Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

16 jan 2024, 22:19

Fred1950 schreef:
16 jan 2024, 22:01
Charlie Maru schreef:
16 jan 2024, 15:43
Fred1950 schreef:
16 jan 2024, 11:44
Het werkt wel ! Maar die gast gaat misschien 50 liter / 100 km benzine voor zijn bladblazer gebruiken :lol:
Het zal eerder 100 liter / 0,000 km zijn.......

Dat gij u daar laat aan vangen Fred....... :lol: :lol: :mrgreen:
Die bladblazer zorgt letterlijk voor "luchtverplaatsing" , dat is dus wind. Zet jezelf eens op rolschaatsen met een paraplu met de wind mee , ge gaat uw gang gaan. :) . De "energie" die nodig is voor die windverplaatsing komt uiteindelijk uit de benzine die de blazer aandrijft.
Kom....kom....Fred.....
Waar ligt het bevestigingspunt van diene blazer ?
Actie = réactie :wink:

Uwe logica doet mij een beetje denken aan dit hier :
https://www.youtube.com/watch?v=9eBf6_W0vlo

:lol: :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

16 jan 2024, 23:24

Charlie Maru schreef:
....
...
Nikse actie en reactie , wel "luchtverplaatsing" en de daarbij horende luchtdruk verhoging. Of die bladblazer wel krachtig genoeg is voldoende luchtdruk te ontwikkelen om "het voorwerp" vanaf stilstand in beweging te krijgen is een andere zaak. Een krachtig windje kan dat wel.

En dit is geen fake ... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=sMU7zfMJ_oo

https://www.ultragadgets.nl/contents/nl ... -bird.html

boeffer

17 jan 2024, 00:01

Dat eerste zal de luchtdruk wel zijn(comunicerende vaten). Op youtube zijn nogal veel van die straffe (leugenaars) video's.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

benq

17 jan 2024, 16:59

In elektrische auto rijden en hem tegelijk opladen kan al in 2025

https://www.ad.nl/auto/in-elektrische-a ... gle.com%2F
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.

17 jan 2024, 17:13

Fred1950 schreef:
16 jan 2024, 23:24
Charlie Maru schreef:
....
...
Nikse actie en reactie , wel "luchtverplaatsing" en de daarbij horende luchtdruk verhoging. Of die bladblazer wel krachtig genoeg is voldoende luchtdruk te ontwikkelen om "het voorwerp" vanaf stilstand in beweging te krijgen is een andere zaak. Een krachtig windje kan dat wel.

En dit is geen fake ... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=sMU7zfMJ_oo

https://www.ultragadgets.nl/contents/nl ... -bird.html
Fred, je maakt jezelf belachelijk.

Denk na. Het gaat weliswaar niet over batterijen, maar een minimum aan kennis van de fysica mogen we toch wel verwachten van een zelfverklaarde 'ingenieur'?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

17 jan 2024, 17:36

Dat gaat niet lukken. Diene dynamo vraagt energie om hem rond te laten draaien , en die extra energie naast de gevraagde energie om vooruit te komen , komt uit de batterij. Ge stopt die energie van de dynamo terug naar de batterij , dat is dus een "closed loop" , maar wel met energieverliezen die er altijd zijn bij de omzetting. Dus : het werkt niet , ge verliest meer energie uit de batterij met de dynamo dan zonder ....
waarom zou dat niet lukken, als men de juiste aanpassingen doet en en het bekijkt als 2 systemen,denk ik dat we er uit komen :mrgreen:
We blijven eerst bij de gewone verbranding's motor, daar zit ook een alternator,generator of dynamo in, die een batterij bijlaadt,en die verbruikt een deel van de kracht die de motor produceert .
Dan komt de elektrische auto ,die is bij vele merken uitgerust met een elektro motor die alleen de voorwielen aandrijft,dus als ze een aansluiting op de achterwielen maken die toch draaien, en daarmee de alternator aandrijft die dan de batterij bijlaadt, of eventueel een 2 de reserve batterij,waarom zou dat niet kunnen?

Er zijn e auto's die wel 400 PK hebben, en die gebruiken al die PK's toch niet om gewoon te rijden.
Er worden nu al tientallen elektrische auto's gemaakt met een vermogen van meer dan 300 pk en topsnelheden van 180 km per uur of hoger. Sommige personenauto's hebben zelfs een vermogen van ruim 400 pk.11 dec 2021
https://www.ad.nl/auto/waarom-hebben-el ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

17 jan 2024, 17:49

Waarom zou je rondrijden met de handrem op?

De auto's waar jij naar verwijst om al rijdend de batterij bij te laden doen dit enkel bij het afremmen.

Wil.

17 jan 2024, 18:54

Hier heeft ET 100% gelijk.

Alle energie die je ergens 'gratis krijgt' (omdat de wielen toch draaien) is op een andere plaats in het voertuig eerst verbruikt.

Enkel bij bergaf rijden of bij remmen kun je energie terugwinnen die anders verloren zou zijn (via warmte in de remmen).

Paul Siemons

17 jan 2024, 21:40

Tokkio schreef: Dan komt de elektrische auto ,die is bij vele merken uitgerust met een elektro motor die alleen de voorwielen aandrijft,dus als ze een aansluiting op de achterwielen maken die toch draaien, en daarmee de alternator aandrijft die dan de batterij bijlaadt, of eventueel een 2 de reserve batterij,waarom zou dat niet kunnen?

Probeer me daar eens het nut van te bewijzen!?!
Hebt U enig idee wat een alternator aan vermogen nodig heeft om electriciteit te maken?
Dat vermogen komt bij een thermische aangedreven wagen van de motor...
en in het geval van een EV van de batterij !
Indien uw idee ook maar enigszins kans op slagen zou hebben neem er
dan onmiddelijk een patent op en U bent binnen de kortste keren
multimiljonair ....

Het juiste antwoord op uw idee is al eerder gegeven :

"ge verliest meer energie uit de batterij met de dynamo dan zonder .."

Klopt als een bus!

Fred1950

18 jan 2024, 10:12

Wil. schreef:

Denk na. Het gaat weliswaar niet over batterijen, maar een minimum aan kennis van de fysica mogen we toch wel verwachten van een zelfverklaarde 'ingenieur'?
Je maakt jezelf al veel meer wijs met dit viewtopic.php?f=60&t=218176&sid=48710b9 ... b542687ff2 en niet eens weet wat "nitrogen" is :roll: . Legt gij me eens uit waarom ik dommigheden schreef , en kom niet af met jouw "logica" :roll: . Weet je waar de luchtinlaat van zo'n luchtblazer zich bevindt ? Wel , meestal aan de onderkant of zelfs de voorkant. Duidelijk dat jij nooit zo'n ding in je pollen hebt gehad.

Wil.

18 jan 2024, 10:19

Fred, de zaak is al uitgelegd. Het gaat om het principe actie en reactie. Ze houden elkaar in evenwicht. Dat kon je in mijn posting lezen.

Je etaleert je zwakke plekken. Niet doen, want de mensen gaan misschien zelfs denken dat je dan ook van batterijen niet al te veel weet, en dat zou toch zonde zijn, hé?

Odulleke

18 jan 2024, 11:10

Fred1950 schreef:
18 jan 2024, 10:12
Wil. schreef:

Je maakt jezelf al veel meer wijs met dit viewtopic.php?f=60&t=218176&sid=48710b9 ... b542687ff2 en niet eens weet wat "nitrogen" is :roll: . Legt gij me eens uit waarom ik dommigheden schreef , en kom niet af met jouw "logica" :roll: . Weet je waar de luchtinlaat van zo'n luchtblazer zich bevindt ? Wel , meestal aan de onderkant of zelfs de voorkant. Duidelijk dat jij nooit zo'n ding in je pollen hebt gehad.
Er bestaan ook luchtblazers met een luchtinlaat aan de zijkant. Je kan aan de blaaskant een stofzak bevestigen en aan de aanzuigkant een hulpstuk, dan doet zo'n luchtblazer gewoon dienst als stofzuiger.

Fred1950

18 jan 2024, 11:11

@Wil.

Jij hebt waarschijnlijk dit ooit gelezen , daar sprak Jommeke ook van "actie en reactie". Verder ben je niet geraakt. :lol:

Afbeelding

Wil.

18 jan 2024, 11:38

Fred, citeren uit je collectie 'studieboeken' helpt je geen stap vooruit.
Je begrijpt het niet. En weet je wat? In feite ben ik niet verwonderd.

Fred1950

18 jan 2024, 11:49

Wil. schreef:
18 jan 2024, 11:38
Fred, citeren uit je collectie 'studieboeken' helpt je geen stap vooruit.
Je begrijpt het niet. En weet je wat? In feite ben ik niet verwonderd.

Bluf maar verder met je onwetendheid .... :lol: