Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

08 jan 2024, 07:34

:roll:

Wat begrijpt ge niet? Je kunt die link vertalen, je ziet wie (adres website) en wanneer het geplaatst werd. Vergelijk nu wanneer die Russische site het geplaatst heeft en dan weet je waar ze het gehaald hebben.
Zelfs die Russen plaatsen westerse sites maar dat is geen om ook die zomaar klakkeloos over te nemen net zoals het Westen Russische sites publiceren die men ook niet klakkeloos moet overnemen.
Beide partijen gebruiken dat wat in hun kraam past, al dan niet met de eigen ‘correcties’ en ‘interpretaties’.
Ik moet wel zeggen dat die Russen meer publiceren van wat Westerse politici en ‘experten’ verklaren over dit conflict, en niet verschijnt in de Westerse media, maar dat kan men gemakkelijker verifiëren op hun context waarin en hoe het gezegd werd. En dan is het aan mij om de nodige conclusies daaruit te trekken.

Wil.

08 jan 2024, 08:27

Dicksy schreef:
08 jan 2024, 07:34
Wat begrijpt ge niet?
Dit symbool :roll: betekent niet: 'Ik begrijp het niet', maar wel : 'Jongens, jongens... hoe is het in godsnaam mogelijk dat z/hij dát niet eens snapt'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

08 jan 2024, 10:04

Wil. Gisteren, 18:47

Mocht er nog iemand twijfelen aan de genocidale bedoelingen van de Russen ...
image.png
image.png (109.32 KiB) 344 keer bekeken

De vertaling:

Rostislav Ischenko, voorzitter van het centrum voor systematische analyse en prognoses, zei dat hij in Rusland niemand was tegengekomen die gealarmeerd of gehinderd was door de dood van Oekraïners. Hij zei dat hoe meer Oekraïners Rusland doodt, hoe beter.

Definieer mij die 'niemand' eens?
Als ik dit lees staat elke Rus achter de oorlog die er in Oekraïne woedt, nochtans heb ik al andere dingen gelezen over mensen die totaal niet akkoord gaan en zelfs radicaal tegen die oorlog en Poetin zijn.

Rostislav Ischenko is een Russische propagandist pur sang zoals alle tweetjes die u hier plaatst van die propagandisten. U stelt zich geen vragen bij al die idiote uitspraken want het past in uw kraam. Dat is het verschil tussen u en mij, u kiest partij (wat uw goed recht is), ik probeer beide kanten te bekijken.

PS: De Russen blijven deze winter nog in Oekraine ondanks dat Kirilo Boedanov vorig jaar gezegd had dat hij in de zomer (van 2023) koffie zou gaan drinken op een terras op De Krim. Misschien zal het voor deze zomer zijn als de nodige F16's en de geleverde Abrahm-tanks eindelijk in de strijd geworpen gaan worden.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 08 jan 2024, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

08 jan 2024, 10:30

Nog wat nieuws from Russia , maar wel eventjes te vertalen ( door google translate ) :wink:

https://www.vedomosti.ru/politics/news/ ... um=partner
Media: radio-onderscheppingen van gesprekken van de Oekraïense strijdkrachten registreerden weigeringen om deel te nemen aan veldslagen

( p.s. het sneeuwt een beetje ten zuiden van Gent :lol: )

Hobo

08 jan 2024, 10:39

Wil. schreef:
07 jan 2024, 12:20
Hobo schreef:
07 jan 2024, 12:01
Hoewel Zelensky ook kon incasseren,
als EX-bokser,
ziet hij het nu toch niet meer zitten... :|
Ex-bokser is hij óók al, Hobo? Ik dacht enkel acteur/comedian/

Was hij een beetje succesvol als bokser? :roll:

Ik vrees, dat Zelensky nu toch zwaar in de touwen hangt.
De bronnen met "steun"-geld raken opgedroogd :cry:
En die koele kikker Poetin blijft maar verder alles plat gooien.
Supermarkt, hospitaal enz... Als 't maar plat ligt.

TRIESTIG

Wil.

08 jan 2024, 11:41

Fred1950 schreef:
Nog wat nieuws from Russia , maar wel eventjes te vertalen ( door google translate ) :wink:

Media: radio-onderscheppingen van gesprekken van de Oekraïense strijdkrachten registreerden weigeringen om deel te nemen aan veldslagen

( p.s. het sneeuwt een beetje ten zuiden van Gent :lol: )
Een bericht van RIa Novostni, een mediastation dat eigendom is van de RU staat.
Moet ik nog meer zeggen?

Fred1950

08 jan 2024, 11:47

Wil. schreef:
08 jan 2024, 11:41
....
Een bericht van RIa Novostni, een mediastation dat eigendom is van de RU staat.
Moet ik nog meer zeggen?

Zijn het daarom leugens ? JIj post hier al veel meer pro-Oekraïne fake dingen dan gewenst. Dat is niet gezond voor "de mensen" . :mrgreen:

Dicksy

08 jan 2024, 11:47

Russische drones vliegen al wekenlang boven Duitse legerbasissen

Drones waarvan Duitsland vermoedt dat ze uit Rusland komen, vliegen al lange tijd wekelijks over Duitse militaire oefenterreinen en kazernes.

Volgens de krant BILD am Sonntag zijn de locaties waar overgevlogen wordt de plaatsen waar de Duitse strijdkrachten Oekraïense soldaten trainen.

Volgens de krant is het Duitse leger al langer op de hoogte van het probleem, aangezien generaal Carsten Breuer, destijds commandant van het Territoriale Commando, in oktober 2022 werd opgeschrikt door alarmmeldingen over de aanwezigheid van drones. Drones uitgerust met camera's vliegen over legerlocaties, met name gebieden waar Oekraïners worden opgeleid.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 3385&ei=14
Reeds in 2022 en '23 zouden ze al op de hoogte geweest zijn van het 'probleem' maar toen was (er)/het blijkbaar geen 'probleem'.

Conclusie: De Russen bestuderen de trainingsmethode's van de Oekrainers, gebruiken deze kennis om de Oekraiers te bevechten op het slagveld en de Duitsers laten begaan. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 08 jan 2024, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

08 jan 2024, 12:29

En als ge dat niet gelooft maakt MSN u wat anders wijs. Mijn buurman heeft ook zo'n drone-tje ....Alle programma makers maken gebruik van drones ( zoals Tom Waes ), en tegenwoordig ook de immo kantoren als ze foto's van een te verkopen huis maken. Allemaal Russen dus ..... :D

Wil.

08 jan 2024, 12:37

Nepal laat geen burgers meer vertrekken naar RU om er te gaan werken. Die mannen worden dan aangesproken met de belofte dat ze onderhoudswerken moeten uitvoeren voor het leger van RU, hoewel de meesten zelfs geen Russisch spreken. Maar voor ze goed en wel beseffen wat er gebeurt, zitten ze aan het front waar ze bij bosjes sneuvelen.

Afbeelding

Dicksy

08 jan 2024, 12:40

door Fred1950 » 1 minuut geleden
En als ge dat niet gelooft maakt MSN u wat anders wijs. Mijn buurman heeft ook zo'n drone-tje ....Alle programma makers maken gebruik van drones ( zoals Tom Waes ), en tegenwoordig ook de immo kantoren als ze foto's van een te verkopen huis maken. Allemaal Russen dus ..... :D

Het is mijn punt dat ik wil maken. De VS schieten een Chinese 'spionageballon' binnen de week uit de lucht en de Duitsers kijken al 2 jaar als een koe naar een voorbij rijdende trein naar die 'Russische' drone's.
Ze (het Westen) zijn in alle staten als er nog maar een stukje van een Russische raket op hun grondgebied is gevallen, een Russische raket 30 sec over Pools grondgebied 'zou' gevlogen hebben, . De roep om Art.5 van het NAVO-handvest is dan niet van de poes en hier zouden ze dan 2 jaar tolereren dat er 'Russische' drone's over hun grondgebied (Duits) zouden vliegen. Ik stel er mij serieuze vragen bij. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 19 jan 2024, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

08 jan 2024, 12:46

Fred1950 schreef:

Eigenlijk heb je niet direct Google Translate nodig.
Rechtermuisklik op het leesblad, en daar kiezen voor 'vertalen in het Nederlands'. :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 jan 2024, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

08 jan 2024, 12:47

Wil.10 minuten geleden:
Nepal laat geen burgers meer vertrekken naar RU om er te gaan werken. Die mannen worden dan aangesproken met de belofte dat ze onderhoudswerken moeten uitvoeren voor het leger van RU, hoewel de meesten zelfs geen Russisch spreken. Maar voor ze goed en wel beseffen wat er gebeurt, zitten ze aan het front waar ze bij bosjes sneuvelen.
Nepal verbiedt burgers te werken in Rusland en Oekraïne

Hoeveel de maatregel van de Nepalese overheid gaat veranderen, moet nog blijken volgens Schelstraete. "Nepalezen kunnen nog wel op een toeristenvisum of als student naar Rusland. Eenmaal daar kunnen ze alsnog voor het Russische leger gerekruteerd worden. Dat geldt overigens mogelijk ook voor Oekraïne: de Nepalese overheid zegt aanwijzingen te hebben dat er ook aan die kant van het front Nepalezen meevechten."

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... r-AA1mAPyO

Waarom verzwijgt ge dat die maatregel ook voor Oekraine van toepassing gaat zijn?

Fred1950

08 jan 2024, 12:57

Ge zult maar uw broer aan de andere kant van het front tegenkomen ... :roll:

Dicksy

08 jan 2024, 13:00

door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Ge zult maar uw broer aan de andere kant van het front tegenkomen ... :roll:

Of zoals eerder waar de zoon voor Oekraïne koos en de vader voor Rusland :evil: :evil: . Zo ontstaan familievetes.