Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
En hier......nog maar eens zware bluff poker....
Om Ukraïne eender waar te raken, ook met kernkoppen heeft hij geen Sarmat raketten nodig.
Die Sarmat raketten zijn bedoeld voor doelen op verschillende duizenden kilometers.
Als hij dat zou riskeren, dan weet hij ook wel wat hem te wachten staat......
HLN:
Rusland zet nucleaire raket op scherp “waarmee het bijna elke stad ter wereld kan treffen”
Rusland heeft de nieuwe intercontinentale ballistische raket RS-28 Sarmat in dienst gesteld. Dat heeft Joeri Borisov, het hoofd van de Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos, vrijdag volgens de Russische nieuwsagentschappen medegedeeld. President Vladimir Poetin had in juni al aangekondigd dat de nucleair aangedreven raket binnenkort in gereedheid zou worden gebracht.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-z ... ~a1dcf093/
Om Ukraïne eender waar te raken, ook met kernkoppen heeft hij geen Sarmat raketten nodig.
Die Sarmat raketten zijn bedoeld voor doelen op verschillende duizenden kilometers.
Als hij dat zou riskeren, dan weet hij ook wel wat hem te wachten staat......
HLN:
Rusland zet nucleaire raket op scherp “waarmee het bijna elke stad ter wereld kan treffen”
Rusland heeft de nieuwe intercontinentale ballistische raket RS-28 Sarmat in dienst gesteld. Dat heeft Joeri Borisov, het hoofd van de Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos, vrijdag volgens de Russische nieuwsagentschappen medegedeeld. President Vladimir Poetin had in juni al aangekondigd dat de nucleair aangedreven raket binnenkort in gereedheid zou worden gebracht.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-z ... ~a1dcf093/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
't is ver gekomen......
HLN:
Russisch sprekende man valt spelende Oekraïense kinderen aan in Duitsland: tienjarig jongetje in kanaal gegooid
De Duitse politie is op zoek naar een Russisch sprekende man die spelende Oekraïense kinderen zou hebben aangevallen. Een tienjarig jongetje raakte gewond toen hij door de man over de reling van een brug werd gegooid, schrijft ‘Bild’.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a6208e20/
HLN:
Russisch sprekende man valt spelende Oekraïense kinderen aan in Duitsland: tienjarig jongetje in kanaal gegooid
De Duitse politie is op zoek naar een Russisch sprekende man die spelende Oekraïense kinderen zou hebben aangevallen. Een tienjarig jongetje raakte gewond toen hij door de man over de reling van een brug werd gegooid, schrijft ‘Bild’.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a6208e20/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Charlie Maru schreef: ↑02 sep 2023, 17:11
Is zo'n raket met kernenergie aangedreven of draagt zij noodzakelijk een kernbom mee?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vraag eens aan Poetin of dat geval is. Hij wil alleen dat de Krim vol Russen niet meer tot Oekraïne behoort. En hij wil dat de 4 afvallige oblasten hun zelfstandigheid als Republiek krijgen.Charlie Maru schreef: ↑02 sep 2023, 16:49Vervang nu eens "geen enkel land" door Rusland
...en "een ander land" door Ukraïne....
-
socrates schreef: ↑02 sep 2023, 17:23Is zo'n raket met kernenergie aangedreven of draagt zij noodzakelijk een kernbom mee?Charlie Maru schreef: ↑02 sep 2023, 17:11
-
Wie weet, misschien is HLN tegenwoordig wel door AI geschreven ?Fred1950 schreef: ↑02 sep 2023, 18:28socrates schreef: ↑02 sep 2023, 17:23Is zo'n raket met kernenergie aangedreven of draagt zij noodzakelijk een kernbom mee?Charlie Maru schreef: ↑02 sep 2023, 17:11
Rusland zet nucleaire raket op scherp “waarmee het bijna elke stad ter wereld kan treffen”Er lopen bij HLN een aantal idioten rond , of wist je dat nog niet ?
Uiteraard wordt die niet door kernenergie aangedreven.
![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Regels en wetten bepalen??Dicksy schreef: ↑02 sep 2023, 16:42Wil. ik geef hier enkel aan dat als Art.5 in het spel zou zijn de NAVO er in betrokken was het de absolute plicht zou zijn van de VS zich in deze Europese aangelegenheid te moeien. Dit is nu niet het geval en toch komen ze hier eens even de wetten en regels bepalen.[b]door Wil. » 26 minuten geleden[/b]De vermelding van Art. 5 raakt kant noch wal in deze mini-discussie.
De VS levert wapens en informatie zodat een volk wordt geholpen om een ongevraagde en moordende inval tot staan te brengen en ongedaan te maken.
Maar dat heeft toch ook niemand gezegd?Nergens Wil. maar dan ook nergens in heel dit topic heb ik die inval van de Russen in Oekraïne goedgepraat, gesteund of eender wat...Ja, en wat heb je nu bewezen aangaande het conflict in UA? Voortgaand op jouw reactie "net zoals de VS hadden moet wegblijven uit ..." geef je me dus gelijk dat RU eveneens uit UA had moeten wegblijven.Net zoals de VS uit Vietnam, Irak, Syrië, Libanon……hadden moeten wegblijven. Zij hadden daar niets te zoeken.
Dat wilde ik horen. Dank u.
Maar door jouw zin : "Net zoals de VS uit Vietnam (...)" geef je tegelijk aan dat Rusland in UA niets te zoeken heeft. De inval van de Russen is onterecht.
Ik ben tevreden dat je het daarover met mij eens bent.
Wat jij over de VS denkt, dat is jouw eigen mening en er is niks verkeerds met het hebben van een mening.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
@Wil. Stel nu eens dat de Russen niet in UA waren binnengevallen , maar dat de Krim en de 4 oblasten zich van de rest van UA wilden afscheiden .... Had je dat dan wel goedgekeurd ? Had je dan goedgekeurd dat UA troepen dat met oorlogsgeweld gingen beletten ?
-
Dat zou een zaak zijn die intern door UA moet besproken worden. Allerlei vormen van zelfstandigheid konden dan op tafel komen.
In principe ben ik vóór zelfstandigheid van bevolkingsgroepen die een natie willen vormen (ook binnen RU, trouwens). Hoe ver die zelfstandigheid moet of kan gaan, is niet aan mij om te beoordelen. Daarvoor moet men de geschiedenis van UA heel goed kennen.
Maar wat niet kan, is dat een ander land - RU vanzelfsprekend - zich met een militaire bezetting en annexatie komt moeien in UA, zoals het ook al gedaan heeft in Georgië, in Moldavië, in Abchazië.
Wie het grotere plaatje dan nog niet in het oog heeft, is blind.
In principe ben ik vóór zelfstandigheid van bevolkingsgroepen die een natie willen vormen (ook binnen RU, trouwens). Hoe ver die zelfstandigheid moet of kan gaan, is niet aan mij om te beoordelen. Daarvoor moet men de geschiedenis van UA heel goed kennen.
Maar wat niet kan, is dat een ander land - RU vanzelfsprekend - zich met een militaire bezetting en annexatie komt moeien in UA, zoals het ook al gedaan heeft in Georgië, in Moldavië, in Abchazië.
Wie het grotere plaatje dan nog niet in het oog heeft, is blind.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Oekraïne zit dus wel degelijk met een tekort aan soldaten. Ondanks dat er geen melding gedaan wordt van hun zijde over de verliezen moeten ze toch enorm zijn.
Loopt het lenteoffensief dan toch niet zoals het gepland was of men verhoopte?
Loopt het lenteoffensief dan toch niet zoals het gepland was of men verhoopte?
De dienstplicht is er ondertussen al verhoogd tot de leeftijd van 50 jaar, vrijstelling omwille van studieredenen verstrengd alsook het afgekeurd worden om medische redenen.Selenskyj-Partei will Ausland bitten
Liefert uns die Fahnenflüchtigen aus!
(Geef de deserteurs aan ons over!)
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky (45) wil harder optreden tegen dienstplichtigen die de dienst in het leger – en daarmee de strijd tegen de Russische indringers – hebben ontweken.
Alle gevallen van buitenbedrijfstelling vanwege vermeende ongeschiktheid voor dienst sinds het begin van de oorlog waarbij er een vermoeden bestaat van omkopingsbetalingen zijn gecontroleerd, zei hij deze week in een videotoespraak.
Vooral gericht: mannen die het land verlieten na een “verdachte” beslissing van de redactiecommissie. Voor vrijstelling van militaire dienst werd 3.000 tot 15.000 dollar (tot 13.700 euro) betaald, meldde Zelenskyj. Vanwege het corruptieschandaal heeft de regering alle hoofden van de redactieautoriteiten al vervangen.
En nu hangt er zelfs nog een drastische stap in de lucht: de fractieleider van Zelenskyj's partij, David Arahamia, brengt de uitlevering van deserteurs uit het buitenland in het spel. Op deze manier zou het leger, verzwakt door verliezen als gevolg van achttien maanden oorlog, enorm kunnen worden versterkt.
De beslissing is nog niet gevallen. Maar het zou ook duizenden, mogelijk tienduizenden, Oekraïners treffen die naar Duitsland zijn gevlucht. Volgens het federale ministerie van Binnenlandse Zaken (vanaf februari) kwamen 163.287 mannelijke, gezonde Oekraïners Duitsland binnen na het begin van de Russische agressie oorlog (vanaf februari 2023).
Volgens een onderzoek door de Nationale Veiligheids- en Defensieraad is het aantal valse vrijstellingen, omkoping en vluchten naar het buitenland dramatisch toegenomen: “Er zijn regio’s waar het aantal vrijstellingen van militaire dienst als gevolg van besluiten van de Medische Commissie sindsdien vertienvoudigd is. Februari vorig jaar", klaagde Zelenskyj.
https://www.bild.de/politik/ausland/pol ... .bild.html
-
Wie van de vechtende partijen ongelijk heeft is eigenlijk toch niet echt relevant. Het blijft gewoon een schande en een misdaad tegen de menselijkheid om na zoveel eeuwen "beschaving," nog steeds in staat te zijn om, op een wettige manier, levens te vernietigen. Geen enkel ander dier is zo gemeen en zo dom.

-
Ik denk dat het concept "wettige zelfverdediging" niet bedoeld is voor grootschalig doden van medemensen.
-
Daar dachten en denken de joden wel anders over. Ook vandaag wordt die hele groep mensen bedreigd in hun overleven.
Hetzelfde geldt voor UA: Rusland wil elke herinnering aan het bestaan van een Oekraïense natie uitwissen. Wat is er dan anders in het spel dan wettige zelfverdediging?
Waarom vernielt RU 1.300 scholen in UA? Welk doel zit daarachter? Precies !

Hetzelfde geldt voor UA: Rusland wil elke herinnering aan het bestaan van een Oekraïense natie uitwissen. Wat is er dan anders in het spel dan wettige zelfverdediging?
Waarom vernielt RU 1.300 scholen in UA? Welk doel zit daarachter? Precies !

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.