Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

03 sep 2023, 22:16

Wil. schreef:
03 sep 2023, 21:45
Fred, je zit niet op je terrein. Shhhhhh ....
Maar ik weet tenminste dat wat ik schrijf klopt.

boeffer

03 sep 2023, 22:29

Enkel UA, er zijn medestanders en via, via, via worden die bevoorraad.
De naft staat weeral duur aan onze naftstations.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

03 sep 2023, 22:38

boeffer schreef:
03 sep 2023, 22:29
Enkel UA, er zijn medestanders en via, via, via worden die bevoorraad.
De naft staat weeral duur aan onze naftstations.
De stookolie ook : https://www.mazout-on-line.be/nl/mazout ... zoutprijs/

Hobo

05 sep 2023, 08:22

KIM Yong-un plant een, bezoek aan POETIN.
Hij wil raketten en andere wapens leveren om het conflict met Ukraine aan te zwengelen.
Maar vraagt dan wel graanleveringen van de Russen.

Twee kleine dikkoppen en onruststokers bij elkaar.
Doet een beetje aan het duo Hitler & Mussolini denken
Want in N. Korea ligt het grootste deel van de bevolking op apegapen van de honger...

socrates

05 sep 2023, 09:31

Een niet te onderschatten verschil tussen deze heerschappen en het duo van de jaren '30, is de ideologische band,(fascisme) waarop hun verbond steunde. De Koreaan beweert nog steeds de leer van Marx toe te passen, de Russen hebben het wel gehad met het communisme van de USSR .
Een verbond tussen twee "kerkdieven" is zoveel waard als een pleister op een houten been.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

sibarita

05 sep 2023, 13:03

Poetin grap !

Albaniens Premierminister Edi Rama (59) nimmt auch bei heiklen Themen kein Blatt vor den Mund. Selbst dann nicht, wenn es um Kreml-Diktator Wladimir Putin (70) geht.

Bei einer internationalen Sicherheitskonferenz in Slowenien gab Rama auf der Bühne einen bösen Putin-Witz zum besten – und der hatte es in sich!
Ramas Putin-Witz:

Ich weiß nicht, ob Sie davon gehört haben, dass in Russland darüber gesprochen wird, die Uhrzeit zu vereinheitlichen. Weil sie von einem Teil des Landes zum anderen eine Differenz von neun Stunden haben.
Und der Premierminister ist zu Putin gegangen und hat gesagt: ‚Herr Präsident, wir haben ein Problem. Ich habe meine Familie in den Urlaub geschickt und habe sie angerufen, um ihnen Gute Nacht zu sagen, aber bei ihnen war es bereits morgen und sie waren schon am Strand. Ich habe Olaf Scholz angerufen, um ihm zu einem Jahrestag zu gratulieren, aber bei ihm war es schon der nächste Tag. Ich habe Xi Jinping angerufen, um zum neuen Jahr zu gratulieren, aber bei ihm war es noch das alte Jahr.‘
Da antwortet Putin: ‚Ja, das ist mir auch schon passiert. Ich gestartet.‘ Prigoschins Familie angerufen, um ihnen mein Beileid auszusprechen, aber das Flugzeug war noch gar nicht gestartet
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

05 sep 2023, 13:41

:D Das ist ein sehr guter Witz.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

05 sep 2023, 14:38

Volgens recente berichten vallen er raketten waar de graanoogsten worden verscheept, aan die rivier.
Iets van Putin die zich mooi wil voordoen om aan Afrika te leveren en deels gratis. Hij duld geen concurrentie van UA.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

05 sep 2023, 14:58

Volgens nog onbevestigde geruchten zou een Shahid drone op Roemeens grondgebied zijn neergekomen. Dat zou een Russische drone op Navoterrein zijn ....

Dicksy

05 sep 2023, 15:30

Reeds gisteren al ontkent door de Roemeense autoriteiten en vandaag al een bijkomende mededeling dat Oekraïne niet moet proberen om hen mee in de oorlog te sleuren.

M.a.w. stop met leugens rond te strooien.

Fred1950

05 sep 2023, 21:26

Dicksy schreef:
05 sep 2023, 15:30
Reeds gisteren al ontkent door de Roemeense autoriteiten en vandaag al een bijkomende mededeling dat Oekraïne niet moet proberen om hen mee in de oorlog te sleuren.

M.a.w. stop met leugens rond te strooien.
Gisteren kwam er een Roemeens officieel madammeke vertellen dat ze er niet te zwaar aan tillen , dat er geen slachtoffers vielen of dat er niet veel schade was. Dat was te zien in he VRT nieuws. Die drone kan evengoed door de UA afweer beschadigd zijn geweest waadoor die van zijn koers afweek. Er is in elk geen "bewust" doel in Roemenië geviseerd geweest.

Dicksy

05 sep 2023, 21:33

De VS zeggen dat Noord-Korea 'een prijs zal betalen' voor het leveren van wapens aan Rusland
De Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan zei dat Noord-Korea “een prijs zal betalen” als het Rusland wapens levert voor gebruik in Oekraïne.
Zijn opmerkingen volgen op berichten dat Kim Jong Un en Vladimir Poetin elkaar later deze maand in Rusland zullen ontmoeten om een ​​nieuwe wapenovereenkomst te bespreken.
Tijdens een persconferentie zei Sullivan dat de gesprekken tussen Moskou en Pyongyang “actief gevorderd zijn” en dat de Russen “deze met een verhoogde intensiteit hebben doordrenkt”.
Een poging om wapens aan Rusland te leveren "zal geen goede weerslag hebben op Noord-Korea en zij zullen hiervoor een prijs betalen in de internationale gemeenschap", zei hij.
Het Kremlin zei eerder dat het "niets te zeggen" heeft over de beweringen van Amerikaanse functionarissen dat Kim naar Rusland zal reizen.
zal geen goede weerslag hebben op Noord-Korea en zij zullen hiervoor een prijs betalen in de internationale gemeenschap
Welke prijs zal N-Korea dan moeten gaan betalen die ze nu al niet betalen?
Het Kremlin zei eerder dat het "niets te zeggen" heeft over de beweringen van Amerikaanse functionarissen dat Kim naar Rusland zal reizen.
Daar sta je dan als Amerikaanse functionaris met je mond vol tanden. Kan die reactie van het Kremlin best pruimen. :lol:

Wil.

05 sep 2023, 22:27

Hoe zit het ondertussen met de waarde van de roebel vs. de dollar?
Toen de centrale bank van Rusland de interest plots optrok tot 12% leek de bloeding gestelpt. Dat duurde net 4 dagen. De roebel won zowaar bijna 10% terug maar helaas ... ondertussen moeten de Russen alweer 97,97 roebels geven voor 1 dollar.

De interest dan nog maar eens een stuk optrekken? Tot 15% misschien? Alles wat RU nog importeert uit het buitenland is nu meer dan 70% duurder dan één jaar geleden.

Afbeelding

Charlie Maru

06 sep 2023, 14:22

De nieuwe generatie om naar Ukraïne te sturen wordt al klaargestoomd..... :roll:

HLN:
Russische leerlingen krijgen vanaf dit schooljaar militaire training: leerplan omvat nu ook gebruik van kalasjnikovs en handgranaten

Ook in Rusland is het nieuwe schooljaar van start gegaan en leerlingen krijgen dit jaar een heel nieuw leerplan voorgeschoteld. Geschiedenisboeken werden aangepast zodat ze de visie van het Kremlin op de oorlog in Oekraïne vertolken en oudere kinderen volgen voortaan zelfs een militaire basisopleiding, waarin ze onder meer kalasjnikovs en handgranaten leren hanteren.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a443dde2/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Hobo

06 sep 2023, 16:32

De RUSSEN hebben op hun vliegtuigen
- die aan de grond staan -
oude autobanden gelegd
om Drones af te weren... :!: :?:

Zouden die drones door die rubber misleid worden :?: