Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

26 jun 2023, 10:52

Afbeelding

Maar Poetin geeft amnestie aan 'de verraders' zoals hij ze op TV genoemd heeft. Het volk kijkt toe en begrijpt er niks van 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

26 jun 2023, 14:17

++ Conferentie dringt aan op vredestop ++

Status: 25-06-2023 23:34 uur

Op een internationale conferentie in Kopenhagen werden de kansen op vredesbesprekingen gepeild. Het is nog steeds onduidelijk waar Wagner-baas Prigozhin is na de mislukte opstand. Alle ontwikkelingen in het liveblog.

Aandringen op vredesbesprekingen in Kopenhagen

In Denemarken heeft internationaal overleg op hoog niveau plaatsgevonden met als doel vredesbesprekingen voor Oekraïne te vergemakkelijken. Op de conferentie in Kopenhagen, waar ook de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan aanwezig was, was het belangrijkste doel om steun te krijgen van landen die tot nu toe neutraal of voorzichtig waren, zoals Brazilië, India, Zuid-Afrika en China. De verhuizing wordt gezien als een belangrijke stap op weg naar vredesonderhandelingen. Volgens informatie van de ARD- studio in Brussel zouden er al in juli officiële gesprekken kunnen plaatsvinden.

https://www.tagesschau.de/newsticker/li ... Kopenhagen
Voor wat het waard is.

Fred1950

26 jun 2023, 16:23

Dicksy schreef:
26 jun 2023, 14:17
....
Voor wat het waard is.
Niks waard ! Zolang ze het kamp tegen Rusland willen versterken met India , enz ... komt er geen vrede. Oekraïne moet de nu veroverde gebieden die een landtoegang tot de Krim toelaten aan Rusland afstaan. Rusland vertrouwt nu langs geen kanten zijn "haatdragende broeders" meer. De wereld moet Oekraïne aan het verstand brengen dat ze in 2014 een zeer zware fout hebben gemaakt. Als ge Wiki moogt geloven steeg vanaf 2014 de werkloosheid , de staatsschuld en de inflatie. Oekraïners hebben door de schuld van een paar idiote nationistische heethoofden vooral zichzelf veel leed aangedaan.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 jun 2023, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo

26 jun 2023, 16:25

Heel die situatie draait stilaan uit op een zg. (slechte) soap.
Wel intriest wat er aan mensenlevens en miljarden schade als neveneffect opdoemt...

H.

Wil.

26 jun 2023, 16:36

Fred1950 schreef:
Als ge Wiki moogt geloven steeg vanaf 2014 de werkloosheid , de staatsschuld en de inflatie.
Ik heb je dat al eerder proberen diets te maken, maar kennis loopt er bij jou af als water van een eend.
Lees ook mijn volgende reacties nog maar eens.
Laatst gewijzigd door Wil. op 26 jun 2023, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

26 jun 2023, 16:46

Fred1950 schreef:
Rusland vertrouwt nu langs geen kanten zijn "haatdragende broeders" meer. De wereld moet Oekraïne aan het verstand brengen dat ze in 2014 een zeer zware fout hebben gemaakt.
Rusland vertrouwt de Oekraïners niet meer. Het zijn dan ook nogal rekels, die Zelensky-boys: dat durft zowaar terugschieten als er tanks binnenrollen. Voor geen millimeter te vertrouwen :lol:
En over hun molotovcocktails zwijgen we dan nog!

Rusland vertrouwt ook de eigen bevolking niet meer. Yevgeni en zijn maten trokken de Rubicon over, ze schoten een aantal vliegtuigen en helikopters uit de lucht waarbij 13 doodbrave Russen het leven lieten. Neen, die Russen van Wagner zijn niet te vertrouwen.

Gelukkig is er nog de rots in de branding, Putler. De man die Prygozhin een verrader noemde maar hem dan een vrije doorgang naar Wit-Rusland aanbood. Putler, de man die ziekenhuizen en kinderspeelplaatsen liet bombarderen. De man die in november '21 nog zei dat het Westen 'hysterische verhalen' aan het spinnen was, want Rusland had helemáál geen intentie op UA binnen te vallen met een paar 100.000 soldaten.

Afbeelding

Dicksy

26 jun 2023, 17:18

Daar waar eerder Wagner PMC genoemd werden als krapuul, moordenaars, verkrachters, enz.....klonk het zaterdag een stuk genuanceerder en waren ze het plots "de Wagner-strijders' die oprukten naar Moskou.
Het Westen heeft zaterdag in allerijl hun eitjes gedropt in het mandje van Prigozhin maar dat is duidelijk verkeerd uitgedraaid. Ik hoorde zaterdag namiddag/avond niets anders dan Westers tandengeknars.
De frustraties van het mislukken van deze couppoging zijn duidelijk waarneembaar in hun commentaren en analyses. De terechte/onterechte tirades van Prigozhin naar Poetin en zijn entourage zullen niet meer kunnen gebruikt worden als propaganda om de onenigheid binnen het Russische leger extra in de verf te zetten.
Hun aandacht wordt nu verlegd naar Poetin zelf waar ze willen aantonen dat hij een zwakke leider is e.d. meer... omdat hij Prigozhin 'verbannen' heeft. De redenen waarom zullen wel ietsje meer zijn dan alleen maar verbanning of vervolging/gevangenis/doodstraf.
Poetin heeft het lont tijdig uit het kruitvat kunnen trekken en dat had het Westen blijkbaar niet verwacht. Of de rust nu helemaal terug gekeerd is is verre van zeker en dat zal de komende weken moeten blijken.

Fred1950

26 jun 2023, 17:39

Wil. schreef:
26 jun 2023, 16:36
Fred1950 schreef:
Als ge Wiki moogt geloven steeg vanaf 2014 de werkloosheid , de staatsschuld en de inflatie.
Ik heb je dat al eerder proberen diets te maken, maar kennis loopt er bij jou af als water van een eend.
Lees ook mijn volgende reacties nog maar eens.
Ge maakt mij niets "diets". Hierzie , feiten : ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne )

Untitled262.png

Ik heb je destijds met een waarom geantwoord , en dan kwam er nadien een onnozele reactie over batterijen. :roll:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 jun 2023, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

26 jun 2023, 17:46

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

26 jun 2023, 18:08

Na hallucinant weekend in Rusland: “Wagner-baas Prigozjin krijgt binnenkort foute kop thee geserveerd”

https://www.hln.be/buitenland/analyse-n ... ~a7621d8a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

26 jun 2023, 21:24

Deze prof. doet een gedurfde uitspraak op de staatstelevisie. Hij noemt de president niet bij naam, maar het is duidelijk dat Poetin zijn naam tussen de regels zal lezen.

Afbeelding

Wil.

26 jun 2023, 21:27

Humor:

Afbeelding

Te laat. Gezegd is gezegd :lol: :lol:

Wil.

26 jun 2023, 22:11

In de RU Federatie hebben veel nationalistische bewegingen tijdens het voorbije weekend gezien dat Poetin het land niet onder controle heeft, dat hij niet onoverwinnelijk is, en dat als je genoeg kracht hebt, je kunt proberen hem te bevechten.

Het vuurtje is aangewakkerd.

Fred1950

26 jun 2023, 22:52

Wil. schreef:
26 jun 2023, 22:11
In de RU Federatie hebben veel nationalistische bewegingen tijdens het voorbije weekend gezien dat Poetin het land niet onder controle heeft, dat hij niet onoverwinnelijk is, en dat als je genoeg kracht hebt, je kunt proberen hem te bevechten.

Het vuurtje is aangewakkerd.
:lol: Dat zou jij wel willen. Heb jij er enig belang bij dat Poetin van het toneel verdwijnt , of zijn het je vrienden die graag "macht" over Rusland willen verkrijgen ? :)