niet klaar is / was om nog maar te overwegen om bij de EU te komen. Dat wordt iets voor 2040 of zo, ten vroegste. Corruptie wordt na de heropbouw van het land de belangrijkste struikelsteen om weg te ruimen.
Maar daarover ging het dus helemaal niet in 2013 toen de staatsgreep van Janoekovitsj werd verijdeld.

Afbeelding

Wil.

09 dec 2022, 09:16

Heeft iemand een beter voorstel?

Afbeelding

Fred1950

09 dec 2022, 09:23

Wil. schreef:
09 dec 2022, 09:13
...... Corruptie wordt na de heropbouw van het land de belangrijkste struikelsteen om weg te ruimen.
.....
De corruptie wegwerken is na 8 jaar ( sinds 2014 ) niet gelukt , en Zelensky slaagde er ook niet in. Waarom zou het dan "plotseling" wel kunnen. De staatsgreep vond plaats in februari 2014 , niet in 2013. https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutie ... aardigheid ( https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227265 ... ie-in-kiev )

Uw data ( o.a. i.v.m. Verhofstadt ) kloppen niet , lees maar eens deftig de Wikipedia link.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 dec 2022, 09:32, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.

09 dec 2022, 09:27

In het bestaan van een natie zijn soms momenten van catharsis nodig. Deze oorlog zal er zeker één zijn.

Als een staatshoofd de macht naar zich toetrekt en weigert de democratische regels te eerbiedigen, dan noem ik dat een staatsgreep plegen. Wanneer het volk als reactie op die daad het staatshoofd wegjaagt, dan is dát volgens jou de staatsgreep.

Geen gevolg zonder oorzaak, Fred.

Dicksy

09 dec 2022, 11:10

Als de Solomon-eilanden/bestuur besluiten om als onafhankelijke staat een veiligheidspact te sluiten met China dreigt de VS met een militair ingrijpen omdat ze niet akkoord gaan.
Democratie op zijn Amerikaans/Westers? :roll:
Als men over 'democratie' wil spreken zou het intellectueel eerlijk zijn om alles in ogenschouw te nemen en doet men niet aan cherry pikking.

Charlie Maru

09 dec 2022, 14:28

ja, lap......nu hangt hij ook al in den drank....... :roll:

HLN:
Schijnbaar dronken Poetin houdt verwarde toespraak en dat leidt tot amusante reacties: “Hij lijkt te beseffen dat hij een mislukkeling is”

Een opmerkelijk optreden van de Russische president, dat je in de video hierboven kan bekijken, veroorzaakt deining op sociale media. Vladimir Poetin, met champagneglas in de hand, sprak donderdag schijnbaar in beschonken toestand over de oorlog, waardoor zijn propagandamachine wat leek te sputteren.

https://www.hln.be/buitenland/schijnbaa ... a8260b5fe/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

09 dec 2022, 15:04

Charlie Maru schreef:
09 dec 2022, 14:28
ja, lap......nu hangt hij ook al in den drank....... :roll:

HLN:
Schijnbaar dronken Poetin houdt verwarde toespraak en dat leidt tot amusante reacties: “Hij lijkt te beseffen dat hij een mislukkeling is”

Een opmerkelijk optreden van de Russische president, dat je in de video hierboven kan bekijken, veroorzaakt deining op sociale media. Vladimir Poetin, met champagneglas in de hand, sprak donderdag schijnbaar in beschonken toestand over de oorlog, waardoor zijn propagandamachine wat leek te sputteren.

https://www.hln.be/buitenland/schijnbaa ... a8260b5fe/
Bwa , ik vind dat hij er nog relatief nuchter uitzag. :D Zijn gebarentaal is wat het is , zo beweegt die altijd als hij iets wil uitleggen. :) Michel Daerden "groenboek" zaliger , dat is nog steeds voor mij de grappigste :lol: https://www.youtube.com/watch?v=T7Dw9GL9Pdc

tokkio

09 dec 2022, 17:07

E.T. schreef:
08 dec 2022, 18:13
@Fazal Hij Poetin bedoeld natuurlijk een kernaanval ...

:?: wat echter als de man van ´t jaar Zelensky een ´vuile´ laat droppen ???

Weet ik ook wel E.T., maar wie gaat het in zijn hoofd halen om zoiets te doen!???
Er zijn natuurlijk wel zotten genoeg op deze wereld, maar zoiets ...?
Daar heb ik wel mijn twijfels over. Tenzij er weer zo'n clown als Trump zou opduiken.
Met zo'n kerel weet je maar nooit. :roll:
Puting heeft eens gezegd dat Amerika ook al een kernbom heeft laten vallen(2),hij bedoelde daarmee Hiroshima en Nagasaki,maar hij dreigt wel, maar niet zot,die wacht af, tot een ander land eerst zal zijn,gaat wel stoken,maar wast dan zijn handen in "onschuld"
Zelensky beschikt wel over een bepaald clown gehalte. :lol: Als er vuile kernafval zou gedropt worden zal Zelensky in alle toonaarden ontkennen dat het van hem komt.
Breng die niet op gedachten,die is al even onbetrouwbaar dan Puting, het gaat om macht, en de vraag is ,heeft of zou het Oekraïense volk een beter leven hebben onder puting, of Petro Porosjenko.
https://www.trouw.nl/nieuws/de-vele-gez ... gle.com%2F
Dan onder Zelensky,wat heeft die allemaal gedaan de eerste maanden ,of jaar van zijn Presidentschap, steeds zijn midden vinger naar puting uitgestoken, te rap rijk willen worden, de "vrienden" van puting gekoeioneerd en zijn eigen entourage op de belangrijke posten gezet.
https://www.demorgen.be/nieuws/oekraien ... ~b9060da7/
https://www.demorgen.be/nieuws/vroegere ... ~b8d214a5/

Ze zijn alle 2 dictators,en dromen van macht, en kost dat levens,zolang het hun leven niet is,doen ze schijnheilig.
De corruptie was al, en is er nu nog,en 90% was/is arm,dus waarom hebben ze dan een staatsgreep gedaan in 2014,welke partij heeft ze opgejut,en waarom heeft Verhofstadt zich er mee gemoeid,waarom is Zelensky in 2019 president geworden,heel die toestand gaat over macht en geld, en daardoor zit heel Europa in moeilijkheden,als Zelensky vanaf het beging de handdoek had gegooid,
waren er geen mensen gedood door de oorlog, en was er gas, graan en olie in overvloed.
Er is een groot verschil tussen een soap president , en een werkelijke president,en dat speelt ping pong in dat kopje van Zelensky,
Zelensky is een marionet die gebruikt en misbruikt wordt door zowel Rusland als door Europa, en worden vuile spelletjes gespeeld achter de schermen.......
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... commissie/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

09 dec 2022, 19:31

Hoe zit het met dat prijsplafond dat de EU en andere landen hebben bepaald?

Vandaag is de prijs voor Oeral olie gezakt tot 52 dollar. Dat is een stuk onder dat plafond dat op 60 dollar is gezet. Het betekent ook dat de inkomsten voor Poetin meer dan gehalveerd zijn sinds de topprijzen in maart. Bedenk ook dat Rusland zijn olie aan India en China slechts kon verkopen mits 30% korting.

Intussen nemen de westerse landen ook steeds minder olie af door de besparingen die alle verbruikers doen.

Het valt niet duidelijk te zeggen of de huidige olieprijs enkel het gevolg is van de sancties of dat ook de natuurlijke marktwerking hiertoe heeft bijgedragen: de economieën lijken te vertragen. Dat betekent minder olieverbruik en dito -vraag; dus lagere prijzen.

Olie is meer nog dan gas de belangrijkste bron van inkomsten voor Poetin.

Afbeelding

boeffer

09 dec 2022, 23:34

in de video met Putin en zijn glaasje champagne, dat bedenkt hij niet ter plaatse. Dat is een groep.
De media, als er maar ergens democratie kan gedropt worden dan gaat ons plaatselijk nieuws de vuilbak in.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

10 dec 2022, 11:23

tokkio schreef:
09 dec 2022, 17:07
...

Zelensky is een marionet die gebruikt en misbruikt wordt door zowel Rusland als door Europa, en worden vuile spelletjes gespeeld achter de schermen.......
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... commissie/
Bedankt om dit artikel op te zoeken en hier te vermelden. :wink:

Wat ik zeer schrijnend vind , is de zin :
De EU poogt nog altijd te bemiddelen voor een onderhandelde oplossing, maar de VS en Groot-Brittannië verhinderen dat en kiezen voor een jarenlange oorlog om Rusland te verslaan ‘tot de laatste Oekraïner’. :cry: Om meelijden te krijgen met een arm volk dat vanuit alle kanten bedrogen wordt. :evil:

Ik neem aan dat het artikel een weerspiegeling is van wat in het boek van Olga Baysha geschreven staat. Indien dit allemaal waarheid is , dan worden wij keer op keer met pro-Oekraïne propagande door onze "liberaten" volgepropt en worden echte feiten verzwegen.

p.s. ik lees :
Vanaf zijn 17de was hij actief in amateurtoneel. Hij richtte een eigen toneelgroep Kvartal95 op, toen hij 19 was, waarmee hij meerdere jaren door voormalige Sovjet-staten toerde
Wanneer heeft hij dan aan de Unief economie gestudeerd ? Studie is een voltijdse bezigheid , dat is niet combineerbaar met toneel spelen. Dus ... diploma gekocht ...

Fazal

10 dec 2022, 12:30

Waarschijnlijk allemaal fake nieuws. :roll: :wink: