Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

07 jun 2023, 09:03

Wil. schreef:
07 jun 2023, 08:56
Comical Ali werkt nu voor de Russen :lol:

Afbeelding
Hij heeft ook een beetje gelijk hé Wil......

Hun "dagelijks leven" bestaat momenteel uit "puin ruimen".......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

07 jun 2023, 09:44

image.png
image.png (221.75 KiB) 345 keer bekeken

Comical Ali eet van twee walletjes.

frits1955

07 jun 2023, 11:38

Het lijkt toch overduidelijk dat het vernielen van die dam vooral Rusland van pas komt. Het verstoort alvast het offensief van Oekraïne en de eveneens vernielde waterkrachtcentrale voorzag miljoenen Oekraïners van elektriciteit.

Dicksy

07 jun 2023, 11:42

En niet vergeten dat het De Krim van drinkwater voorzag en dient voor de koeling van de kerncentrale die onder controle van de Russen staat.

Fred1950

07 jun 2023, 11:58

frits1955 schreef:
07 jun 2023, 11:38
Het lijkt toch overduidelijk dat het vernielen van die dam vooral Rusland van pas komt. Het verstoort alvast het offensief van Oekraïne en de eveneens vernielde waterkrachtcentrale voorzag miljoenen Oekraïners van elektriciteit.
De waterkrachtcentrale van de dam ligt op de door de Russen bezette oever.

Net vóór de dam ( ten noordoosten ) begint het kanaal naar de Krim dat zogezegd voor de watervoorziening moet dienen. Ge moet via Google Earth eens dat kanaal volgen. Dat maakt alle soorten kronkels vooraleer in de Krim te eindigen. Dat kanaal is niet echt breed en ik heb zo mijn bedenkingen of dat water na dat traject nog voor menselijke consumptie kan gebruikt worden. Als Rus zou ik ook de Oekraïners niet vertrouwen , die zijn in staat om iets in de Dnjper te lozen dat niet koosjer is. Ik denk dat er op de Krim zelf heel wat mogelijkeid bestaat om grondwater op te pompen. Alleen Zelensky beweert dat het kanaal voor de watervoorziening in de Krim moet zorgen.

De kerncentrale van Zaporizhzhia heeft een eigen afgesloten basin met koelwater. Als het water er niet te warm wordt is er geen probleem. Men kan ook nog steeds het water uit de Dnjper pompen naar het basin als dat nodig mocht worden , zelfs als het waterpeil van de Dnjepr permanent lager zou zijn. .

Dicksy

07 jun 2023, 12:08

door Fred1950 » 4 minuten geleden
Dat kanaal is niet echt breed en ik heb zo mijn bedenkingen of dat water na dat traject nog voor menselijke consumptie kan gebruikt worden.
Komt ons drinkwater ook rechtstreeks vanuit (bv) het kanaal/spaarbekken/grondwater.... uit onze kraantjes zonder eerst behandeld te zijn?
Alleen Zelensky beweert dat het kanaal voor de watervoorziening in de Krim moet zorgen.
Sinds de aanvallen op die dam voert Rusland ook massaal drinkwater in naar De Krim. Het lijkt mij dan toch niet onlogisch wat Zelenski beweert. :roll:

Charlie Maru

07 jun 2023, 13:13

Goe bezig..... :roll:

HLN:
Leopard 2-tank opgeblazen, of toch gewoon een tractor? Russische propaganda flatert

Volgens de Russen is Oekraïne deze week begonnen met het langverwachte, grote tegenoffensief. Tegelijkertijd claimt het Russische leger de aanvallen van de Oekraïners goed af te slaan. De voorbije dagen slaagde het leger er zelfs in om heel wat door westerse landen geleverde Leopard-tanks te vernielen. Of dat is toch wat de Russische propaganda de bevolking wil doen geloven. Deze beelden gedeeld door Russische staatsmedia tonen de vernietiging van... een tractor.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-leop ... ad60343e6/

Dicksy

07 jun 2023, 13:30

Hebben ze een Leopard uitgeschakeld of niet? :lol: :lol:

image.png
image.png (279.21 KiB) 305 keer bekeken

Fred1950

07 jun 2023, 13:57

De blogger ‘Fighterbomber’ liet nog weten dat het niet eens gaat om recente beelden, maar om beelden van vorig jaar, toen Kiev nog niet over Leopards beschikte. De tractor werd destijds opgeblazen tijdens een trainingsmissie.

Nu ja ... :lol: --- men moet toch "iets" tonen als men "niets" kan bewijzen... :)

Op de VRT heeft men wel een fllmke getoond vanuit een drone hoe een tank werd vernietigd.

Charlie Maru

07 jun 2023, 15:27

HLN:
Instorting dam in Oekraïne “hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door ontploffing van binnenuit” volgens Amerikaanse experts

Er is nog altijd veel onduidelijkheid over wat nu precies de instorting veroorzaakt heeft van de Kakhovkadam aan het front in Oekraïne. Volgens verscheidene experts die de Amerikaanse krant ‘The New York Times’ sprak, wijst alles in de richting van een opzettelijk ontploffing ín de dam.

https://www.hln.be/buitenland/instortin ... ~a2412c3d/

Wil.

07 jun 2023, 15:31

De Russen hebben die dam voorzien van springladingen en dynamiet.

Een tijd later ontploft die dam.

Verbind de puntjes . :roll:

[Net zoals Biden die zegt dat de Nordstream leidingen er niet meer zullen zijn als RU binnenvalt in UA. RU valt inderdaad UA binnen.

Een tijd later ontploft die leiding ]
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

07 jun 2023, 16:05

HLN:
Moskou en Kiev beschuldigen elkaar van opblazen ammoniakpijplijn

Een ammoniakpijplijn in Oekraïne is opgeblazen en de Russen en de Oekraïners beschuldigen de ander ervan. De pijplijn, die loopt tussen het Russische Togliatti en het Oekraïense Odesa, is niet meer in gebruik sinds de Russische invasie in Oekraïne in februari 2022, maar speelt een zeer belangrijke rol in de onderhandelingen over een verlenging van de zogeheten graandeal.

https://www.hln.be/buitenland/moskou-en ... ~a8791fa7/

Charlie Maru

07 jun 2023, 16:15

HLN:
Oekraïense officier: “We zagen hoe Poetins troepen werden meegesleurd door watermassa na dambreuk”

Oekraïense troepen waren er getuige van hoe Russische soldaten werden meegesleurd door het overstromingswater na de instorting van de Nova Khakovka-dam. Veel Russische strijders werden klaarblijkelijk gedood of raakten gewond te midden van de watervloed, zo getuigde de Oekraïense officier Andrei Pidlisnyi bij ‘CNN’. “Hun posities werden weggevaagd.”

https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a0f433e0/

Fred1950

07 jun 2023, 16:20

Charlie Maru schreef:
07 jun 2023, 16:15
HLN:
Oekraïense officier: “We zagen hoe Poetins troepen werden meegesleurd door watermassa na dambreuk”

Oekraïense troepen waren er getuige van hoe Russische soldaten werden meegesleurd door het overstromingswater na de instorting van de Nova Khakovka-dam. Veel Russische strijders werden klaarblijkelijk gedood of raakten gewond te midden van de watervloed, zo getuigde de Oekraïense officier Andrei Pidlisnyi bij ‘CNN’. “Hun posities werden weggevaagd.”

https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a0f433e0/
:lol: En als ge dat niet gelooft , maken ze u wat anders wijs. 8)

Dus .... als ik het goed begrijp hebben de Russen de dam doen ontploffen en zijn ze te traag erna weggelopen .... :mrgreen:

Dicksy

07 jun 2023, 18:48

De stok om India te slaan in gevonden.

Passagiers van vlucht Air India zijn uitgeweken naar Rusland om morgen door te vliegen naar Californië
Een vliegtuig van Air India dat van New Delhi naar San Francisco vloog, werd omgeleid naar Rusland nadat het een motorprobleem kreeg.

Vedant Patel, een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, zei dat er waarschijnlijk Amerikaanse burgers op de vlucht zaten, maar hij kon niet meteen bevestigen met hoeveel.
Ik zie het volgende al gebeuren:
Nadat het vliegtuig geland is in de VS krijgen alle passagiers spreekverbod en treedt de Westerse propagandamachine in werking.
"Rusland leidt vliegtuig uit India af. Rusland kon na controle geen 'Amerikaanse spionnen' aantreffen waardoor het vliegtuig en alle passagiers konden vertrekken" (iets in dien aard)
Zelensky komt roeptoeten dat India, gezien de 'feiten', zijn banden moet verbreken met Rusland en niet langer neutraal kan zijn.

:lol: :lol: :lol: