Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

05 okt 2023, 18:33

tokkio schreef:
05 okt 2023, 16:44
Maar Fred heeft in zekere zin gelijk, al beseft hij dat zelf niet. Het zit zo: indien ook UA zich bij de EU zou aansluiten, dan wordt RU aan de zuidelijke en westelijke kant geheel omgeven door democratische landen. De Russische burgers komen dan steeds meer in contact met welvarende gemeenschappen die niet door een dictator onder de knoet worden gehouden. Dát is voor Poetin een grote bedreiging.

Dé hoofdzaak blijft natuurlijk het weder samenstellen van het Grote RU Rijk, zoals Poetin zelf uitdrukkelijk heeft aangegeven in zijn speeches en in wat hij schrijft.
Wat is de bedoeling om nu toestemming te geven aan die land om lid te worden van de EU, om Poetin te provoceren, of om een reden te hebben dan Oekraïne ,er gebeurt veel achter de schermen,maar tot waar gaat dat leiden,WO 3
https://nos.nl/artikel/2492925-discussi ... ad-granada
Ik denk dat ik stilletjesaan terug op Wil-punt zijn "bijdragen" zal moeten repliceren , zoniet slaat zijn fantasie meer en meer op hol. :twisted: :mrgreen:

Wil.

05 okt 2023, 19:18

tokkio schreef:
05 okt 2023, 16:44
Maar Fred heeft in zekere zin gelijk, al beseft hij dat zelf niet. Het zit zo: indien ook UA zich bij de EU zou aansluiten, dan wordt RU aan de zuidelijke en westelijke kant geheel omgeven door democratische landen. De Russische burgers komen dan steeds meer in contact met welvarende gemeenschappen die niet door een dictator onder de knoet worden gehouden. Dát is voor Poetin een grote bedreiging.

Dé hoofdzaak blijft natuurlijk het weder samenstellen van het Grote RU Rijk, zoals Poetin zelf uitdrukkelijk heeft aangegeven in zijn speeches en in wat hij schrijft.
Wat is de bedoeling om nu toestemming te geven aan de landen om lid te worden van de EU, om Poetin te provoceren, of om een reden te hebben voor Oekraïne ,er gebeurt veel achter de schermen,maar tot waar gaat dat leiden,WO 3
https://nos.nl/artikel/2492925-discussi ... ad-granada
In welke zin is het een provocatie als een onafhankelijk, soeverein land toenadering zoekt tot een politiek-economische groep? Ik begrijp dat echt niet. Jij wel, tokkio?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

05 okt 2023, 19:29

Charlie Maru schreef:
05 okt 2023, 16:43
“Diepe vernedering”: Russische oorlogsbodems verlaten de Krim uit vrees voor Oekraïense raketaanvallen
Een land zonder echte marine jaagt de oorlogsbodems van het tweede grootste leger ter wereld uit zijn gebied. Wat een afgang.

Eerst was er de Moskva die door een UA raket werd tot zinken gebracht en recent vernietigden ze een duikboot en een groot landingsschip.
In totaal zijn al 20 oorlogsschepen (groot en klein) de grond ingeboord door UA.

Wat zet RU daartegenover? Het bombarderen van burgers, scholen, ziekenhuizen. Knap werk, Putler!

Wil.

05 okt 2023, 20:31

De olie- en gasinkomsten van RU liggen nu 69% lager dan wat die export opleverde in het laatste jaar vóór de oorlog (2021).

tokkio

06 okt 2023, 16:17

In welke zin is het een provocatie als een onafhankelijk, soeverein land toenadering zoekt tot een politiek-economische groep? Ik begrijp dat echt niet. Jij wel, tokkio?
Tja ieder zijn gedacht Wil, maar als er nog meer landen bij de EU komen ,kan het zijn dat er een verdwaalde Russische raket op BV Moldavië terecht komt,of een ander Balkanland ,en dan zou Europa misschien een reden hebben om troepen te sturen naar Rusland, Groot-Brittannië is er nu al en de Britten en de Verenigde Staten die waren toen ook de eerste om tegen de Rus te vechten(2001 na de aanslag op 11 sep 2001) als die Afghanistan binnenviel(1979) dat was in feite tegen het communisme, Voor de VS begon de oorlog in Afghanistan eigenlijk al in 1979.
Het is een pokerspel, wie gaat er bluffen, wie gaat mee en wie past.
En voor Poetin zijn de Balkanlanden nog altijd een deel van de sovjet unie,dus provoceert Europa Poetin,om te zien wie welke (eerste) zet doet.
https://www.solidair.org/artikels/afgha ... nse-fiasco
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

06 okt 2023, 18:55

tokkio schreef:
06 okt 2023, 16:17

En voor Poetin zijn de Balkanlanden nog altijd een deel van de sovjet unie,dus provoceert Europa Poetin
Dat is nogal schoon! Mag Duitsland dan ook zijn stuk van belgië komen opeisen? Provoceren wij dan de Duitsers? En de Britten zaten bijna overal in het begin van de 20e eeuw. Is het een provocatie tegenover het VK dat al die landen zelfstandig zijn geworden?
Mag Italië nog altijd vinden dat het rijk van de Romeinen in feite hun echte grondgebied is?

Je ziet tot welke idiote situaties dit leidt.

Het is allemaal veel simpeler. RU heeft in 2008 beloofd de soevereiniteit van UA te respecteren (zie mijn vorige postings daarover) en dit in ruil voor de kernraketten die in UA lagen. UA heeft zijn deel van de overeenkomst uitgevoerd.

Soevereiniteit houdt in dat een land zelf mag beslissen met welke landen het zich wil engageren, tot welke landen het wil toenadering zoeken.

RU heeft die belofte gebroken. Dát is pas een provocatie. De vrije keuze van UA is dat geenszins!

werewoef

06 okt 2023, 23:27

50 doden zei je .? Volgens die Nederlandse journalist op Terzake waren het er 150 . De lichamen waren zo toegetakeld, uiteen gereten als het ware , dat de hulpdiensten de resten of beetjes van lichamen op een rij hebben moeten leggen opdat de familie enig zins hun geliefden aan een ring of een tatouage zouden kunnen herkennen .Lieve hemel toch ! Das een van de gruwelijkse , genocide misdaden die er al gepleegd zijn in deze oorlog . 8O

werewoef
AMEN en AUM

boeffer

06 okt 2023, 23:51

Dat was toch een verrader, hater of spion in't dorp die toch doorgeseind had dat er een bijeenkomst was. Doe in't gesprek bij of lieg dat er soldaten bij zijn. De Rus wordt dan nog heftiger.
Daar hoor ik dan niks meer over. Zo'n klein dorp zou toch iedereen moeten kennen?
In de pers vermeld men dan zware bomaanval.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

07 okt 2023, 09:05

HLN:
Satellietbeelden tonen: groot aantal goederenwagons onderweg van Noord-Korea naar Rusland

Op satellietbeelden is te zien dat een “ongekend aantal” goederenwagons op het punt staat de grens tussen Noord-Korea en Rusland over te steken. Volgens het onderzoekscentrum Beyond Parallel, dat Noord- en Zuid-Korea vanuit Washington in de gaten houdt, staan zeker zeventig goederenwagons bij het Noord-Koreaanse treinstation Tumangang klaar om naar Rusland te vertrekken. Mogelijk gaat het om wapentransporten.

https://www.hln.be/buitenland/satelliet ... ~a9c1f6d9/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

07 okt 2023, 15:12

Charlie Maru schreef:
07 okt 2023, 09:05
.....
Op satellietbeelden is te zien dat een “ongekend aantal” goederenwagons op het punt staat de grens tussen Noord-Korea en Rusland over te steken. ....
Uiteraard , satellieten hebben geen lagere school doorlopen , die kunnen niet tellen. 8O :lol:

tokkio

07 okt 2023, 15:58

Dat is nogal schoon! Mag Duitsland dan ook zijn stuk van belgië komen opeisen? Provoceren wij dan de Duitsers? En de Britten zaten bijna overal in het begin van de 20e eeuw. Is het een provocatie tegenover het VK dat al die landen zelfstandig zijn geworden?
Mag Italië nog altijd vinden dat het rijk van de Romeinen in feite hun echte grondgebied is?
Duitsland heeft het al 2 X geprobeerd om zijn rijk te vergroten,en Italië heeft de 2X ook meegedaan,die hadden een natte droom over het Romeinse rijk :mrgreen: ook Groot Brittannië,gaat niet een land dat nu van hun is laten,onafhankelijk worden,dat is kroonbezit, Gibraltar, het eiland man de Falklandeilanden ,Jersey, Guernsey, dat is en blijft van hun,trouwens in de vorige eeuwen hadden al de landen met een zeehaven ,landen verovert, als eigendom voor hun koning. (maar daar gaat het hier niet over)
Maar Poetin denkt met heimwee aan het vroegere Sovjet-Unie, dus die wilt alles terug zoals " in de goeden oude communistische tijd"een grootmacht ,en volledig baas over communistische landen,die nu afgescheurd zijn...
De Russische Federatie is door het uiteenvallen van de Sovjet-Unie een stuk kleiner geworden. Dit is een doorn in het oog voor president Poetin. Hij wil sinds zijn verkiezing in 2000 Rusland weer tot een grootmacht maken en noemt in 2005 het uiteenvallen van de Sovjet-Unie 'het grootste geo-politieke drama van de eeuw'. In de jaren daarna laat hij militaire acties zien in Sovjets gebiedsdelen zoals in 2008 in Georgië.
https://npokennis.nl/longread/7474/hoe- ... aar#id-368
Poetin wilt rechtzetten wat Gorbatsjov krom heeft gemaakt.
https://nos.nl/artikel/2442779-poetin-w ... ovjet-unie
Poetin wilt het landen die onder Stalin onder de knoet zaten terug,hoe noemt men dat "hoogmoedswaanzin"
https://npokennis.nl/longread/8004/hoe- ... -is-poetin
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

07 okt 2023, 17:02

tokkio schreef:
.....
Maar Poetin denkt met heimwee aan het vroegere Sovjet-Unie, dus die wilt alles terug zoals " in de goeden oude communistische tijd"een grootmacht ,en volledig baas over communistische landen,die nu afgescheurd zijn...
.....
Dat is wat Zelensky en bijgevolg alle slikkers van die fantasie geloven. Dat is allemaal goed om "ons" te manipuleren en alle gedrag tegen Poetin te verantwoorden. Hoeveel van die zogenaamde uitspraken van Poetin zijn echt , en geen verzinsels ? De Duitsers droegen Hitler indertijd ook op de handen en allen werden Jood hatend , ook allemaal door "propaganda". En hoe meer hetzelfde zinneke wordt herhaald , hoe meer het als waarheid geaccepteerd wordt. Dat hoort nu eenmaal bij volksmanipulatie ....

tokkio

07 okt 2023, 17:13

Dat is wat Zelensky en bijgevolg alle slikkers van die fantasie geloven.
Ik ben geen slikker en geloof niet in fantasie,"Fred1950" maar men moet geen geleerde zijn om te weten dat Poetin aan grootheidswaanzin leid ,die geloofd in zichzelf,en die test op de noordpool en dat aanpappen ment Noord Korea,en die trein die er nu binnenkomt zal het vuur nog aanwakkeren, moedwillig of kwaadwillig,een gek is niet te peilen.

voorn

07 okt 2023, 17:19

Een leider die honderdduizenden soldaten opoffert voor enkele gebieden met het doel alles te veroveren is een gevaarlijke gek. En in Amerika loopt ook nog zo een individu rond die zich als de Messias ziet.
Laatst gewijzigd door voorn op 07 okt 2023, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

07 okt 2023, 17:27

Fred1950 schreef:
07 okt 2023, 17:02
tokkio schreef:
.....
.....
Dat is wat Zelensky en bijgevolg alle slikkers van die fantasie geloven. Dat is allemaal goed om "ons" te manipuleren en alle gedrag tegen Poetin te verantwoorden. Hoeveel van die zogenaamde uitspraken van Poetin zijn echt , en geen verzinsels ? De Duitsers droegen Hitler indertijd ook op de handen en allen werden Jood hatend , ook allemaal door "propaganda". En hoe meer hetzelfde zinneke wordt herhaald , hoe meer het als waarheid geaccepteerd wordt. Dat hoort nu eenmaal bij volksmanipulatie ....
Behalve zijn eerder "aparte" (absurde) meningen over allerlei situaties en "waarden", waren volgens mij Hitler en zijn elite er vooral op uit om voor de twee grote nederlagen, wraak te nemen. Tegelijk kon er dan meer ruimte komen voor een groeiende "raszuivere" bevolking en kon hij van de Joden de publieke vijand bij uitstek maken. Ook het Nazisme deed een uitvoerig beroep op propaganda. Ik vermoed dat Poetin ook min of meer uit vergeldingsdrang ageert, hij beschouwt zichzelf immers als de rechtmatige erfgenaam van een Grote Sovjet Unie en een Winnaar van de Tweed Wereld Oorlog. Tot de jaren 60 van vorige eeuw had elke grote Staat toch ook zijn "kolonieën" ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus