Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 jul 2023, 19:44

Toch wel Fred, Poetin is met zijn speciale militaire operatie, met oorlogsgeweld binnengevallen in Oekraïne. Was hij met zijn troepen, hij stond toch al aan de deur, gewoon binnen 'gewandeld', er was zeker minder bloed gevloeid, en dit aan beide zijden. Hij is zelfs zo laf geweest de oorlog niet te verklaren!
Speciale militaire operatie? Laat mij niet lachen. Het is veel te triestig daarvoor.
Hij dacht, (oliedom dus) dat het na een drietal weken gefikst zou zijn geweest.
Ja, tarara! Hij oogst nu wat hij verdient. Hij, en niemand anders, is 'de' ultieme landverrader
'De' Nazi allertijden! Ik hoop dat hij zo spoedig mogelijk met zijn smoel, en liefst van zo hoog mogelijk, tegen de vloer van het Rode Plein mag smakken. De mistroostige klootzak, want lachen kan hij ook al niet! :mrgreen:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 jul 2023, 20:19

Fazal schreef:
30 jul 2023, 19:44
Toch wel Fred, Poetin is met zijn speciale militaire operatie, met oorlogsgeweld binnengevallen in Oekraïne. Was hij met zijn troepen, hij stond toch al aan de deur, gewoon binnen 'gewandeld', er was zeker minder bloed gevloeid, en dit aan beide zijden. Hij is zelfs zo laf geweest de oorlog niet te verklaren!
Speciale militaire operatie? Laat mij niet lachen. Het is veel te triestig daarvoor.
Hij dacht, (oliedom dus) dat het na een drietal weken gefikst zou zijn geweest.
Ja, tarara! Hij oogst nu wat hij verdient. Hij, en niemand anders, is 'de' ultieme landverrader
'De' Nazi allertijden! Ik hoop dat hij zo spoedig mogelijk met zijn smoel, en liefst van zo hoog mogelijk, tegen de vloer van het Rode Plein mag smakken. De mistroostige klootzak, want lachen kan hij ook al niet! :mrgreen:
Het conflict is al in 2014 begonnen met de bezetting van de Krim en de rebellen in de Donbas , en toen was er nog geen sprake van speciale militaire operatie. Waarom hij 8 jaar gewacht heeft met die "speciale" operatie is voor mij ook een vraag ( blijkbaar was zijn geduld op , ook al omdat de akkoorden van Minsk niet werden opgevolgd ).

De Minsk akkoorden in detail : https://nos.nl/artikel/2018873-wat-staa ... -van-minsk

Een belangrijk punt dat volledig indruist met wat Zelensky wil :
- Hervorming van de grondwet in Oekraïne. Dat moet decentralisatie van de districten Donetsk en Loegansk mogelijk maken. Dit gebeurt met instemming van de genoemde districten voor het einde van 2015.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 jul 2023, 20:28

Fred1950 schreef:
30 jul 2023, 20:19
Fazal schreef:
30 jul 2023, 19:44
Toch wel Fred, Poetin is met zijn speciale militaire operatie, met oorlogsgeweld binnengevallen in Oekraïne. Was hij met zijn troepen, hij stond toch al aan de deur, gewoon binnen 'gewandeld', er was zeker minder bloed gevloeid, en dit aan beide zijden. Hij is zelfs zo laf geweest de oorlog niet te verklaren!
Speciale militaire operatie? Laat mij niet lachen. Het is veel te triestig daarvoor.
Hij dacht, (oliedom dus) dat het na een drietal weken gefikst zou zijn geweest.
Ja, tarara! Hij oogst nu wat hij verdient. Hij, en niemand anders, is 'de' ultieme landverrader
'De' Nazi allertijden! Ik hoop dat hij zo spoedig mogelijk met zijn smoel, en liefst van zo hoog mogelijk, tegen de vloer van het Rode Plein mag smakken. De mistroostige klootzak, want lachen kan hij ook al niet! :mrgreen:
Het conflict is al in 2014 begonnen met de bezetting van de Krim en de rebellen in de Donbas , en toen was er nog geen sprake van speciale militaire operatie. Waarom hij 8 jaar gewacht heeft met die "speciale" operatie is voor mij ook een vraag ( blijkbaar was zijn geduld op , ook al omdat de akkoorden van Minsk niet werden opgevolgd ).

De Minsk akkoorden in detail : https://nos.nl/artikel/2018873-wat-staa ... -van-minsk

Een belangrijk punt dat volledig indruist met wat Zelensky wil :
- Hervorming van de grondwet in Oekraïne. Dat moet decentralisatie van de districten Donetsk en Loegansk mogelijk maken. Dit gebeurt met instemming van de genoemde districten voor het einde van 2015.
Ten tijde van de bezetting van de Krim was de Russisch gezinde president misschien nog in UA ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2023, 20:42

Sinds het begin van de 3-daags Speciale M. O. hebben 1.200.000 mensen Rusland verlaten. Een groot deel van hen zijn hoog opgeleide vakmensen en universitairen. Die komen niet terug zolang er dictator in het Kremlin huist. Het is de grootste brain drain vanuit één land ooit genoteerd.


Opleiding en kennis zijn essentieel voor een land in de huidige tijd. Rusland werkt de opleiding tegen door de kwaliteitsvolle mensen weg te jagen. Ook dat gaat bijdragen aan het verval van de RU economie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jul 2023, 21:31

door Wil. » 36 minuten geleden
Sinds het begin van de 3-daags Speciale M. O. hebben 1.200.000 mensen Rusland verlaten. Een groot deel van hen zijn hoog opgeleide vakmensen en universitairen. Die komen niet terug zolang er dictator in het Kremlin huist. Het is de grootste brain drain vanuit één land ooit genoteerd.
De Russische invasie van Oekraïne is een aanvalsoorlog die begon op 24 februari 2022. (Wiki)
Oorlog zet vaart achter Russische braindrain
Meer dan 3,8 miljoen Russen hebben het land verlaten sinds begin dit jaar. De uitstroom is vooral voelbaar in de IT-sector, die de Russische economie juist uit de nood moet helpen.
De Standaard - Woensdag 25 mei 2022 om 3.25 uur
Volgens de Standaard dus 3.8 miljoen mensen op 3 maanden tijd, volgens een andere bron (slechts) 1.200.000 mensen sinds het begin van de 3-daagse Speciale M.O., 17 maanden geleden.
Dus als ik een beetje volg zijn er 2.600.000 mensen reeds op hun stappen teruggekeerd, behalve natuurlijk de hoog opgeleide vakmensen en universitairen . :roll: :roll:

Welke bron moet men nu geloven?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jul 2023, 22:01

Ik ben zoals altijd heel conservatief in mijn schattingen. Als men zich laat meeslepen door alles wat gehypet wordt, dan krijg je dat soort excessieve getallen.

1,2 miljoen mensen die beseffen dat ze kwaliteiten hebben om ook elders aan de bak te komen: dat is veel. Ook voor een groot land.

RU gaat daarvan de komende jaren de effecten voelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

30 jul 2023, 22:45

socrates schreef:
30 jul 2023, 20:28
....
Ten tijde van de bezetting van de Krim was de Russisch gezinde president misschien nog in UA ?
Neen , die was toen al gevlucht.

passages uit : https://en.wikipedia.org/wiki/Annexatio ... overeignty.

1/... Yanukovych and many of his ministers fled the capital on 22 February
2/ On 27 February, unmarked Russian forces with nationalist paramilitaries took over the Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol, .......

Gans de geschiedenis van de Krim tijdens en na de staatsgreep in Februari kan je heel gedetailleerd lezen in kapitel Annexation/Start of the crisis uit de WIki link hierboven.

Ook interessant om eens door te nemen is wat er zich vóór 2014 afspeelde : https://www.britannica.com/biography/Viktor-Yanukovych

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

31 jul 2023, 09:39

HLN:
Vicevoorzitter Russisch parlement: “Als Rusland de oorlog niet wint, zal het niet lang meer bestaan”

Als Rusland de oorlog met Oekraïne verliest, zal het land volledig ten onder gaan en “stoppen te bestaan”. Dat heeft de vicevoorzitter van de Doema, het Russische lagerhuis, gezegd in een gesprek op de Russische staatstelevisie. “Op dit moment bevinden we ons in een situatie waarin we ofwel de oorlog winnen, ofwel stoppen te bestaan als een volk en een natie. Er is geen tussenweg. Het is wij of zij”, klonk het.

https://www.hln.be/buitenland/vicevoorz ... ~aa581557/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jul 2023, 09:46

Charlie Maru schreef:
31 jul 2023, 09:39
Als Rusland de oorlog met Oekraïne verliest
Tiens, tiens ... er wordt dan toch mee rekening gehouden.

Dat is al een andere toon dan 'in 3 dagen in Kiev'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

31 jul 2023, 09:47

Heel lang voor die gruwelijke oorlog lag er al een deel van de Russische vloot bij de krim
UIT Wikipedia
De Zwarte Zeevloot (Russisch: Черноморский флот, Tsjernomorski flot)
is de Russische Vloot in de Zwarte Zee. Zij maakt deel uit van de Russische marine
en is gestationeerd rond de Krim.
De basis bevindt zich in Sebastopol, dat na de Krimcrisis onder Russische controle staat.
EINDE CITAAT

Ps.: Een ijsvrije uitweg is altijd van strategisch belang geweest voor het Kremlin...
(Om bv. niet via de Bosporus en de Dardanellen te moet varen)

H.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 jul 2023, 09:48

Charlie Maru schreef:
31 jul 2023, 09:39
HLN:
Vicevoorzitter Russisch parlement: “Als Rusland de oorlog niet wint, zal het niet lang meer bestaan”

Als Rusland de oorlog met Oekraïne verliest, zal het land volledig ten onder gaan en “stoppen te bestaan”. Dat heeft de vicevoorzitter van de Doema, het Russische lagerhuis, gezegd in een gesprek op de Russische staatstelevisie. “Op dit moment bevinden we ons in een situatie waarin we ofwel de oorlog winnen, ofwel stoppen te bestaan als een volk en een natie. Er is geen tussenweg. Het is wij of zij”, klonk het.

https://www.hln.be/buitenland/vicevoorz ... ~aa581557/
Dat is een gedachte die ik hier ook al geschreven heb. Het is de bedoeling van het Westen om Rusland sociaal , economisch en politiek te onderwerpen ( daarna komt China aan de beurt ). Oekraïne is het "middel" - het kanonnenvlees - om dat doel te bereiken , en die beseffen nog niet eens dat ze voor dat doel misbruikt worden.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

31 jul 2023, 10:02

Fred1950 schreef:
31 jul 2023, 09:48
Charlie Maru schreef:
31 jul 2023, 09:39
HLN:
Vicevoorzitter Russisch parlement: “Als Rusland de oorlog niet wint, zal het niet lang meer bestaan”

Als Rusland de oorlog met Oekraïne verliest, zal het land volledig ten onder gaan en “stoppen te bestaan”. Dat heeft de vicevoorzitter van de Doema, het Russische lagerhuis, gezegd in een gesprek op de Russische staatstelevisie. “Op dit moment bevinden we ons in een situatie waarin we ofwel de oorlog winnen, ofwel stoppen te bestaan als een volk en een natie. Er is geen tussenweg. Het is wij of zij”, klonk het.

https://www.hln.be/buitenland/vicevoorz ... ~aa581557/
Dat is een gedachte die ik hier ook al geschreven heb. Het is de bedoeling van het Westen om Rusland sociaal , economisch en politiek te onderwerpen ( daarna komt China aan de beurt ). Oekraïne is het "middel" - het kanonnenvlees - om dat doel te bereiken , en die beseffen nog niet eens dat ze voor dat doel misbruikt worden.
Het Westen en UA zijn toch niet met die "speciale militaire operatie" begonnen ? Was het dan de bedoeling van de Russen om hun eigen land om zeep te helpen ? :?: :?:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

31 jul 2023, 10:30

socrates schreef:
30 jul 2023, 14:13
sibarita schreef:
30 jul 2023, 11:25
IMG-20230729-WA0011[70620].jpg)
Kijk maar eens op de website contract.mil.ru die vermeld wordt ( via googel vertaling in het Nederlands), ook in de scholen worden ze overspoeld met propaganda om lid te worden van de "poetinjugend".
(...)
Voor de CVP was Rooms-Katholieke hypocrisie het bindmiddel, bij Hiter was dat het Nazisme, bij Mussolini het Fascisme, welk bindmiddel kan Poetin gebruiken ?
Het bindmiddel staat beschreven in het boek de Panama papers. Het onderwerp gaat over goede doelen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 jul 2023, 10:33

socrates schreef:
31 jul 2023, 10:02
.....
Het Westen en UA zijn toch niet met die "speciale militaire operatie" begonnen ? Was het dan de bedoeling van de Russen om hun eigen land om zeep te helpen ? :?: :?:
Het Westen is al sinds 2014 bezig om Rusland onder de knie te krijgen. Oekraïne is zich sinds 2014 aan het bewapenen. Hadden de Russen alles op zijn beloop gelaten , dan had de NAVO reeds Oekraïne bezet en de Zwarte Zee vloot uit Sebastopol reeds verjaagd. De oorlog ging er sowieso gekomen zijn , maar dan op het grondgebied van de Krim.

Wat denk je dat er zou gebeuren als Rusland , China , Noord-Korea , en wie nog allemaal ook eens een "pakt" zouden gesloten hebben gelijkaardig aan de NAVO met ook een Artikel 5 , en nu dat Oekraïne zijn drones op Moskou laat neerkomen ?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

31 jul 2023, 10:58

Intussen blijkt die kleine papzak van Noord Korea, zich ook te mengen in het conflict
waarbij Rusland met Oekraïne betrokken is.