Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

27 sep 2023, 18:56

Fred1950 schreef:
27 sep 2023, 17:04
't Is verdomd al de tweede keer vandaag dat zo'n Airbus A400M Atlas op 300 meter boven mijn woning vliegt. :mrgreen:
Verdomd ..., en ik heb dat niet gehoord of gezien. :(
En euh ..., ben je dat wel zeker van die 300 meter? :D
Het kan wel, want dat is de minimum hoogte dat een militair propellertoestel mag vliegen.
Niettemin, dat moet nogal een kabaal geweest zijn!? 8O

socrates

27 sep 2023, 21:01

Fred1950 schreef:
't Is verdomd al de tweede keer vandaag dat zo'n Airbus A400M Atlas op 300 meter boven mijn woning vliegt. :mrgreen: Heeft er niemand toevallig nog een oude bazooka uit WOII liggen ? :mrgreen: En wij maar betalen voor de brandstof , en wij maar besparen op CO2 uitstoot. :roll:

Blijkbaar is er ergens aan de kust ook een NAVO oefening bezig ... iets in verband met NBC afweer. Die stoute Medvedev maakt ons blijkbaar hééél "bang" met zijn nucleaire dreiging. :lol:
Of er nu mee gedreigd wordt of niet; nucleaire wapens vormen een constante eschatologishe dreiging, vroeg of laat gaat een of andere hovaardige gek die toch eens gebruiken. Hirosjima ? en Nagasaki weten dat het kan.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

27 sep 2023, 22:55

Fazal schreef:
27 sep 2023, 18:56
Fred1950 schreef:
't Is verdomd al de tweede keer vandaag dat zo'n Airbus A400M Atlas op 300 meter boven mijn woning vliegt. :mrgreen:
Verdomd ..., en ik heb dat niet gehoord of gezien. :(
En euh ..., ben je dat wel zeker van die 300 meter? :D
Het kan wel, want dat is de minimum hoogte dat een militair propellertoestel mag vliegen.
Niettemin, dat moet nogal een kabaal geweest zijn!? 8O
Jawel , nagechecked met Flightradar24 ( 297 meter op hun teller ) , en het leek echt wel heel laag , je kon hem bij wijze van spreken zo uit te lucht pakken. Veel kabaal maakt die eigenlijk niet , sommige helicopters maken meer lawaai.

Die vloog wel ten zuiden van Gent , en als die laag vliegt is die vlug gepasseerd ...

De eerste keer dat ik hem zag waren er zelfs twee tezelfdertijd in de lucht : "den" Luxemburger en een Belg. Die vlogen beide een pak kronkels in alle richtingen , vooral ten zuiden van Gent. Ik heb toen alleen maar de Belg gezien. De tweede keer dat ik die Airbus zag was die terug vanop Zaventem/Melsbroek opgestegen en die heeft alleen maar een paar bochten ten zuiden van Gent gemaakt en is dan meteen teruggekeerd.

De plaats waar ik woon blijkt precies een soort oefenterrein te zijn. Er vliegen regelmatig F16's over , en ook soms heel laag. Ik heb van ene ooit de piloot zien zitten toen hij laag bij de grond een bocht aan het maken was. Meestal vliegen ze met twee , soms ook alleen. Als ik de grootte ervan vergelijk met de Airbus , dan lijkt het erop dat ze "hier" ( boven mijn kop ) ook maar op 300 meter hoogte vliegen. 8O :wink: En die maken wel kabaal. De richting waarin ze vliegen is doorgaans oost-west en west-oost , dus nooit boven de stad Gent zelf.

Fazal

28 sep 2023, 11:42

Ik denk dat je door defensie wordt gevolgd hier op Seniorennet beste Fred.
Zou best kunnen dat ze u van Russische spionage verdenken. :D

Wil.

28 sep 2023, 11:44

Fazal schreef:
Zou best kunnen dat ...
Ze zijn al lang heel zeker. En ik ook :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

28 sep 2023, 11:56

:D :D :D

Fred1950

28 sep 2023, 12:02

Fazal schreef:
Ik denk dat je door defensie wordt gevolgd hier op Seniorennet beste Fred.
Zou best kunnen dat ze u van Russische spionage verdenken. :D
Of bij de Staatsveiligheid. Iemands ware identiteit hier achterhalen is voor hen geen probleem. En na de uitvinding van mijn nieuw "graaigebroed" woord hebben ze er al zeker een bijvoegsel aan toegevoegd. :lol:

p.s. Wil-met-zijn-punt staat met bijna 100 % zekerheid geboekt als "gevaarlijk extreem rechts individu". :P
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 sep 2023, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

28 sep 2023, 12:19

Neen, Fred. 'Informant' , ja, dat zou wel kunnen. :lol:

Fazal

28 sep 2023, 13:06

Welja Fred, nu je 't zegt ..., dat punt ziet er mij toch ook maar een beetje verdacht uit. :?

Nee hoor beste Wil, voor mijn part mag je er nog een paar punten meer achter zetten. :wink:
Fred zal u dan wel met 'Wil met al die punten' aanspreken. :D

Charlie Maru

28 sep 2023, 13:15

Een nieuwe mop aan Russische zijde...... :mrgreen:

HLN:
“Hiermee worden we ons graf ingestuurd”: Russische soldaat klaagt over “gloednieuwe granaten” die niet kunnen ontploffen

Op sociale media circuleren beelden van een Russische soldaat die andermaal klaagt over de gebrekkige militaire uitrusting aan het front. Hoewel de militairen “gloednieuwe granaten” van Moskou zouden hebben ontvangen, ontbreekt er een wel erg belangrijke component. Zo bevatten de granaten volgens de Rus geen TNT, waardoor ze dus niet kunnen ontploffen. “Met deze munitie gaan we de oorlog niet winnen, maar worden we ons graf ingestuurd”, zegt hij boos.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-hier ... ~a8a9cdfe/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal

28 sep 2023, 13:27

Terugtrekken die handel! Dan hebben ze geen granaten meer nodig!
Dat Poetin maar eens begint voor eigen volk te zorgen ipv onschuldigen te vermoorden.
Heeft die nu echt niets anders omhanden om zich mee bezig te houden??? :evil:
Af en toe, een spelletje schaken ..., o.m. met Verhofstadt misschien ...??? :mrgreen:
Want van zijn land in goede banen te leiden, heeft hij duidelijk geen verstand!

Fred1950

28 sep 2023, 13:43

Charlie Maru schreef:
28 sep 2023, 13:15
....: Russische soldaat klaagt over “gloednieuwe granaten” die niet kunnen ontploffen

....
Dat noemen ze dan een "blindganger" , dat dient om er ruiten mee uit te gooien. :lol:
Fazal schreef:
28 sep 2023, 13:27
Terugtrekken die handel! Dan hebben ze geen granaten meer nodig!
...
Te laat. Zolang Zelensky niet kan verdragen dat er vier provincies ( oblasten ) onafhanlelijk willen zijn , is er oorlog.

Fazal

28 sep 2023, 13:58

Die oorlog was er niet, en hoeft er ook nu niet, te zijn.
Die zgn speciale militaire operatie is in een ware oorlog ontaard.
Poetin was zelfs te laf om 'de oorlog' aan Oekraïne te verklaren.
Meer nog, hij heeft alweer zijn belofte niet gehouden toen hij zei dat zijn leger enkel oefeningen aan de grens van Oekraïne zou houden, en niet van plan was het land binnen te vallen..
Poetin is in mijn ogen gewoon een lafhartige leugenaar?
Iemand die het leiderschap niet waardig is!

Fred1950

28 sep 2023, 14:27

Fazal schreef:
28 sep 2023, 13:58
Die oorlog was er niet, en hoeft er ook nu niet, te zijn.
....
Die oorlog was er op kleine schaal al sinds de staatsgreep door de nationalisten ( wat Poetin nazi's noemt ) in 2014. Poetin is eigenlijk niet in oorlog met Oekraïne , en daarom is er ook geen oorlogsverklaring. Hij "verdedigt" nu wat hij "bevrijdt" heeft van de 4 oblasten , en daarom stelt hij nu daar verdedigingslinies op. Als hij van plan zou zijn om gans Oekraïne te veroveren zou hij op de huidige plaatsen geen verdedigingslinies opgezet hebben.

De belegering rond Kiev had tot doel om de nationalisten en Zelensky gevangen te nemen ( of te doden ) , en dat is mislukt , vooral omdat de bevolking er als echte verzetstrijders te werk ging.

Ik vrees alleen maar dat Poetin zijn geduld op geraakt omdat Zelensky niet wil onderhandelen , en alleen maar wil "heroveren"., en dan nog eens Russisch grondgebied aanvalt ( Moskou en Sebastopol -- Sebastopol is afgehuurd van de Krim bewoners en op die manier als Russisch gebied te beschouwen ).

Wil.

28 sep 2023, 15:14

En Poetin zag dat het goed was; hij knikt alweer goedkeurend, Fred.