Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

25 jun 2023, 08:45

Fred1950 schreef:
24 jun 2023, 20:58
Poetin is nog zo de slechtste niet. Door zijn KGB opleiding heeft hij geleerd zich beheerst en "stabiel" te gedragen en te denken.
:lol: :lol:

Het houdt niet op met die rakker!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

25 jun 2023, 09:17

Hier een foto van een CIA -agent in volle opleiding: hij moet de nieuwszenders volgen en dan proberen gewoon languit te blijven liggen in zijn zetel terwijl hij de aftakeling van het Grote Rusland live volgt.

Enkel de beste CIA-rekruten slagen daarin.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wil. op 25 jun 2023, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

25 jun 2023, 09:17

Fred1950 schreef:
24 jun 2023, 20:58
Poetin is nog zo de slechtste niet.....
Ge moogt hem toch hebben zenne Fred....... :lol:
Hij heeft toch wat uitgestoken hé......met zijn driedaagse speciale militaire operatie nu méér dan een jaar geleden. :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Hobo

25 jun 2023, 09:33

't Is nu helemaal "huilen met de pet op" :cry:

Helaas is de lijst van menselijke slachtoffers (kinderen inclusief)
een, indroevig resultaat van de ex-KGB-koele kikker PUTIN
of op z'n Frans "Putain"

Dicksy

25 jun 2023, 09:50

Hierbij een foto van een CIA-agent in volle opleiding die de nieuwszenders moet volgen als deze het bericht brengen dat niet alles verloopt zoals gewenst. Zijn hoop gevestigd op een versnelde aftakeling van Rusland door toedoen van Prigozhin en zijn Wagner PMC de grond in geboord en terug met zijn voetjes op de grond gesmakt.
Let vooral op de grote teleurstelling af te lezen op zijn gezicht. Is hij nu geslaagd? :roll:

image.png
image.png (219.9 KiB) 263 keer bekeken

Fred1950

25 jun 2023, 10:04

voorn schreef:
25 jun 2023, 07:46
Dit spektakel was nog erger dan de Duitse Blitzkrieg.
Leek meer een vakantiereis.
In een mum van tijd veroverden zij de controle van 2 steden zonder weinig moeite.
Waar was het grote Russisch leger?
Het was inderdaad maar een reisje , 8) dat niet kon slagen. Dat het Russiche leger niet massaal ingreep is toch te begrijpen , men gaat toch geen "vrienden" doden die voordien de kolen voor jou uit het vuur hebben gehaald. De huurlingen zelf gaan vrijuit zonder strafmaatregelen en Prigozhin "mag" zelfs het land verlaten.

Men maakt in het "Westen" daar al veel meer tamtam rond met "crisisbijeenkomsten" en dergelijke. Op de Nederlandse televisie werd zelfs het idee bovengehaald dat Prigozhin kenrwapens zou kunnen bemachtigen en gebruiken .... Van een futiliteit maakt men een olifant , wat moet het dan worden als er echt iets zwaar ernstig op ons af zou komen .... :roll: ( bijvoorbeeld als het leger Antwerpen bezet nadat Van Grieken de onafhankelijkheid van Vlaanderen heeft uitgeroepen :lol: :twisted: )

Wil.

25 jun 2023, 10:08

Als je wat achterna komt gehuppeld en in arren moede probeert na te bootsen wat de leraar al heeft voorgedaan, dan scoor je niet meer, Dicky.

Ik denk dat we dit weer in het aparte kastje kunnen klasseren:

Afbeelding

Wil.

25 jun 2023, 10:10

Sorry, ik bedoel natuurlijk Dicksy.
Gelukkig staat er een onderschrift voor het geval dat ...

Dicksy

25 jun 2023, 10:26

Even verder redeneren:

1.- 14 mei: Loekasjenko wordt opgenomen in ziekenhuis te Minsk.
2.- 28 mei: Loekasjenko wordt met spoed overgebracht naar een ziekenhuis in Moskou, toestand kritiek.
3.- 17 juni: worden de eerste tactische kernwapens in Wit-Rusland geplaatst.
4.- 24 juni: Prozighin staakt zijn opmars naar Moskou na bemiddeling van de Wit-Russische president.
5.- 24 juni: Prozighin en Wagner PMC moeten Rusland en Oekraine verlaten en begeeft zich naar Wit-Rusland.

Gezien de politieke ambities van Prozighin in Rusland naar onder nul herleid zijn bestaat de mogelijkheid dat hij deze alsnog kan waarmaken in Wit-Rusland en dit omwille van de penibele gezondheidstoestand van Loekasjenko.
Tactische kernwapens die hij dan bij de hand heeft en zou kunnen gebruiken tegen Oekraïne, Baltische staten of........Rusland (wraak?). Zolang Loekasjenko leeft is er normaal geen vuiltje aan de lucht maar wat als. Zou Prozighin hier zijn kans kunnen zien om dat te doen wat hij in Rusland niet kon of is het part of the deal om zijn acties tegen Poetin stop te zetten?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 25 jun 2023, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

25 jun 2023, 10:28

Als je wat achterna komt gehuppeld en in arren moede probeert na te bootsen wat de leraar al heeft voorgedaan, dan scoor je niet meer, Dicky.

Ik denk dat we dit weer in het aparte kastje kunnen klasseren:
Ben je niet verkeer met je posting, wie of wat is dixi?

Leraar?

image.png
image.png (89.24 KiB) 249 keer bekeken

Wil.

25 jun 2023, 10:32

Poetin komt alweer verzwakt uit dit verhaal. Enkele uren geleden beschuldigt Poetin Prygozhin nog van verraad en vervolgens geeft hij hem vrijgeleide om naar Wit-Rusland te vertrekken. Een krachtig leider laat dit niet zomaar voorbijgaan.

Dicksy

25 jun 2023, 10:35

All part of the game. :roll:

Fred1950

25 jun 2023, 10:36

Dicksy schreef:
25 jun 2023, 10:26
.........
5.- 24 juni: Prozighin en Wagner PMC moeten Rusland en Oekraine verlaten en begeeft zich naar Wit-Rusland.
....
De huurlingen zelf blijven in Rusland en verhuizen niet , als ik me niet vergis.

Wil.

25 jun 2023, 10:50

Afbeelding

Dicksy

25 jun 2023, 10:52

Fred1950 bericht 9 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑19 minuten geleden
.........
....
De huurlingen zelf blijven in Rusland en verhuizen niet , als ik me niet vergis.
'Wagner-strijders die niet deelnamen aan de opstand, zouden contracten gaan tekenen met het ministerie van Defensie, dat ernaar streeft om alle vrijwillige strijdkrachten tegen 1 juli onder controle te krijgen. Dit om de oorlogsinspanningen te stroomlijnen en alle milities onder één bevelhebber te brengen'.

Ik trok die conclusie op basis van dit. Wat met de Wagner-strijders die wel deelnamen aan de opstand?