frits1955 schreef: ↑10 okt 2023, 00:13
Als jouw visie verklarend is voor wat we nu zien gebeuren, leg dan eens uit waarom Pakistani's in hun land van hun paretten maken,
Of je dat nu in het groen, blauw of rood schrijft...die opmerkingen zijn irrelevant voor wat ik hier nu al ettelijke keren geschreven heb en wat ik begonnen ben met te zeggen:" Israel oogst wat het gezaaid heeft: haat en oorlog".
Ik heb een emmer onder mijn scherm gezet, want de platitudes lopen er zó uit.
Je durft gewoon geen antwoord geven op mijn vraag omdat je dan moet toegeven dat het conflict ten diepste zijn wortels vindt in de islamideologie. Daarin staat dat de de joden de vuigste schepselen op aarde zijn. Erger dan om het even welk beest dat weerzin oproept. En waarom zijn ze dat? Omdat ze niet in Allah geloven.
Ik zal het probleem dan maar weer zelf oplossen, want jij blijft met nietszeggend geneuzel negeren dat dit een gevecht is tussen moslims en joden (en alle anderen).
Daarom komen Marokkanen op straat in Antwerpen, of hebben de Israëli's hun grond ingepikt?
Daarom komen Pakistani's op straat in Islamabad, of hebben de Israëli's hun grond ingepikt?
Daarom komen Algerijnen op straat in Parijs, of hebben de Israëli's hun grond ingepikt?
Dat was het antwoord op mijn vraag. Jouw afgezaagde riedeltje pakt geen verf, zoals iedereen kan zien.
Over de oorzaak van al die ellende heb je niets te vertellen dan wat vaagheden over " de joden waren al 3000 jaar aanwezig is dat gebied" - wat overigens voor het overgrote deel lulkoek is.
Drogredenering. Ik heb dat hier de laatste week niet beweerd. Ik heb dat hier recent ook niet als een verklarend element aangehaald. (In een andere context heb ik die 3000 jaar joodse aanwezigheid wél vermeld.)
Het zijn de Arabieren die beweren dat het hun land is, want in de 7e eeuw werd het moslimgebied en wat eens moslimgebied is, moet het voor altijd blijven. Dát en enkel dat verklaart waarom ze nooit een 2-statenoplossing hebben aanvaard. Geen enkele verdeling was voldoende omdat ze álles willen. De reden heb ik je juist gegeven.
Alleen maar kijken naar het heden is als kijken naar de laatste 15 minuten van een film en zeggen:" Die film trekt op niks" maw je hebt geen benul van 80% van de film die je niet gezien hebt.
A.u.b., kerel, spaar ons je omgekeerde logica: wie beweerde hier een paar dagen geleden nog dat alles terug te voeren is tot wat er sinds ± 1900 gebeurd is? Wie heeft er dan maar 10% van de film gezien?
Ik ben degene die heeft uitgelegd dat het zaad van de haat geplant is in de 7e eeuw. Jij hebt geen benul van die opgebouwde haatrelatie doorheen de eeuwen. Je kijkt 100 jaar terug en staat myoop met je neus tegen het schilderij geplakt een hebt bijgevolg in de verste verte nog geen gedacht van wat het hele plaatje omvat. Zielig beperkte visie.
Nul kennis van de historische verhouding joden-moslims.
ik wil enkel duidelijk maken dat de oorsprong van dit conflict volledig op het conto van de joodse kolonisatie te schrijven is - met de volle medewerking van GB en de VS. Een oplossing ligt enkel bij het erkennen van die oorzaken .
Gekwadrateerde onzin. Je plakt tegen het schilderij. Neem afstand en leer eens iets bij.