Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Chinese ijzerenwinkel ? Noch de NATO , noch de Russen hebben vliegtuigen van Chinese makelij. De Oekraïners vliegen al lang met Russische MIG-29 , daarmee hebben ze al lang ervaring , maar niet met de Chinese. De Polen vliegen ook nog steeds met MIG-29 , en aangezien dat een NAVO land is weten de "Westersen" al heel perfect hoe die Russische ijzerenwinkel in mekaar zit.Charlie Maru schreef: ↑31 mei 2023, 21:23Ik heb zo den indruk dat men de Ukrainse piloten aan het klaarstomen is voor verschillende types vliegtuigen.......F-16/Grippen/Eurofighter/Mirage 2000.......
Dat geeft dan ook de gelegenheid om den bollenwinkel van de NAVO eens in de realiteit te testen met de Russische ijzerenwinkel.
Tegelijkertijd kan men dan ook een gedacht krijgen van de Chinese ijzerenwinkel, want die hebben enorm veel weg van de Russische exemplaren......wat dan ook weeral interessant kan zijn voor de Amerikanen......
Als men de Oekraïners op verschillende toestellen wil leren vliegen gaan ze nooit één ervan echt kunnen beheersen ( onder de knie hebben ). Dat worden allemaal letterlijk vogeltjes voor de kat. Het is niet voldoende om alleen maar te kunnen opstijgen en ermee te kunnen landen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Kom...kom...Fred, teveel in den Duvel gezeten ? want begrijpend lezen zit er ook niet veel meer in deze avond.Fred1950 schreef: ↑31 mei 2023, 21:50Chinese ijzerenwinkel ? Noch de NATO , noch de Russen hebben vliegtuigen van Chinese makelij. De Oekraïners vliegen al lang met Russische MIG-29 , daarmee hebben ze al lang ervaring , maar niet met de Chinese. De Polen vliegen ook nog steeds met MIG-29 , en aangezien dat een NAVO land is weten de "Westersen" al heel perfect hoe die Russische ijzerenwinkel in mekaar zit.Charlie Maru schreef: ↑31 mei 2023, 21:23Ik heb zo den indruk dat men de Ukrainse piloten aan het klaarstomen is voor verschillende types vliegtuigen.......F-16/Grippen/Eurofighter/Mirage 2000.......
Dat geeft dan ook de gelegenheid om den bollenwinkel van de NAVO eens in de realiteit te testen met de Russische ijzerenwinkel.
Tegelijkertijd kan men dan ook een gedacht krijgen van de Chinese ijzerenwinkel, want die hebben enorm veel weg van de Russische exemplaren......wat dan ook weeral interessant kan zijn voor de Amerikanen......
Waar heb ik gezegd dat de NATO of de Russen vliegtuigen van Chinese makelij zouden hebben ?
Wel dat de Chinese exemplaren veel weg hebben van de Russische. m.a.w: in grote lijnen kopiekes ervan, net zoals o.a. hun ruimtecapsules.....voor 90% kopiekes van de Soyuz capsules.......
Als die ervaren piloten in minder dan 4 maanden een F-16 onder de knie kunnen krijgen, dan zou je misschien nog eens aardig kunnen verschieten. Het enige wat ze dan nog missen is de nodige ervaring.Fred1950 schreef: ↑31 mei 2023, 21:50Als men de Oekraïners op verschillende toestellen wil leren vliegen gaan ze nooit één ervan echt kunnen beheersen ( onder de knie hebben ). Dat worden allemaal letterlijk vogeltjes voor de kat. Het is niet voldoende om alleen maar te kunnen opstijgen en ermee te kunnen landen.
Ten tweede gaat men ook niet de hoeveelheid vliegtuigen kunnen leveren voor het aantal piloten die beschikbaar zouden zijn. Nederland is zowat het enige land dat er misschien een 20-tal ter beschikking zou kunnen stellen doordat ze in de overgangsfase zijn naar de F-35. Geen enkel land heeft 80 of 100 vliegklare F-16's op overschot.
Ik heb ook nooit gezegd dat één piloot op verschillende toestellen zal leren vliegen, maar dat men ze zal toewijzen aan de verschillende types.
b.v. 25% toegewezen aan F-16 , 25% aan de Mirage.....en telkens 25% aan de rest.
....en nog wat kijkplezier......
https://www.youtube.com/watch?v=phN-qfIiP6U
https://www.youtube.com/watch?v=co1f4ib0EkM
https://www.youtube.com/watch?v=kHgQ-RzW1Es
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dat kan wel zijn , maar daar heeft het Westen niets meer aan omdat ze die Russische vliegtuigen NU AL door en door kennen. Van iets leren of een gedacht krijgen over die "Chinese ijzerenwinkel" kan helemaal geen sprake zijn , noch voor de Oekraïners , noch voor de Westerlingen. De cruciale vraag is : over hoeveel "ervaren" piloten op MIG-29 beschikt Oekraïne die snel opgeleid kunnen worden.Charlie Maru schreef: ↑31 mei 2023, 22:44.....
.....
Wel dat de Chinese exemplaren veel weg hebben van de Russische. m.a.w: in grote lijnen kopiekes ervan, net zoals o.a. hun ruimtecapsules.....voor 90% kopiekes van de Soyuz capsules.......
.....
Dit https://nl.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20 is al geen afkooksel meer van een Russisch vliegtuig maar een volledig eigen ontwerp.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 mei 2023, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Jachtvliegtuigen en bommenwerpers zijn alleen maar duur speelgoed en helemaal niet meer opgewassen tegen de moderne raketsystemen, ze worden zo uit de lucht geschoten.
Net zoals tanks het moeten afleggen tegen een soldaat met de nieuwste bazooka op z´n rug zijn overvliegende vliegtuigen een vogel voor de kat voor simpele mobiele luchtafweersystemen.
Net zoals tanks het moeten afleggen tegen een soldaat met de nieuwste bazooka op z´n rug zijn overvliegende vliegtuigen een vogel voor de kat voor simpele mobiele luchtafweersystemen.
Laatst gewijzigd door E.T. op 31 mei 2023, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dat ze die door en door kennen is wel een feit.....Fred1950 schreef: ↑31 mei 2023, 23:23Dat kan wel zijn , maar daar heeft het Westen niets meer aan omdat ze die Russische vliegtuigen NU AL door en door kennen. Van iets leren of een gedacht krijgen over die "Chinese ijzerenwinkel" kan helemaal geen sprake zijn , noch voor de Oekraïners , noch voor de Westerlingen.Charlie Maru schreef: ↑31 mei 2023, 22:44.....
.....
.....
Dit https://nl.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20 is al geen afkooksel meer van een Russisch vliegtuig maar een volledig eigen ontwerp.
De vraag van 6 miljoen is echter:
is er al een echte gevechts-confrontatie geweest tussen de twee ?
Ook al zit je met 1000 simulaties, het echte resultaat kan je er maar op één manier uithalen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
En men kan ze ook reeds "electronisch" uit de lucht halen. Blijkbaar zijn een aantal Oekraïnse drones die men naar Moskou heeft gestuurd op die manier neergehaald geweest. Het komt erop aan om de electronica in dat toestel te kunnen verstoren , hetzij door .... weet ik veel ... iets gelijkaardigs aan de zonnewind ...E.T. schreef: ↑31 mei 2023, 23:29Jachtvliegtuiven en bommenwerpers zijn alleen maar duur speelgoed en helemaal niet meer opgewassen tegen de moderne raketsystemen, ze worden zo uit de lucht geschoten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 mei 2023, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In een " dog fight" tussen een Sukhoi Su-35 en een F16 wint de Rus omdat die veel wendbaarder is op lage snelheid dan de F16 , maar geloof me , de dog-fights zoals die tijdens WOII bestonden zijn verleden tijd. Zowel Russiche als Westerse vliegtuigen kunnen raketten naar mekaar sturen zonder dat ze mekaar zelfs visueel kunnen zien , en dus over de horizon heen , allemaal radar gestuurd. Als ze allebei op hetzelfde moment hun raket naar mekaar afvuren zijn ze er allebei aan.Charlie Maru schreef: ↑31 mei 2023, 23:35.....
is er al een echte gevechts-confrontatie geweest tussen de twee ?
....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Deze gepensioneerde Russische generaal gaat flink in de rode zone. De burgers zijn niet mee met zijn visie en dat stoort hem mateloos.
Wat wil je, het was maar een speciale militaire operatie die op hooguit 1 week ging afgelopen zijn.
Wat wil je, het was maar een speciale militaire operatie die op hooguit 1 week ging afgelopen zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Moskow is dan al verder met Radio-Frequency Vehicle Stopper, nu voor drones.
https://topgear.nl/autonieuws/politie-g ... e-stoppen/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Talloze films en games voorspelden het al: een wapen van de politie, het liefst vanuit een heli geschoten, dat een auto door elektromagnetische pulsen immobiliseert. De werkelijkheid is minder spectaculair. De zogenoemde ‘Radio-Frequency Vehicle Stopper’ stopt de vluchtboef en zonder vonken, explosies, strakke one-liners of ander spektakel komt de auto tot stilstand.boeffer schreef: ↑01 jun 2023, 12:05Moskow is dan al verder met Radio-Frequency Vehicle Stopper, nu voor drones.
Ook is het geen cool lasergeweer, maar een flink apparaat dat achterop een vrachtwagen staat en radiogolven afvuurt.
Dat is waarschijnlijk zoiets dat de Russen gebruikten om de drones boven Moskou zonder boem-bang spektakel naar beneden te halen zoals ik al eerder schreef. Ik wist echt niet dat zoiets al bestond ...
p.s. rond de kathodestraalbuizen van ouderwetse oscilloscopen bracht men een afscherming tegen magnetische straling van de transformator aan. Zoiets was gemaakt uit "mu-metaal" https://en.wikipedia.org/wiki/Mu-metal... Werk aan de winkel voor de Amerikaanse drone makers ...Fred1950 schreef: ↑31 mei 2023, 23:37....
En men kan ze ook reeds "electronisch" uit de lucht halen. Blijkbaar zijn een aantal Oekraïnse drones die men naar Moskou heeft gestuurd op die manier neergehaald geweest. Het komt erop aan om de electronica in dat toestel te kunnen verstoren , hetzij door .... weet ik veel ... iets gelijkaardigs aan de zonnewind ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 01 jun 2023, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een langetermijnprobleem voor Rusland: de bevolkingspiramide vertoont geen positief beeld.
Vanaf 40 jaar zijn er in elke leeftijdsgroep van 5 jaar veel minder mannen dan vrouwen. In de VS en het VK is dat het geval vanaf 70 jaar, wat de normale evolutie is.

Een krimpende bevolking zet druk op het sociaal systeem (pensioenen bv.). Dit is een (minder belangrijk) bijkomend aspect van de oorlog in UA: volk inlijven om zodoende de economie en de soc. zekerheid in stand te houden.
De afbeelding houdt nog geen rekening met de vlucht van meer dan 1 miljoen mensen uit het land en uit de 'workforce'. Voeg daar nog aan toe de honderdduizenden doden en een veelvoud aan gewonden en je beseft dat die oorlog ook langs die kant een negatieve impact heeft op RU.
Vanaf 40 jaar zijn er in elke leeftijdsgroep van 5 jaar veel minder mannen dan vrouwen. In de VS en het VK is dat het geval vanaf 70 jaar, wat de normale evolutie is.

Een krimpende bevolking zet druk op het sociaal systeem (pensioenen bv.). Dit is een (minder belangrijk) bijkomend aspect van de oorlog in UA: volk inlijven om zodoende de economie en de soc. zekerheid in stand te houden.
De afbeelding houdt nog geen rekening met de vlucht van meer dan 1 miljoen mensen uit het land en uit de 'workforce'. Voeg daar nog aan toe de honderdduizenden doden en een veelvoud aan gewonden en je beseft dat die oorlog ook langs die kant een negatieve impact heeft op RU.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Nah und ? Tijdens WOII streden ook vrouwen aan het front , en vrouwen werden massaal in de (oorlogs)industrie ingezet. Het zijn daar niet allemaal poppemiekes zoals bij ons.
-----------------------------------------------------------------
A propos , onze A. De Croo is naar Moldavia gereisd met een .... dure gehuurde privé jet ! Diep blauw liberaal graaigebroed , weet je wel ...
-----------------------------------------------------------------
A propos , onze A. De Croo is naar Moldavia gereisd met een .... dure gehuurde privé jet ! Diep blauw liberaal graaigebroed , weet je wel ...
-
Waarover heb je het in godsnaam?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.