Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

11 okt 2023, 22:11

frits1955 schreef:
11 okt 2023, 20:48
Waarom laat men de Russen toch niet gewoon Kiev annexeren? In de 10de eeuw ontstond daar het 'Land van de Rus"- Rusland dus. De Russen mogen toch terug naar hun land van oorsprong? Als de joden dat van jullie mogen dan ook de Russen. Simpel.
En in dit geval is dat ook nog eens historisch juist.
Ja maar de Russen hebben de Shoa niet meegemaakt, misschien mogen zij daarom meer dan anderen ? Als we historische argumenten gaan hanteren dan is de halve wereld opnieuw van de Britten en de rests van andere Europese zeevarenden.
Als men uw advies volgt; waarom dan niet Polen en andere Oostblok landen weer onder Poetins vlag verenigen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

frits1955

11 okt 2023, 22:39

Dat is een goede vraag Socrates maar ze klopt.niet. De oorsprong van historisch Rusland ligt wel degelijk in Kiev- niet in Polen of andere Oosteuropese landen. Maar enige ironie is mij soms niet vreemd. ...Blijft de vraag: waarom moet er dan een uitzondering zijn voor joden die generatie na generatie in Europa geboren werden en dus Pool Duitser of Rus waren. En ter uwer informatie: de kolonisatie van Palestina was al langer bezig , voor de Holocaust. Verder breek ik mijn hoofd over de vanzelfsprekendheid waarmee men de Holocaust hanteert als vrijgeleide om andermans land in te pikken. Was het de schuld van de Arabische bevolking van Palestina dat de Poolse,Russische ,Duitse etc joden eeuwen vervolgd werden in Europa en in de 20ste eeuw industrieel uitgeroeid werden? Ik dacht het niet. Maar de senioren hier vinden dus van wel.De waarheid is natuurlijk dat Frankrijk, Engeland etc die joden liever kwijt dan rijk waren en ze dus maar richting Midden-Oosten dirigeerden met hun bijbelverhaaltjes onder de arm.
Verder ben ik van mening dat de Lenape indanen moeten gaan aanbellen bij het Witte Huis om Manhattan op te eisen. Zij waren de eerste bewoners. ;-)

Wil.

11 okt 2023, 23:59

Men zou kunnen volstaan met de uitleg: 'omdat de volkenbond dat zo beslist heeft'. Punt.

Maar er zijn veel meer en betere verklaringen te geven.

De Arabieren die daar wonen zijn voor 90% inwijkelingen en dat zeiden hooggeplaatste Palestijnse gezagsdragers. Ze hebben daar geen geschiedenis die hen het recht geeft om het land als hún land te bestempelen. Ze hebben daar nooit een hoofdstad gehad. Wat doen ze daar eigenlijk?

De joden hebben 2000 tot 3000 jaar aanwezigheid op die plaats om naar te verwijzen. Ik hoef zelfs helemaal niks over de bijbel te zeggen. De gekende geschiedenis volstaat. De munten die even oud zijn met daarop de 7-armige kandelaar bewijst al dat daar al vóór onze tijdrekening joodse aanwezigheid was.

Ik heb die hele uitleg lang geleden al gedaan. Een beetje zoekwerk brengt je daar wel.

Voor de zoveelste keer: het land is niet 'ingepikt'. Het is in overgrote mate overgekocht van Arabische grootgrondbezitters die meenden dat op die barre grond niets te doen viel.
Recenter (1948 en daarna) zijn een aantal Arabieren betrokken geweest bij de plannen (en uitvoering ervan) om de joden allemaal te vermoorden. Vanzelfsprekend werden die verjaagd. Arabieren die zich daar niet mee bezig hebben gehouden, zijn toen niet het slachtoffer geworden van 'het inpikken' van gronden.

Om in de joodse staat te mogen opgenomen worden, moet men zich jood voelen. Waaruit bestaat 'joodsheid' dan? Dat is veel meer dan uit een joodse familie geboren zijn. Het vereist een cultureel en sociaal aspect dat daarmee samengaat.

De volgende elementen zijn zeker van belang om zich jood te kunnen noemen:
- Men volgt de joodse cultuur, de tradities, zowel religieuze als niet-religieuze.
- Wie de joodse religie volgt en de spirituele basispunten van het jodendom onderschrijft, maakt daarmee de 2e hoeksteen van jood zijn waar.
- Men hoort bij dat volk en daarvan bestaan meerdere etnische onderafdelingen over de ganse wereld.

Als iemand deze kenmerken in zich verenigt, dan volstaat dat om in het huis van Israël opgenomen te worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

12 okt 2023, 14:42

Wil. schreef:
11 okt 2023, 00:02
En waar bluft Poetin nu in feite?

:roll:
Vraag ik me nu ook af .... :roll:

voorn

12 okt 2023, 15:20

Poetin heeft niks te zoeken in Hongarije dat was onder de hoede van Oostenrijk als koning van Hongarije.

Fred1950

12 okt 2023, 16:34

Defensie gaat in Ursel een oefening houden ... en dat tot 10 uur 's avonds. 'k Zal maar oordopjes gebruiken om al het luchtgeweld boven mijn woning te "ontluisteren". 8O

tokkio

12 okt 2023, 17:49

Fred1950 schreef:
11 okt 2023, 09:07
Charlie Maru schreef:
11 okt 2023, 08:48
HLN:
België gaat dan toch F-16's sturen naar Oekraïne
.....
En .... Zelensky is terug in België zijn schooiers rondje aan het maken. :roll:
Maar Zelensky kan het wel goed uitleggen, en de Croo speelt terug ST Niklaas,het is het geld van de Russen ,en dat gaat De Croo gebruiken ,terwijl hij voor zijn eigen land alles duurder maakt omdat de put,al een zwart gat is.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202310 ... U4qQ%3D%3D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

12 okt 2023, 18:42

Zelensky maakt gretig gebruik van zijn acteurs ervaring om anderen te overtuigen. Acteurs spreken zinnen uit die in hun script staan ( en niet de waarheid ) ....

socrates

12 okt 2023, 19:48

Fred1950 schreef:
12 okt 2023, 18:42
Zelensky maakt gretig gebruik van zijn acteurs ervaring om anderen te overtuigen. Acteurs spreken zinnen uit die in hun script staan ( en niet de waarheid ) ....
Wie in oorlogstijd de waarheid spreekt wordt mogelijk opgesloten in een interneringsinstelling voor mentaal gehandicapten.

frits1955

12 okt 2023, 20:01

:Dat geld voor Zelensky is blijkbaar afkomstig van Euroclear - een soort boekhouder van de internationale beurs. Het zou dan gaan over rente en dividenden van geblokkeerde Russische tegoeden.

socrates

12 okt 2023, 20:12

frits1955 schreef:
:Dat geld voor Zelensky is blijkbaar afkomstig van Euroclear - een soort boekhouder van de internationale beurs. Het zou dan gaan over rente en dividenden van geblokkeerde Russische tegoeden.
Ja dat geval "rente" over geblokkeerde tegoeden van Oligarchen, kwam hier al ter sprake bij het begin van de Speciale Militaire operatie.

Fred1950

12 okt 2023, 21:11

frits1955 schreef:
In feite is dat "confiscatie" , diefstal dus. Ik vraag me af of het internationale geldwereldje daar wel eens zal mee zijn.

socrates

12 okt 2023, 21:21

Fred1950 schreef:
frits1955 schreef:
In feite is dat "confiscatie" , diefstal dus. Ik vraag me af of het internationale geldwereldje daar wel eens zal mee zijn.
Confiscatie is wettelijk geregelde diefstal zoals oorlog voeren wettelijk geregeld geweld is.

Fred1950

12 okt 2023, 21:30

socrates schreef:
12 okt 2023, 21:21
Fred1950 schreef:
frits1955 schreef:
Confiscatie is wettelijk geregelde diefstal zoals oorlog voeren wettelijk geregeld geweld is.
Maar ik vrees dat niet zomaar alles confisceerbaar is. Dit zijn wel buitenlandse gelden , geen bezittingen van Belgen en dus geldt hier alleszins de Belgische wetgeving niet. Behalve wat in het Verdrag van Versailles werd overeen gekomen is er niets wettelijk geregeld aan een oorlog. En dan nog is het Verdrag van Versailles nog niet eens "een wet".

socrates

12 okt 2023, 22:07

Fred1950 schreef:
Behalve wat in het Verdrag van Versailles werd overeen gekomen is er niets wettelijk geregeld aan een oorlog. En dan nog is het Verdrag van Versailles nog niet eens "een wet".
Recht verwijst toch naar wetten ? Wat is dan Oorlogsrecht ?

De Verenigde Naties hebben resoluties uitgevaardigd waardoor sommige oorlogen als gewettigd door het internationaal recht werden erkend, (Wikipedia)