Bluft Poetin?
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik denk niet dat ge gelijk hebt , ik had het daar al eens over toen er zelfs sprake was van een café bezoek.
Ik heb aan mijn post ( op de vorige blz. ) nog iets toegevoegd. Deze keer ben jij me te snel af geweest.
-
Dat laatste hoeft u niet te verwonderen, dat gebeurt frequent.Fred1950 schreef: ↑22 sep 2023, 18:46...
"Voor die overdadige G's heb je tegenwoordig een drukpak"
Ik heb ooit een filmke gezien waarin het gezicht van een stuntvlieger getoond werd tijdens zijn strapatsen. Die vertoonde allerlei smoelen. Ik heb zo het gevoel dat bij een aantal G's op en neer het bloed in de hersenen ook op en neer gaat ondanks het drukpak. Het zou me niet verwonderen dat sommigen heel kortstondig het bewustzijn verliezen tijdens een gewaagd maneuver.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Toch moeten we het hier over Putler hebben, Fazal.

Vertaling:
“Ik vraag u dit: als we de kernbeginselen van het VN-Handvest opgeven om een agressor te sussen, kan een lidstaat er dan op vertrouwen dat het wordt beschermd? Als we toestaan dat Oekraïne wordt opgedeeld, is de onafhankelijkheid van welk land dan ook verzekerd? Het antwoord is neen" -

Vertaling:
“Ik vraag u dit: als we de kernbeginselen van het VN-Handvest opgeven om een agressor te sussen, kan een lidstaat er dan op vertrouwen dat het wordt beschermd? Als we toestaan dat Oekraïne wordt opgedeeld, is de onafhankelijkheid van welk land dan ook verzekerd? Het antwoord is neen" -

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik ben het met hem eens Wil, volgens mij is het antwoord ook NEEN!
En ja, natuurlijk moeten we het weer over Poetin hebben, dat is tenslotte de titel van de topic.
Anderzijds, mag het ook niet in een zagerij ontaarden.
Er wordt overal wel eens even (en soms langer) van het onderwerp afgeweken.
Alhoewel, iemand had het hier over die sukkels van UA-piloten en dergelijke meer. Ja toch ...!?
Dus eigenlijk zijn we toch niet zó ver van het onderwerp afgeweken.
En ja, natuurlijk moeten we het weer over Poetin hebben, dat is tenslotte de titel van de topic.
Anderzijds, mag het ook niet in een zagerij ontaarden.
Er wordt overal wel eens even (en soms langer) van het onderwerp afgeweken.
Alhoewel, iemand had het hier over die sukkels van UA-piloten en dergelijke meer. Ja toch ...!?
Dus eigenlijk zijn we toch niet zó ver van het onderwerp afgeweken.
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 sep 2023, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wel, die sukkels vind je ook in Rusland.
Deze week is volgens Russische media het 10e gevechtsvliegtuig 'zomaar' uit de lucht gevallen boven Rusland.
Dat is gebeurd in de Voronezh regio. De twee bemanningsleden hebben zich kunnen redden met een schietstoel.
Deze week is volgens Russische media het 10e gevechtsvliegtuig 'zomaar' uit de lucht gevallen boven Rusland.
Dat is gebeurd in de Voronezh regio. De twee bemanningsleden hebben zich kunnen redden met een schietstoel.

Dicht bij Moskou hebben de Oekraïners een vliegveld bestookt (neen, geen kinderziekenhuis of schooltje) vanwaar Poetin zijn 'airforce 1' opstijgt. Daarbij zijn 2 vliegtuigen en een helikopter onbruikbaar gemaakt.
Zo'n oorlog kost behoorlijk wat geld ...
Zo'n oorlog kost behoorlijk wat geld ...

Dat kan overal en door iedereen gebeuren. Het gebeurt zelfs ook frequent.
Misschien eerder door het verouderd, of door te weinig deskundig onderhoud van het materiaal, of door het gebrek daaraan, dan door de onkunde van de piloten.
Wie zal het zeggen?
Misschien eerder door het verouderd, of door te weinig deskundig onderhoud van het materiaal, of door het gebrek daaraan, dan door de onkunde van de piloten.
Wie zal het zeggen?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Fazal die "sukkels" was ironisch he. Het is U blijkbaar ontgaan dat moderne gevechtsvliegtuigen volgestouwd zitten mret gesofisticeerde hi- tech en in niets meer te vergelijken zijn met de mechanische tuigen van 60 jaar geleden. Je leert echt niet " in een paar uur" vliegen met zo'n tuig.