Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is het geconsolideerd resultaat. Als er andere bedrijven (Okay bv) in de groep zitten, dan zit hun resultaat er mee in verwerkt.
Ben je gelukkiger als het 3% is na belastingen?
Dat weet iedereen. Is de paus katholiek, socrates?Binnen ons "neo-liberaal" systeem is het heel normaal dat bedrijven ervoor dienen om winstgevende activiteiten op te zetten, dat is geen schande, gewoon een feit.
Bedrijven die met opzet verlieslatend willen zijn, ontslaan meer werknemers dan degenen die naar winst streven?
Tegenover een speculant die de prijs omhoog wil zien gaan, is er iemand die denkt dat de prijs omlaag zal gaan. Welke speculanten hebben ervoor gezorgd dat de gasprijs als een baksteen is gevallen? Was dat nobeler dan degenen die zich wilden veiligstellen door vroeg te kopen?Dat speculatie leeft van echte of gefingeerde onzekerheid is dat ook. Een bewapend conflict is een schoolvoorbeeld van gebeurtenissen die speculanten aangrijpen om de prijzen en dus hun winst, op te drijven, ook door speculanten die nog nooit enig product zelf hebben geproduceerd.
Ik lees hier veel baarlijke onzin over bedrijfsvoering, rendabiliteitsniveaus, speculatie, prijsvorming.
Maar zoals Fazal schreef: "Poetin, heeft daar niks mee te maken"!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wil. schreef: ↑17 sep 2023, 19:39Dat is het geconsolideerd resultaat. Als er andere bedrijven (Okay bv) in de groep zitten, dan zit hun resultaat er mee in verwerkt.
Ben je gelukkiger als het 3% is na belastingen?
Ik wou even uitzoeken waar je dat cijfer van 3% vandaan haalde en wat het precies omvat.
Dat weet iedereen. Is de paus katholiek, socrates?Binnen ons "neo-liberaal" systeem is het heel normaal dat bedrijven ervoor dienen om winstgevende activiteiten op te zetten, dat is geen schande, gewoon een feit.![]()
![]()
Bedrijven die met opzet verlieslatend willen zijn, ontslaan meer werknemers dan degenen die naar winst streven?![]()
![]()
Sommige zaken zijn vanzelfsprekend zonder ze te definiëren; maar toch is het vaak goed de evidenties nog eens te benadrukkenen. Dit is geen Lapalissade.![]()
Tegenover een speculant die de prijs omhoog wil zien gaan, is er iemand die denkt dat de prijs omlaag zal gaan. Welke speculanten hebben ervoor gezorgd dat de gasprijs als een baksteen is gevallen? Was dat nobeler dan degenen die zich wilden veiligstellen door vroeg te kopen?Dat speculatie leeft van echte of gefingeerde onzekerheid is dat ook. Een bewapend conflict is een schoolvoorbeeld van gebeurtenissen die speculanten aangrijpen om de prijzen en dus hun winst, op te drijven, ook door speculanten die nog nooit enig product zelf hebben geproduceerd.
In een opgaande markt zullen speculanten willen mee zijn met de trend en dus vooral speculeren op stijgende prijzen, wat dan ook wel gebeurt. Diezelfden kunnen even later dan speculeren op een prijsdaling ( Zij kunnen een tanker met olie x keer verkopen voor hij uitendelijk wordt gelost.
Ik lees hier veel baarlijke onzin over bedrijfsvoering, rendabiliteitsniveaus, speculatie, prijsvorming.
Er moet "van "alles zijn op de wereld, niet iedereen kan alweter zijn. Nonsens kan de saaiheid van sommige topics wat opvrolijken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De uitvoer van onze "conferance" peren naar Rusland is door de EU, als sanktie, verboden. Gelukkig krijgen onze pereboeren van sint-truiden en omstreken een compensatie
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Verlof op de Krim......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als een baksteen ? "Terug" naar een min of meer normaal niveau maar nog niet zoals het hoort.
-

Russische dienstplichtigen kunnen best voor goed afscheid nemen van hun familie: ze worden niet meer afgewisseld door andere soldaten eens ze in UA gelegerd zijn. Een week geleden zei diezelfde man nog dat ze zouden afgelost worden door andere manschappen
Voor de overgrote meerderheid betekent deze mededeling een doodvonnis om in UA het leven te gaan laten.
De Cubanen en (in de toekomst) Noord-Koreanen die komen helpen met RU ondergaan vanzelfsprekend hetzelfde lot.

Voor de tweede keer in een goede week tijd moet een passagiersvliegtuig landen midden in een veld. Dit is een vliegtuig van Ural Airlines.
Chips van een gestolen wasmachine uit UA werken toch niet zo heel goed in een vliegtuig, denk ik.

Chips van een gestolen wasmachine uit UA werken toch niet zo heel goed in een vliegtuig, denk ik.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... dit is misschien een stimulans om sneller met de Oekraïners af te rekenen zodat het met dat oorlogje vlugger gedaan is. Het ziet er sowieso al uit dat Oekraïne binnenkort zonder manschappen gaat vallen.Wil. schreef: ↑18 sep 2023, 13:33
Russische dienstplichtigen kunnen best voor goed afscheid nemen van hun familie: ze worden niet meer afgewisseld door andere soldaten eens ze in UA gelegerd zijn. Een week geleden zei diezelfde man nog dat ze zouden afgelost worden door andere manschappen
Voor de overgrote meerderheid betekent deze mededeling een doodvonnis om in UA het leven te gaan laten.
De Cubanen en (in de toekomst) Noord-Koreanen die komen helpen met RU ondergaan vanzelfsprekend hetzelfde lot.
-
Waarom worden de Russen niet afgelost? Omdat er geen vervanging meer is.
Waarom worden Cubanen geronseld? Omdat er onvoldoende Russen beschikbaar zijn. Die kúnnen wel gevonden worden , maar dan moet Poetin een verplichte mobilisatie uitvaardigen. Dat durft hij niet goed omdat de bevolking in opstand kan komen. Tegelijk moet hij dan toegeven dat zijn oorlogje van één week wel wat uit de hand gelopen is.
Waarom worden Cubanen geronseld? Omdat er onvoldoende Russen beschikbaar zijn. Die kúnnen wel gevonden worden , maar dan moet Poetin een verplichte mobilisatie uitvaardigen. Dat durft hij niet goed omdat de bevolking in opstand kan komen. Tegelijk moet hij dan toegeven dat zijn oorlogje van één week wel wat uit de hand gelopen is.

Wanneer Noord-Koreanen komen, dan is dat omdat ze moeten. De bevolking heeft daar niks zelf te willen. Met Cuba werd ook een deal gesloten; die jongens zouden zogezegd niet moeten vechten ...
Wanneer Poetin kan kiezen tussen 10.000 Russen die in body bags worden naar huis gebracht (als ze geluk hebben) of 10.000 Noord-Koreanen en Cubanen die afgemaakt worden, welke keuze zou hij dan maken, wetende dat hij helemaal afkerig staat van een algemene mobilisatie?
Amerikaanse huurlingen komen op vrijwillige basis: ze wegen de financiële opbrengst af tegen de kans op sneuvelen.

Hier een kort filmpje waarin 2 (piep)jonge Cubanen hun verslag doen van wat "manschappen ronselen" inhoudt in Cuba en Rusland.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.