Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

12 mar 2023, 19:44

Hobo schreef:
12 mar 2023, 11:23
Martin Heylen trok al even geleden naar Siberië en was bij alle Russen WELKOM.
Sommigen stonden zelfs hun bed af en sliepen dan maar tijdelijk op de grond

Dus de Dictator POETIN staat niet voor de hele Russische bevolking.

Intriest is wel, dat terwijl ettelijke miljoenen worden ingezameld voor de aardbeving In Syrië & Turkije,
worden op Oekraïne supersonische raketten afgevuurd, om nog meer in puin te gooien en vooral de burgerbevolking te treffen.
Een dictator staat nooit voor de hele bevolking maar hij zorgt er wel voor dat zoveel mogelijk tegenstanders onschadelijk worden gemaakt en dat een ander deel zich daardoor niet meer durft te roeren. Pinochet stond ook niet voor de hele bevolking en Hitler en Mussolini en Videla ook niet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

12 mar 2023, 21:19

'Kleine scheuren': de oorlogseenheid tussen de VS en Oekraïne valt langzaam uit elkaar
(Bron: Politico VS - Door Jonathan Lemire en Alexander Ward)
03/12/2023 07:00 EDT)

De Verenigde Staten en Oekraïne zijn grotendeels in de pas gelopen sinds de regering van president Joe Biden steun beloofde voor “zolang als nodig is” bij het weerstaan ​​van de meedogenloze invasie van Moskou.

Maar meer dan een jaar na de oorlog zijn er achter de schermen steeds meer meningsverschillen tussen Washington en Kiev over oorlogsdoelen, en potentiële brandpunten doemen op over hoe en wanneer het conflict zal eindigen.

Ondertussen suggereerde een beoordeling door de Amerikaanse inlichtingendienst dat een "pro-Oekraïense groep" verantwoordelijk was voor de vernietiging van de Nord Stream-aardgaspijpleidingen afgelopen herfst, wat licht wierp op een groot mysterie. De nieuwe inlichtingen, voor het eerst gerapporteerd door The New York Times, hadden weinig details, maar leken een theorie te ontkrachten dat Moskou verantwoordelijk was voor het saboteren van de pijpleidingen die Russisch gas naar Europa leverden.

Inlichtingenanalisten geloven niet dat Zelenskyy of zijn assistenten betrokken waren bij de sabotage, maar de regering-Biden heeft Kiev gesignaleerd – net zoals toen een autobom in Moskou vorig jaar de dochter van een prominente Russische nationalist doodde – dat bepaalde gewelddaden buiten de grenzen van Oekraïne wordt niet getolereerd.

https://www.politico.com/news/2023/03/1 ... s-00086654
Zelensky moet in de pas lopen en is het dan toch de oorlog van de VS? 🤔

boeffer

12 mar 2023, 22:48

Dat Bachmoet, daar staat niks meer recht. Met de media komende van de 2 zijden weet ik ook niet wie te geloven.
Het zal wel een belangrijke stad zijn of gebied.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

14 mar 2023, 19:04

En......het escaleert nog een betteke....... :roll:

HLN:
Russisch gevechtsvliegtuig ramt Amerikaanse drone boven Zwarte Zee: “Roekeloze en onprofessionele daad”

Een Russisch gevechtsvliegtuig is boven de Zwarte Zee op een Amerikaanse surveillance-drone gebotst. Dat meldt het Amerikaanse legercommando in Europa, US EUCOM, in een persbericht. De Amerikaanse luchtmacht moest de drone meteen na de crash neerhalen.

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~ac552330/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

14 mar 2023, 19:53

Charlie Maru schreef:
14 mar 2023, 19:04
En......het escaleert nog een betteke....... :roll:

HLN:
Russisch gevechtsvliegtuig ramt Amerikaanse drone boven Zwarte Zee: “Roekeloze en onprofessionele daad”

Een Russisch gevechtsvliegtuig is boven de Zwarte Zee op een Amerikaanse surveillance-drone gebotst. Dat meldt het Amerikaanse legercommando in Europa, US EUCOM, in een persbericht. De Amerikaanse luchtmacht moest de drone meteen na de crash neerhalen.

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~ac552330/
:lol:

De schroef ervan raken ? Daarvoor moet je al héél traag en nauwkeurig kunnen vliegen , dat geloof ik dus niet. Merk op dat die drone zoals die door HLN getoond wordt bewapend is , dat is geen verkenningsdrone.

Normaal vliegt er dagelijks boven de Zwarte Zee een RQ-4B Global Hawk verkenner "sniffer" rond , dat is iets zonder een schroef. Zoiets dus

Afbeelding

Dicksy

14 mar 2023, 20:01

image.png
image.png (106.83 KiB) 464 keer bekeken

Fred1950

14 mar 2023, 22:24

Héhé .. :D Dat de propeller werd geraakt is zo te zien aan hoe die drone in mekaar zit , toch totaal ongeloofwaardig. Een ander vliegtuig moet al met zijn neus in die schroef gaan peuteren. :mrgreen:

Dat een "scherpe bocht" een vliegtuig fataal wordt , gebeurd nog meer. Bij een scherpe bocht moet het ook een rollende beweging maken ( naar links of rechts kantelen ) en dan verliest het draagkracht onder vleugels. Als de motor niet krachtig genoeg is glijdt het toestel op zijn zij naar beneden ....

Wat IK eerder denk is dat de Russen "jamming" signalen hebben uitgestuurd waardoor de piloot van de drone de radiocontrole kwijt geraakte. 8)

p.s. De MQ-9 Reaper is wel ontworpen als aanvalstuig , niet als spionagetoestel voor het vergaren van informatie.

Dicksy

15 mar 2023, 07:50

Moest het werkelijk zo zijn gegaan zoals de VS beweren dan zat de NAVO-top allang bijeen om Art.5 te activeren.
Hier is een NAVO-land aangevallen in internationale wateren, wat houdt hen nu tegen?
Ik vertrouw die Amerikanen voor geen meter en denk dat de false flags zich nu in sneltempo zullen opvolgen, zij hebben daar ervaring in. De basis is gelegd. En wie durft nu beweren dat wat de VS zegt gelogen is….,niemand.

Charlie Maru

15 mar 2023, 08:43

HLN:
Rusland stuurt nu ook vrouwelijke gevangenen naar front in Oekraïne om “zware verliezen” te compenseren

Rusland zou nu ook vrouwelijke gevangenen naar het front sturen. Dat meldt het Oekraïense ministerie van Defensie en wordt onder meer bevestigd door Olga Romanova van de ngo voor gevangenenrechten ‘Roes Sidjasjtsjaja’ (‘Russen achter de tralies’).

https://www.hln.be/buitenland/rusland-s ... ~a685033e/

Wil.

15 mar 2023, 09:33

Dicksy schreef:
15 mar 2023, 07:50
Moest het werkelijk zo zijn gegaan zoals de VS beweren dan zat de NAVO-top allang bijeen om Art.5 te activeren.
Hier is een NAVO-land aangevallen in internationale wateren, wat houdt hen nu tegen?
Dicksy, je zit wat te fantaseren. Dit is wat er in artikel 5 staat:

"De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika zal worden beschouwd als een aanval tegen hen allen"

Is de gewapende aanval gebeurd in Europa of Noord-Amerika? Neen, want internationale wateren (Zwarte Zee) behoren niet tot Europa of Noord-Amerika. Duidelijk?

Ik vertrouw die Amerikanen voor geen meter en denk dat de false flags zich nu in sneltempo zullen opvolgen, zij hebben daar ervaring in. De basis is gelegd. En wie durft nu beweren dat wat de VS zegt gelogen is….,niemand.
Ik vertrouw hen ook voor geen meter. Er is een tweede partij bij betrokken, Rusland, en aangezien dat een dictatuur is, vertrouw ik hen voor geen duizendste van een meter.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

15 mar 2023, 10:07

Tja.... alléén de piloten van beide kanten zullen weten wat er echt gebeurd is zeker ?
En wat naar buiten wordt gebracht zal ieder wel in zijn voordeel verdraaien.......

Wil.

15 mar 2023, 10:10

In een drone zit gewoonlijk geen piloot, want dan heet het 'een vliegtuig'.

socrates

15 mar 2023, 10:13

Wil. schreef:
Een tele-bestuurder met joy stick noemt men toch ook piloot ?

Wil.

15 mar 2023, 10:16

socrates schreef:
15 mar 2023, 10:13
Wil. schreef:
Een tele-bestuurder met joy stick noemt men toch ook piloot ?
Tja, in die zin wel bij gebrek aan een beter woord, zeker?

socrates

15 mar 2023, 10:22

Charlie Maru schreef:
15 mar 2023, 10:07
Tja.... alléén de piloten van beide kanten zullen weten wat er echt gebeurd is zeker ?
En wat naar buiten wordt gebracht zal ieder wel in zijn voordeel verdraaien.......
Zijn er rond dit "fiats divers" (blijkbaar zonder concrete gevolgen), objectieve bronnen? Hebben "derden"-waarnemers het incident "gezien" ? Men kan zich afvragen wat de respectievelijke missies waren en of het hele voorval niet een stukje theater was ? Ook is de vraag dan: "voor wie" het bericht was bestemd en met welke bedoeling ?