Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Och, ze vragen zelfs voor het leveren van clusterbommen. Zij hebben daar, volgens hen, recht op omdat zij het verdrag dat het gebruik hiervan verbiedt nooit ondertekent.door Fred1950 » 3 minuten geleden
Oekraïne zet zgn. "butterfly' anti-persoonsmijnen in , iets wat eigenlijk verboden is.
En ten tweede hebben de Russen die natuurlijk ook gebruikt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik zal het je zeggen: de Amerikanen geven de economie een impuls door binnenlandse grote projecten in gang te zetten zoals het wegennet, de watervoorziening en ook de moderne communicatiemiddelen. Daarvoor wordt véél geld uitgetrokken. Als buitenlandse bedrijven daaraan willen meewerken, des te beter voor elke medespeler.
Indien de Chinezen enkel zouden geld bovenhalen voor de modernisering van hun interne economie, dan was het Chinese initiatief gelijk aan het Amerikaanse. Maar dat is niet het geval.
Chinezen sponsoren hun bedrijven om in het buitenland de concurrentie kapot te maken. Daarna ligt het speelveld open om zelf de prijs te zetten en om zich 'onmisbaar' te maken (vergelijk met de gastoevoer naar Duitsland).
Het is dan ook vanzelfsprekend dat zowel Europa als Amerika goed toezien of de concurrentie wel eerlijk verloopt. Indien dat niet het geval is, blijft de deur naar Europa en de VS dicht.
Het feit dat de EU bedrijven als Microsoft en Amazon al grote boetes heeft laten betalen wegens vervalsing van het speelveld, is niet meer dan normaal.
Ten laatste: vergeet nooit dat we in China met een dictatuur te maken hebben (geen vrije verkiezingen, geen vrije meningsuiting, geen vrije pers, geen godsdienstvrijheid enz. -- dat geldt ook voor Poetin). Met zo'n regime moet men dubbel op de hoede zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Volvo Gent is een voorbeeld van een opgekocht bedrijf door de Chinezen , en dat zelfs goed boert. Ze stelen er geen know-how meer , integendeel , ze brengen nieuwe know how in het land.Dicksy schreef: ↑19 feb 2023, 16:39Dat is ook zo maar dan is de vraag of die opgekochte bedrijven in België blijven (met behoud van de werkplaatsen) of toch op termijn verhuizen naar China, of 'stelen' ze hier gewoon de knowhow op een legale manier, .....door socrates » 4 minuten geleden
Een van de grote verschillen met de Chinezen is dat die de halve wereld opkopen maar dan wel zonder geweld van welke aard dan ook.
-
Wil. het gaat erom dat de VS grote bedrijven (o.a. chemische met vestigingen in België) gepolst heeft hun activiteiten naar de VS te verplaatsen schermend met dat IRA-pact en daar heeft De Croo zelfs furieus op gereageerd.door Wil. » 6 minuten geleden
Ik zal het je zeggen: de Amerikanen geven de economie een impuls door binnenlandse grote projecten in gang te zetten zoals het wegennet, de watervoorziening en ook de moderne communicatiemiddelen. Daarvoor wordt véél geld uitgetrokken. Als buitenlandse bedrijven daaraan willen meewerken, des te beter voor elke medespeler.
Het gaat hier niet om een bedrijfjes die wegen aanleggen of riolen voor waterafvoer -of levering.
-
De VS zijn al enkele jaren bezig hun economie zo veel mogelijk weer naar huis te halen. Daar is niks verkeerd mee. Indien buitenlandse bedrijven worden uitgenodigd om naar de VS te komen, dan is ook daar niks verkeerd mee. Hier bij ons wordt ook alles uit de kast gehaald om grote Amerikaanse en andere buitenlandse bedrijven naar hier te lokken (Amazon bv.)
De kern van jouw vraag was: wat is het verschil tussen de Amerikaanse aanpak en de Chinese.
Dat heb ik volgens mij vrij duidelijk gemaakt.
De kern van jouw vraag was: wat is het verschil tussen de Amerikaanse aanpak en de Chinese.
Dat heb ik volgens mij vrij duidelijk gemaakt.

Juist , als de Amerikanen met hun chemie uit Antwerpen verdwijnen , komen de Chinezen hun plaats innemen. En als de Chinezen dat niet willen of mogen doen , worden we terug allemaal boer zoals 150 jaar geleden. Maar ... dat mag niet van de neo-liberalen wegens teveel "stikstofdepositie"
-
Heb ik iets anders beweerd?door Wil. » 6 minuten geleden
De VS zijn al enkele jaren bezig hun economie zo veel mogelijk weer naar huis te halen. Daar is niks verkeerd mee. Indien buitenlandse bedrijven worden uitgenodigd om naar de VS te komen, dan is ook daar niks verkeerd mee. Hier bij ons wordt ook alles uit de kast gehaald om grote Amerikaanse en andere buitenlandse bedrijven naar hier te lokken (Amazon bv.)
De VS willen de markt in Europa niet veroveren, nee... ze willen ze gewoon kapot (in de zin van meer afhankelijkheid van de VS) hebben door Europese bedrijven met ongekende subsidies naar de VS te lokken. Is dat niet hun economische macht vergroten? Een Europese economische grootmacht is ook een gevaar voor de VS, net zoals ze voor China zou kunnen zijn. Economische grootmachten werken niet samen en verdelen de koek niet eerlijk onder elkaar als je dat zou denken, maar bekampen elkaar juist met de bedoeling de grootste te willen zijn.
Als Europa geen tegenmaatregelen neemt, en deze kunnen alleen maar door de Europese bedrijven ook volop te subsidiëren en 'privileges' toe te kennen waardoor ze hier blijven, dan zullen die bedrijven eieren voor hun geld kiezen en vertrekken.
En Amerikaanse bedrijven worden nu al 'thuis' gehouden door dat IRA-pact en zullen ook vertrekken.
De kern van jouw vraag was: wat is het verschil tussen de Amerikaanse aanpak en de Chinese
door Wil. » 27 minuten geleden
Laatst gewijzigd door Dicksy op 19 feb 2023, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er is een golf van investeringen op komst van Amerikaanse bedrijven in Vlaanderen. Dat zegt Luc Strybol, economisch vertegenwoordiger van Vlaanderen in de Verenigde Staten. “Investeringen zoals we die niet meer hebben gezien sinds de jaren zestig”, klinkt het.
Raar, nietwaar, dat de VS besloten zouden hebben om Europa 'kapot te maken' .

“Er is veel geld beschikbaar bij Amerikaanse bedrijven, en ze zoeken groei in Europa. En als je naar Europa kijkt, is Vlaanderen een goede keuze.”door Wil. » 6 minuten geleden
Dat komt niet alleen door onze ligging, maar er is ook de aanwezigheid van talent en van onderzoeksinstellingen zoals het Vlaams Instituut voor Biotechnologie, VITO of Imec.
door Dicksy » Vandaag, 16:39
Dat is ook zo maar dan is de vraag of die opgekochte bedrijven in België blijven (met behoud van de werkplaatsen) of toch op termijn verhuizen naar China, of 'stelen' ze hier gewoon de knowhow op een legale manier, want het wordt toegestaan of hen wordt zeker de mogelijkheid geboden, en doeken nadien alles gewoon op.
De vraag is beantwoord.De kern van jouw vraag was: wat is het verschil tussen de Amerikaanse aanpak en de Chinese.
-
"300 miljoen euro aan in een groenewaterstoffabriek in de Antwerpse haven" Allemaal op de velo om elektriek met den dynamo te maken , want anders gaat die waterstof allesbehalve groen zijn.Wil. schreef: ↑19 feb 2023, 17:34Er is een golf van investeringen op komst van Amerikaanse bedrijven in Vlaanderen. Dat zegt Luc Strybol, economisch vertegenwoordiger van Vlaanderen in de Verenigde Staten. “Investeringen zoals we die niet meer hebben gezien sinds de jaren zestig”, klinkt het.
Of ... misschien moet ge aan de Amerikanen vragen om een paar van de Franse kerncentrales te kopen ...