Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

03 sep 2023, 14:14

Het blijft toch moeilijk voor u om die geopolitieke spelletjes te vatten laat staan ze nog maar te (willen) zien, niet. :lol: :lol:

Wil.

03 sep 2023, 14:19

Dicksy schreef:
03 sep 2023, 14:14
Het blijft toch moeilijk voor u om die geopolitieke spelletjes te vatten laat staan ze nog maar te (willen) zien, niet. :lol: :lol:
Je hebt een stuk onderstreept in die tekst die je hebt geplakt. Dat zal dan wel de kern geweest zijn zeker?

Graag een antwoord op mijn vragen die over dat stuk gaan. Of is dat onmogelijk?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

03 sep 2023, 14:33

Voormalig NAVO-commandant Wesley Clark was van mening dat de burgeroorlog die uitbrak na de coup in 2014 de mogelijkheid bood om Rusland en China in Oekraïne aan te pakken. Want de opmars van de door deze twee landen geleide BRICS-groep vormt een directe bedreiging voor de Anglo-Amerikaanse suprematie in de wereld.

Wat verstaat u nu niet in dit onderlijnde stuk?
Wesley Clark geeft de opportuniteit aan die dit conflict biedt om beide landen aan te pakken die de motor zijn van de BRICS-groep. Eerst de Russen en dan komt China aan de beurt wat hij duidelijk maakt met zijn woorden dat ze een directe bedreiging vorming voor de Anglo-Amerikaanse suprematie in de wereld.
Vertaal dit naar de steun die China Rusland geeft in Oekraïne, geen expliciete veroordeling van China naar Rusland toe, de sancties die al genomen zijn tegen China, de dreigementen naar andere landen toe om China te voorzien van Chips (zie Nederland en in de eigen VS) en dan nog dat beide landen (China en Rusland) een multipolaire wereld nastreven en (zoals eerder geschreven) de motor achter die BRICS-groep zijn.......en de puntjes zijn verbonden.

Wil.

03 sep 2023, 14:40

Als je iets anders neemt dan wat er staat, dan heb je altijd gelijk.

Je had onderstreept:

Voormalig NAVO-commandant Wesley Clark was van mening dat de burgeroorlog die uitbrak na de coup in 2014 de mogelijkheid bood om Rusland en China in Oekraïne aan te pakken.

Je hebt dat toch bewust onderstreept, neem ik aan. Ik vraag me af wat daarvan terecht is gekomen en vooral: het zou dan de Navo moeten zijn die Rusland en China IN UA wil aanpakken.

Het kan best zo wezen dat de Navo in stilte droomt van een goede confrontatie met RU en later bv. in de Chinese zee ook nog eens met China, maar .... dat is niet wat er staat en wat jij hebt onderstreept.

Dicksy

03 sep 2023, 14:50

Wendt u in alle vertrouwen aan diegene die deze samenvatting geschreven heeft, hij zal graag aan uw woordspelletje mee doen.
Ik heb de puntjes verbonden en de opportuniteiten die Clark aangaf gezien of daar nu IN of VIA staat speelt voor mij geen rol, voor u blijkbaar wel. :lol:

Dinsdag wordt het boek geleverd en ik zal het met genoegen lezen. :lol:

Wil.

03 sep 2023, 15:04

Vanaf nu spelen woorden en zinnen voor jou dus geen rol meer.

Zodra de termen Navo - VS - Rusland - China of Oekraïne ergens in de tekst voorkomen, begin jij je eigen verhaal te spinnen. Vanzelfsprekend zal je eigen verhaal wel kloppen met je eigen vooronderstellingen; nogal wiedes :roll:

Zelfs als je dingen onderstreept die blijkbaar van belang zijn maar die geen millimeter overeenkomen met de werkelijkheid, dan nóg gaat je eigen interpretatie boven alles.

Dicksy

03 sep 2023, 15:20

Ik heb de puntjes verbonden en de opportuniteiten die Clark aangaf gezien of daar nu IN of VIA staat speelt voor mij geen rol, voor u blijkbaar wel. :lol:
Puntjes verbinden Wil. dat is toch uw stokpaardje niet? Maar blijkbaar lukt het hier niet zo goed voor u en dat voor een ‘veelweter’ :cry: :cry:

Einde minidiscussie. :lol:

Wil.

03 sep 2023, 15:30

Je begint jezelf nu al te citeren om toch maar íets te kunnen zeggen?

Twee vragen volstonden om je schaakmat te zetten. Misschien eens zélf nadenken in plaats van klakkeloos te copy/pasten omdat jouw kernwoordjes erin voorkomen?

Fred1950

03 sep 2023, 17:23

Wil. schreef:
03 sep 2023, 14:02
.....

En ik zie nog altijd geen Navo in UA. Dat stond toch in dat knipsel dat jij geplakt hebt? Over Stoltenberg stond niets in dat knipsel. Laat ons bij de zaak blijven.

....
Wat doen de NAVO AWACS dan regelmatig in de buurt van UA ? https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_48904.htm Uiteraard vliegen die niet boven UA , wsnt dat zou een regelrechtige inmenging zijn in het conclict en uiteraard bestaat dan ook de kans dat ze neergehaald worden.

The fleet is currently involved in assurance measures that followed Russia’s illegal and illegitimate annexation of Crimea in 2014, as well as in tailored assurance measures to Turkey. In addition, following Russia’s invasion of Ukraine in February 2022, the fleet is currently monitoring NATO airspace in order to assure and protect Allies.

Dit is trouwens nog een bewijs van "bezetting" door de Amerikanen van Europees grondgebied : https://dod.defense.gov/OIR/gallery/igphoto/2001240659/ De "Geilenkirchen Air Base" is het vliegveld waar die AWACS'en gestationeerd zijn.

Wil.

03 sep 2023, 18:42

.. IN Oekraïne in de buurt van UA

Jongens, jongens toch :roll:

Fred1950

03 sep 2023, 18:58

Wil. schreef:
03 sep 2023, 18:42
.. IN Oekraïne in de buurt van UA

Jongens, jongens toch :roll:
Ach Willeke , als Amerikanen zich in een Oekraïns legerpakje steken worden het plots Oekraïnse soldaten. Wees toch niet zo naïef . Denk je echt dat de "adviseurs" aan het front daar met hun stars-and-stripes rondlopen ? En wie communiceert dan met die AWACS en met welke apparatuur ? Juist , de Oekraïners hebben daar geen toegang toe.

Wil.

03 sep 2023, 19:06

Niks bewijs van die soldaten. Veel wind.

De AWACS verzamelen info. De strijders van UA krijgen die ter beschikking.

Fred1950

03 sep 2023, 19:54

Wil. schreef:
03 sep 2023, 19:06
Niks bewijs van die soldaten. Veel wind.
Die "adviseurs" zijn er , dat werd zelfs ooit in het VRT nieuws verteld.

De AWACS verzamelen info. De strijders van UA krijgen die ter beschikking.
Ja , en hoe en wanneer ? Als die info niet binnen de 5 minuten ter beschikking staat is die al verouderd. En dus moet er een "deskundige" met de nodige apparatuur die on-the-field kunnen ontvangen en decoderen. Dat zal niet via Zelensky in Kiev gebeuren. :lol:

Wil.

03 sep 2023, 21:45

Fred, je zit niet op je terrein. Shhhhhh ....

Wil.

03 sep 2023, 21:53

Olieraffinaderij in St. Petersburg:

Afbeelding

Wie zou dat gedaan hebben? Waarschijnlijk een raket die rechtsomkeer gemaakt heeft.